آموزش

سازنده همستر کامبت: نابغه بازاریابی یا طنزپرداز مدرن؟

این روزها تب ایردراپ‌های تلگرامی و بازی‌های کلیکی بالا گرفته و همستر کامبت (Hamster Kombat) با بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر، پیشتاز بلامنازع این حوزه است. در واقع، همستر تنها یک بازی نیست، بلکه با مکانیزم خلاقانه‌ی خود، کاربران جدید را برای ورود به دنیای رمزارزها آماده می‌کند. ازآنجایی‌که این بازی روزبه‌روز مشهورتر می‌شود و دائماً بر تعداد کاربران خود می‌افزاید، این پرسش برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که سازنده همستر کیست. به همین خاطر، در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینوکس، به‌سراغ خالق همستر رفته‌ایم تا با این نابغه بازاریابی یا طنزپرداز مدرن بیشتر آشنا شویم.

فوری!!!
قیمت همستر کامبت اعلام شد

در این رابطه بخوانید : بازی همستر کامبت چیست؟ آموزش افزایش سکه در بازی

گیم‌پلی ساده و جذاب همستر کامبت

سازنده همستر گیم‌پلی ساده و جذابی را برای این بازی در نظر گرفته است. با توجه به این سادگی، برای شرکت در بازی همستر، کاربران به یادگیری هیچ مهارتی نیاز نخواهند داشت. بنابراین، تنها کاری که شما برای جمع‌کردن سکه‌ها و افزایش امتیازات خود باید انجام دهید، ضربه‌زدن (Tap) بر روی نماد همستر است. این سادگی باعث شده تا در ژوئن ۲۰۲۴، هر کاربر روزانه حدود ۲۰ دقیقه با این بازی درگیر باشد. درصورتی‌که این ۲۰ دقیقه را ضربدر ۲۰۰ میلیون کاربر کنیم، به عدد اعجاب‌انگیز ۴ میلیارد دقیقه در روز می‌رسیم. ازاین‌رو، می‌توان نتیجه گرفت که خالق همستر دست به کار بسیار بزرگی زده است. جهت مشاهده آینده این توکن محبوب، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

در این مورد بخوانید: آینده همستر کامبت + پیش بینی قیمت همستر کامبت (Hamster Kombat)

مکانیزم بازی همستر کامبت

این بازی حول محور جمع‌آوری سکه و افزایش سود ساعتی (Profit) ساخته شده و سازنده همستر برای دستیابی به این هدف، ۳ روش را در نظر گرفته است:

خالق همستر

کلیک‌کردن (Clicks): ساده‌ترین روش کسب سکه، کلیک یا لمس‌کردن (Tap) صفحه نمایش گوشی است. زمانی که بر روی نماد همستر ضربه می‌زنید، انرژی شما کاهش می‌یابد و باید صبر کنید تا دوباره انرژی تکمیل شود. همچنین، روش‌هایی نیز برای افزایش ارزش هر ضربه وجود دارد.

اشتراک‌ها (Subscriptions): یکی دیگر از روش‌های کسب سکه که توسط سازنده همستر ارائه شده، انجام وظایف و عضویت در حساب‌های اجتماعی معرفی‌شده توسط این پروژه است.

سرمایه‌گذاری (Investments): اصلی‌ترین روش کسب سکه که توسط خالق همستر معرفی شده، افزایش پرافیت (Profit) است. ازاین‌طریق، شما سود ساعتی خود را افزایش می‌دهید تا به‌صورت غیرفعال درآمدزایی داشته باشید. اگر شما هم نمی‌دانید پرافیت در این بازی مهم‌تر است یا سکه؛ مقاله زیر مخصوص شما است.

در این مورد بخوانید: پروفیت همستر یا سکه | پروفیت در همستر چیست؟

کمبوهای روزانه (Daily Combo): کمبوهای روزانه تعدادی کارت هستند که ۵ میلیون جایزه را هر روز برایتان به ارمغان می‌آورند. با استفاده از این ۵ میلیون، می‌توانید کارت‌های جدید را ارتقا دهید و پرافیت خود را بیشتر کنید.

چرا همستر کامبت محبوب است؟

احتمالاً راه‌حل آسان سازنده همستر برای کسب پول، اصلی‌ترین انگیزه کاربران برای پیوستن به این بازی است. در واقع، این ایده جذاب که سکه‌های همستر روزی به پول تبدیل خواهند شد، روزبه‌روز افراد بیشتری را به این بازی جذب می‌کند. همچنین، خالق همستر از کاربران دعوت کرده تا کیف پول خود را به بازی متصل کنند و منتظر پایان ایردراپ باشند. ازاین‌رو، به نظر می‌رسد که توکن HMSTR بر روی شبکه TON راه‌اندازی می‌شود و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. شما می‌توانید جهت خرید ارز hamster kombat سایت اینوکس را دنبال نمایید تا سریع‌تر از سایر کاربران از زمان لیست شدن این ارز مطلع شوید.

علاوه‌بر آن، به‌واقعیت‌پیوستنِ پروژه نات کوین و ارائه توکن NOT به کاربران، دلیل دیگری است که گیمرها ادعای سازنده همستر را باور می‌کنند و در این بازی حضور پرشوری دارند. نات کوین اولین بازی موفق «درآمدزایی از راه ضربه‌زنی» بود که در ژانویه ۲۰۲۴ شروع به کار کرد و در بهار ۲۰۲۴، به وعده خود جامه عمل پوشاند و توکن‌های به‌دست‌آمده را به کاربران ارائه داد. برای مشاهده آینده نات کوین، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

در این مورد بخوانید: اینده نات کوین: پیش بینی قیمت نات کوین در سال ‌های 2024 تا 2030

سازنده همستر یک نابغه بازاریابی

خالق همستر با وعده یک ارز مجازی توانسته میلیون‌ها دنبال‌کننده را به حساب‌های این پروژه در شبکه‌های اجتماعی جذب کند. اگرچه این ارز مجازی است، اما تمام این دنبال‌کنندگان حقیقی هستند. ازاین‌طریق، در عرض ۳ ماه اول، ۳۰ میلیون عضو یوتیوب، ۴۷.۴ میلیون مشترک تلگرام و ۱۰.۸ میلیون دنبال‌کننده توییتر به حساب‌های این پروژه پیوستند. همچنین کانال یوتیوب همستر رکورد سرعت رشد را در تاریخ شکسته و نام آن باید در گینس ثبت شود.

از طرفی، سازنده همستر کاربران را به سرمایه‌گذاری دعوت نمی‌کند؛ بلکه فقط از آن‌ها می‌خواهد که وقت خود را به این بازی اختصاص دهند و در شبکه‌های اجتماعی آن عضو شوند. بنابراین، به‌راحتی نمی‌توان خالق همستر را به فریبکاری متهم کرد و همین مسئله اطمینان بیشتری را در جامعه هواداری همستر ایجاد کرده است.

از سوی دیگر، سازنده همستر از افراد دعوت کرده که به‌جای وقت‌گذرانی در بازی‌های بی‌فایده، بابت بازی‌کردن درآمدزایی داشته باشند. ازاین‌رو، نمی‌توانیم رویکرد بنیان‌گذاران این پروژه را سودجویانه در نظر بگیریم؛ زیرا از فعالیت کاربران در این بازی، تیم پروژه و گیمرها به‌طور هم‌زمان سود می‌برند و این یک استراتژی برد-برد است.

درآمد پایه جهانی (UBI) و همستر

برای اینکه رویکرد سازنده همستر را بهتر درک کنیم، باید کمی به عقب برگردیم و به مفهوم «مبادله زمان افراد» (Exchanging people’s time) بپردازیم. پروفسور «جفری هینتون» (Geoffrey Hinton) در مصاحبه اخیرش با BBC Newsnight، در مورد آینده ابراز نگرانی کرده است؛ زیرا اعتقاد دارد که هوش مصنوعی می‌تواند بسیاری از مشاغل عادی را تصرف کند. این پروفسور هشدار می‌دهد که اگرچه هوش مصنوعی می‌تواند ثروت‌‌آفرین باشد، اما این ثروت به طبقه سرمایه‌دار تعلق خواهد گرفت و طبقات ضعیف فقط کار خود را از دست می‌دهند.

پروفسور هینتون به‌عنوان یک دانشمند علوم کامپیوتر و روان‌شناسی شناختی، در مصاحبه خود بر مفهوم «درآمد پایه جهانی» (UBI) تأکید می‌کند. بر اساس این مفهوم، دولت‌ها موظف‌اند که مردم را از درآمد پایه جهانی برخوردار سازند؛ یعنی دولت باید به همگان، بدون درنظرگرفتن امکاناتشان، حقوقی یکسان پرداخت کند. بااین‌حال، بسیاری از کشورها، مانند بریتانیا، هیچ برنامه‌ای برای پرداخت چنین حقوقی ندارند.

حالا اگر به رویکرد سازنده همستر توجه کنیم، می‌بینیم که بازی‌های کلیکی می‌توانند سازوکار جدیدی را برای UBI در اختیار همه مردم جهان بگذارند. ازاین‌طریق، همگان می‌توانند به درآمد پایه جهانی دست یابند.

وعده‌های مجازی و مزایای واقعی همستر

همستر کامبت با مکانیزم خاص خود، در عرض چند ماه، پتانسیل عظیمی را برای کسب درآمد به دست آورده است. در واقع، سازنده همستر می‌تواند از این پتانسیل عظیم استفاده کرده و با معرفی پروژه‌های دیگر و انجام تبلیغات، سود هنگفتی کسب کند. از طرفی، اگر خالق همستر تمایل داشته باشد که سکه‌های کاربران را به آن‌ها پرداخت کند، احتمالاً این پروژه هم به موفقیت نات کوین دست خواهد یافت. همچنین، این پروژه می‌تواند با هوش مصنوعی ترکیب شود و امکانات جدیدی را به کاربران ارائه دهد.

بنابراین، درحال‌حاضر سازنده همستر به‌طور واقعی از مزایای این پروژه بهره‌مند شده است؛ اما کاربران تنها به وعده‌های مجازی دل بسته‌اند. ازاین‌رو، باید تا پایان ایردراپ صبر کنیم و ببینیم که کاربران چه پاداشی را از فعالیت خود کسب خواهند کرد.

در این مورد بخوانید: کد مورس همستر امروز + ویدئو آموزش وارد کردن کد

چرا ما در نقش یک همستر حاضر می‌شویم؟

اگر ماهیت این پروژه را در نظر نگیریم، باید از جسارت سازنده همستر تقدیر کنیم. در واقع، رشد منحصربه‌فرد همستر مدیون رویکرد ممتاز بازاریابی تیم توسعه این پروژه است. بااین‌حال، خالق همستر تنها یک بازاریاب حرفه‌ای نیست، بلکه او با یک ایده جسورانه، شخصیت همستر را برای این بازی در نظر گرفته‌ است. آیا تا‌‌به‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا ما به‌جای یک همستر بازی می‌کنیم؟

انتخاب شخصیت مرکزی همستر برای این بازی، فراتر از موجودات کوچک بامزه‌ای است که بر روی چرخ‌وفلک‌ها می‌دوند؛ بلکه این انتخاب به «رفتار موشواره‌ای» (Lemming-like behavior) بازارهای مالی اشاره دارد. مفهوم «لمینگ» (lemming) را کارشناسان برای بازارهای مالی در نظر گرفته‌اند؛ چراکه در این بازارها، وقتی سرمایه‌گذاران با حرکات قیمتی بی‌منطق مواجه می‌شوند، بر اساس «ترس جاماندن» (FOMO)، تصمیمات تکانِشی یا ناگهانی می‌گیرند. از طرفی، همستر و «موش صحرایی» (Lemming) پسرعموی یکدیگر هستند و احتمالاً سازنده همستر با درک این مطلب، شخصیت بازی خود را انتخاب کرده است.

سازنده همستر کیست

حماسه گیم‌استاپ را به یاد دارید؟

وقتی حماسه «گیم‌استاپ» (GameStop) را به یاد بیاوریم، این ایده به ذهن ما خطور می‌کند که شاید سازنده همستر صادق باشد و مزایایی واقعی را به کاربران ارائه دهد. در سال ۲۰۲۱، سرمایه‌گذاران خرد در شبکه اجتماعی «ردیت» (Reddit) گردهم آمدند و نیروهای خود را در بازار تجمیع کردند. آن‌ها موفق شدند تا با کنارزدن سرمایه‌گذاران نهادی، قیمت سهام را افزایش دهند. در واقع، گیم‌استاپ یک نمونه کلاسیک از قیام آماتورها علیه حرفه‌ای‌ها بود.

حالا تصور کنید که میلیون‌ها همستر می‌خواهند جریان مالی دنیا را تغییر دهند. درصورتی‌که چنین انقلابی به وقوع بپیوندد، می‌توانیم نتیجه بگیریم که خالق همستر به‌دنبال سوءاستفاده از کاربران خود نیست و می‌خواهد نظام جدیدی را در بازارهای مالی با کمک میلیون‌ها کاربر پایه‌گذاری کند.

در این مورد بخوانید: کارت های بازی همستر کامبت: کارت های امروز همستر

معروف‌ترین همستر: آقای گاکس

احتمال دارد که سازنده همستر شخصیت بازی خود را از «آقای گاکس» (Mr. Goxx) الهام گرفته باشد. آقای گاکس یک همستر سرشناس بود که در سال ۲۰۲۱، برای نشان‌دادن بازار بی‌ثبات کریپتو، با استفاده از یک چرخ معامله‌گری، به خرید و فروش تصادفی رمزارزها می‌پرداخت. او موفق شد که معاملات موفق‌تری را نسبت به بسیاری از معامله‌گران سرشناس دنیا انجام دهد. زمانی که موفقیت معاملات آقای گاکس در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، این همستر به شهرتی جهانی دست یافت. او که حالا از دنیا رفته، در زمان فعالیت خود، می‌خواست به کاربران کریپتو نشان دهد که در این بازار، شانس نقش بسیار پررنگی دارد.

یک احتمال ساده: عشق به همستر

در بخش‌های قبلی، احتمالات مختلفی را برای انتخاب شخصیت همستر بررسی کردیم. بااین‌حال، شاید این انتخاب چندان پیچیده نباشد؛ بلکه سازنده همستر به‌خاطر حیوان خانگی‌اش، چنین نامی را برای این بازی انتخاب کرده است. ازاین‌رو، این انتخاب می‌تواند ادای دینی به یک حیوان خانگی ناشناس باشد که ما از وجود آن اطلاعی نداریم.

خلاصه معرفی خالق همستر با اینوکس

درحالی‌که در این مقاله، به کاوش در مورد سازنده همستر و ماهیت این پروژه پرداختیم، اما هنوز پرسش نهایی پابرجاست؛ یعنی نمی‌دانیم که باید کلیک (Tap) کنیم یا خیر. در واقع، همان‌طور که آقای گاکس به شانس و احتمال در این بازار اشاره می‌کرد، حالا پروژه همستر نیز بر اساس احتمال پدید آمده است و هیچ قطعیتی در مورد آن وجود ندارد. بنابراین، پیوستن به این بازی یک انتخاب شخصی است و شما باید با درنظرگرفتن جنبه‌های مختلف همستر، در مورد آن تصمیم بگیرید.

سوالات متداول

سازنده همستر کیست؟

اطلاعات دقیقی در مورد خالق همستر در دسترس قرار ندارد؛ ولی روزنامه‌نگاران The Bell مدعی هستند که ادوارد گورینوویچ، کارآفرین روسی، یکی از بنیان‌گذاران این پروژه است.

آیا خالق همستر یک کلاهبردار است؟

پروژه همستر به تأیید پیام‌رسان تلگرام و بنیاد تون کوین رسیده و به نظر نمی‌رسد که این پروژه کلاهبرداری باشد. بااین‌حال، برای اظهارنظر دقیق در این مورد، باید تا زمان توزیع توکن‌ها صبر کنیم.

آیا همستر بازی کنیم؟

پیوستن به بازی همستر یک تصمیم شخصی است؛ بنابراین، شما باید پیش از بازی‌کردن، جنبه‌های مختلف این پروژه را در نظر بگیرید.

منبع
cointelegraph

آرمین یوسفی

در ابتدا کلمه بود و در انتها نیز از ما کلمه‌ای بیش نمی‌ماند. من بیش از یک‌ دهه است که به نوشتن شعر، داستان و فیلم‌نامه مشغولم. برگزیده‌ی تعدادی جشنواره‌ی ادبی و جایزه‌ی کتاب سال شده‌ و تحصیلاتم را در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته‌ی سینما ادامه داده‌ام. در این سال‌ها برای گذرانِ زندگی، کارگر کلمات بوده‌ و در زمینه‌های گوناگونی تولید محتوای نوشتاری کرده‌ام.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا