کیف پول

نقد و بررسی 11 مورد از بهترین کیف پول بیت کوین

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

با رشد قیمت بیت‌کوین در سال‌های اخیر، تعداد سرمایه‌گذاران آن نیز افزایش یافته‌است. حال برای ذخیره، ارسال و دریافت ارز خود، به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید. کیف پولی بسیار امن که از دارایی‌های شما به خوبی محافظت کند. انتخاب کیف‌پول مناسب کار ساده‌ای نیست و در همین راستا در این مقاله از اینوکس، به نقد و بررسی و معرفی بهترین کیف پول بیت کوین می‌پردازیم.

کیف‌ پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول‌های ارز دیجیتال امکان ذخیره، ارسال و دریافت ارز‌ را به کاربران می‌دهند و در‌ واقع دسترسی به شبکه‌‌ بلاک‌چین را فراهم می‌کنند. تراکنش‌ها در این نوع کیف‌ پول‌ها به صورت همتا به همتا انجام می‌شوند و می‌توانید کنترل کاملی بر دارایی‌های خود داشته باشید. در حال حاضر انواع مختلفی از کیف پول‌های سخت‌ افزاری، نرم افزاری و… وجود دارند که در ادامه معتبر‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

بهترین کیف پول بیت کوین

eToro

eToro نوعی کیف پول مبتنی بر وب و موبایل بوده که از رابط کاربری بسیار ساده‌ای برخوردار است. در‌ واقع همین موضوع باعث جذب بسیاری از کاربران مبتدی شده است. یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با این کیف پول، حضانتی بودن آن است که الزام استفاده از کلید‌‌های خصوصی را از میان برده است.

ای تورو علاوه بر کیف‌پول، نوعی صرافی رمزنگاری معتبر است که بیش از 90 ارز دیجیتال ارائه می‌دهد. همین موضوع محبوبیت و اعتبار آن را دو برابر کرده‌است. از همه مهم‌تر، این کیف پول از پشتیبانی قوی برخوردار بوده و امکان چت زنده به صورت 24/5 را فراهم می‌کند. باید در نظر داشته باشید که برای دسترسی به این کیف‌پول، به احراز هویت نیاز است.

بایننس نوعی صرافی ارز دیجیتال است که یک کیف پول داخلی نیز ارائه می‌دهد. به همین خاطر برای ذخیره و معامله ارز دیجیتال به صورت همزمان، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. این کیف پول مبتنی بر وب و گوشی با هر دو دستگاه‌های اندروید و ios سازگاری دارد و می‌توانید در حین حرکت، دارایی‌های خود را مدیریت کنید.

نکته قابل توجه اتصال خودکار کیف‌پول بایننس به حساب کاربر است. به این معنا که برای راه‌اندازی آن هیچ چالشی نخواهید داشت و معاملات به طور مستقیم از موجودی کیف پول انجام می‌شوند. از طرف دیگر صرافی و کیف پول بایننس، بیش از 350 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند و کاربران این صرافی می‌‌توانند به مرکز دیفای دسترسی داشته باشند. به طور کلی این کیف‌پول، یکی از امن‌ترین گزینه‌های موجود محسوب می‌شود.

تراست ولت

یکی دیگر از بهترین کیف‌ پول‌هایی که می‌توانید برای ذخیره بیت‌کوین استفاده کنید، تراست ولت است. برنامه آن با هر دو نوع گوشی‌های اندروید و IOS سازگاری داشته و برای شروع نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. تنها زمان انتقال ارز به کیف پول دیگر، هزینه دریافت می‌گردد. راه‌اندازی این کیف پول تنها چند ثانیه زمان می‌برد و از حسگر اثرانگشت نیز پشتیبانی می‌کند. نکته قابل توجه، پشتیبانی بیش از 70 شبکه ارز دیجیتال، NFT و دسترسی به Web 3.0 است.

متامسک

کیف‌ پول رمزنگاری متامسک در سال 2016 راه اندازی شد و در حال حاضر به یکی از بهترین کیف‌ پول‌های اتریوم تبدیل شده است. این کیف پول رایگان مبتنی بر گوشی و وب بوده و خوشبختانه با هر دو سیستم‌عامل‌ اندروید و IOS سازگاری دارد. این کیف پول در ابتدا به اتریوم وصل می‌شود و از هزاران توکن ERC20 پشتیبانی می‌کند.

از طرف دیگر Optimism ،Polygon Arbitrum ،Avalanche و Smart Chain را می‌توانید به صورت دستی اضافه کنید. همچنین متامسک یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در ICO محسوب می‌شود.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو

لجر نانو یکی از امن‌ترین کیف‌ پول‌هایی است می‌توانید داشته باشید. این کیف پول کاربرانی که به دنبال بالاترین سطح امنیت هستند را هدف قرار داده و به بهترین شکل ممکن از سرمایه شما محافظت می‌‌کند.

یکی از ویژگی‌های مثبت آن،‌ اتصال به بلوتوث است. بدین ترتیب بدون نیاز به اینترنت، می‌توانید کیف پول خود را به دسکتاپ و نرم افزار لجر نانو وصل کنید. همچنین پشتیبانی از staking، راه دیگری برای کسب درآمد است که پیش روی کاربران قرار دارد.

ترزور

یکی دیگر از بهترین کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری برای نگه‌داری بیت‌کوین، ترزور است. سطح امنیت این کیف پول نیز بسیار بالا است. به طوری‌که با هر بار وارد کردن کد، تاخیرهای در ابتدا چند ثانیه‌ای و سپس چند ساعته ایجاد می‌شود.

بدین ترتیب حتی اگر دستگاه شما به سرقت برود، سارق به سختی می‌تواند به اطلاعات داخل آن دست پیدا کند. برنامه این کیف پول در نسخه‌های دسکتاپ، iOS و Android در دسترس کاربران قرار دارد تا از این طریق داده‌های خود را مدیریت کنند.

Coinbase

اگر به دنبال ذخیره آنلاین ارز‌های دیجیتال هستید، کوین بیس راه امنی محسوب می‌شود. از‌جمله ویژگی‌های امنیتی آن می‌توان به احراز هویت دو مرحله‌ای اشاره کرد. همچنین اگر صاحب حساب از یک آدرس IP یا دستگاه جدید وارد سیستم شود، احراز هویت ایمیل لازم است.

از طرف دیگر 98٪ دارایی‌های کاربران را به صورت سرد ذخیره می‌کند؛‌ بدین ترتیب دارایی‌ها از سرور‌های زنده دور نگه داشته می‌شوند.

Electrum

گزینه دیگری که برای نگه‌داری بیت‌کوین می‌توانید در نظر بگیرید، کیف پول اکتروم است که به شما امکان نگه‌داری ارز در دسکتاپ را می‌دهد. استفاده از آن رایگان بوده و به قابلیت‌‌های امنیتی مختلفی مجهز شده است.

به عنوان مثال کلید‌های خصوصی کاربر را به صورت آفلاین نگه می‌دارد و زمانی‌که بخواهید انتقال انجام دهید، کلید‌ها به حالت آنلاین درمی‌آيند. همچنین به این نوع کلیدها هیچ دسترسی ندارد. علاوه بر آن الکتروم در نسخه اندروید نیز ارائه شده که همین موضوع میزان امنیت آن را افزایش داده است. به طوری‌که کاربر برای انجام تراکنش، ملزم به تایید آن در دسکتاپ و گوشی است.

Exodus

کاربران مبتدی که به دنبال کیف پول غیر‌حضانتی هستند، بهتر است اکسودوس را در نظر داشته باشند. امکان دسترسی به آن از طریق برنامه تلفن همراه (iOS و Android)، نرم افزار دسکتاپ (ویندوز، مک، لینوکس) و اکستنشن مرورگر (Chrome و Brave) امکان‌پذیر است. 

تمامی دستگاه‌ها به یک کیف پول وصل می‌شوند و رابط کاربری آن بسیار ساده و جذاب است. این کیف پول، بیش از 260 ارز دیجیتال و NFT را پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 

Coinomi

کیف پول کوینومی بیش از 150 شبکه بلاک‌چین و عموم ارز‌ها را پشتیبانی می‌کند. به همین خاطر اگر سبد دارایی متنوعی دارید، این کیف‌پول یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. این کیف‌ پول عرضه شده در سال 2014 از ویژگی‌های امنیتی متعددی بهره می‌برد.

به عنوان مثال تمامی آدرس‌های IP را به صورت ناشناس نگه داشته و این اطمینان را می‌دهد که تمامی کلید‌های خصوصی مستقیما در دستگاه کاربر رمزگذاری شده‌اند. همچنین می‌توانید به صورت کاملا رایگان از آن استفاده کنید. 

MyEtherWallet

مای اتر ولت یکی از کیف‌پول‌های پیشروی اتریوم محسوب می‌شود که در سال 2015 راه‌اندازی گردید. این کیف پول از تمامی توکن‌های ERC-20 به امن‌ترین شکل ممکن پشتیبانی می‌کند.

همچنین با پشتیبانی از AAVE، به کاربران امکان کسب درآمد از طریق استیکینگ را می‌دهد. در مجموع MEW امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با گوشی‌های iOS و Android سازگاری دارد.

OKX

کیف پول OKX یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره بیت‌کوین و کسب درآمد غیرفعال محسوب می‌شود. این کیف‌پول غیر‌متمرکز کاملا از صرافی اصلی متمرکز آن، جدا بوده و به کلیدهای خصوصی کاربران دسترسی ندارد.

از طرف دیگر از کاربران اطلاعات زیادی نمی‌خواهد و این امکان را می‌دهد که به صورت ناشناس باقی بمانند. این کیف‌پول از بیش از 50 بلاک‌چین پشتیبانی کرده و می‌توان در گوشی‌های iOS و Android از آن استفاده کرد.

سخن اینوکس با شما

همانطور که دیدید برای نگه‌داری بیت‌کوین، گزینه‌های متعددی پیش رویتان قرار دارد. انتخاب گزینه مناسب از میان آن‌ها، به اولویت‌های شخصی، میزان سرمایه و .. بستگی دارد. توصیه می‌کنیم که کیف پول مورد نظر خود را از جهات مختلفی بررسی کنید و مطمئن شوید که از امنیت کافی برخوردار است. در نهایت با اطمینان خاطر سرمایه خود را به آن بسپارید.

سوالات متداول

۱. نام اولین کیف پول بیت کوین چه بود؟

اولین کیف‌پول که در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو به عنوان نرم افزاری منبع باز ارائه شد، بیت کوین نام داشت. 

۲. چه موردی را هنگام انتخاب کیف پول بیت‌کوین باید در نظر داشته باشیم؟

فاکتورهای متعددی برای انتخاب کیف پول بیت‌کوین وجود دارد اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها، نوع استفاده شما است؛ در نظر بگیرید که به دنبال کیف‌پولی برای ذخیره طولانی مدت دارایی‌های خود هستید یا قصد انجام تراکنش‌های روزمره را دارید. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توانید گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

منبع
best-crypto-wallets

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا