استخراج

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل (8 ارز برتر)

استخراج ارزهای دیجیتال فوق‌ العاده هزینه‌بر است. شما برای این کار باید هزاران دلار صرف خرید کارت‌های گرافیک یا دستگاه‌های سخت افزار گران کنید، آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید و بهم متصل کرده و برای تامین برق و سایر قطعات کامپیوتری نیز هزینه کنید. اما برای استخراج تمام ارزهای دیجیتال به این مقدار قدرت هش زیاد نیاز ندارید.

استخراج ارزهای دیجیتال در تعریف ساده خود حل مشکلات پیچیده ریاضی است. ماینرها به ازای هر معادله‌ای که حل می‌کنند، کارمزد اندکی برای تلاش‌های خود دریافت خواهند کرد. عمل استخراج از این نظر مهم است که به تایید تراکنش‌ها روی بلاکچین کمک می‌کند.

با این‌ حال شما برای استخراج نیاز به یک کارت گرافیک بسیار گران یا عالی ندارید و با کامپیوتر خانگی نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. در این مقاله از اینوکس بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل را بررسی می‌کنیم، پس تا انتها همراهمان بمانید.

مونرو

در این رابطه بخوانید : استخراج مونرو؛ راهنمای جامع تصویری ماینینگ XMR

مونرو با نماد اختصاری XMR یکی از ساده‌ترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با استفاده از یک کامپیوتر خانگی است. مونرو ارزی است که بابت حفظ حریم خصوصی کاربر شهرت دارد و بر اساس پروتکل CryptoNote توسعه یافته است. این ارز از تابع هش RandomX برای ایجاد معادلات ریاضی که دائما پیچیده‌تر می‌شوند، استفاده می‌کند.

شما می‌توانید استخراج مونرو را به‌ تنهایی یا پیوستن به یک استخر استخراج انجام دهید که در آن منابع کامپیوتر خود را با منابع سایرین برای استخراج XMR، به‌اشتراک می‌گذارید.

گرچه برای پیوستن به این استخرها باید هزینه‌ای را پرداخت کنید و زمان انجام این کار به‌تنهایی، برای پیدا کردن یک بلاک باید هش ریت بالایی داشته باشید. در بعضی از موارد استخراج یک مونرو چندین ماه طول می‌کشد.

امکان استخراج این ارز با استفاده از یک CPU یا یک کارت گرافیک نیز وجود دارد، گرچه مورد دوم کارآمدتر است. برای استخراج به کمک یک پردازنده به یک نرم‌افزار اختصاصی مانند XMRig یا CSminer نیاز دارید.

موضوع جالب در مورد مونرو عدم امکان استخراج آن توسط دستگاه‌های اسیک است، بنابراین تمام ماینرها فقط از سخت‌افزارهای در حد کامپیوتر استفاده می‌کنند. چنین ویژگی رقابت برای استخراج را منصفانه‌تر نیز می‌کند.

لایت کوین

لایت کوین (LTC) یکی از قدیمی‌ترین‌ ارزها در بازار کریپتو کارنسی و بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل است. بسیاری از افراد آن را یک انتخاب ثانویه ماندگار پس از بیت کوین می‌دانند. لایت کوین یک ارز دیجیتال متن باز P2P است. ماینرها با استخراج هر بلاک، 12.5 لایت کوین پاداش می‌گیرند.

این پاداش هر 4 سال یک مرتبه نصف می‌شود و مقدار آن در سال 2023 به 6.25 لایت کوین کاهش پیدا خواهد کرد. استخراج لایت کوین درآمد خوبی دارد، چون این ارز در بازار جا افتاده است، از پروتکل Scrypt استفاده می‌کند و نیازی به خرید دستگاه‌های اسیک برای استخراج آن نیست.

استخراج این ارز نیاز به حافظه زیادی دارد، بنابراین شدیدا توصیه می‌کنیم از یک کارت گرافیک خوب استفاده کنید. لایت کوین به این دلیل انتخاب عالی برای استخراج است که در مقایسه با سایر آلت کوین‌ها نوسان قیمتی کمتری دارد.

همچنین تمامی صرافی‌های مهم از این ارز پشتیبانی می‌کنند و کارمزد تراکنش‌های آن نیز نسبتا پایین است. بنابراین نیازی نیست نگران افت شدید و ناگهانی قیمت این ارز باشید (گرچه بدون تردید در بازار کریپتو هر چیزی ممکن است رخ دهد). لایت کوین یکی از چندین ارز دیجیتالی محسوب می‌شود که کارمزد تراکنش‌های آن تقریبا صفر است.

اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک (ETC) روی بلاکچین اتریوم ساخته شده و نسخه ابتدایی اتریوم است که پس از هک این شبکه در سال 2016، به عمر خود ادامه داد. اتریوم نسخه جدیدتر نام گرفت تا اتریوم کلاسیک نسخه ابتدایی باشد.

ETC بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل است و از الگوریتم استخراج اندکی تغییریافته نسبت به اتریوم، به اسم EtcHash استفاده می‌کند. این ارز متن باز است، شبکه آن از قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند و کاربردهای مفید فراوانی دارد.

برای استخراج این ارز نیاز به باز کردن یک کیف پول و همچنین یک کارت گرافیک قدرتمند دارید. پاداش استخراج هر بلاک 3.2 اتریوم کلاسیک است تا با استخراج آن سود خوبی کنید.

دوج کوین

در این رابطه بخوانید : بهترین ارز برای استخراج در سال ۲۰۲۳، معرفی ۱۴ ارز برتر

دوج کوین (DOGE) با آن‌که اولین میم کوین بازار کریپتو بود اما ارزش بازار آن حالا از 20 میلیارد دلار عبور کرده است. افرادی مانند «ایلان ماسک» و «مارک کوبان» توجه زیادی به دوج کوین نشان داده‌اند و همین موضوع بارها باعث رشد شدید قیمت این ارز شده است.

عرضه کل تعداد دوج کوین‌ها، برخلاف اکثر ارزهای دیجیتال، نامحدود است. بنابراین باید زمان معامله این ارز انتظار نوسان قیمتی بالایی را داشته باشید. دوج کوین مانند لایت کوین بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل است که از پروتکل استخراج یکسان Scrypt استفاده می‌کند.

بنابراین فرآیند استخراج این ارز منصفانه‌تر و رقابتی‌تر است و برای استخراج آن به یک لپ‌تاپ گیمینگ نیز نیاز ندارید! شما می‌توانید دوج کوین را با استفاده از نرم‌افزاری مانند GUIminer و CudaMiner و به‌ همراه یک کارت گرافیک و پردازنده قدرتمند، استخراج کنید.

زی‌کش

زی‌کش (ZEC) از همان ابتدا به‌ نحوی طراحی شده است که امکان استخراج آن با یک دستگاه اسیک امکان پذیر نباشد. بنابراین بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل است که برای این کار از یک سخت‌افزار معمولی نیز می‌توانید استفاده کنید.

ZEC یک ارز محبوب است که از آن می‌توانید برای فرستادن سریع و بدون مشکل پول یا دریافت آن استفاده کنید. این ارز انتخاب عالی برای ماینرها است. شما می‌توانید برای داشتن یک درآمد ثابت به یک استخر استخراج بپیوندید و ماینرها با استفاده از Shielded Coinbase می‌توانند از ارزهای خود محافظت کنند و حریم خصوصی بیشتری داشته باشند.

علاوه‌براین، ماینرها می‌توانند پاداش استخراج خود را فورا به یک کیف پول پشتیبانی‌کننده از زی‌کش بفرستند. بدون تردید شما می‌توانید این ارز را با استفاده از نرم‌افزاری مانند EWBF Zcash Miner نیز استخراج کنید. البته اگر می‌خواهید سریع‌تر به پاداش برسید، ابتدا در یک استخر استخراج شرکت کنید.

بیت کوین گولد

بیت کوین گولد (BTG) یک فورک بیت کوین است. ماینرها بیت کوین را با استفاده از تجهیزات تخصصی استخراج می‌کنند، در حالی‌که بیت کوین گولد به‌ویژه برای استخراج با استفاده از سخت‌افزار معمولی طراحی شده است. بنابراین BTG را نیز باید بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل معرفی کنیم.

این ارز بسیار محبوب است و شما آن را می‌توانید از هر صرافی ارز دیجیتال معروف بخرید. استخراج بیت کوین گولد برای ماینرها انتخاب عالی است. چون از الگوریتم Equihash استفاده می‌کند که در برابر دستگاه‌های اسیک مقاوم است اما برای شروع استخراج به یک کارت گرافیک قابل قبول نیاز دارید.

علاوه‌ بر این، چندین استخر متفاوت برای استخراج بیت کوین گولد وجود دارد که می‌توانید به آن ملحق شوید و سریعا پاداش استخراج را دریافت کنید. برای استخراج BTG به یک دستگاه استخراج فوق‌ العاده گران نیاز ندارید، چون برخی افراد با استفاده از سری کارت‌های گرافیک GTX 970 انویدیا آن را استخراج می‌کنند.

ورت کوین

ورت کوین (VTC) یک ارز دیجیتال متن باز بوده که مشابه با لایت کوین و بیت کوین طراحی شده اما استخراج آن با یک کامپیوتر خانگی ساده‌تر است. به ازای استخراج هر بلاک، 25 ورت کوین پاداش می‌گیرید که مقدار این پاداش هر 840 هزار بلاک، نصف می‌شود.

تمام هدف ورت کوین این است که عمل استخراج را دسترس‌پذیر کند، به‌ویژه زمانی که هزینه استخراج به‌ شکل قابل‌ توجهی افزایش یافته است. همچنین ورت کوین مقاوم به استخراج توسط یک دستگاه اسیک است تا هر فردی که یک کارت گرافیک و پردازنده قابل قبول دارد، بتواند آن را به‌راحتی استخراج کنید.

بلاکچین ورت کوین برای از بین بردن انحصار استخرهای استخراج طراحی شده است و باید آن را مدیون نرم‌افزار استخراج ساده این ارز بدانیم. ورت کوین بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل است. برای این کار تنها به یک کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز نیاز دارید و باید برای شروع عملیات استخراج، برنامه One-Click Miner را دانلود کنید.

ریون کوین

در این رابطه بخوانید : بهترین سایت های استخراج ابری رایگان | ۹ سایت ۱۰۰% کاربردی

ریون کوین (RVN) یکی دیگر از گزینه‌ها برای عنوان بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل است. این ارز در سال 2018 به‌عنوان یک فورک از بیت کوین با تغییراتی برای بهبود زمان پاداش بلاک، شکل گرفت. مهم‌تر از آن، بلاکچین ریون کوین به‌ شکلی طراحی شده است تا کاربران بتوانند به‌راحتی دارایی‌های کریپتو خود را از جایی به جای دیگر انتقال دهند.

مجموع عرضه ریون کوین 21 میلیارد کوین است و هر فردی با یک کارت گرافیک و پردازنده قابل قبول می‌تواند آن را استخراج کند. ریون کوین سعی می‌کند از طریق سیستمی به اسم Full Asset Aware Protocol Level، فناوری معرفی‌شده توسط بیت کوین را بهبود بخشد.

این سیستم به هر فردی اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتال را صادر کند، انتقال دهد و حتی ردیابی کند. استخراج RVN ساده است، چون تنها به یک کیف پول ریون کوین، یک کارت گرافیک مناسب و هر برنامه استخراجی نیاز دارید که بتواند اسکریپت AWPOW را اجرا کند. همچنین می‌توانید به استخرهای مخصوص استخراج ریون کوین ملحق شوید.

سخن اینوکس با شما

در این مقاله چند ارز را تحت عنوان بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل معرفی کردیم تا دیگر نیازی به خرید دستگاه‌های اسیک یا کارت‌های گرافیک مخصوص استخراج گران‌قیمت نداشته باشید. بدون تردید برای استخراج بدون نیاز به تجهیزات گران‌قیمت می‌توانید ارزهای دیجیتال دیگری را نیز پیدا کنید و محدود به موارد بالا نباشید.

منبع
makeuseof

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا