کیف پول

ساخت کیف پول اتریوم با متامسک 0 تا 100با تصویر

اتریوم یکی از معدود رمز ارزهایی است که سایر توسعه‌دهندگان از بلاک چین آن برای ایجاد توکن‌های جدید استفاده می‌کنند. بنابراین برای خرید، انتقال و نگهداری از اتریوم و توکن‌های موجود در شبکه آن باید از کیف پول مخصوص استفاده کنید.

ساخت کیف پول اتریوم به شما اجازه می‌دهد تا موجودی حساب خود را بدانید، تراکنش انجام دهید یا به سایر نرم افزارهای صرافی متصل شوید و از آن‌ها استفاده کنید. به‌عبارتی کیف پول مانند دری راه را برای استفاده از خدمات مختلف اتریوم برای شما باز می‌کند.

اما ابهامی که برای تمام افراد علاقه‌مند به اتریوم پیش می‌آید نحوه ساخت ولت اتریوم و اپلیکیشنی است که باید از آن استفاده کرد. تا انتها همراه ما بمانید تا اطلاعات جامعی در این زمینه به شما بدهیم.

آموزش ساخت کیف پول اتریوم

کیف پول تنها ابزار برای مدیریت دارایی اتریوم کاربر است و اجازه می‌دهد روی دارایی خود کنترل کامل داشته باشد.

به عبارتی مانند اپلیکیشن‌های بانکی، محدود به یک بانک نیستید و با کیف پول خود می‌توانید به چندین ارائه‌دهنده یا صرافی متصل شوید. بنابراین بسیار مهم است که برای ساخت والت اتریومی بهترین آن‌ها را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

در مجموع چهار نوع کیف پول می‌توانید برای رمز ارزهای خود بسازید:

  • کیف پول‌های سخت افزاری فیزیکی که به شما اجازه می‌دهند دارایی‌های دیجیتال خود را در امنیت کامل به‌صورت آفلاین نگهداری کنید.
  • اپلیکیشن‌های گوشی که امکان دسترسی به دارایی‌ها را از هر مکانی و هر دستگاهی ممکن می‌سازند.
  • کیف پول‌های تحت وب که امکان تعامل با حساب را از طریق یک مرورگر فراهم می‌آورند.
  • اپلیکیشن‌های دسکتاپ که امکان مدیریت حساب را به کمک سیستم عامل کامپیوتر مانند ویندوز، لینوکس یا مک او اس فراهم می‌کنند.

انواع ولت‌ها برای ساخت کیف پول اتریوم

اگر مبتدی هستید و برای اولین بار می‌خواهید خرید و فروش رمز ارزها را به کمک نرم افزارهای مطمئن امتحان کنید، در ادامه تعدادی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها را معرفی می‌کنیم که در آن‌ها به‌صورت مستقیم و بدون نیاز به صرافی می‌توانید اتریوم بخرید.

اما اگر می‌خواهید از دارایی‌های بیشتری نگهداری کنید، بهتر است کیف پول‌های سخت افزاری و آفلاین را برای خود انتخاب کنید.

Monolith

کیف پولی نرم افزاری که در سرتاسر جهان قابل استفاده است و مدیریت حساب را به‌طور کامل به اشخاص واگذار می‌کند.

‌AlPhaWallet

این اپلیکیشن برای ساخت والت اتریوم به‌صورت متن باز که از توکن اسکریپت پشتیبانی می‌کند، بهترین گزینه است.

Numio

نومیو برای ساخت کیف پول اتریوم لایه دو کاربرد دارد که به‌صورت سریع و ارزان تراکنش‌های ERC-20 را ممکن می‌سازد. این نرم افزار برای سیستم عامل‌های ای او اس و اندروید طراحی شده است. تراکنش‌های ERC-20 از نوعی رمزگذاری در طی انتقال کوین یا توکن برخوردارند که با امنیت بسیار بالای خود، مانع از هک شدن اطلاعات کیف پول شما توسط هکرها می‌شود.

Coinomi

کوینومی قدیمی‌ترین کیف پول چند زنجیره‌ای و پلتفرمی برای بیت کوین، آلت کوین‌ها و سایر توکن‌ها است. این نرم افزار تا به‌حال هک نشده و میلیون‌ها کاربر دارد.

SafePal

کیف پول سیف پل نرم افزاری امن، غیرمتمرکز، کاربردی و رایگان است که از بیش از 10 هزار رمز ارز پشتیبانی می‌کند.

imToken

کیف پولی دیجیتالی که به سرتاسر جهان خدمات می‌دهد و امنیت بالایی دارد.

نحوه ساخت کیف پول اتریوم با متامسک

متامسک ابزار قدرتمندی است که به کمک آن به‌راحتی می‌توانید کیف پول اتریومی بسازید. در ادامه مرحله به ‌مرحله ساخت کیف پول اتریوم با متامسک را آموزش می‌دهیم تا در کمترین زمان کیف پول دیجیتال امنی را برای خود بسازید.

دانلود و نصب متامسک

ابتدا گوگل کروم یا مرورگر مورد علاقه خود را باز کنید و واژه MetaMask را جستجو کنید. در میان نتایج به‌دست آمده آدرس سایت اصلی متامسک را بیابید و روی آن بزنید.

مراحل نصب متامسک برای ساخت کیف پول اتریوم
مراحل نصب متامسک برای ساخت کیف پول اتریوم

پس از ورود به وب‌سایت، روی گزینه دانلود در گوشه سمت راست صفحه یا در بخش پایین آن کلیک کنید.

دانلود کیف پول متامسک
دانلود متامسک

پس از کلیک به صفحه دانلود منتقل می‌شوید. در این صفحه باید میان گزینه‌های کروم، آی او اس و اندروید، یکی را مطابق دستگاه و مرورگر خود انتخاب کنید. در این راهنما ما با گزینه کروم ادامه می‌دهیم اما انتخاب گزینه‌های دیگر نیز تفاوتی در روند ساخت کیف پول اتریوم ایجاد نمی‌کند.

بعد از انتخاب گزینه کروم روی Install MetaMask for Chrome بزنید.

نصب کیف پول متامسک
نصب کیف پول متامسک

در این مرحله به فروشگاه اینترنتی کروم منتقل می‌شوید. با زدن گزینه آبی رنگ Add to Chrome دانلود متامسک به‌صورت خودکار شروع خواهد شد.

با اتمام مراحل بالا، پیام خوش‌آمد متامسک را خواهید دید. این پیام نشانه آن است که تمام مراحل دانلود و نصب برنامه به پایان رسیده است. در نهایت برای ایجاد کیف پول اتریوم روی گزینه Get started بزنید تا مراحل بعد آغاز شوند.

افزودن اکستنشن متامسک به کروم
افزودن اکستنشن متامسک به کروم

ساخت کیف پول اتریوم با متامسک

پس از اتمام نصب به صفحه‌ای می‌روید که در آن باید میان ساخت کیف پول جدید یا انتقال کیف پول موجود یک گزینه را انتخاب کنید. اگر کیف پول اتریوم دارید، می‌‌توانید با رمز مخصوص خود به آن دسترسی پیدا کنید.

در این صورت روی گزینه Import Wallet کلیک کنید؛ اما اگر کیف پول اتریوم ندارید، باید روی گزینه ساخت والت اتریوم (Create a Wallet) ضربه بزنید.

مراحل ساخت کیف پول اتریوم با متامسک
مراحل ساخت کیف پول اتریوم با متامسک

سپس در جاهای خالی رمز خود را بنویسید. این رمز باید حداقل از 8 کاراکتر تشکیل شده باشد. در نهایت روی مربع کوچک پایین صفحه بزنید تا با قوانین و مقررات متامسک موافقت کنید. پس از انجام این کارها گزینه create را بزنید.

در بعضی از کشورها، متامسک برای راه‌اندازی برای کاربران خود ویدئوی آموزشی تهیه کرده است. برای استفاده از آن می‌توانید وی پی ان خود را تغییر دهید تا از آن بهره‌مند شوید.

اما مرحله بعدی را با دقت طی کنید. در این بخش به شما عبارتی را می‌دهند که رمز مخصوصتان خواهد بود و باید در نگهداری آن دقت لازم را داشته باشید. برای این‌که آن عبارت را ببینید، روی گزینه Click here to reveal secret words بزنید.

دریافت رمز مخصوص از متامسک
دریافت رمز مخصوص از متامسک

پس از مشخص شدن عبارت رمز، آن را کپی کنید یا در جایی بنویسید. مطمئن شوید که رمز را به‌درستی و به‌طور کامل نوشته‌اید. ترتیب واژگان بسیار اهمیت دارد بنابراین آن‌ها را همان‌طور که در تصویر هستند، یادداشت کنید.

این عبارت‌را سپس در مکانی امن نگه دارید. نوشتن رمز روی کاغذ بهترین روش امن نگه داشتن این عبارت است. با این رمز می‌توانید از هر دستگاهی به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید یا در صورت حذف شدن حساب کاربری خود را بازگردانید.

بنابراین امنیت دارایی‌های شما به این رمز وابسته است. بعد از نوشتن آن را بارها بررسی کنید و املای کلمه‌ها را با دقت بخوانید. در نهایت پس از اطمینان از درست بودن رمز، روی گزینه next بزنید.

حال کلمه‌های رمز مرحله قبل را به‌ ترتیب در کادر سفید بنویسید. با وارد کردن کلمه‌ها گزینه confirm فعال می‌شود. روی آن بزنید تا مراحل ساخت کیف پول اتریوم به پایان برسد.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کیف پول های اتریوم در سال 2023


مدت زمان انتقال اتریوم به کیف پول

عموما هنگام انتقال رمز ارز از یک صرافی به کیف پول یا به صرافی دیگر باید صبور باشید. در مجموع امکان دارد بر اساس نوع کیف پول یا شبکه انتقال مدت زمان آن متفاوت باشد.

اما به‌صورت کلی پس از ساخت کیف پول اتریوم و وارد شدن به حساب، بین 1 تا 15 دقیقه زمان می‌برد تا اتریوم به کیف پول انتقال یابد. اگر در این مدت زمان انتقال انجام نشد بهتر است نگران نشوید و ابتدا آدرس کیف پول و تاریخچه انتقال‌ها را بررسی کنید.

طول کشیدن مدت زمان انتقال به عوامل مختلفی بستگی دارد. به‌عنوان مثال امکان دارد کارمزد پرداخت شده کمتر از مبلغ ضروری باشد یا تراکنش‌های دیگری در صف انتظار باشند. در هر حال با بررسی و اطمینان از صحت اطلاعات می‌توانید مطمئن شوید که تراکنش انجام خواهد شد.

نحوه واریز به کیف پول اتریوم

پس از ساخت کیف پول اتریومی می‌توانید به‌صورت مستقیم در همان نرم افزار، اتریوم بخرید یا اتریوم‌های خود را از صرافی یا کیف پول‌های دیگر به آن انتقال دهید. برای این کار تنها باید آدرس کیف پول را کپی کنید یا از کد QR برای انتقال کمک بگیرید.

سپس در پلتفرم مبدا، اتریوم را انتخاب کنید و سپس روی گزینه اسکن کد QR بزنید یا آدرس کیف پول را وارد کنید. در نهایت روی Import بزنید و مراحل انتقال را تکمیل کنید.

نکته مهم این است که آدرس کیف پول را با دقت وارد کنید و ترجیحا از روش اسکن کد کمک بگیرید تا در انتقال خطایی رخ ندهد. علاوه بر آن انتخاب شبکه انتقال نیز مهم است. شبکه خود را روی ETH یا ERC20 بگذارید و سپس انتقال را انجام دهید.

نحوه برداشت از کیف پول اتریوم

برای برداشت اتریوم از کیف پول دو راه دارید:

  1. کیف پول خود را به آن متصل کنید (پی پال یا دبیت کارت) و سپس به‌صورت مستقیم مراحل فروش و انتقال پول را انجام دهید. (پی پال و دبیت کارت، روش‌هایی بسیار سریع برای انتقال وجه به صورت آنلاین هستند).
  2. آن را به صرافی انتقال دهید و در آن‌جا اقدام به فروش و برداشت پول کنید. (کیف پول‌ها از ارز تومان پشتیبانی نمی‌کنند و تنها در صرافی‌های ایرانی می‌توانید آن را تبدیل به تومان کنید و خارج سازید.)

در صورت ساخت کیف پول اتریوم و انتخاب هر یک از این راه‌ها تنها کافی است اتریوم را برای فروش بگذارید و ارز مورد نظر خود را در ازای آن انتخاب کنید. بسیاری از کیف پول‌ها امکان خرید و فروش رمز ارزهای مختلف را فراهم می‌کنند. اما اگر این چنین نبود، باید دارایی‌های خود را به یک صرافی مطمئن انتقال دهید.

سپس اقدام به فروش توکن‌ها و تبدیل آن‌ها به ارز مورد نظر کنید. در نهایت ارز دریافتی را در کیف پول دیجیتال خود نگه دارید یا به حساب بانکی‌تان منتقل کنید. توجه داشته باشید که برای برداشت در بعضی از صرافی‌ها یا کیف پول‌ها باید کارمزد پرداخت کنید.

اما در مجموع برداشت ارز کارمزد ندارد و تنها برای معامله و انتقال آن‌ها باید مبلغی را پرداخت کنید.

سخن نهایی، ساخت کیف پول اتریوم

ساخت کیف پول اتریوم فرآیند بسیار ساده‌ای دارد و هر کسی می‌تواند با کمی آموزش به ‌آسانی آن را انجام دهد. البته پیش از خرید یا نصب نرم افزار بهتر است از امنیت و کاربردی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

اما نکته مهمی که در حوزه ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که باید مسئولیت کامل دارایی‌های خود را بر عهده بگیرید. با ساخت والت اتریوم امنیت رمز ارزهای شما تامین می‌شود اما پشتیبانی ندارند.

به عبارتی باید از رمز و حساب کاربری خود به‌خوبی محافظت کنید و آن را در اختیار اشخاص دیگر قرار ندهید. در صورت هک شدن یا انجام انتقال اشتباه، راهی برای بازگرداندن دارایی وجود ندارد. بنابراین در نگهداری از کیف پول دیجیتال خود نهایت دقت را به خرج دهید.

آیا کیف پول اتریوم رایگان است؟

بله؛ کیف پول اتریوم نرم افزار رایگانی است که امنیت دارایی‌های دیجیتال شما را تضمین می‌کند.

آیا اتریوم کیف پول اختصاصی دارد؟

کیف پول‌های اتریوم نرم افزارهایی هستند که به شما اجازه می‌دهند با حساب اتریومی خود کار کنید. مانند اپلیکیشن‌های اختصاصی هر بانک، تنها با این تفاوت که بانکی پشت آن نیست.

نحوه ساخت کیف پول اتریوم رایگان چگونه است؟

با مراجعه به اپ استور و گوگل پلی به‌راحتی می‌توانید اپلیکیشن‌های رایگان پشتیبانی کننده از بلاک چین اتریوم را دانلود کنید و در آن‌ها حساب بسازید.

منبع
codehs

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. ببخشید توی متامسک میشه اتریوم رو استیک کرد؟ چون الان که اتریوم روی POS رفته میخواستم بدونم امکان استیک کردنش روی متامسک هم وجود داره؟

    1. بله، در حال حاضر یکی از بهترین پلتفرم ها برای استیک اتریوم lido است، کاربرانی که برای استیک اتریوم از پلتفرم lido استفاده میکنند میتونن از متامسک استفاده کنند مقاله زیر هم میتونه براتون مفید باشه

      معرفی راه‌های مختلف استیک اتریوم: با ایمن سازی اتریوم، پاداش کسب کنید

  2. با توجه به این که متامسک روی کروم نصب میشه آیا استفاده از این کیف پول امن هست؟

    1. بله، متامسک هیچ اطلاعات کاربری را ذخیره نمیکند، بنابراین در صورت هک از دارایی شما محافظت کند. همچنین از ذخیره سازی کلید لوکال استفاده می کند یعنی کلیدهای خصوصی به جای سرور مرکزی توسط مرورگر شما ذخیره می‌‎شوند.

  3. لطفا چندتا از کیف پول های سخت افزاری که در ایران امکان تهیه اش وجود داره معرفی میکنید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا