اخبار

ماجرای هک صرافی Curve و سرقت 3.2 میلیون دلاری اتریوم چیست؟

پلتفرم ارائه‌دهنده نقدینگی و صرافی Curve Conic Finance به مبلغ 3.26 میلیون دلار مورد سوء استفاده قرار گرفته است. طبق تحلیل اولیه شرکت امنیتی و تجزیه و تحلیل بلاک چین پک‌شیلد (PeckShield) علت اصلی هک قرارداد جدید CurveLPOracleV2 بود.

طبق داده‌های ارائه شده توسط شرکت امنیتی Beosin، تقریباً کل ارز رمزنگاری شده سرقت شده تنها در یک تراکنش و به یک آدرس جدید اتریوم ارسال شد. صرافی Curve Finance به سرعت این خبر را در توییتر تأیید کرد و اظهار داشت که این پلتفرم در حال بررسی این اتفاق است و به محض رسیدن اطلاعت جدید آن‌ها را به اشتراک خواهد گذاشت.

حدود یک ساعت پس از گزارش اولیه حمله، Conic Finance همچنین بیان کرد که سپرده‌های ETH Omnipool را در قسمت فرانت‌اند Conic غیرفعال کرده است. هک‌هایی که در DeFi صورت می‌گیرد، چیز جدیدی نیست! طبق گزارشی که توسط اپلیکیشن Web3 Portfolio De.Fi منتشر شده است، هک‌ها و کلاهبرداری‌های DeFi به هکرها این امکان را می‌دهند تا بیش از 204 میلیون دلار را فقط در سه ماهه دوم سال 2023 به سرقت ببرند.

خسارات ناشی از هک‌ها و کلاهبرداری‌های DeFi در واقع در سه ماهه دوم سال 2023 کمتر از سه ماهه اول بود، اما CertiK گزارش داد که بیش از 320 میلیون دلار از ژانویه تا مارس به سرقت رفته است.

مرجان اسلامیان

من معتفدم نوشتن در خون همه آدماست، بعضی ها شعر خوب مینویسند، بعضی‌ها داستان کوتاه، بعضی‌ها خاطرات، بعضی‌ها جملات قشنگ و بعضی‌ها رمان چند جلدی، پس مهم نیست چی می‌نویسیم، مهم این است که خواننده‌ای در گوشه‌ای از جهان نوشته‌ ما را می‌خوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا