ارزهای دیجیتال

میم کوین DJT و ترامپ: از شایعه تا واقعیت

بازار کریپتو با ظهور یک میم‌کوین جدید به نام Trump Coin با نماد DJT در بلاکچین سولانا، به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. این توکن پس از شایعاتی که ادعا می‌کنند به رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، دونالد ترامپ، مرتبط است، شاهد افزایش قیمت چشمگیری بوده است. با این حال مشروعیت و منبع میم کوین DJT همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است. در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینوکس، ارتباط بین میم کوین DJT و ترامپ به طور کامل بررسی شده است.

شایعات و محرک‌ها برای میم کوین djt

همه اتفاقات از آنجایی شروع شد که حساب X (توییتر) The Pirate Wires ادعا کرد ترامپ میم کوین DJT را به عنوان توکن رسمی خود راه‌اندازی می‌کند. تقریباً بلافاصله، بسیاری از کاربران فکر کردند که حساب X این نشریه هک شده است، ولی شایعات وقتی قوت گرفت که سردبیر این نشریه، مایک سولانا (که ارتباطی با پلتفرم بلاکچین سولانا ندارد) و مدیر ارشد بازاریابی در شرکت سرمایه‌گذاری Founders Fund در پاسخ به پست، آدرس قرارداد توکن را ارائه داد.

در این مورد بخوانید: بهترین میم کوین های سولانا برای سرمایه گذاری: لیست 14 تایی برترین میم کوین‌ های سولانا

میم کوین DJT مبتنی بر سولانا پیش از این در ۲۱ می راه‌اندازی شده است. در حالی که DJT دارای حروف اول نام شرکت رسانه‌ای دونالد ترامپ (NASDAQ: DJT) است، هنوز هیچ تایید رسمی مبنی بر ارتباط رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده با این توکن وجود ندارد. همچنین پست اصلی این نشریه در X اشاره کرده است که بارون ترامپ، پسر ۱۸ ساله دونالد ترامپ، پروژه میم کوین DJT را رهبری خواهد کرد.

 با وجود اینکه مایک سولانا توضیح داد که مستقیما با ترامپ صحبت نکرده و تنها اطلاعاتی که از منابع مختلف دارد را گزارش کرده است، هیجان اولیه باعث شد که قیمت میم کوین DJT به شدت افزایش یابد و در عرض یک روز شاهد افزایش قیمت بیش از ۱۰۰۰% باشد.

 در اوج خود، ارزش بازار میم کوین DJT از ۵ میلیون دلار فراتر رفت و سپس به حدود ۷۹۴,۹۹۰ دلار کاهش یافت. اکنون این توکن با قیمت ۰.۰۰۰۷۹۹۰ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده افزایش چشمگیر ۱,۴۵۱% در تنها ۲۴ ساعت است.

واکنش‌های جامعه کریپتو و علائم هشدار

جامعه کریپتو هنوز در حال گمانه‌زنی درباره میم کوین DJT است. تامی شاوگنسن، هم‌بنیان‌گذار Delphi Digital، نگرانی‌هایی درباره میم کوین DJT ابراز کرده و به چندین علامت هشداردهنده اشاره کرده است، از جمله؛ عدم وجود استخر نقدینگی قفل‌شده، الگوهای تامین مالی غیرمعمول و تمرکز بالای توکن‌ها در میان دارندگان اصلی و احتمال کلاهبرداری را مطرح می‌کند.

آینده میم کوین djt

در این مورد بخوانید: آینده ارز سولانا: پیش بینی قیمت سولانا در سال ‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰

شرکت‌های تحلیلی بلاکچین، مانند Bubblemaps نیز هشدارهای بیشتری مطرح کرده‌اند. مقدار نامتناسبی از عرضه توکن، ۶۷٪ در یک خوشه متمرکز شده است، با بزرگ‌ترین دارنده که Raydium Concentrated Liquidity است که ۴۳٪ از عرضه را کنترل می‌کند. چنین تمرکزی در مالکیت معمولا نشان‌دهنده احتمال دستکاری بازار یا عدم وجود مکانیزم اجماع غیرمتمرکز است که فلسفه شفافیت و اعتماد بلاکچین را تضعیف می‌کند.

مدیرعامل Bitcoin Magazine و مشاور بیت‌کوین دونالد ترامپ، دیوید بیلی، در پلتفرم X اظهار داشت: «اگر میم‌کوین DJT سولانا جعلی باشد، هرکسی که آن را منتشر کرده باید مورد تحقیر قرار بگیرد و از صنعت ما برای همیشه بیرون رانده شود. این همان چیزی است که باعث می‌شود کل صنعت را بدنام کنید و به رئیس‌جمهور و تیمش نشان دهید که ما یک مسئولیت هستیم، نه یک دارایی.»

با وجود هشدارها، برخی در جامعه کریپتو بر این باورند که میم کوین DJT ممکن است توکن رسمی ترامپ باشد. آن‌ها استدلال می‌کنند که توزیع توکن ممکن است با استراتژی ترامپ برای انباشت عرضه و فروش مقادیر کوچک منطبق باشد. با این حال، عرضه ۱۰ میلیاردی توکن باعث ایجاد تردیدها می‌شود، زیرا این میزان برای ترامپ غیرمعمول است که ممکن است ترجیح دهد عرضه‌ای کوچک‌تر و با ارزش‌تر داشته باشد.

تاثیر میم کوین DJT بر سایر میم‌کوین‌های الهام گرفته از ترامپ

معرفی میم کوین DJT تاثیر قابل توجهی بر سایر میم‌کوین‌های مرتبط با ترامپ داشته است. طبق گزارش CoinGecko، ارزش بازار میم‌کوین‌های سیاسی (PolitiFi) در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳٪ کاهش یافته است. توکن (MAGA (TRUMP که دومین میم‌کوین بزرگ PolitiFi از نظر ارزش بازار است (با ارزش ۳۰۱ میلیون دلار) و با کمپین «دوباره آمریکا را عظمت بخشیم» ترامپ مرتبط است، در یک مقطع ۵۵٪ افت قیمت را تجربه کرد. سایر میم‌کوین‌های کوچکتر، مانند TROG که کوینی با تصویر یک قورباغه با کلاه MAGA است، نیز کاهش‌هایی را تجربه کردند، هرچند که این کاهش‌ها به اندازه TRUMP شدید نبود.

بررسی میم کوین djt

موضع کریپتویی ترامپ

گمانه‌زنی‌ها درباره میم کوین DJT از آنجا نشات می‌گیرد که دونالد ترامپ در هفته‌های اخیر به طور آشکار تلاش کرده خود را به جامعه کریپتو نزدیک کند. او اخیرا خود را «رئیس‌جمهور کریپتو» معرفی کرده و اعلام کرده که می‌خواهد تمام بیت‌کوین باقی‌مانده در آمریکا استخراج شود. این نزدیکی به حرکت کریپتویی ممکن است بخشی از استراتژی او برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ایالات متحده باشد.

خلاصه میم کوین DJT با اینوکس

در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینوکس، به معرفی میم کوین DJT پرداختیم. میم کوین DJT با افزایش قیمت چشمگیر و شایعات مربوط به ترامپ، توجه جامعه کریپتو را جلب کرده است. با این حال آینده میم کوین DJT همچنان نامشخص است. اگر شایعات مرتبط بودن آن با ترامپ صحیح باشد، ممکن است ارزش خود را حفظ کرده و حتی رشد کند. با این حال، اگر میم کوین DJT به عنوان یک کلاهبرداری شناسایی شود، احتمالا به چرخه‌ای مشابه با سایر میم‌کوین‌های مشهور دچار خواهد شد که با افزایش ناگهانی قیمت و سپس سقوط همراه است.

با ادامه‌ی بحث‌ها در جامعه کریپتو درباره مشروعیت میم کوین DJT، واضح است که نام ترامپ تاثیر قابل توجهی بر بازار دارد. چه از طریق تاییدات رسمی و چه از طریق شایعات ساده، توکن‌های مرتبط با ترامپ احتمالا همچنان در کانون توجه خواهند بود.

سوالات متداول

آیا دونالد ترامپ واقعا پشت میم‌کوین DJT است؟

هنوز هیچ تایید رسمی از سوی ترامپ یا تیم او درباره ارتباط مستقیم او با میم‌کوین DJT وجود ندارد. برخی گزارش‌ها و شایعات، ادعاهایی را مطرح کرده‌اند، اما این ادعاها تا این لحظه تایید نشده‌اند.

چرا میم کوین DJT در مدت زمان کوتاهی بیش از ۱۰۰۰٪ رشد کرد؟ 

رشد چشمگیر میم کوین DJT به دلیل شایعاتی مبنی بر ارتباط آن با دونالد ترامپ و همچنین توجه بازار به این میم‌کوین بود. این شایعات باعث افزایش شدید تقاضا و حجم معاملات شد.

آیا میم کوین DJT یک سرمایه‌گذاری مطمئن است؟ 

مانند بسیاری از میم‌کوین‌ها، DJT بسیار ناپایدار است و نوسانات شدید قیمتی دارد. همچنین عدم شفافیت در مورد ارتباط آن با ترامپ و نبود تایید رسمی، ریسک‌های این سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد.

منبع
kucointheblockmitrade

معصومه حسین آبادی

نوشتن برای من یعنی خلق کردن. یعنی امکان روایت قسمتی از افکار و تجربیاتم برای خودم و دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا