اخباراخبار رمز ارزها

کاهش شدید ارزش ورلدکوین همزمان با اخراج سم آلتمن از OpenAI

اخیرا خبرهایی در مورد اخراج سم آلتمن از شرکت OpenAI منتشر شده است. این اخبار باعث شده است که ارزش توکن ورلدکوین به شدت کاهش یابد. طبق آخرین گزارشات CoinGecko ارزش WLD در حال حاضر با قیمت 1.86 دلار معامله می‌شود و در 24 ساعت گذشته بیش از 13 درصد کاهش داشته است.

این کاهش قابل توجه نشان‌دهنده کاهش 42 درصدی این توکن نسبت به اوج ارزش آن یعنی 3.30 دلار است که در زمان انتقال ورلدکوین از نسخه بتا در ماه جولای به دست آمد. در روز گذشته توکنWLD حجم معاملاتی معادل 141 میلیون دلار داشته است که تقریباً 40 درصد آن از جفت معاملاتی WLD و تتر (USDT) در بایننس است.

آلتمن، که Worldcoin را با مکس نووندسترن و الکس بلانیا در سال 2019 تأسیس کرد، به دلیل وجود اتهاماتی از قبیل عدم شفافیت ارتباطات که بر مسئولیت‌های هیئت مدیره تأثیر می‌گذاشت، از سمت مدیر عاملی خود در OpenAI برکنار شد.

طبق یک پست وبلاگی توسط هیئت مدیره، “هیئت مدیره دیگر به توانایی او برای ادامه رهبری OpenAI اعتماد ندارد.”

جالب اینجاست که علیرغم این اتفاق، به نظر می‌رسد که دسته گسترده‌تر کوین‌ها و توکن‌های هوش مصنوعی در 24 ساعت گذشته رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند، زیرا داده‌های CoinGecko افزایش 30 درصدی ارزش بازار ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی را نشان می‌دهند. ارزش این بازار به 5.4 میلیارد دلار رسیده است.

ورلد کوین چیست؟

ورلدکوین، یک پروژه ارز دیجیتال بیومتریک است که توسط Tools for Humanity توسعه یافته است.  دفتر مرکزی این پروژه در سانفرانسیسکو و برلین قرار دارد. هدف این پروژه احراز هویت آنلاین از طریق مکانیزمی به نام World ID است که برای مبارزه با ربات‌ها و هویت‌های جعلی طراحی شده است. در این سیستم منحصربه‌فرد، عنبیه چشم کاربران با استفاده از یک اسکنر گوی شکل اسکن می‌شود. به کاربران در ازای انجام این کار توکن‌های ورلدکوین پاداش داده می‌شود که برگرفته از مکانیزم درآمد پایه جهانی است.

توکن پروژه، WLD، بر روی بلاک‌چین اتریوم کار می‌کند. اگرچه این توکن در ایالات متحده در دسترس نیست، فناوری اسکن عنبیه در چندین ایالت از جمله نیویورک، سانفرانسیسکو و آتلانتا به کار گرفته شده است.

جنجال های پیرامون Worldcoin

علیرغم رویکرد نوآورانه، ورلدکوین به‌طور مداوم با انتقادات و بحث‌ها روبرو بوده است. در سال گذشته،MIT Technology Review ، مقاله‌ای منتشر کرد که ادعا می‌کرد این پروژه 500000 کاربر اولیه خود را از طریق روش‌های مشکوک شامل فریب، استثمار و کمک‌های نقدی تامین کرده است. علاوه بر این، دولت‌های مختلف، مانند دولت‌های بریتانیا، آلمان، فرانسه، و به‌ویژه کنیا نگرانی‌های خود را در مورد حفظ حریم خصوصی، امنیت و پیامدهای مالی ابراز کرده‌اند و کنیا حتی ثبت‌نام Worldcoin  را به حالت تعلیق درآورده است.

حوادثی مانند گزارش حمله به یک انبار ورلدکوین در پایتخت کنیا که توسط پلیس نایروبی با همکاری مقامات آژانس‌های مختلف انجام شد، باعث تشدید شک و تردید در مورد پروژه شده است. این مناقشات، نیجریه و آژانس دسترسی به اطلاعات عمومی آرژانتین را بر آن داشت تا تحقیقات قانونی در مورد اقدامات Worldcoin در قلمرو مربوطه خود را دنبال کنند.

با این وجود، علی‌رغم این چالش‌ها، ورلدکوین رسماً در جولای 2023 از نسخه بتا خارج شد.

منبع
worldcoins-value

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا