ارزهای دیجیتال

ایپ ان اف تی چیست (APE NFT) و چگونه به ما کمک می‌کند؟

در این محتوای آماده شده توسط اینوکس، می‌خواهیم درباره موضوع ایپ ان اف تی چیست، اطلاعات مفید و ارزشمندی کسب کنیم. ایپ ان اف تی در 29 مارس 2021 به عنوان یک پروژه مبتنی بر توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) رسماً در سنگاپور به ثبت رسید تا فرصت‌های مختلفی را در صنعت بلاکچین و دنیای NFT ها فراهم کند.

ایپ ان اف تی به خرید آثار هنری سنتی معروف NFT به عنوان دارایی‌های بنیادی شهرت دارد. سه مورد از استفاده عمده ایپ ان اف اتی در صنعت بلاک چین شامل تبادل ارزش، همکاری و نگهداری سوابق است. در این پروژه، شاهد این هستیم که بر روی آثار هنری سرمایه‌گذاری می‌شود تا بیش از هر زمان دیگری، کاربرد بلاکچین به نمایش گذاشته شود. 

در این محتوا می‌خواهیم به صورت کامل و جامع درباره موضوع ایپ ان اف تی چیست و چه کاربردی دارد، بیشتر صحبت کنیم. بنابراین توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه اینوکس باشید. 

ایپ ان اف تی چیست، عنوان مقاله کنونی است.
ایپ ان اف تی چیست، عنوان مقاله کنونی است.

ایپ ان اف تی چیست؟

نخستین موضوعی که باید در محتوای کنونی بررسی شود، این است که ایپ ان اف تی چیست. ایپ ان اف تی (ApeNFT)، در واقع پلتفرمی است که برای دیجیتالی کردن آثار هنری در قالب توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و ذخیره آنها در بلاکچین کاربرد دارد. 

این پلتفرم با ثبت آثار هنری، توانسته پلی بین هنرمندان و دنیای بلاکچین ایجاد کند. همین امر باعث افزایش محبوبیت NFT ها شده است. همه آثار هنری موجود در ایپ ان اف تی از طریق قراردادهای ERC-721/TRC-721 روی «اتریوم» و «ترون» توکن‌سازی می‌شوند. این توکن‌ها به طور دائم در بلاکچین ذخیره خواهند شد و به دلیل منحصر به فرد بودن، نمی‌توان آن‌ها را دستکاری کرد.

در این رابطه بخوانید : آموزش کامل ساخت NFT در Rarible + تصویر

چه کسی ایپ ان اف تی را ایجاد کرده است؟

استیو زی لیو (Steve Z. Liu) رئیس و مدیر عامل ایپ ان اف تی است. او دارای مدرک لیسانس مهندسی برق از دانشگاه ژجیانگ چین و MBA در رشته مالی از دانشکده بازرگانی کلمبیا است. استیو زی لیو، تجربه زیادی در بازارهای سرمایه بین المللی دارد و با سابقه‌ای بالغ بر ۲۰ سال، در موسسات و شرکت‌های بزرگ مالی فعالیت کرده است. برخی از این شرکت‌های مالی شامل موارد زیر هستند:

  • Fidelity International
  • Salomon Smith Barney
  • Nomura International
  • Ant Financial Group

در حال حاضر، لیو در زمینه سرمایه‌گذاری بر روی پلتفرم‌ها و آثار هنری ممتاز در زمینه NFT فعالیت می‌کند. در واقع او با این نگرش که با استفاده از این توکن‌ها بتواند پلی میان هنرمندان در سطح جهانی با پروژه NFT ایجاد کند، پا به این عرصه گذاشته است.

ایپ ان اف تی چگونه به ما کمک می‌کند؟

ایپ ان اف تی توانسته موارد استفاده از بلاکچین را گسترش دهد. این پلتفرم هم آثار هنری سنتی و هم آثار هنری NFT را که به عنوان دارایی بنیادی یا پایه (Underlying asset) شناخته می‌شود، خریداری می‌کند.

ایپ ان اف تی به عنوان یک شبکه بلاکچین، روی آثار هنری سرمایه‌گذاری کرده و هنر سنتی و دیجیتال را ترویج می‌دهد. در موارد زیر، می‌توانیم از ایپ ان اف تی بهره ببریم تا بتوانیم بهترین و ارزنده‌ترین امتیازات را کسب کنیم:

  • سرمایه گذاری بر روی پلتفرم‌ها و آثار هنری برتر NFT
  • پرورش هنرمندان برتر NFT و ایجاد پلی بین هنرمندان و جهان  NFT
  • حمایت از گالری‌ها، سازماندهی نمایشگاه‌ها یا نشریات هنری
  • ارائه جوایز ویژه برای حمایت از خالقان برتر
آثار هنری در قالب ایپ ان اف تی وارد بازار دیجیتالی می‌شود.
آثار هنری در قالب ایپ ان اف تی وارد بازار دیجیتالی می‌شود.

در چه زمینه‌هایی، می‌توانیم از ایپ ان اف تی استفاده کنیم؟

در این بخش از مقاله ایپ ان اف تی چیست، می‌خواهیم به سراغ  کاربردها و موارد استفاده از ایپ ان اف تی برویم. به طور کلی در ۴ زمینه می‌توان از این عنصر استفاده کرد و از ویژگی‌های آن بهره برد. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم.

  1. نخستین مورد، ثبت آثار هنری به شکل دیجیتالی است. با استفاده از ایپ ان اف تی می‌توانیم آثار هنری را به شکل دیجیتالی ثبت کنیم و آن را در شبکه بلاکچین، توسعه دهیم. اصلی‌ترین هدفی که این ویژگی آن را تعقیب می‌کند، این است که هنرمندان را به سمت استفاده از آثار هنری دیجیتال سوق دهد و با حمایت از این آثار، آن‌ها را در میان صنعت ارز دیجیتال، گسترش دهد.
  2. نوع اداره کردن، دیگر ویژگی ایپ ان اف تی است. افرادی که دارای NFT هستند، می‌توانند برای بررسی آثار هنری خود، در اکوسیستم APENFT شرکت کنند و فعالیت‌ها و سطوح مختلفی از رسیدگی را در نظر بگیرند. لازم به ذکر است که این موضوع به تعداد توکن‌هایی که وجود دارد، بستگی دارد.
  3. سومین ویژگی، استخراج و پاداش است. کاربران می‌توانند به حضور در ایردراپ‌ها و استخراج توکن‌هایی نظیر اتریوم، بیت کوین، دوج کوین و … NFT های جذابی را دریافت کنند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند از طریق فعالیت و اداره کردن در سیستم APENFT نیز اقدام به دریافت این پاداش‌ها نمایند.
  4. آخرین ویژگی و کاربرد ایپ ان اف تی، مربوط به استکینگ است. کاربران می‌توانند از طریق توکن‌هایی مانند ترون، دوج کوین، اتریوم، بیت کوین و … پاداش‌های خود را دریافت کنند و NFT های خود را به اشتراک بگذارند. این موضوع از طریق استکینگ که یک فعالیت جذاب بوده نیز قابل انجام است.

تعداد توکن‌های در گردش ایپ ان اف تی چه مقدار است؟

در حال حاضر، تعداد توکن‌هایی از ایپ ان اف تی که در گردش است در حدود 277.080.562.500.000 NFT است و حداکثر عرضه‌ی آن نیز در حدود 999.990.000.000.000 NFT است.

امنیت شبکه ایپ ان اف تی در چه سطحی است؟

ایپ ان اف تی توسط فناوری زیربنایی (Underlying Technology) بلاکچین‌های برتر اتریوم و ترون پشتیبانی می‌شود. همچنین این پلتفرم از پشتیبانی بزرگترین سیستم ذخیره‌سازی توزیع شده جهان یعنی (Bittorrent File System (BTFS برای ثبت آثار هنری در سطح جهانی به عنوان NFT در بلاکچین، برخوردار است.

آثار هنری NFT، به توکن‌های منحصر به فرد ERC-721/TRC-721 روی زنجیره تبدیل می‌شوند که روی قراردادهای هوشمند ERC20/TRC20 ذخیره شده‌اند و از حقوق و منافع آثار هنری متعلق به دارندگان NFT حمایت می‌کند. همچنین اطلاعات مربوط به توکن ERC-721/TRC-721 و سوابق آثار هنری به طور دائم در شبکه BTFS (سیستم فایل بیت تورنت) نیز ذخیره می‌شود.

قیمت ایپ ان اف تی تا چه سطحی افزایش پیدا می‌کند؟

طبق شاخص پیش‌بینی قیمت کریپتو در اوایل سال 2023، ایپ ان اف تی ممکن است به حداکثر سطح 0.00000433 دلار برسد. همچنین پیش‌بینی می‌شود میانگین قیمتی این توکن نیز در حدود 0.00000322 دلار باشد.

علاوه بر این، ایپ ان افتی می‌تواند در سال ۲۰۲۵ با توجه به معیارهای پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال، به حدود 0.00000522 دلار نیز برسد. در این سال بنظر می‌رسد حداقل مقداری که این توکن به خود خواهد دید، 0.00000482 دلار و حداکثر مقدار آن نیز 0.00000532 دلار باشد.

اگر این پروژه، حامیان بیشتری پیدا کند و مشکلات مربوط به ذخیره سازی NFT‌ ها برطرف شود، روند حرکتی این توکن می‌تواند در پنج سال آینده بسیار مثبت باشد. هیچکس نمی‌تواند به طور دقیق روند قیمت NFT را پیش‌بینی کند. اینفلوئنسرها و کارشناسان شبکه‌های اجتماعی نیز نمی‌توانند این کار را انجام دهند. همیشه مهم است که با استفاده از تاریخچه قیمت، بررسی‌های خود را در مورد قیمت انجام دهید.

چگونه باید ایپ ان اف تی را بخریم؟

برای اینکه بتوانیم این دسته از توکن‌ها را خریداری کنیم و آن‌ها را به کیف پول خود اضافه کنیم، باید به سراغ صرافی‌ها یا سایت‌هایی برویم که درون آن‌ها، ارزهای دیجیتال مبادله می‌شود. برخی از این صرافی‌ها عبارتند از:

  • Bybit
  • MEXC
  • OK
  • CoinTiger
  • Binance
  • Coinbase
  • Kucoin
  • Crypto.com
ایپ ان اف تی می‌تواند در آینده بازار کریپتو را دستخوش تغییرات شگرفی کند.
ایپ ان اف تی می‌تواند در آینده بازار کریپتو را دستخوش تغییرات شگرفی کند.

خریداران قبل از انجام این کار باید ریسک‌های موجود را به خوبی شناسایی کنند. امکان هک صرافی‌ها و برداشت دارایی اشخاص وجود دارد. بنابراین نباید از هر صرافی غیر معتبر و نامناسبی اقدام به خرید کرد. در این زمینه توصیه می‌شود پس از خرید دارایی خود، آن را درون کیف پول معتبر و مناسب خود قرار دهید تا علاوه بر محافظت از دارایی خود، بتوانید با خیال راحت آن را در شرایط مناسب استفاده کنید.

سخن اینوکس با شما

همانطور که مطالعه کردید در این مقاله موضوع اصلی « ایپ ان اف تی چیست » را مورد بررسی قرار دادیم. ایپ ان اف تی می‌تواند در آینده بسیاری از معادلات و صنعت کریپتو را متحول کند. این توکن با ارائه ویژگی‌های منحصر به فرد، توانسته به سرعت خود را به قله‌های موفقیت برساند و هم اکنون افراد زیادی از این توکن برای فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند.

در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله در اینوکس لذت برده باشید و اطلاعات کافی و ارزنده‌ای را کسب کرده باشید.

منبع
منبع یکمنبع دومنبع سه

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا