تحلیل و سرمایه گذاری

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه و ترید در سال 2024

معاملات روزانه (Day trading) یک استراتژی بسیار محبوب در تمام بازارهای مالی از جمله ارزهای دیجیتال است. بسیاری از معامله‌گران یا تریدرها از طریق معاملات روزانه ده‌ها هزار دلار درآمد کسب می کنند. با این حال، شما نمی‌توانید بدون داشتن اطلاعات لازم و آشنایی درباره روش‌های مختلف معاملاتی وارد بازارهای مالی شوید.

به دلیل تعدد ارزها، انتخاب ارز برای سرمایه‌گذاری چالش‌هایی به همراه دارد. باید عوامل زیادی را تجزیه و تحلیل کنید و با استراتژی معاملات روزانه آشنا باشید تا بتوانید وارد بازارهای مالی شده و تبدیل به یک تریدر موفق شوید.

در این مقاله از اینوکس ما قصد داریم به بررسی بهترین دارایی‌های دیجیتال و شناخت بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه و ترید بپردازیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فهرست موضوعات مقاله

معرفی استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال

ترید روزانه یک استراتژی است که تریدر برای کسب سود چندین بار در طول یک روز، وارد فاز خرید و فروش ارزها شده و در پایان روز نیز کل معامله را می‌بندد. این فرآیند خرید و فروش در طول روز، باید در کنار تجزیه و تحلیل درست و منطقی صورت گیرد تا از ضررهای احتمالی جلوگیری شود.

این استراتژی برای سرمایه‌گذاران بلند مدت نیز می‌تواند سودآور باشد. تحلیل شاخص‌های تکنیکال و کارمزد معاملات برای شناسایی ارزهایی که در ترید روزانه بازدهی بالایی دارند ضروری است.

معاملات روزانه ارزهای دیجیتال یکی از بهترین راه‌ها برای کسب سود در بازه زمانی کوتاه است.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه و ترید

بهترین ارز دیجیتال برای ترید روزانه معمولاً بیت‌کوین در نظر گرفته می‌شود، چراکه محبوبیت زیاد و نقدینگی بالای دارد و کارمزدهای معاملاتی آن اغلب رایگان است. (صرافی‌ها اغلب جفت‌های معاملاتی بیت‌کوین را رایگان ارائه می‌دهند.)

دیگر رمزارزهای محبوب برای ترید روزانه عبارتند از:

  • اتریوم (ETH)
  • ریپل (XRP)
  • فانتوم (FTM)
  • سولانا (SOL)
  • کازموس (ATOM)
  • کاردانو (ADA)
  • پولکادات (DOT)
  • دوج‌کوین (DOGE)
  • بایننس کوین (BNB)
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه و ترید

در ادامه به بررسی دلیل اینکه چرا این ارزها بهترین برای سود روزانه هستند می‌پردازیم.

هنگام انتخاب یک ارز دیجیتال برای معاملات روزانه، مهم است که نقدینگی، کارمزد و ارزش بازار دارایی را در نظر بگیرید. جدول زیر حجم بازار و عرضه کل 10 ارز برتر برای ترید را نشان می‌دهد.

نام ارزعرضه کلحجم بازار
بیت‌کوین19,623,800 BTC$ 922,256,609,986
اتریوم120,171,971 ETH$ 298,084,970,502
کازموس386,086,622 ATOM$ 3,861,729,756
ریپل99,987,912,526 XRP$ 28,419,816,816
سولانا569,209,709 SOL$ 47,200,482,564
فانتوم3,175,000,000 FTM$ 1,089,499,642
بایننس‌کوین149,545,561 BNB$ 47,877,262,918
پولکادات1,277,127,188 DOT$ 9,069,985,408
کاردانو 36,613,928,912 ADA$ 18,917,019,493
دوج کوین143,013,636,384 DOGE$ 11,557,986,521
جدول حجم بازار و عرضه کل بهترین ارزها برای سود روزانه

در این رابطه بخوانید : ۷ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

بیت‌کوین (BTC): ارز دیجیتال اصلی

همانطور که می‌دانید، بیت‌کوین بزرگترین و شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال، دارای بیشترین ارزش بازار در صنعت کریپتو است. جدای از این، این ارز دیجیتال همیشه در دسترس معامله‌گران هستند. بیتکوین دارای حجم معاملات فوق العاده زیاد و نوسانات بالایی است و در مجموع می‌توان آن را یک انتخاب عالی برای معاملات روزانه در نظر گرفت.

یکی دیگر از عوامل مهمی که در معامله روزانه بیت کوین باید در نظر گرفت، در دسترس بودن ابزارها و پلتفرم‌های معاملاتی است. به دلیل محبوبیت بیت کوین، پلتفرم‌ها و ابزارهای مختلفی برای کمک به معامله گران برای تجزیه و تحلیل و اجرای موثرتر معاملات وجود دارد. برخی از ابزارهای محبوب شامل نمودارهای تحلیل تکنیکال، اخبار و ربات‌های معاملاتی هستند. این یکی از دلایلی است که دائماً از بیت کوین به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه و ترید استفاده می‌شود.

بیت‌کوین (BTC): ارز دیجیتال اصلی

دوج کوین (DOGE): میم‌کوینی که ماندگار شد

دوج کوین  با نماد اختصاری DOGE از محبوب‌ترین و پرمعامله‌ترین میم کوین‌های بازار است و از مورد توجه‌ترین ارزها و در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه است. پشتیبانی اشخاص پرنفوذی مانند ایلان ماسک نیز به ارزش این رمزارز افزوده است. نوسانات دوج کوین زیاد است و بالا و پایین‌های زیادی را با خود به همراه دارد و همین موارد باعث شده که دوج، به عنوان یک ارز ایده‌آل برای ترید روزانه شناخته شود.

بهترین ارز برای ترید

در این رابطه بخوانید : دوج کوین چیست؟ آشنایی با شت‌کوین معروف دنیای کریپتو کارنسی

فانتوم (FTM)

فانتوم احتمالا ارز دیجیتال کمتر شناخته شده در این لیست است، اما نمی‌توان از سود روزانه چشم پوشی کرد. این ارز همه چیزهایی که ممکن است از یک ارز دیجیتال که برای معاملات روزانه کریپتو بخواهید را دارد: کارمزد کم، زمان تراکنش سریع و حجم معاملات بالا. در زمان نگارش این مقاله، از نظر ارزش بازار در بین 60 ارز دیجیتال برتر قرار داشت که حداقل سطح پایه نقدینگی را تضمین می‌کند.

ریپل (XRP): تراکنش‌های سریع و مطمئن

ریپل با نماد اختصاری XRP هم به عنوان یک ارز دیجیتال و هم به عنوان یک شبکه پرداخت دیجیتال مطرح است. شبکه ریپل بیشتر برای معامله سریع ارزهای فیات توسط بانک‌ها و واسطه‌های مالی، با قابلیت هزینه پایین تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

ریپل یک ارز خوب برای ترید روزانه

سولانا (SOL): مقیاس‌پذیر

سولانا با نماد اختصاری SOL به منظور حل مسئله مقیاس پذیری و سرعت طراحی شده است و به عنوان سریع‌ترین بلاک چین غیرمتمرکز عمومی جهان در نظر گرفته می‌شود. از ویژگی‌های این رمزارز می‌توان به توان عملیاتی بالا و کارمزد پایین آن اشاره کرد.

با توجه به قدرت رسانه‌ای و حامیان قدرتمندی که این رمزارز از آن‌ها بهره‌مند است، نوسان قیمت نسبتا بالایی دارد و به همین علت در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه قرار می‌گیرد و می‌توان از آن به عنوان یک رمزارز آینده‌دار نیز نام برد.

سولانا بهترین ارز برای ترید روزانه

کازموس (Cosmos)

کازموس Cosmos یا کاسموس با نماد اختصاری ATOM اکوسیستمی در حال رشد است که با پشتیبانی تیم توسعه قوی و با تعداد زیادی ایر دراپ، به سرعت در حال بزرگ شدن است. با توجه به ایردراپ‌ها و کاربران فعال این رمزارز، اتم از حجم معاملاتی خوبی برخوردار است و برای معاملات روزانه پیشنهاد خوبی محسوب می‌گردد.

Cosmos کازموس بهترین ارز برای ترید

اتریوم (ETH): پادشاه قراردادهای هوشمند

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک پلتفرم محاسباتی توزیع شده مبتنی بر بلاک چین است. همچنین به قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) بستری برای فعالیت می‌دهد. اتریوم در لیست تمام صرافی‌ها وجود دارد و می‌توانید به راحتی با این رمزارز به ترید بپردازید. نقدینگی اتریوم نیز بالاست و به عقیده بسیاری، بهترین گزینه به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه است.

اتریوم ازر برتر برای سرمایه گذاری بلند مدت

بایننس (BNB): کریپتو کاربردی در دنیای واقعی

سه سال پیش، یکی از معتبرترین صرافی های امروزی به نام بایننس، ارز دیجیتال خود را راه اندازی کرد. با توجه به حامی این رمزارز، طبیعتا رمزارز معتبر و امنی محسوب می‌شود. بایننس با نماد اختصاری BNB به عنوان پنجمین ارز دیجیتال بزرگ جهان حجم معاملات بالایی دارد و به عقیده بسیاری از تحلیلگران یک فرصت سرمایه گذاری عالی است. با این تفاسیر، BNB هم در لیست ما برای بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه قرار می‌گیرد.

بایننس کوین بهترین ارز بریا ترید روزانه

کاردانو (ADA)

کاردانو با نماد اختصاری ADA یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار است و رشد غیرقابل باوری در طول سال‌های گذشته از خود نشان داده است. نقدینگی و نوسان بالایی که این رمزارز با خود به همراه دارد، آن را به یک گزینه ایده‌آل برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه می‌کند.

پولکادات (DOT)

DOT همه چیزهایی را که ممکن است برای ترید روزانه نیاز باشد را دارد: نقدینگی خوب، در دسترس بودن در طیف گسترده ای از پلتفرم‌های معاملاتی، کارمزدهای پایین و موارد دیگر.

این ارز دیجیتال دارای یک جامعه بسیار اختصاصی است و مهم‌تر عملکرد محکم و نوآورانه آن است که تضمین می‌کند تغییرات قیمت آن ارزش دنبال کردن را دارد. به طور کلی، با وجود فرصت‌ها و ریسک‌ها برای سودآوری، پولکادات یکی از بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه است.

در این مورد بخوانید: بهترین استراتژی ترید روزانه؛ ۱۰ استراتژی برتر در سال ۲۰۲۴

عوامل موثر در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه

لازم است همین ابتدای کار بدانید که در معاملات روزانه، از دست دادن پول بسیار آسان است و ریسک این سبک معاملاتی بالاست و همیشه سودده نیست. عوامل مختلفی مثل دستکاری قیمت، اشتباهات محاسباتی، تجزیه و تحلیل غلط در از دست رفتن سرمایه شما در این معاملات دخیل است. در این بخش به مواردی که می‌تواند ریسک از دست رفتن سرمایه شما را در ترید رزوانه کاهش دهد، می‌پردازیم:

نوسان روزانه ارز

اگر قیمت یک ارز در طول روز به شدت بالا و پایین شود، یعنی دارایی نوسان دارد. نوسان به شاخصی گفته می‌شود که پراکندگی قیمت‌ ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد. هدف اصلی از نوسانات، نشان دادن ریسک‌ معاملات است؛ بنابراین، اگر ارز نسبت به اخبار و آپدیت‌ها واکنش نشان دهد و قیمت آن تغییر کند، یعنی دارایی با نوسان بالایی همراه است و پتانسیل خوبی برای ترید روزانه است.

حجم معاملات ارز

حجم معاملات یکی از قابل توجه‌ترین معیارها برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه است. این حجم به شناسایی تخمین آینده قیمت یک دارایی کمک می‌کند. یعنی تخمین نرخ آن در 24 ساعت، 7 روز یا یک ماه آینده وجود دارد. طبیعتا هر چقدر حجم بیشتر باشد، برای ترید روزانه بهتر خواهد بود.

به طور کلی، محبوب‌ترین ارزها بیشترین حجم را دارند. تتر با حدود 54 میلیارد دلار در هر روز بیشترین حجم معاملات را دارد. پس از آن بیت کوین با 40 میلیارد دلار و اتریوم با 20 میلیارد دلار قرار دارند.

پلتفرم‌های صرافی

ارزهایی که در همه صرافی‌های اصلی لیست شده‌اند، انتخاب بهتری به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه هستند. ارزهای دیجیتال برای معاملات روزانه باید توسط صرافی‌های معتبر شناسایی شوند. برای اینکه در معاملات روزانه به مشکلات خاصی بر نخورید، بهتر است پلتفرم‌هایی را انتخاب کنید که در سطح جهانی فعالیت می‌کنند و محدود به یک منطقه جغرافیایی نباشند.

نقدینگی

نقدینگی به معنای توانایی تبدیل سریع یک دارایی دیجیتال به فیات یا همان پول نقد با کارمزد معقول است. این موضوع برای معامله‌گر از این نظر که فرصت باز و بسته شدن موقعیت را در یک دوره کوتاه فراهم می‌کند، بسیار حائز اهمیت است.

ارزهایی با نقدینگی بالا، معمولا قیمت‌های معقول و فعالیت تجاری بالایی دارند. فعالیت تجاری بالا به این معنی است که فروشندگان برای رقابت با یکدیگر، سعی می‌کنند قیمت‌های منصفانه ارائه کنند.

پوشش رسانه‌ای

پوشش رسانه‌ای هر ارز دیجیتال نیز اهمیت زیادی دارد. قبل از معاملات روزانه، باید مطمئن باشید که تیم پشتیبان ارز دیجیتال همیشه فعال است. به روزرسانی‌ها و فعالیت‌های کلی آنها را بررسی کنید، به مصاحبه‌ها و نظرات آنها نگاهی بیندازید و به پیش بینی‌های آنها گوش دهید. بنابراین، با این اطلاعات و تحلیل‌ها یک معامله‌گر در هنگام استفاده از استراتژی معاملاتی روزانه ریسک کمتری خواهد داشت.

اخبار و ریدادهای مهم مالی

دنبال کردن آخرین اخبار نیز یک معیار مهم در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه است؛ شما امکان ندارد یک تریدر موفق پیدا کنید که اخبار فوری، CNN، BBC و سایر اخبار را دنبال نکند. برخی از خبرها بازارهای مالی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهند و می‌توانند روند اکثر ارزهای دیجیتال را تغییر دهند. بسیاری از رمزارزها نیز تحت تاثیر این اخبار، نوسان زیادی می‌کنند.

در این مورد بخوانید: انواع ارز دیجیتال؛ معرفی ۱۳ نوع ارز دیجیتال + مثال

بهترین زمان برای معامله ارزهای دیجیتال

پاسخ به سوال «بهترین زمان برای معامله» چالش برانگیز است زیرا بازار ارزهای دیجیتال هر روز هفته و 24 ساعته فعال است. با این حال، هنگام انتخاب زمان انجام معاملات ارزهای دیجیتال، چند فاکتور وجود دارد که می‌توان در نظر گرفت.

طبق آمار وبسایت Statista، حجم معاملات روزانه کریپتو در 20 می 2021 به اوج خود رسید، زمانی که ارزش بازار به 516 میلیارد دلار رسید. هنگامی که بازار اینقدر فعال است، نقدینگی بسیار بالاست و امکان اجرای آنی سفارش را فراهم می‌کند. بر اساس این عوامل، باز کردن پوزیشن‌های خرید و فروش در صورت افزایش حجم می‌تواند به سود معامله‌گران باشد. تجربه نشان داده حجم معاملات در ساعات 9 صبح تا 4 عصر بیشتر است. از سوی دیگر، بسیاری از معامله‌گران ترجیح می‌دهند در آخر هفته فعالیت نکنند.

بهترین ارز برای ترید ساعتی کدامند؟

بیشترین سود در بازارهای کریپتو، در معاملات روزانه بدست می‌آید. به این دلیل که تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال به صورت ناگهانی اتفاق می‌افتد. فقط چند ساعت طول می‌کشد تا روندها کاملاً تغییر کنند. در واقع بهترین ارز برای ترید ساعتی همان ارزهای ترید روزانه هستند، در حال حاضر ترون، شیبا، دوج کوین و سایر کوین‌های لیست شده در بالا از بهترین ارزها برای ترید ساعتی یا همان ترید روزانه محسوب می‌شوند.

چه مقدار سرمایه را می‌توان با ترید روزانه با ارزهای دیجیتال بدست آورد؟

اگر استراتژی محکم و قدرتمندی داشته باشید، سقفی برای درآمد وجود ندارد. با این حال، این نوع از فعالیت در بازارهای مالی، یک مدل معاملاتی پرخطر است و برای معامله‌گران بی‌تجربه توصیه نمی‌شود.

مزایای ترید روزانه

  • پتانسیل سودآوری بالا: ترید روزانه به دلیل نوسانات بالا در بازار، فرصت‌های سودآوری زیادی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد.
  • کنترل بیشتر: تریدرها در این روش می‌توانند با رصد دقیق بازار و تحلیل تکنیکال، معاملات خود را با دقت بیشتری انجام داده و ریسک را مدیریت کنند.
  • انعطاف‌پذیری: ترید روزانه به دلیل کوتاه‌مدت بودن معاملات، انعطاف‌پذیری بیشتری را برای تریدرها فراهم می‌کند.
  • نیاز به سرمایه کمتر: در مقایسه با سرمایه‌گذاری بلندمدت، ترید روزانه به سرمایه کمتری نیاز دارد.

معایب ترید روزانه

  • ریسک بالا: نوسانات بالا در بازار، ریسک ضرر را نیز افزایش می‌دهد. تریدرها باید با استفاده از استراتژی‌های مناسب، ریسک معاملات خود را مدیریت کنند.
  • استرس بالا: ترید روزانه به دلیل نیاز به رصد دائمی بازار و تصمیم‌گیری‌های سریع، می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد.
  • نیاز به دانش و مهارت: ترید روزانه نیاز به دانش و مهارت کافی در تحلیل تکنیکال و مدیریت ریسک دارد.
  • هزینه‌های معاملاتی: در این روش به دلیل تعداد معاملات بالا، هزینه‌های معاملاتی نیز افزایش می‌یابد.

سخن اینوکس با شما

معاملات روزانه، همان طور که برای بسیاری وسوسه انگیز است؛ ریسک‌های خود را نیز به همراه دارد. انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر و سبک معاملاتی شما، تاثیر زیادی در میزان سود و زیان روزانه شما خواهد داشت. در این مقاله از سری مقالات اینوکس، 8 مورد از رمزارزها به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه بررسی شدند، همچنین عوامل مهمی که برای سود روزانه قابل اهمیت هستند نیز معرفی شد. با رعایت عوامل فوق و گسترش دانش خود در بازارهای مالی، شما هم می‌توانید به سود قابل توجه و خوبی، حتی در طول یک روز برسید.

سوالات متداول

در این بخش به سوالات متداول پیرامون بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه می‌پردازیم.

چه کوینی بهترین گزینه برای معاملات روزانه است؟

هیچ ارز دیجیتال واحدی برای ترید روزانه به عنوان بهترین گزینه وجود ندارد. به عنوان یک تریدر روزانه، شما باید آماده معامله با ارزهای مختلف باشید، زیرا این روشی بهینه برای کسب سود است. ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین، اتریوم، بایننس کوین، فانتوم و…، همگی می‌توانند برای ترید ارزهای دیجیتال عالی باشند.

چه مقدار سرمایه برای شروع معاملات روزانه نیاز است؟

مقدار دقیقی نمی‌توان برای شروع کار در نظر گرفت. شما با هر میزان سرمایه می‌توانید به ترید روزانه بپردازید. طبیعتا هرچه سرمایه بیشتری وارد کنید، سود بیشتری نیز نصیب شما خواهد شد.

آیا معاملات روزانه ارزهای دیجیتال سودآور است؟

معاملات روزانه می‌تواند یک فعالیت بسیار سودآور باشد. با این حال، شما باید یک استراتژی طراحی کنید و به آن پایبند بمانید.

منبع
bitdegreechangelly

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

    1. بله، تاثیر شکایت sec از بایننس چند روزه بوده و توی دادگاه‌هایی که تشکیل شد بایننس نتایج موفقیت آمیزی داشت و تونست ارزش سهامش رو تا حد زیادی برگردونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا