اخبار

روند صعودی بیت کوین با افق قیمتی 45 هزار دلار در پیش است!

بیت کوین (BTC) پس از رسیدن به بالاترین سطح 31 هزار دلار، به خط 30500 دلار کاهش یافت و یک دوره مهم تثبیت بالاتر را در بازار گاوی تجربه کرد. علیرغم این کاهش قیمت، کارشناسان نسبت به آینده بیت کوین خوش بین هستند و فکر می‌کنند که روند صعودی فعلی هنوز به پایان نرسیده است. به گفته «مارکوس تیلن» محقق Matrixport، سال 2023 دقیقاً همانگونه است که کارشناسان تصور می‌کردند و سودآوری بیشتری از بیت کوین در راه است.

شرکت Matrixport در دسامبر 2022 پیش بینی کرد که بیت کوین بر اساس مدل تورمی می‌تواند تا سال 2023 به 29 هزار دلار برسد. در آن زمان بیت کوین با قیمت 16200 دلار معامله می‌شد که نشان دهنده پتانسیل صعودی 80 درصدی بود. این شرکت تا فوریه 2023 پیش بینی کرد که بیت کوین می‌تواند تا پایان سال 2023 به 45 هزار دلار با 83 درصد شانس موفقیت برسد.

همچنین ماه جولای همیشه از نظر تاریخی برای بیت کوین ماه مهمی تلقی می‌شده است. بیت کوین در هفت سال از 10 سال گذشته با میانگین بازدهی مثبت 11 درصد توانسته در جولای افزایش قیمت خوبی را به خود ببیند. حتی بیت کوین در ماه جولای در سال‌های 2020، 2021 و 2022 به ترتیب  24 درصد، 20 درصد و 27 درصد افزایش را تجربه کرده است.

روند صعودی بیت کوین با افق قیمتی 45 هزار

«مارکوس تیلن» می‌گوید که احتمال بالایی دارد که بیت ‌کوین به اندازه 10 تا 20 درصد در 30 روز آینده افزایش قیمت داشته باشد. همچنین پیش بینی می‌کند که بیت کوین تا اوت به 33 هزار تا 36 هزار دلار برسد. همچنین بیان کرد که بیت‌کوین نوساناتی دارد تا زمانی که به قیمت هدف خود برسد. با این حال، تیلن معتقد است که بیت کوین در راه رسیدن به 35 هزار دلار است، زیرا با درخواست بلک‌راک برای  ETF‌بیت کوین باعث ورود مؤسسات و سرمایه گذاران بیشتر می‌شود.

پیش بینی‌های Matrixport برحسب عوامل مختلفی مانند هاوینگ بیت کوین، افزایش‌های قوی در طول ساعات معاملاتی ایالات متحده و اثر افزایشی جولای انجام شده است که نشان می‌دهد این ماه رشد قیمت در انتظار بیت کوین است. علیرغم کاهش قیمت اخیر بیت کوین، روند افزایشی قیمت این ارز دیجیتال همچنان رو به بالاست و هدف قیمتی Matrixport برای پایان سال 2023 روی 45 هزار دلار باقی می‌ماند.

شاخص ترس و طمع بیت کوین که توسط Matrixport ارزیابی شده است، در حدود 94 معامله می‌شود که نشان می‌دهد روند همچنان صعودی است، اما شاید در ادامه مقداری تثبیت شود. با اینکه قیمت فعلی بیت کوین حاکی از کندی احتمالی بازار است، دستاوردهای اخیر این ارز دیجیتال نشان داده است که شاید در آینده نزدیک به حرکت صعودی خود ادامه دهد.

منبع
bitcoinist

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا