اخبار

افزایش 83 درصدی کارمزد شبکه اتریوم در سه ماه اخیر! دلایل و عوامل موثر

اکوسیستم اتریوم در سه ماهه دوم سال 2023 عملکرد مثبتی داشت. از ارتقای شاپلا در آوریل تا اوج میم کوین در ماه می، سر و صدای زیادی پیرامون بزرگترین بلاکچین قرارداد هوشمند ایجاد کرد.

این اتفاقات در فعالیت‌های زنجیره‌ای و هزینه‌های گس شبکه اتریوم منعکس شد. بر اساس گزارش فصلی شرکت و بلاکچین IntoTheBlock، در حدود 83 درصد افزایش کارمزد در سه ماه گذشته در شبکه اتریوم ثبت شده است.

افزایش کارمزد شبکه اتریوم با اوج قیمت میم کوین‌ها

بخش عمده‌ای از افزایش کارمزد شبکه اتریوم به اوج قیمت میم کوین‌های مبتنی بر اتریوم در سه ماهه دوم سال 2023 مربوط می‌شود. در چند ماه گذشته، میم کوین‌های جدید مانند APED، BOBO، PEPE و غیره. بازار را در دست گرفتند و برخی از آن‌ها سودهای نجومی را برای سرمایه گذاران به ارمغان آورده است.

بر اساس گزارش IntoTheBlock، فعالیت‌های سوداگرانه در بازار میم کوین، یکی از عوامل اصلی افزایش هزینه‌های شبکه اتریوم است. تاثیر میم کوین‌ها بر فعالیت شبکه اتریوم به حدی بود که در ماه آوریل باعث تغییر موقعیت آلت‌کوین‌هایی شد که بیشترین هزینه گس را داشتند.

براساس تجزیه و تحلیل پلتفرم Santiment، میم‌کوین‌هایی مانند TROLL، APED و BOBO در بین 10 آلت‌کوین بیشترین هزینه گس قرار گرفتند و بالاتر از دارایی‌های محبوب مانند ETH، Wrapped ETH (WETH) و USDT قرار گرفتند. جالب توجه است که بیت کوین همچنین در سه ماهه دوم سال 2023 به دلیل توکن سازی از طریق استاندارد BRC-20 شاهد افزایش هزینه‌های شبکه بود.

افزایش هزینه معاملات اتریوم

گزارشی از IntoTheBlock نشان داد که کارمزد بیت کوین در سه ماهه دوم بیش از 300 درصد افزایش یافت که بالاترین میزان از سه ماهه دوم سال 2021 است. لازم به ذکر است که کارمزدهای شبکه اتریوم از اوج خود در ماه می کاهش یافته و در هفته‌های اخیر به محدوده 15 تا 20 Gwei بازگشته است.

عرضه اتریوم در ماه می به پایین ترین حد خود رسید

در حالی که کارمزدهای شبکه اتریوم در ماه مه افزایش یافت، عرضه اتر در یک روند نزولی بود و به پایین‌ترین حد خود رسید. بر اساس داده‌های IntoTheBlock، نرخ انتشار خالص سالانه اتر در جریان جنجال میم‌کوین به 3.75 درصد کاهش یافت. پس از رویداد ادغام در سپتامبر گذشته، مقدار اتریوم صادر شده در هر بلاک 90 درصد کاهش یافت و باعث شد اتر در هنگام افزایش کارمزد بیشتر مستعد کاهش تورم شود. لازم به ذکر است که روند عرضه اتر از زمانی که هزینه‌های شبکه به محدوده نرمال کاهش یافته است، تثبیت شده است.

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا