ارزهای دیجیتال

بهترین ارزهای هوش مصنوعی بر اساس ارزش بازار

هوش مصنوعی که به اختصار (AI) نامیده می‌شود، حوزه‌ای است که با شتاب در حال گسترش است و می‌تواند در تعاملات و فرآیندهای کاری ما انقلاب بزرگی ایجاد کند. اخیراً ChatGPT توجه زیادی را به خود جلب کرده است. ChatGPT که توسط OpenAI توسعه یافته است، برای تولید متن به زبان انسان و انجام وظایفی مثل پاسخ دادن به سوالات و پردازش اطلاعات طراحی شده است. علاوه بر این، هوش مصنوعی پتانسیل بسیار بالایی برای ایجاد اختلالات قابل توجه در فضای کریپتو دارد.

ارزهای هوش مصنوعی، دارایی‌های دیجیتالی هستند که از هوش مصنوعی برای افزایش تجربیات کاربر، مقیاس پذیری و امنیت در شبکه‌های بلاک چین استفاده می‌کنند. این ارزهای AI کریپتو به طور فعال از پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، از جمله بازارهای غیرمتمرکز، پیش‌بینی‌های بازار و مدیریت پورتفولیو پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، توکن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند حقوق حاکمیتی را به دارندگان خود اعطا کنند و تراکنش‌های درون اکوسیستم را تسهیل کنند. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند برای شناسایی و ردیابی فعالیت‌های غیرقانونی، تجزیه و تحلیل روندهای بازار، شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات مختلف دیگر آموزش ببیند.

در ادامه این مقاله از اینوکس به معرفی و بررسی برخی از بهترین ارزهای هوش مصنوعی در بازار می‌پردازیم.

بهترین ارزهای هوش مصنوعی

Graph GRT

  • ارزش بازار: 1.02 میلیارد پوند

گراف (Graph) پروتکلی است برای ایندکس و جستجوی داده‌ها از بلاکچین به روشی مشابه الگوریتم گوگل که داده‌های وبسایت‌ها را ایندکس و جستجو می‌کند. ایندکس داده‌های بلاک چین می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما هدف گراف این است که با سازماندهی داده‌ها به زیر نمودارهای کوچکتر، آن را تغییر دهد.

ارزش GRT ارز دیجیتال مبتنی بر اتریوم، در زمان نگارش این مقاله 0.11 پوند است که نسبت به اوج خود در فوریه 2021 2.09 پوند کمتر است.

SingularityNET (AGIX)

  • ارزش بازار: 348 میلیون پوند

SingularityNET یک پلتفرم بلاکچین است که هر کسی می‌تواند در آن خدمات AI ایجاد کند، با کاربران دیگر به اشتراک بگذارد و از آن درآمد کسب کند. این یک بازار داخلی است که کاربران می‌توانند خدمات هوش مصنوعی را در پلتفرم – AGIX جستجو و برای دریافت آن هزینه پرداخت کنند.

توسعه‌دهندگان می‌توانند از راه‌حل‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی بدون نیاز به ساخت کامل برنامه‌ها درآمد کسب کنند. به طور مشابه، توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند راه‌حل‌های AI را برای استفاده در اپلیکیشن‌های خود خریداری کنند.

ارزش فعلی AGIX در حال حاضر 0.28 پوند است که اوج قیمتی آن در ژانویه 2018، 1.34 پوند بود.

ارز هوش مصنوعی SingularityNET (AGIX)

Fetch.ai (FET)

  • ارزش بازار: 229 میلیون پوند

Fetch.ai یک پلتفرم یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی مبتنی بر بلاک چین است. Fetch.ai در مورد اتوماسیون وظایف تجاری مانند پردازش داده و معاملات است. ارز دیجیتال بومی آن FET برای پرداخت تراکنش‌های شبکه استفاده می‌شود.

در زمان نگارش این مقاله FET به ارزش 0.27 پوند است که نسبت به اوج خود در سپتامبر 2021 که 0.87 پوند بود، کاهش داشته است.

Ocean Protocol (Ocean)

  • ارزش بازار: 186 میلیون پوند

Ocean یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که در آن کسب و کارها و افراد می‌توانند داده‌ها و خدمات مبتنی بر داده را مبادله و درآمد کسب کنند. این ممکن است حتی شامل در دسترس قرار دادن داده‌ها در اختیار محققان و استارت‌آپ‌ها باشد، یعنی بدون اینکه داده‌ها توسط دارندگان اصلی داده واگذار شود.

OCEAN در حال حاضر با ارزش 0.30 پوند معامله می‌شود که نسبت به اوج خود در آوریل 2021 که به ارزش 1.42 پوند بود، کاهش یافته است.

iExec RLC (RLC)

  • ارزش بازار: 102 میلیون پوند

iExec یک پلتفرم بلاک چین هوش مصنوعی است که در آن کاربران می‌توانند از قدرت محاسباتی خود درآمد کسب کنند و به منابع محاسبات ابری بر حسب تقاضا دسترسی داشته باشند.

RLC توکن دیجیتال iExec است و برای پرداخت هزینه استفاده از خدمات پلتفرم کاربرد دارد. RLC در حال حاضر با قیمت 1.27 پوند معامله می‌شود که از بالاترین رقم تاریخ خود که در حدود 10 پوند در اکتبر 2021 بود، کمتر است.

Numeraire (NMR)

  • ارزش بازار: 84 میلیون پوند

Numerai یک شبکه بلاک چین AI است که مانند یک صندوق تامینی عمل می‌کند و از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای سرمایه‌گذاری در بازارهای سهام سراسر جهان استفاده می‌کند.

Numeraire (NMR) ارز بومی Numerai است که پرداخت‌های درون شبکه را تسهیل می‌کند. در حال حاضر با قیمت 13.55 پوند معامله می‌شود که نسبت به اوج 132 پوندی در سال 2017 کاهش یافته است.

Numeraire  یک ارز هوش مصنوعی

Artificial Liquid Intelligence (ALI)

  • ارزش بازار: 83 میلیون پوند

(ALI) یک پروژه بلاک چین در رابطه با «NFTهای هوشمند یا iNFTها» است. اینها در واقع همان آواتارهای دیجیتالی هستند که از هوش مصنوعی برای ارتباط و تعامل با مردم استفاده می‌کنند. این iNFTها می‌توانند انیمیشن، صدا (AI که می‌تواند متن، تصاویر، کد، ویدیو و غیره ایجاد کند) داشته باشند.

در زمان نگارش این مقاله، یک توکن ALI با قیمت 0.02 پوند معامله می‌شود.پ

dKargo (DKA)

  • ارزش بازار: 75 میلیون پوند

dKargo نیز یک بلاکچین است که برای حل مشکلات اعتماد در بخش لجستیک از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. به لطف ماهیت پایدار فناوری بلاک چین، این کار با ارائه داده‌های معتبر به شرکت کنندگان انجام می‌گیرد.

در زمان نگارش این مقاله DKA توکن اصلی dKargo در حال حاضر 0.02 پوند ارزش دارد که ارزش آن از حدود 0.54 پوند در زمستان 2021 کمتر است.

Covalent (CQT)

  • ارزش بازار: 73 میلیون پوند

Covalent شبکه‌ای است که دیتاهای بلاک چین‌های مختلف از جمله اتریوم، آوالانچ و پالیگان را جمع آوری می‌کند. سپس توسعه‌دهندگان از این داده‌ها می‌توانند برای توسعه و حل مشکلات برنامه‌های بخش‌های مختلف مثل مالی و یا خرده‌فروشی استفاده کنند.

CQT توکن بومی این ارز است. ارزش فعلی آن 0.13 پوند است. در اوج خود در آگوست 2021، ارزش آن 1.42 پوند بود.

Phala Network (PHA)

  • ارزش بازار: 61 میلیون پوند

شبکه Phala یکی دیگر از پلتفرم‌های بلاک چین محاسبات ابری با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی است، این شبکه به عنوان یک رقیب غیرمتمرکز برای خدمات رایانش ابری سنتی مانند Google Cloud و Amazon AWS است.

PHA ارز اصلی شبکه است و برای پرداخت خدمات ابری در شبکه Phala استفاده می‌شود. در حال حاضر با ارزش 0.11 پوند معامله می‌شود که نسبت به اوج 1 پوندی در ماه می 2021 کاهش یافته است.

آیا ارزهای هوش مصنوعی مطمئن هستند؟

ایمنی ارزهای هوش مصنوعی در برابر هکرها مانند ارزهای دیجیتال دیگر به نحوه ذخیره آنها بستگی دارد. در برابر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال نیز هیچ ارز دیجیتالی از بی ثباتی بازار در امان نیست و همانطور که در سال 2022 نوسانات کریپتو آشکار شد.

به عنوان مثال، بیت کوین سال 2022 را با حدود 30,000 پوند شروع کرد و در ماه مارس به حدود 36,000 پوند افزایش یافت، اما سال را با حدود 13,000 پوند (56-%) به پایان رساند. اتریوم نیز سرنوشت مشابهی داشت، از سال 2022 با قیمت 2000 پوند شروع و سال را با قیمتی کمتر از 1000 پوند به پایان رساند.

ارزهای هوش مصنوعی نیز در این مورد تفاوتی ندارند. GRT از 0.44 پوند در ژانویه 2022 به 0.06 پوند (86-%) در دسامبر کاهش یافت، در حالی که AGIX از 0.14 پوند به 0.03 پوند (-78%) کاهش یافت.

و در مورد هکرها، کیف پول‌ها و صرافی‌های کریپتو هدف مجرمان هستند که دارایی‌های افراد در صرافی‌ها را تهدید می‌کنند.

کیف پول‌های سرد یک مانع در برابر هکرها هستند، اما پس از اتصال به یک کامپیوتر متصل به اینترنت آسیب پذیر می‌شوند.

در همین حال، صرافی‌ها همچنان مورد حمله قرار می گیرند. 483 کاربر صرافی Crypto.com در سال گذشته هک شدند و دارایی‌هایی به ارزش 35 میلیون دلار را از دست دادند.

سوالات متداول

چگونه ارزهای هوش مصنوعی بخرم؟

درست مانند ارزهای دیجیتال سنتی مانند بیت‌کوین و اتریوم بسیاری از ارزهای هوش مصنوعی را نیز می‌توان با استفاده از صرافی‌های کریپتو مانند Crypto.com و Coinbase خریداری کرد.
برای شروع، 1. باید یک حساب باز کنید – که اغلب شامل مراحل احراز هویت است- 2. مقداری ارز فیات واریز کنید. 3. سپس به صفحه ارز دیجیتال هوش مصنوعی موردنظر در صرافی بروید، مبلغی را که می‌خواهید بخرید وارد کنید و معامله را انجام دهید.

چگونه ارزهای هوش مصنوعی را ذخیره کنم؟

اکثر صرافی‌ها یک کیف پول رمزنگاری رایگان ارائه می‌دهند که در آن کلیدهای خصوصی و عمومی شما را ذخیره می‌کنند. اگر ترجیح می‌دهید، می توانید کلیدهای خود را در یک کیف پول سرد آفلاین ذخیره کنید. کیف پول‌های سرد مطمئناً از کیف‌پول‌های گرم امن‌تر هستند، زیرا هکرها نمی‌توانند آن‌ها را به راحتی هدف قرار دهند. با این حال، اگر جزئیات ورود خود را برای کیف پول سرد خود از دست بدهید، پشتیبانی برای دسترسی مجدد به کلیدهای خود را که با کیف پول گرم دریافت می‌کنید، دریافت نخواهید کرد.

منبع
forbes

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا