آموزش

بیشترین دارندگان بیت کوین چه کسانی هستند؟ + (معرفی بزرگترین هولدرهای بیت کوین)

طی چند سال اخیر بیت کوین به شناخته شده‌ترین دارایی دیجیتال و سیستم پرداخت نوین در جهان تبدیل شده است که تا تاریخ 10 آپریل 2024 ، ارزش بازار آن حدود 1.35 تریلیون دلار رسیده است. این ارز دیجیتال به عنوان یکی از موفق‌ترین رمز ارزها شناخته می‌شود. صندوق قابل معامله بیت کوین (ETF) در اکتبر 2021 راه‌اندازی شد که باعث افزایش قیمت این ارز به 69,000 دلار شد. در ژوئن 2024، قیمت بیت کوین به 77,000 دلار رسید.

رشد چشمگیر این رمز ارز از سال 2009 به ایجاد میلیون‌ها دلار ثروت برای بزرگترین دارندگان بیت کوین و افرادی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، منجر شده است. اما مشخص کردن اینکه چه کسانی بیشترین دارندگان بیت کوین هستند، دشوار است؛ زیرا آدرس کیف پول‌ها ناشناس هستند و به‌راحتی نمی‌توان بزرگترین هولدرهای بیت کوین را شناسایی کرد. تنها در صورتی می‌توان به اطلاعات مالکیت دسترسی پیدا کرد که مالک اجازه دهد و آن را عمومی کند. در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینوکس قصد داریم به شناسایی مهم‌ترین هولدرهای بیت کوین بپردازیم و بزرگترین دارندگان بیت کوین را به شما معرفی کنیم.

بنیان‌گذار بایننس، یکی از مهم‌ترین دارندگان بیت کوین

چانگ‌پنگ ژائو، بنیان‌گذار صرافی بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان از نظر حجم معاملات است. طبق گزارش فوربس، دارایی خالص ژائو در ژوئن 2024 به 33 میلیارد دلار رسید. ژائو در سن 13 سالگی از چین به کانادا مهاجرت کرد و از طریق یک بازی پوکر با بیت کوین آشنا شد. او بعد از آن به طور کامل روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد به یکی از بیشترین دارندگان بیت کوین تبدیل شد و حتی در سال 2014 آپارتمان خود را برای خرید بیت کوین فروخت. او بایننس را در سال 2017 تاسیس کرد و هم اکنون روزانه میلیاردها دلار معامله ارزهای دیجیتال در این صرافی بزرگ انجام می‌شود.

بایننس ممکن است به اندازه کوین بیس برای مشتریان آمریکایی شناخته شده نباشد، اما این صرافی بزرگ‌تر است و حجم معاملات بیشتری دارد. در عین حال ارزها و بازار مشتقات بیشتری را به مشتریان ارائه می‌دهد. چانگ‌پنگ ژائو یکی از بزرگترین دارندگان بیت کوین، در ماه می 2024 به اتهامات پولشویی و کلاهبرداری در ایالات متحده اعتراف کرد و به چهار ماه زندان محکوم شد. صرافی بایننس تحت نظارت‌های قانونی در برخی حوزه‌های مالی قرار دارد و مجبور است بدون داشتن یک دفتر مرکزی و اصلی فعالیت خود را انجام دهد.

در این مورد بخوانید: آینده بیت کوین: پیش بینی قیمت بیت کوین در سال های 2024 تا 2030

بزرگترین دارندگان بیت کوین

بنیان گذار کوین بیس، از بزرگترین دارندگان بیت کوین

برایان آرمسترانگ، یکی از نهنگ های بیت کوین و بنیان‌گذار کوین بیس، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در آمریکای شمالی از نظر حجم معاملات است. او این صرافی را در سال 2012 پس از رها کردن شغل خود به عنوان مهندس نرم‌افزار در Airbnb تاسیس کرد. طبق گزارش‌ها، آرمسترانگ 19 درصد از سهام کوین بیس را در اختیار دارد. او یکی از مهمترین هولدرهای بیت کوین محسوب می‌شود و دارایی او در ژوئن 2024 به 11.4 میلیارد دلار برآورد شده است.

به دلیل رابط کاربری آسان و اعتبار بالا، کوین بیس به عنوان درگاهی برای سرمایه‌گذاران خرده‌فروش در اکوسیستم ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. این صرافی در آوریل 2021 عمومی شد و در تاریخ 12 ژوئن 2024، ارزش بازار آن به 65.7 میلیارد دلار رسید. آرمسترانگ گفته است که او کوین بیس را تاسیس کرده زیرا می‌خواست دنیای مالی “جهانی و باز” داشته باشد که نوآوری و آزادی را به ارمغان آورد و جزء بزرگترین هولدرهای بیت کوین باشد.

مدیر مالی صرافی بیت فینکس و تتر، یکی دیگر از بیشترین دارندگان بیت کوین

جیانکارلو دیواسینی که در گذشته یک جراح پلاستیک بوده است که به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شد و اکنون تبدیل به یک کارآفرین و یکی از بزرگترین دارندگان بیت کوین شده است. او به عنوان مدیر مالی صرافی ارزهای دیجیتال بیت فینکس و تتر، فعالیت می‌کند.

دیواسینی پس از اینکه متوجه شد پزشکی مسیر مورد نظر او نیست، کار خود را در زمینه فناوری آغاز کرد. او یک کسب‌وکار راه‌اندازی کرد، شروع به واردات قطعات کامپیوتری کرد و شرکت خود را روز به روز گسترش داد. پس از بازنشستگی، به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شد و در سال 2012 با بنیان‌گذار بیت فینکس آشنا شد و به او در رشد این صرافی کمک کرد و از آن زمان در حوزه ارزهای دیجیتال فعال است و یکی از نهنگ های بیت کوین محسوب می‌شود. طبق گزارشات شرکت فوربس، دیواسینی حدود 47 درصد از سهام تتر را در اختیار دارد و ارزش دارایی‌های او حدود 9.2 میلیارد دلار است.

در این مورد بخوانید: نقد و بررسی 11 مورد از بهترین کیف پول بیت کوین

مایکل سیلر، جزئی از بزرگترین نهنگ های بیت کوین

بیت کوین طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاران زیادی را به اکوسیستم خود جذب کرده است. با این حال، هیچ کس در این حوزه به اندازه مایکل سایلر، مدیرعامل شرکت نرم‌افزاری (MicroStrategy (MSTR، شور و اشتیاق و علاقه خود را به این ارز دیجیتال نشان نداده است. این شرکت در آگوست 2020 با خرید 250 میلیون دلار بیت کوین، شروع به تبدیل شدن به یکی از بزرگترین دارندگان بیت کوین کرد. تا دسامبر 2021، MicroStrategy دارایی بیت کوین خود را به 3.5 میلیارد دلار افزایش داده و در زمان افت قیمت‌ها، اقدام به خرید این ارز دیجیتال کرده است و به یکی از بزرگترین هولدرهای بیت کوین تبدیل شد.

در دسامبر 2022، MicroStrategy بار دیگر اقدام به خرید 2500 بیت کوین کرد. این شرکت همچنان در حال خرید این رمز ارز است و تا آوریل 2024، حدود 214,246 بیت کوین معادل 13.6 میلیارد دلار در اختیار داشت و جزء بیشترین دارندگان بیت کوین محسوب می‌شود. فوربس برآورد می‌کند که ثروت خالص سایلر به دلیل شرط‌بندی او بر روی بیت کوین، 4.4 میلیارد دلار است. 

بیشترین دارندگان بیت کوین

مدیرعامل بیت فینکس، از قدیمی ترین دارندگان بیت کوین

ژان-لویی وندر فلده(Jean-Louis van der Velde)، مدیرعامل بیت فینکس (و مدیرعامل سابق تتر) و اهل هلند، کار خود را در صنعت فناوری اطلاعات و استارت آپ‌های فناوری آغاز کرده بود. پس از چند سال ریاست بر شرکت فناوری Huashun Electronics، وندر فلده در سال 2013 به همراه دیگران بیت فینکس را تاسیس کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که وندر فلده حدود 20 درصد از سهام تتر را در اختیار دارد و ارزش تخمینی دارایی‌های او حدود 3.9 میلیارد دلار است و به عنوان عضوی از نهنگ های بیت کوین شناخته می‌شود.

در این مورد بخوانید: تفاوت بیت کوین و اتریوم | کدامیک برای خرید بهتر است؟

خلاصه مقاله هولدرهای بیت کوین با اینوکس

با محبوبیت ارزهای دیجیتال، به مرور زمان تعداد دارندگان بیت کوین و نهنگ های بیت کوین افزایش یافته است. برخی از آن‌ها دارایی خود را با ارائه محصولات و خدمات به اکوسیستم در حال ظهور بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به دست آورده‌اند، در حالی که دیگران با بهره‌برداری از نوسانات ارزهای دیجیتال سود کسب کرده‌اند. در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینوکس سعی کردیم چند نفر از افرادی که در حال حاضر جزء بیشترین دارندگان بیت کوین و بزرگترین هولدرهای بیت کوین هستند را به شما معرفی کنیم.

سوالات متداول

در میان دارندگان بیت کوین، چه کسی بزرگترین سرمایه‌گذار در دنیای کریپتو است؟

طبق لیست میلیاردرهای فوربس، چانگ‌پنگ ژائو، بنیان‌گذار صرافی ارزهای دیجیتال بایننس، با ثروت 33 میلیارد دلاری، ثروتمندترین فرد در حوزه ارزهای دیجیتال و از بیشترین دارندگان بیت کوین به حساب می‌آید.

پولدارترین نهنگ های بیت کوین، چه کسانی هستند؟

فعالان بازار کریپتو حدس می‌زنند ساتوشی ناکاموتو، سازنده گمنام بیت کوین، بیش از 1 میلیون بیت کوین در اختیار داشته باشد. با این حال، به دلیل پیچیدگی‌های ارزهای دیجیتال، این موضوع قابل اثبات نیست. آدرسی که از بیشترین دارندگان بیت کوین محسوب می‌شود، 34xp4vRoCGJym3xR7yCVPFHoCNxv4Twseo است که بیش از 248,597 بیت کوین در آن وجود دارد که با قیمت بیت کوین در ژوئن 2024، این مقدار بیش از 17 میلیارد دلار ارزش دارد.

بزرگترین دارندگان بیت کوین چند نفر هستند؟

 16 نفر از میلیاردرهای ارزهای دیجیتال در رتبه‌بندی دارندگان بیت کوین در گزارش‌های فوربس وجود دارند. سم بنکمن فرید مدیرعامل سابق FTX در این لیست است، اما فوربس ثروت وی را به عنوان ذکر نکرده است. احتمالا هولدرهای بیت کوین بیشتری وجود دارند که از بزرگترین دارندگان بیت کوین هستند، اما بیشتر آنها ثروت خود را علنی نمی‌کنند.

کدام ارز دیجیتال دارندگان بیت کوین را به نهنگ های بیت کوین تبدیل کرد؟

از بین چهار ارز دیجیتال برتر، بیشترین آدرس‌ها با بیش از 1 میلیون دلار، متعلق به دارندگان بیت کوین هستند. BitInfoCharts نشان می‌دهد که بیش از 116,000 آدرس بین 1 تا 10 میلیون دلار بیت کوین در اختیار دارند. EtherScan نشان می‌دهد 18آدرس با بیش از 1 میلیون دلار اتریوم و شبکه OKLink  9 آدرس تتر با بیش از 1 میلیون دلار را فهرست کرده است.



منبع
investopedia

زهرا میرزایی

با چهار سال سابقه و تجربه در بازارهای مالی، در پوزیش‌های مرتبط فعالیت داشته‌ام. با این حال، تولید محتوا در این حوزه به من اجازه می‌دهد تا دانش و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارم و به جامعه مالی خدمت کنم. این فعالیت کاملاً با شخصیت من هم‌خوانی دارد؛ چرا که همیشه علاقه‌مند به آموزش و انتقال دانش به دیگران بوده‌ام.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا