تحلیل و سرمایه گذاری

۲ دلیل تکنیکالی برای خرید بیت کوین در سال 2023

سرمایه‌گذارانی که اعتقاد به رشد بیت‌کوین دارند، از عملکرد قیمتی این ارز دیجیتال در چند ماه گذشته به دلیل حرکات کند، ناامید شده‌اند. این کندی از هنگامی که بیت‌کوین با سطح مقاومت ۳۰ هزار دلاری برخورد کرد، شروع شد. البته که این موضوع برای بازار فارکس نیز رخ داده و از زمانی که جفت ارز یورو/دلار از سطح ۱.۱۰ عبور کرد، نوسانات ضعیف‌تری در چارت این جفت ارز شاهد هستیم. چنین رخدادهایی باعث شده‌است معامله‌گران از آینده این دسته از دارایی‌ها اطلاعات کمی داشته‌ باشند.

  • اندیکاتور RSI در سال ۲۰۲۳ بالای مقدار ۵۰ باقی بماند.
  • چارت هفتگی، نمایانگر یک الگوی مثلث صعودی باشد.
  • در صورتی که قیمت بیت کوین بالای ۲۵ هزار دلار باشد، هدف بعدی این ارز دیجیتال، ۴۵ هزار دلار است.

این دو موضوع کاملا به یکدیگر مرتبط هستند. اگر به حرکت جفت ارز یورو/دلار از محدوده ۰.۹۵ نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که این تحرک با حرکت بیت کوین از محدوده ۱۵ هزار دلار، شباهت‌هایی دارد. به عبارتی دیگر، علت اصلی، حرکت دلار آمریکا است که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران بیشتری اقدام به خرید بیت کوین و ارز دیجیتال نمایند.

در چنین زمانی، بررسی و مشاهده نمودارها و تفسیر آن‌ها می‌تواند کمک‌های فراوانی به معامله‌گران کند. با بررسی چنین موضوعی، متوجه شدیم که ۲ دلیل تکنیکالی برای خرید بیت کوین (یا فروش دلار آمریکا) وجود دارد:

  • اندیکاتور RSI در سال ۲۰۲۳ بالای مقدار ۵۰ است.
  • نمودار یا چارت هفتگی، الگوی مثلث صعودی را نمایان می‌کند.

اندیکاتور RSI در سال ۲۰۲۳ بالای ۵۰ است

نخستین دلیل تکنیکالی برای رالی صعودی بیت کوین، اندیکاتور شاخص قدرت نسبی یا RSI است. این اندیکاتور دارای یک محیط نوسانی است که در بخش پایین نمودار یا چارت قیمتی به نمایش گذاشته می‌شود. نخستین موضوعی که حائز اهمیت است، حرکت صعودی بیت کوین از پایین‌ترین سطح در سال ۲۰۲۲ ( ۱۵ هزار دلار ) به بالای ۳۰ هزار دلار است. این موضوع منجر به عبور اندیکاتور RSI به بالای مقدار ۵۰ شد.

این اندیکاتور دارای سطوحی است. مقدار کمتر از ۳۰ به عنوان سطح فروش بیش از حد و مقدار ۷۰ به عنوان سطح خرید بیش از حد است. این موضوع گواه این است که هنگامی این اندیکاتور به بالای سطح ۵۰ برسد، زمانی مناسب برای حرکت صعودی است و هنگامی که این اندیکاتور به زیر مقدار ۵۰ برسد، زمان فروش و حرکت نزولی، فرا رسیده است. البته معامله‌گران باید مراقبت شکست‌های کاذب نیز باشند.

این موضوع برای چارت هفتگی به نمایش گذاشته‌شده در عکس بالا صدق نمی‌کند. در واقع در این چارت، شاهد شکست کاذب نمی‌باشیم و از ابتدای سال ۲۰۲۳، اندیکاتور RSI به بالای مقدار ۵۰ رشد کرده است. چنین موضوعی بیانگر حرکت صعودی بیت کوین و دستور خرید به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران است.

الگوی مثلث صعودی، بیانگر حرکت بیت کوین به سمت ۴۵ هزار دلار است

مثلث صعودی، نوعی الگوی صعودی است که با فشار قیمت در محدوده مقاومت افقی تشکیل می‌شود. چنین الگویی در چارت بیت کوین نشان می‌دهد که حرکت صعودی این ارز دیجیتال به سمت منطقه ۴۵ هزار دلاری در دسترس است.

البته چنین موضوعی نیازمند یک شرط است و باید قیمت بیت کوین محدوده بالای ۲۵ هزار دلار را نگه دارد. چنین عملی باعث می‌شود اندیکاتور RSI همچنان بالای مقدار ۵۰ باشد. بنابراین این دو عامل (مقدار بالای ۵۰ در اندیکاتور RSI و الگوی مثلث صعودی) باعث می‌شوند پیش‌بینی‌ها مبنی بر حرکت صعودی بیت کوین باشد.

در این مورد بخوانید: آینده بیت کوین، پیش بینی قیمت بیت کوین

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا