اخبار

کاهش شدید حجم معاملات ارزهای دیجیتال در سه‌ماهه دوم 2023، پایین‌ترین مقدار از سال 2019!

با وجود آن‌که در هفته‌های انتهایی ماه گذشته شاهد افزایش حجم معاملات بودیم، حجم معاملات در صرافی‌های ارزهای دیجیتال در سه‌ماهه دوم سال 2023، به پایین‌ترین مقدار خود از زمان سه‌ماهه پایانی 2019 رسیده است.

بر اساس گزارش سایت تحقیقاتی CCData، حجم معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی‌های متمرکز در ماه ژوئن 16.4 درصد افزایش داشته است تا به 575 میلیارد دلار برسد. این افزایش برای اولین بار طی سه ماهه گذشته رخ داده است.

به‌ادعای این سایت، به‌طور کلی حجم کلی معاملات ارزهای دیجیتال در مقایسه با سه‌ماهه ابتدایی سال 2023، 40 درصد افت داشته و به 1.7 میلیارد دلار رسیده است تا در مقایسه با ابتدای سال گذشته نیز یک کاهش 62 درصدی را تجربه کند.
در همین حین سهم صرافی بایننس از حجم بازار معاملات غیرمشتقات برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافته و در ماه ژوئن با 1.4 درصد کاهش به 42 درصد رسید. افت سهم بازار بزرگ‌ترین پلتفرم کریپتو دنیا در بین صرافی‌های متمرکز بیشتر از همه بوده و بایننس از آگوست 2022 به بعد، پایین‌ترین سهم بازار را ثبت کرده است.

بایننس عرضه بعضی از جفت‌های معاملاتی محبوب را متوقف کرده که این موضوع در کاهش سهم بازار این صرافی نقش داشته است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نیز در ابتدای ماه ژوئن از بایننس و مدیرعامل آن «چانگ پنگ ژائو» و صرافی Binance.US به‌علت تخطی از قوانین اوراق بهادار آمریکا، شکایت کرد.

بایننس این شکایت را ناامیدکننده خواند و اعلام کرد قصد دارد از خود دفاع کند. به‌گزارش CCData، سهم بازار صرافی Binance.US نیز با 0.86 درصد کاهش به 0.36 درصد رسید. اما افت سهم بازار صرافی کوین بیس در بین صرافی‌های مهم کمترین مقدار بوده و با 0.08 درصد کاهش به 5.36 درصد رسیده است.
علت این کاهش را باید افزایش معاملات نهادهای آمریکایی در این صرافی پس از تشکیل پرونده ETF بلک راک در اواخر ژوئن بدانیم. کوین بیس قصد دارد به‌علت درخواست‌های اخیر EFT، امکان نظارت بر بازار، حضانت یا خدمات دیگر را فراهم ‌کند.

به‌گفته CCData، کوین بیس 61 درصد حجم معاملات بیت کوین را در بین صرافی‌های ثبت‌شده در آمریکا به خود اختصاص می‌دهد. این سایت همچنین گزارش می‌دهد که حجم معاملات بیت کوین در این صرافی 5.83 درصد از حجم کل معاملات جهانی این ارز را تشکیل می‌دهند. سازمان SEC در ژوئن از کوین بیس نیز به‌خاطر تخطی از قوانین اوراق بهادار آمریکا شکایت کرد.

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا