اخبار

اجباری شدن احراز هویت در صرافی کوکوین؛ تحریم در انتظار کاربران ایرانی؟

صرافی کوکوین هم برای کابران ایرانی تحریم شد و انجام احراز هویت مشتری(KYC) را برای مشتریان خود اجباری کرده است. کاربران جدید نیاز دارند برای دسترسی به تمامی خدمات این صرافی، هویت خود را تایید کنند.

صرافی بزرگ کوکوین در حال تلاش برای تقویت سیستم کاربران خود با اجرایی کردن احراز هویت مشتری(KYC) است. این قانون در 28 ژوئن توسط صرافی کوکوین اعلام شد. هدف از اجرای این قانون، افزایش انطباق با مقررات جهانی مبارزه با پولشویی است.

احراز هویت مشتری(KYC) اجباری، برای همه کاربران جدید در کوکوین از 15 جولای 2023 اجرا خواهد شد. بدون تکمیل KYC، کاربرانی که به تازگی در این صرافی ثبت نام کرده‌اند، نمی‌توانند به مجموعه خدمات کوکوین دسترسی داشته باشند.
آن دسته از کاربرانی که قبل از 15 جولای 2023 ثبت نام کرده‌اند نیز باید مراحل KYC را برای دسترسی به برخی از ویژگی‌های کوکوین تکمیل کنند. در غیر این صورت کاربران قادر به واریز هیچ وجهی نخواهند بود.

در حال حاضر کاربران فعلی می‌توانند تنها از خدماتی مانند سفارش‌های فروش اسپات، معاملات فیوچرز بدون لوریج، معاملات مارجین بدون لوریج، نقد کردن دارایی های بخش KuCoin Earn و ETF استفاده کنند.

آیا کوکوین کاربران ایرانی را تحریم می‌کند؟

آیا کوکوین کاربران ایرانی را تحریم می‌کند؟

 با شرایط جدید پیش آمده و اقدامات اخیر کوکوین، نگه‌داری دارایی در این صرافی، برای کاربران ایرانی که مشمول انواع تحریم‌ها هستند کاری بسیار بسیار پر خطر است. چرا که معمولا امکان احراز هویت ندارند. از ساعت ۳:۳۰ صبح شنبه ۲۴ تیرماه (۱۵ جولای به وقت UTC) برای استفاده از خدمات این صرافی ملزم به تکمیل مراحل احراز هویت هستند. بنابراین پیشنهاد می‌شود دارایی خود را تا قبل از این تاریخ از کوکوین خارج کنید.

اظهارات مدیر عامل صرافی کوکوین در مورد تکمیل KYC

جانی لیو، مدیرعامل KuCoin، اینگونه به کوین تلگراف بیان کرد: یک فرآیند کامل KYC از کاربران می‌خواهد که در آن نام، شماره شناسایی و عکس شناسایی خود را ارائه دهند. که از این طریق از نظر چهره شناسایی می‌شوند. علاوه بر این لیو خاطر نشان کرد که KuCoin اطلاعات شناسایی و تأیید مشتری را که طبق قوانین و مقررات حوزه‌های قضایی قابل اجرا مورد نیاز است، بررسی می‌کند.
وی بیان کرد: “معمولاً، ما به اطلاعات

شناسایی کاربر از جمله اطلاعات نام کاربر و اطلاعات بیشتر مانند آدرس فیزیکی، تاریخ تولد و کد ملی نیاز داریم.”

به غیر از این موارد، صرافی کوکوین اطلاعات اضافی دیگری مربوط به کسب و کار و مشخصات کاربر را جمع آوری می‌کند. لیو افزود که داده‌های ریسک شامل حجم فعالیت معاملاتی و وجوه مجازی سپرده شده است.

بررسی صرافی کوکوین از نظر حجم معاملات

KuCoin همچنین یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزنگاری جهان از نظر حجم معاملات است. بر اساس داده‌های CoinGecko، در زمان نگارش این مقاله، حجم معاملات روزانه KuCoin با بیش از 8 میلیون بازدید ماهانه به حدود 540 میلیون دلار می‌رسد. برای مقایسه، صرافی اصلی Kraken مستقر در ایالات متحده حدود 5 میلیون بازدید در ماه دارد که روزانه حدود 380 میلیون دلار حجم معاملات دارد.

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام من دارایی هام تو کوکوین هست .دیشب متوجه شدم تحریم کرده یا میتونم خارجش کنم؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز برای ورود به صرافی کوکوین به‌دلیل قرار گرفتن ایران در لیست تحریم‌های این صرافی حتما باید از v-p-n استفاده کنید. برای برداشت از کوکوین محدودیت خاصی برای کاربران وجود ندارد. البته برای کاربرانی که احراز هویت این صرافی را انجام نداده باشند، محدودیت برداشت حداکثر 20000 تتری وجود دارد.
      همچنین به‌دلیل تحریم بودن کشورهای دیگری به جز ایران توسط کوکوین دقت کنید که ip فیلترشکن شما حتما روی کشورهای غیر-تحریمی قرار گرفته باشد.
      لیست کشورهای تحریمی و غیرتحریمی را می‌توانید در سایت زیر دنبال کنید:
      https://watcher.guru/news/what-countries-is-kucoin-available-in

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا