کیف پول

نقد و بررسی بهترین کیف پول کاردانو در 2023

کاردانو (Cardano) یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال دنیای کریپتو است. این ارز دیجیتال ارزش خوبی دارد و همیشه سرمایه‌گذاران به خرید آن تمایل داشته‌اند. بااین‌حال، هنگام سرمایه‌گذاری روی یک رمزارز، به کیف پولی برای نگهداری از آن نیاز دارید. به‌خاطر همین، در این مقاله از اینوکس، به‌سراغ کیف پول‌های این ارز رفته‌ایم تا بتوانید بهترین کیف پول کاردانو را انتخاب کنید.

فهرست موضوعات مقاله

بهترین کیف پول کاردانو بر اساس رتبه

  1. کیف پول ETRO: پلتفرم eToro دو کیف پول مختلف را ارائه کرده است که هر دو از ADA و ده‌ها ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کنند.
  2. کیف پول ترزور: یک کیف پول سخت‌افزاری محسوب می‌شود که از توکن ADA به‌‌صورت آفلاین نگهداری می‌کند. از آنجایی که این دستگاه به اینترنت متصل نیست، امکان سرقت کیف پول‌های شما وجود ندارد.
  3. کیف پول بایننس: یک کیف پول مبتنی بر وب محسوب می‌شود که در این صرافی در دسترس است.
  4. کیف پول تراست ولت: به‌صورت نرم‌افزار موبایلی، نسخه‌ی دسکتاپ و وب ارائه می‌شود.
  5. کوین بیس: از نظر امنیت، یکی از بهترین کیف پول‌های کاردانو است
  6. لدجر نانو اس پلاس (Ledger Nano s Plas): یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری کاردانو است که امنیت بالایی دارد.
  7. اگزودوس: یکی از بهترین کیف پول‌های کاردانو است که نسخه‌های متناسب با انواع دستگاه‌ها را ارائه می‌کند. این کیف پول شامل نسخه‌های ویندوز، لینوکس و مک می‌شود.

کیف پول کاردانو چیست؟

نشان اختصاری توکن بومی پلتفرم کاردانو، ADA است. در واقع، کیف پول کاردانو امکان ذخیره‌سازی، ارسال و دریافت توکن ADA را برای شما فراهم می‌کند. کیف پول‌های کاردانو می‌توانند حضانتی و یا غیرحضانتی باشند که این مسئله مشخص می‌کند که کلید خصوصی کیف پول در اختیار شخص ثالث و یا خود کاربر قرار خواهد گرفت.

علاوه‌بر آن، کاربران می‌توانند از طریق کیف پول کاردانو، توکن‌های خود را برای شرکت در اعتبارسنجی شبکه قفل کنند و پاداش این کار را به دست بیاورند. از طرفی، از آنجایی که کاردانو یک دارایی رمزنگاری‌شده است، برای نگهداری از ADA و حفظ ایمنی آن، همه‌ی کاربران به یک کیف پول نیاز دارند. کاربران این کیف پول‌ها یک کلید عمومی منحصربه‌فرد خواهند داشت که امکان واریز ارز به آن، فراهم است.

همچنین، برخی از کیف پول‌ها، امکانات دیگری، مانند خریدوفروش را نیز فراهم کرده‌اند. در انتخاب بهترین کیف پول کاردانو باید به نوع آن نیز توجه داشته باشید. این کیف پول‌ها می‌توانند به‌صورت نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، مبتنی بر وب و… باشند. علاوه‌بر آن، سرمایه‌گذاران باید بین کیف پول‌های حضانتی و غیرحضانتی یکی را انتخاب کنند.

در کیف پول‌های حضانتی، کلید خصوصی کیف پول در اختیار نهاد ارائه‌کننده‌ی آن قرار دارد؛ اما کیف پول‌های غیرحضانتی کنترل کامل کلیدهای خصوصی را به خود کاربران واگذار می‌کنند. برای اینکه بتوانید بهترین کیف پول کاردانو را انتخاب کنید، در این مقاله، انواع این کیف پول‌ها را معرفی خواهیم کرد.

در این مورد بخوانید: مقایسه انواع کیف پول سولانا: بهترین کیف پول سولانا (۲۰۲۳)

بهترین کیف پول کاردانو؛ نقد و بررسی

برای اینکه با بهترین کیف پول کاردانو آشنا شوید، در این بخش، محبوب‌ترین کیف پول‌های مناسب برای ADA را بررسی می‌کنیم. در ادامه این کیف پول‌ها را از نظر امنیت، کیفیت پشتیبانی، هزینه‌ها و… با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

بهترین کیف پول کاردانو: کیف پول ای‌تورو (eToro)

بررسی‌ها نشان می‌دهند که ای‌تورو (eToro) بهترین کیف پول کاردانو برای سرمایه‌گذاران است. پلتفرم eToro دو کیف پول مختلف را ارائه کرده است که هر دو از ADA و ده‌ها ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کنند. البته اغلب سرمایه‌گذاران کاردانو، کیف پول مبتنی بر وب این پلتفرم را ترجیح می‌دهند.

این پلتفرم اکثر توکن‌ها را به‌صورت «ذخیره‌سازی سرد» (Cold Storage) نگهداری می‌کند و مقداری کمی از آن‌ها به‌صورت سرمایه‌گذاری نگهداری می‌شوند. همچنین، هنگام ورود به این کیف پول، باید از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید؛ بنابراین، بدون دریافت کد دوم، کسی نمی‌تواند وارد کیف پول شما شود.

کاربران می‌توانند از طریق این کیف پول، توکن ADA را بدون نیاز به دوره‌ی قفل، در استیکینگ این شبکه شرکت دهند. در نتیجه، به‌راحتی با نگهداری ADA در این کیف پول، پاداش استیکینگ را هم دریافت خواهید کرد. این پاداش‌ها به‌صورت ماهانه توزیع می‌شوند.

کیف پول نسخه‌ی وب ای‌تورو، امکان اتصال به صرافی را دارد؛ در نتیجه، شما به انواع روش‌های سرمایه‌گذاری این صرافی دسترسی خواهید داشت. همچنین، نسخه‌ی موبایلی آن، امکان خریدوفروش ارزها را فراهم کرده است و شما می‌توانید حدود 500 جفت‌ارز را از این طریق، معامله کنید. این کیف پول برای کاربران مبتدی نیز بسیار ساده و کاربرپسند است.

بررسی اجمالی کیف پول eToro

بررسی اجمالی این کیف پول در جدول زیر ارائه می‌شود:

نوع کیف پولپشتیبانی از ارزهای دیجیتالکارمزدهاموبایلیوجود استیکینگ/بهرهسود استیکینگ/نرخ بهره
کیف پول موبایلی، کیف پول وب و نگهداری سرد90 ارز دیجیتال برای نگهداری و 500 جفت‌ارز برای مبادلهبدون کارمزد نگهداری، 2 درصد برای انتقال و 1 درصد کارمزد معاملهداردپشتیبانی از اتریوم، کاردانو و ترون؛ بدون دوره‌ی قفل؛ توزیع ماهانهتا 90 درصد برای استیکینگ ADA
بهترین کیف پول کاردانو؛ نقد و بررسی ETRO

مزایای کیف پول eToro

  • مزایای بهترین کیف پول کاردانو عبارت‌اند از:
  • مشارکت در استیکینگ و دریافت تا 90 درصد سود برای سهام‌گذاری ارز دیجیتال ADA
  • خریدوفروش مستقیم ارز دیجیتال ADA درون کیف پول با هزینه‌های رقابتی
  • معامله‌ی ارز دیجیتال ADA با انواع ارزهای فیات
  • شهرت بسیار خوب و داشتن حدود 30 میلیون کاربر در نقاط مختلف جهان
  • یکی از کاربرپسندترین کیف پول‌های کاردانو

معایب کیف پول eToro

  • اربران برای دریافت پاداش استیکینگ، باید حداقل 10 روز ADA را در کیف پول نگهداری کنند.
  • 2 درصد کارمزد برای انتقال ADA از نسخه‌ی وب به نرم‌افزار موبایلی ای‌تورو

بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال؛ معرفی ۶ مورد برتر

بهترین کیف پول کاردانو: ترزور مدل یک (Trezor Model one)

در انتخاب بهترین کیف پول کاردانو، باید به این نکته توجه داشته باشید که ترزور مدل یک (Trezor Model one) ایمن‌ترین کیف پول این ارز دیجیتال است. در واقع، ترزور یک کیف پول سخت‌افزاری محسوب می‌شود که از توکن ADA به‌‌صورت آفلاین نگهداری می‌کند. از آنجایی که این دستگاه به اینترنت متصل نیست، امکان سرقت کیف پول‌های شما وجود ندارد و فقط کاربران به کلید خصوصی خود دسترسی دارند.

برای استفاده از این کیف پول سخت‌افزاری، ابتدا باید جزئیات تراکنش را در نرم‌افزار «ترزور سوئیت» (Trezor Suite) تنظیم کرده و سپس کیف پول سخت‌افزار را از طریق درگاه USB، برای راه‌اندازی، متصل کنید. از این طریق، تراکنش‌ها به ترزور مدل یک (Trezor Model one) منتقل می‌شوند.

بااین‌حال، یکی از مشکلات اساسی ترزور، عدم پشتیبانی از استیکینگ ADA است. برای دریافت پاداش استیکینگ، باید مدل T ترزور را بخرید که قیمتی در حدود 219 دلار دارد.

بررسی اجمالی کیف پول Trezor Model one

نوع کیف پولپشتیبانی از ارزهای دیجیتالکارمزدهانرم‌افزار موبایلیوجود استیکینگ/بهرهسود استیکینگ/نرخ بهره
کیف پول سخت‌افزاری و غیرحضانتیحدود 1300 ارز دیجیتال، مثل کاردانو، بیت‌کوین و اتریوم69 دلار برای خرید سخت‌افزار؛ انتقال ارزها بر اساس شبکه؛ پردازش با ارزهای فیات 5.75 درصددارددر مدل یک امکان‌پذیر نیست.ندارد

مزایای کیف پول Trezor Model one

مزایای این کیف پول عبارت‌اند از:

  • از نظر امنیت، بهترین کیف پول کاردانو است.
  • قیمت آن فقط 69 دلار است.
  • تراکنش‌های خروجی فقط با اتصال به کامپیوتر امکان‌پذیر می‌شود.
  • پشتیبانی از حدود 1300 ارز دیجیتال

معایب کیف پول Trezor Model one

معایب این کیف پول عبارت‌اند از:

  • عدم پشتیبانی از استیکینگ کاردانو
  • کارمزد زیاد استفاده از کارت اعتباری

بهترین کیف پول کاردانو: بایننس (Binance)

بایننس از نظر راحتی، بهترین کیف پول کاردانو است. در واقع، کیف پول بایننس یک کیف پول مبتنی بر وب محسوب می‌شود که در این صرافی در دسترس است. این کیف پول به صرافی بایننس و داشبورد “Earn” متصل می‌شود. این داشبورد امکان استیکینگ ADA را فراهم می‌کند. میزان کسب درآمد نیز به مدت‌زمان قفل بستگی دارد؛ مثلاً دوره‌ی 120روزه 3.9 درصد سود سالانه خواهد داشت.

از طرفی، در بایننس می‌توانید از «سرمایه‌گذاری دوگانه» نیز استفاده کنید که روشی مشابه بازار فیوچرز است و با استفاده از اهرم، سود شما افزایش می‌یابد. همچنین، صرافی بایننس از حدود 350 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و کارمزد خریدوفروش در این صرافی، 0.1 درصد است.

از سوی دیگر، کیف پول بایننس حضانتی محسوب می‌شود. کاربران برای ورود به حساب خود از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کنند. علاوه‌بر آن، تمام توکن‌های بایننس با روش «ذخیره‌سازی سرد» نگهداری می‌شوند. کارمزد برداشت از این صرافی هم 0.8 ADA است.

بررسی اجمالی کیف پول Binance

بررسی اجمالی این کیف پول در جدول زیر ارائه خواهد شد:

نوع کیف پولپشتیبانی از ارزهای دیجیتالکارمزدهانرم‌افزار موبایلیوجود استیکینگ/بهرهسود استیکینگ/نرخ بهره
نرم‌افزار موبایلی و حضانتی350 ارز دیجیتال و چندین شبکه‌ی مختلف0.1 برای خریدوفروش ارزها و برداشت با 0.8 ADAدارددارد؛ اما از استخرهای نقدینگی کاردانو پشتیبانی نمی‌کند؛ سرمایه‌گذاری دوگانهسود سپرده‌گذاری تا 3.9 درصد در سال
بررسی اجمالی کیف پول Binance

مزایای کیف پول Binance

مزایای این کیف پول عبارت‌اند از:

  • بهترین کیف پول کاردانو از نظر سپرده‌گذاری و دریافت سود
  • بازدهی 3.9 درصد در سال
  • کارمزد پایین معاملات
  • هزینه‌ی برداشت فقط 0.8  ADA

معایب کیف پول Binance

معایب این کیف پول عبارت است از:

  • عدم پشتیبانی از استیکینگ ADA
  • تمرکز زیاد صرافی
  • ویژگی‌های محدود در نسخه‌ی موبایلی

معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

بهترین کیف پول کاردانو: تراست ولت (Trust Wallet)

در بررسی بهترین کیف پول کاردانو به کیف پول گرم تراست ولت (Trust Wallet) می‌رسیم. این کیف پول به‌صورت نرم‌افزار موبایلی، نسخه‌ی دسکتاپ و وب ارائه می‌شود. اگرچه تراست ولت متعلق به بایننس است؛ اما کاملاً غیرمتمرکز اداره می‌شود. در نتیجه، فقط کاربران به کلیدهای خصوصی خود دسترسی دارند.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد تراست ولت پشتیبانی از تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال و انواع شبکه‌ها است. همچنین، این کیف پول از توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFTs) نیز پشتیبانی می‌کند. این کیف پول کاملاً رایگان است و ویژگی‌های مختلفی را به کاربران ارائه می‌کند. برای مثال، شما می‌توانید توکن‌های مختلفی را در تراست ولت مبادله کنید.

این کیف پول، امکان استیکینگ کاردانو را فراهم کرده است. در ضمن، بدون نیاز به اتصال به صرافی، می‌توانید معاملات مختلفی را انجام دهید.

بررسی اجمالی کیف پول Trust Wallet

در جدول زیر، کیف پول تراست ولت را بررسی می‌کنیم:

نوع کیف پولپشتیبانی از ارزهای دیجیتالکارمزدهانرم‌افزار موبایلیوجود استیکینگ/بهرهسود استیکینگ/نرخ بهره
افزونه مرورگر و نسخه‌ی موبایلی؛ غیر حضانتی4.5 میلیون توکن در 70 شبکه‌ی گوناگونکارمزدها بر اساس خود شبکه‌ها تعیین می‌شوند.داردپشتیبانی از کاردانو و ارزهای دیگربا توجه به نوع شبکه
بررسی اجمالی کیف پول Trust Wallet

مزایای کیف پول Trust Wallet

تراست ولت چهارمین گزینه در بررسی بهترین کیف پول کاردانو است و مزایای زیر را دارد:

  • پشتیبانی از 70 شبکه‌ی ارز دیجیتال
  • ابزار استیکینگ درون‌شبکه بدون نیاز به هزینه‌ی اضافی
  • تبادل فوری توکن‌ها درون کیف پول
  • امکان اتصال به نرم‌افزارهای غیرمتمرکز (dApps)

معایب کیف پول Trust Wallet

معایب این کیف پول عبارت‌اند از:

  • عدم پشتیبانی از کاربران با چت آنلاین
  • محدودیت در ویژگی‌های امنیتی

بهترین کیف پول کاردانو: کوین‌بیس (Coinbase)

کوین‌بیس یکی دیگر از صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال است که کیف پول کاردانو را نیز ارائه می‌کند. اگرچه برخی از سرمایه‌گذاران به کیف پول‌های متمرکز علاقه‌ای ندارند؛ اما کوین بیس از نظر امنیت، یکی از بهترین کیف پول‌های کاردانو است. همه‌ی کاربران کوین‌بیس باید هویت خود را با یک شناسه مشخص کرده و احراز هویت دومرحله‌ای را انجام دهند.

همچنین، یکی از تدابیر امنیتی این صرافی، نگهداری از 98 درصد توکن‌های ADA به‌صورت ذخیره‌سازی سرد است. علاوه‌بر آن، تیم امنیتی کوین‌بیس، به‌صورت 24ساعته، پیگیر رفع نیازهای کاربران هستند. از طرفی، این صرافی از حدود 100 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند. کاربران نیز می‌توانند بدون نیاز به خروج از کیف پول، استیکینگ ADA را انجام دهند.

نکته‌ی قابل‌توجه در مورد کوین‌بیس این است که این صرافی 35 درصد از پاداش‌های استیکینگ را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کند. از سوی دیگر، کارمزد معاملات این صرافی 1.49 درصد بوده و هزینه‌ی پرداخت با کارت اعتباری، 3.99 درصد است.

بررسی اجمالی کیف پول Coinbase

در جدول زیر، کیف پول کوین‌بیس را بررسی می‌کنیم:

نوع کیف پولپشتیبانی از ارزهای دیجیتالکارمزدهانرم‌افزار موبایلیوجود استیکینگ/بهرهسود استیکینگ/نرخ بهره
نسخه‌ی وب و نرم‌افزار موبایلیپشتیبانی از حدود 100 ارز دیجیتال1.49 درصد برای خریدوفروش کریپتو و 3.99 درصد برای استفاده از کارت اعتباریداردکاردانو و سایر ارزهای استیکینگ2 درصد
بررسی اجمالی کیف پول Coinbase بهترین کیف پول کاردانو

مزایای کیف پول Coinbase

مزایای پنجمین گزینه در معرفی بهترین کیف پول کاردانو عبارت‌اند از:

  • صرافی متمرکز و کیف پول ارز دیجتال
  • تدابیر امنیتی قدرتمند
  • داشبورد کاربرپسند مناسب برای کاربران مبتدی
  • احراز هویت دومرحله‌ای الزامی

معایب کیف پول Coinbase

معایب این کیف پول کاردانو عبارت است از:

  • کارمزد بالا برای خریدوفروش کریپتو
  • دریافت 35 درصد از سود استیکینگ به‌عنوان کارمزد
  • در بیان کارمزدها شفاف نیست.

بهترین کیف پول کاردانو: لدجر نانو اس پلاس (Ledger Nano s Plas)

لدجر نانو اس پلاس (Ledger Nano s Plas) یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری کاردانو است که امنیت بالایی دارد. البته قیمت این کیف پول 79 دلار بوده و تقریباً 10 دلار از ترزور گران‌تر است. همچنین، لدجر نانو پلاس، برخلاف مدل یک، از ابزار استیکینگ داخلی بهره می‌برد. این سرویس توسط «آدالایت» (AdaLite) ارائه می‌شود که 3 درصد از پاداش استیکینگ را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کند.

در نتیجه، استیکینگ در این کیف پول، حدود 35 درصد به‌صرفه‌تر از کوین‌بیس است. از طرفی، لدجر نانو اس پلاس همیشه آفلاین است و از این نظر، امنیت بسیار بالایی دارد. از سوی دیگر، کاربران باید یک پین 4 تا 8 رقمی را انتخاب کنند که این پین در هنگام انجام تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

این کیف پول غیرحضانتی است و کلیدهای خصوصی را در اختیار کاربران می‌گذارد؛ بنابراین، یکی از انواع بهترین کیف پول کاردانو از منظر امنیت محسوب می‌شود.

بررسی اجمالی کیف پول Ledger Nano s Plas

در جدول زیر، کیف پول لدجر نانو اس پلاس را بررسی می‌کنیم:

نوع کیف پولپشتیبانی از ارزهای دیجیتالکارمزدهانرم‌افزار موبایلیوجود استیکینگ/بهرهسود استیکینگ/نرخ بهره
سخت‌افزاری و غیرحضانتیبیش از 5000 ارز دیجیتال در چندین بلاک‌چین3 درصد بابت استیکینگداردداردبا توجه به شرایط شبکه‌ی کاردانو

مزایای کیف پول Ledger Nano s Plas

مزایای این کیف پول عبارت‌اند از:

  • یکی از بهترین کیف پول‌های کاردانو از نظر امنیت
  • امکان خرید مستقیم از سازنده با 79 دلار
  • ابزار استیکینگ داخلی با کارمزد 3 درصدی
  • پشتیبانی از 5000 ارز دیجیتال گوناگون

معایب کیف پول Ledger Nano s Plas

معایب لدجر نانو اس پلاس عبارت‌اند از:

  • کارمزد خریدوفروش ارزهای دیجیتال بسیار بالا است.
  • فقط برای سرمایه‌گذاری بلندمدت ADA مناسب است.

بهترین کیف پول کاردانو: اگزودوس (Exodus)

اگزودوس یکی از بهترین کیف پول‌های کاردانو است که نسخه‌های متناسب با انواع دستگاه‌ها را ارائه می‌کند. این کیف پول شامل نسخه‌های ویندوز، لینوکس و مک می‌شود. نسخه‌های موبایلی اندروید و ios و همچنین، افزونه‌ی مرورگرهای مختلف نیز برای این کیف پول ارائه شده است.

در کیف پول اگزودوس، کلیدهای خصوصی به‌صورت یک رمز عبور 12کلمه‌ای ارائه می‌شوند. علاوه‌بر آن، این کیف پول ویژگی‌های مختلفی دارد و می‌تواند به نرم‌افزارهای غیرمتمرکز (dApps) متصل شود و امکان استیکینگ را فراهم کند. از طرفی، با استفاده از ماشین‌حساب اختصاصی این کیف پول، کاربران می‌توانند سود حاصل از استیکینگ خود را محاسبه کنند.

در حال حاضر، سود استیکینگ کاردانو با این کیف پول، 3.5 درصد در سال است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این کیف پول فقط از رمز عبور و عبارت پشتیبانی استفاده می‌کند؛ بنابراین، از نظر امنیت ضعیف است.

بررسی اجمالی کیف پول Exodus

در جدول زیر، کیف پول اگزودوس را بررسی می‌کنیم:

نوع کیف پولپشتیبانی از ارزهای دیجیتالکارمزدهانرم‌افزار موبایلیوجود استیکینگ/بهرهسود استیکینگ/نرخ بهره
نسخه‌ی موبایلی، افزونه‌ی مرورگر؛ کیف پول غیرحضانتیبیش از 260 ارز دیجیتال با چندین استاندارد مختلف و همچنین، امکان افزودن دستی توکن5.45 درصد کارمزد برای خرید ADA با کارت اعتباری؛ کارمزد استیکینگ نداردداردکاردانو و سایر ارزهای دیجیتال استیکینگ3.5 درصد

مزایای کیف پول Exodus

مزایای این کیف پول عبارت‌اند از:

  • نسخه‌ی رایگان موبایلی، دسکتاپ و مرورگر
  • بدون کارمزد استیکینگ کاردانو
  • امکان استفاده در وب 3
  • ذخیره‌سازی غیرحضانتی
  • نگهداری کلیدهای خصوصی توسط خود کاربران

معایب کیف پول Exodus

معایب اگزودوس عبارت‌اند از:

  • تدابیر امنیتی ضعیف
  • کارمزد بالای خرید با کارت اعتباری

سخن پایانی

در انتخاب بهترین کیف پول کاردانو (Cardano) باید به اهداف و نیازهای خود توجه داشته باشید. همچنین، باید به ویژگی‌هایی مانند امکان استیکینگ و معامله‌ی ADA دقت کنید. با توجه به این موارد، کارشناسان کیف پول eToro را بهترین کیف پول کاردانو شناسایی کرده‌اند. این کیف پول توسط یک صرافی قانون‌گذاری‌شده ارائه می‌شود و از ذخیره‌سازی سرد و احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کند.

کیف پول ای‌تورو از استیکینگ ADA و معاملات 24ساعته‌ی این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. علاوه‌بر آن، امکان خریدوفروش بیش از 90 ارز دیجیتال در این صرافی فراهم شده است. از طرفی، کار با این کیف پول برای کاربران مبتدی بسیار ساده است. رابط کاربرپسند این کیف پول، از طریق دسکتاپ و نسخه‌ی موبایلی در دسترس شما قرار می‌گیرد.

ایمن‌ترین کیف پول کاردانو کدام است؟

اصولاً کیف پول‌هایی که از ذخیره‌سازی سرد استفاده می‌کنند، امنیت بسیار بالایی دارند. در همین راستا، لدجر نانو اس پلاس (Ledger Nano s Plas) و ترزور مدل یک (Trezor Model one) گزینه‌های سخت‌افزاری مطلوبی هستند.

آیا نگهداری ADA در کیف پول الزامی است؟

اصولاً سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت و بلندمدت برای حفظ امنیت دارایی‌هایشان از بهترین کیف پول کاردانو استفاده می‌کنند.

بهترین کیف پول‌ کاغذی کاردانو چیست؟

یکی از بهترین روش‌های ایجاد کیف پول کاغذی، استفاده از تراست ولت است. کاربران این کیف پول می‌توانند کلیدهای خصوصی خود را دریافت کرده و آن‌ها را چاپ کنند.

منبع
techopedia

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا