اخبار

فهرست اوراق بهادار کریپتو توسط SEC منتشر شد: BNB ADA ،MATIC ،SOL اوراق بهادارند.

کالین وو، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس رمزارز، توییتی حاوی فهرست رمزارزهایی که SEC آن‌ها را اوراق بهادار اعلام کرد، منتشر کرد. پلتفرم تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال CoinGecko این فهرست را منتشر کرد.

فهرست اوراق بهادار کریپتو: بیت کوین، اتریوم و ریپل اوراق بهادار نیستند

۴۸ ارز دیجیتال در این فهرست قرار دارند. در میان آن‌ها چندین ارز دیجیتال برتر مانند بایننس کوین (BNB)، کاردانو (ADA)، پالیگان (MATIC)، سولانا (SOL)، ترون (TRX)، آلگوراند (ALGO) و بسیاری دیگر قرار دارند.
جالب است که بیت‌کوین، اتریوم و حتی XRP ریپل که چندین ماه بر سر اوراق بهادار بودن با SEC دعوای حقوقی داشت، در این لیست نیستند.

فهرست اوراق بهادار کریپتو: بیت کوین، اتریوم و ریپل اوراق بهادار نیستند
فهرست اوراق بهادار کریپتو: بیت کوین، اتریوم و ریپل اوراق بهادار نیستند

شکار آلت‌کوین‌ها توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

به تازگی SEC یک کمپین تهاجمی علیه رمزارزها به غیر از بیت کوین و اتریوم راه‌اندازی کرده است. این نهاد مدعی است که در حقیقت همه رمزارزها اوراق بهادار ثبت نشده هستند. دلیل این ادعا این است که توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال، توکن‌های خود را به سرمایه‌گذاران می‌فروشند و سرمایه گذاران به امید کسب سود آن ارزهای دیجیتال را می‌خرند. گری جنسلر، رئیس رگولاتر SEC می گوید این عمل همانند خرید و فروش سهام و سایر اوراق بهادار است.

غول فین تک، Ripple Labs و ارز دیجیتال آن XRP، اولین قربانی SEC بود. این رگولاتور آن کریس لارسن موسس شرکت و گارلینگ هاوس، مدیر اجرایی ریپل را هدف اتهام خود قرار داد. SEC ادعا کرد که شرکت ریپل توکن XRP را به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده به سرمایه گذاران و نهادی و خرده فروشی‌ها که بیش از یک میلیارد دلار درآمد دارند، فروخته‌اند.

به نقل از U.Today، در تابستان امسال قاضی آنالیسا تورس حکم داد که XRP تنها در فروش نهادی یا اولیه می‌تواند به طور قانونی اوراق بهادار نامیده شود. با این حال این توکن در فروش ثانویه اوراق بهادار قانونی نیست.

همه رمزارزها اوراق بهادار ثبت نشده‌اند به جز بیتکوین

گری جنسلر رئیس کمیسیون بورس آمریکا  اعتقاد دارد که بیت کوین تنها ارز دیجیتالی است که اوراق بهادار نیست. موضع او در مورد اتریوم تا حدودی معلوم نیست، زیرا او به تازگی اعلام کرد که دومین ارز دیجیتال بزرگ هم می‌تواند اوراق بهادار ثبت نشده باشد.

توکن کاردانو (ADA) نیز به تازگی در فهرست اوراق بهادار ثبت نشده SEC قرار گرفته است. چارلز هاکینسون، بنیانگذار شرکت کاردانو، در صفحه توییتر خود، چندین بار با این ادعا مخالف کرده است. ارزهای دیجیتالی از جمله HEX،DASH، BTT، FIL، BUSD و ATOM نیز در لیست اوراق بهادار ثبت نشده SEC قرار دارند.

منبع
cryptonews

صابره براتی

همیشه به این فکر می‌کردم چی میشه در آینده شغلی داشته باشم که هیچوقت ازش خسته نشم و حالا عاشق کارم هستم چون مطالعه و نوشتن بخش بزرگی از زندگی منه. تخصص اصلی من نوشتن درمورد بلاکچین و ارزهای دیجیتاله.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا