بهترین فرصت خرید بیت کوین
کیف پول

معرفی بهترین کیف پول های اتریوم در سال 2022

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

مدت زیادی است که اتریوم در رتبه دوم با ارزش‌ترین ارزهای دیجیتال قرار دارد. از این رو، تقاضا برای این ارز بالا رفته و تعداد کیف پول‌هایی که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند نیز زیاد است.
ولی در میان تمام کیف پول‌هایی که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند، کدام یک امن‌تر و بهتر هستند؟ در این مقاله قصد داریم به بهترین کیف پول های اتریوم بپردازیم.

ویژگی‌های بهترین ولت برای اتریوم

به طور کلی، یک کیف پول امن باید دارای ویژگی‌های زیر باشد.
• کلیدهای خصوصی (Private Key): امکان کنترل کلیدهای خصوصی برای کاربران وجود داشته باشد.
• استفاده آسان: رابط کاربری یک کیف پول خوب باید برای کاربران مبتدی نیز ساده و قابل فهم باشد.
• توسعه: امکان توسعه و ارائه نسخه‌های به روز کیف پول وجود داشته باشد. حضور جامعه (community)‌ توسعه دهندگان فعال برای یک ولت، مزیت است.
• امنیت و پشتیبان گیری: از اصلی‌ترین ویژگی‌های بهترین کیف پول‌های اتریوم است. 
• سازگاری: کیف پول مورد نظر باید با انواع سیستم عامل‌ها سازگار باشد. 
• پشتیبانی از NFT: امکان بازدید، خرید و فروش “NFT” برای کاربران کیف پول وجود داشته باشد. 
قبل از انتخاب و استفاده از کیف پول انتخابی خود، مطمئن شوید که تمامی این ویژگی‌ها را داشته باشد. زیرا، در غیر این صورت امکان به خطر افتادن کوین‌ها و دارایی‌های شما در آن کیف پول وجود دارد. 

انواع کیف پول برای اتریوم

تمامی کیف پول‌های رمزنگاری شده برای ذخیره، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند. کیف پول‌های اتریوم نیز برای ذخیره سازی، ارسال و دریافت ارز دیجیتال اتریوم طراحی شدند. همچنین، این کیف پول‌ها به کاربران خود امکان بررسی میزان دارایی‌شان را می‌دهند. انواع کیف پول‌هایی رمزنگاری شده شامل:

• کیف پول‌های سخت افزاری یا سرد (Hardware Wallet): این کیف پول‌های سخت افزاری بدون نیاز به اینترنت، امکان ذخیره سازی، ارسال و دریافت ارز دیجیتال را برای دارندگان فراهم می‌کنند. این نوع کیف پول از امن‌ترین انواع کیف پول‌های رمزنگاری شده است و بهترین ولت برای اتریوم محسوب می‌شود.
• کیف پول‌های نرم افزاری یا گرم (Software Wallet): کیف پول‌های گرم یا نرم افزاری شامل کیف پول وب، کیف پول موبایل و کیف پول دسکتاپ می‌شوند. این نوع کیف پول‌ها معمولا به دلیل اتصال به اینترنت، همه در معرض خطر هک یا حمله‌های سایبری برای کاربران هستند.

معرفی بهترین کیف پول های اتریوم

در ادامه این مقاله، قصد داریم به معرفی برخی از بهترین ولت برای اتریوم بپردازیم.

کیف پول MetaMask

در میان لیست بهترین کیف پول های اتریوم، همیشه کیف پول “MetaMask” گزینه اول است. زیرا این کیف پول رمزنگاری شده، کاربرد زیادی برای دارندگان اتریوم دارد. این کیف پول در ابتدای فعالیت خود تنها به عنوان یک کیف پول وب کاربرد داشت ولی با گذشت زمان، کیف پول موبایل و دسکتاپ نیز ارائه شد.
علاوه بر امکان ذخیره سازی، خرید و فروش اتریوم که در اختیار کاربرانش می‌گذارد، امکان دسترسی به “dApps” یا همان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بر بستر اتریوم را نیز فراهم می‌کند. همچنین، طراحی بصری موجود در کیف پول متامسک، باعث افزایش سرعت جا به جایی بین شبکه اتریوم و راه حل‌های لایه 1 و 2 می‌شود.

ولت متامسک
کیف پول متامسک

برای افزایش امنیت بر روی کیف پول “MetaMask”، بهتر است هم‌زمان از کیف پول‌های سخت افزاری چون “Ledger” و “Trezor” استفاده کنید. همان‌طور که گفتیم، کیف پول‌های نرم افزاری به دلیل دسترسی دائمی به اینترنت، همیشه در معرض خطر هستند و این کیف پول‌های سخت افزاری، امنیت را برای آنها برقرار می‌کند.
کیف پول “MetaMask” با تمامی سیستم عامل‌های اندروید و iOS همچنین با مرورگرهای Firefox، Chrome و Brave سازگار است. برای استفاده از این کیف پول، نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی یا ثبت نام، نیست. همچنین، از قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) نیز پشتیبانی می‌کند.


بیشتر بخوانید: صفر تا صد ساخت کیف پول اتریوم با متامسک


کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X

کیف پول سخت افزاری “Ledger Nano X”، یکی از بهترین ولت‌های سخت افزاری برای اتریوم (ETH) است. این کیف پول از اتریوم و تمامی توکن‌های سازگار با بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌کند. کیف پول “Ledger Nano X” یک مدل بالاتر از “Ledger Nano S” است. البته هر دو آنها عملکردی مشابه یکدیگر را دارند.
امکان مدیریت تعداد زیادی کوین، باتری قوی و اتصال از طریق بلوتوث، از ویژگی‌های این کیف پول سخت افزاری است.

کیف پول Ledger Nano X
کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X

کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S

یکی از تفاوت‌های اصلی کیف پول “Ledger Nano S” با کیف پول “Ledger Nano X”، قیمت مناسب‌تر آن است. عملکرد این کیف به صورت کاملا آفلاین است. اتر (ETH) ذخیره شده در این کیف پول، به هنگام خرید و فروش از طریق کلیدهای خصوصی به سیستم شما منتقل می‌شوند.
در کیف پول سخت افزاری “Ledger Nano S” امکان ذخیره سازی اتریوم (ETH) و اتریوم کلاسیک (ETC) وجود دارد. علاوه بر این موارد، این کیف پول دارای یک نمایشگر “OLED” است که امکان کنترل تراکنش‌هایتان را به شما می‌دهد. در نهایت، “Ledger Nano S” به قدری ایمن است که حتی می‌توانید آن را به یک سیستم هک شده وصل کنید البته که انجام این کار پیشنهاد نمی‌شود.

کیف پول سخت افزاری Trezor

این کیف پول در ابتدا برای بیت کوین (BitCoin) توسعه یافت ولی در حال حاضر، از اتریوم نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین، به دلیل ذخیره سازی اتر در تراشه الکترونیکی در حالت آفلاین، تنها در زمان وارد شدن رمز عبور، امکان استفاده از آن وجود دارد. کیف پول سخت افزاری “Trezor”، وزن بسیار کمی دارد و در رنگ‌های خاکستری، مشکی و سفید تولید می‌شود.

کیف پول سخت افزاری Trezor
کیف پول سخت افزاری Trezor

کیف پول Rainbow

کیف پول “Rainbow” یکی از بهترین کیف پول‌های اتریوم برای موبایل است. این کیف پول تمامی ویژگی‌های مورد نیاز برای ذخیره سازی، ارسال و دریافت اتریوم را به طور رایگان ارائه می‌دهد.
ویژگی‌های کیف پول “Rainbow” عبارت‌اند از:
• یک کیف پول غیر حضانتی (Non-custodial) است.
• امکان اتصال به تمامی اپلیکیشن‌های غیر متمرکز را برای کاربران ایجاد می‌کند.
• امکان خریداری نام دامنه “.eth” از طریق این کیف پول وجود دارد.
• امکان پنهان کردن توکن‌ها در این کیف پول وجود دارد.
• امکان ساخت کیف پول‌های فرعی یا حساب‌های کاربری فرعی برای کاربران وجود دارد.


ولت rainbow
کیف پول Rainbow، یکی از بهترین کیف پول‌های اتریوم برای موبایل

کیف پول Guarda

کیف پول “Guarda” در نسخه‌های وب، دسکتاپ و موبایل در دسترس قرار دارد. این کیف پول یکی از بهترین کیف پول های اتریوم است. از ویژگی‌های این کیف پول می‌توان به امنیت بالا، دسترسی کامل به کلیدهای خصوصی و عدم نیاز به ثبت اطلاعات شخصی در حساب کاربری اشاره کرد.
تنظیمات کیف پول “Guarda” به طوری است که فقط خودتان به کلیدهای خصوصی دسترسی دارید، پس کنترل تمامی توکن‌ها موجود در این کیف پول به عهده خودتان است.

کیف پول Guarda
کیف پول Guarda

کیف پول Argent

کیف پول “Argent” یکی از پیشرفته‌ترین کیف پول‌های اتریوم است. برای استفاده از این کیف پول باید اطلاعات شخصی (شماره موبایل و آدرس ایمیل) خود را وارد کنید. از طریق این اطلاعات شخصی، امکان بازیابی کیف پول برای شما فراهم می‌شود.
از آن جایی که این کیف پول با پلتفرم وام‌دهی Compound یکپارچه شده، شما می‌توانید اتریوم‌های خود را قرض داده یا قرض بگیرید. ویژگی‌ دیگر آن، برخورداری از یک مرورگر .غیر متمرکز است. به طور کلی، کار با “Argent” ساده است و به همین جهت یکی از بهترین‌ گزینه‌ها برای افراد مبتدی است.

کیف پول Argent
کیف پول Argent

کیف پول Exodus

کیف پول “Exodus” دارای نسخه موبایل و دسکتاپ رایگان است. این کیف پول اولین کیف پولی بود که نسخه دسکتاپ با قابلیت “ShapeShift” برای مبادله ارز دیجیتال منتشر کرد. کیف پول “Exodus” از حدود 100 ارز دیجیتال از جمله بیت کوین (Bitcoin)، اتریوم (Ethereum)، بیت کوین کش (Bitcoin Cash)، لایت کوین (Litecoin)، ترون (TRX)، تزوس (Tezos) و… پشتیبانی می‌کند.
برای استفاده از این کیف پول، اتصال به اینترنت الزامی است ولی همچنان، امنیت بالایی دارد و کلیدهای خصوصی شما از دستگاه خارج نمی‌شود.

کیف پول Atomic

کیف پول “Atomic” یکی دیگر از بهترین کیف پول‌ها برای اتریوم و توکن‌های “ERC-20” است. این کیف پول، امکان استفاده از کارت بانکی برای خرید و فروش و ذخیره اتریوم را فراهم می‌کند. کیف پول “Atomic” در حال حاضر بیش از 300 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. این کیف پول، کلیدهای خصوصی شما را رمزنگاری می‌کند. سپس شما دسترسی کاملی به آنها خواهید داشت. این کیف پول دارای نسخه دسکتاپ و موبایل سازگار با هر سیستمی از جمله اندروید و “ios” است.

کیف پول Atomic
کیف پول Atomic

کیف پول Jaxx

کیف پول غیر متمرکز “Jaxx” دارای نسخه موبایل است. این کیف پول از 13 ارز دیجیتال برتر از جمله بیت کوین (Bitcoin)، اتریوم (Ethereum)، بیت کوین کش (Bitcoin Cash)، لایت کوین (LiteCoin)، دوج کوین (Dogecoin) و غیره پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری زیبا و امنیت بالا از ویژگی‌های مهم این کیف پول است. در آینده‌ای نزدیک، کیف پول “Jaxx” نسخه سخت افزاری خود را نیز در دسترس قرار می‌دهد.

کیف پول MyEther

کیف پول “MyEther” دارای نسخه وب است ولی عملکرد آن نسبت به دیگر کیف پول‌های وب، کمی تفاوت دارد. این کیف پول امکان کنترل کلیدهای خصوصی اتریوم را اختیارتان قرار می‌دهد. این کیف پول متن باز (open-source) است و در آن امکان نوشتن قراردادهای هوشمند و دسترسی به آنها وجود دارد.
کیف پول “MyEther” دارای نسخه وب و افزونه مرورگر کروم است. برای استفاده از نیازی به ثبت نام یا وارد کردن اطلاعات شخصی نیست. همچنین، از قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند.

کیف پول MyEther
کیف پول MyEther

کیف پول KeepKey

کیف پول “KeepKey” یکی دیگر از کیف پول‌های سخت افزاری برای اتریوم است. این کیف پول نسبت به دیگر کیف پول‌های سخت افزاری معرفی شده گران‌تر است. مانند دیگر کیف پول‌های سخت افزاری، یک فضای امن و آفلاین را برای ذخیره سازی اتریوم شما فراهم می‌کند. دارای صفحه نمایش نسبتا بزرگ و حجیمی است که جابجایی آن را دشوار می‌کند.
همچنین به دلیل حجم بالایی که دارد، اگر به طور تصادفی ضربه ببیند، آسیبی جدی به آن وارد می‌شود. در نهایت، اگر نسبت به رابط کاربری آن احساس راحتی داشته باشید، می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

در یک نگاه؛ بهترین کیف پول های اتریوم

در این مقاله، به شما 12 نمونه از بهترین کیف پول های اتریوم را معرفی کردیم تا برای ذخیره سازی اتریوم خود، بتوانید از کیف پول ایمن و معتبری استفاده کنید.

سؤالات متداول

در ادامه به برخی از پرتکرارترین سؤالات متداول کاربران در زمینه بهترین ولت برای اتریوم می‌پردازیم.

کدام یک، بهترین ولت برای اتریوم است؟

کیف پول سخت افزاری “Ledger Nano X” بهترین کیف پول برای ذخیره سازی، خرید و فروش اتریوم است. زیرا این کیف پول بالاترین میزان از امنیت را برای اتریوم و سایر توکن‌های ERC20 فراهم می‌کند.

محبوب‌ترین ولت برای اتریوم بین کاربران کدام است؟

کیف پول “MetaMask” محبوب‌ترین و رایج‌ترین کیف پول برای اتریوم است. این کیف پول در نسخه‌های موبایل و وب (به صورت افزونه مرورگر) در دسترس است. همچنین، برای افزایش میزان امنیت در این کیف پول می‌توانید هم‌زمان از کیف پول‌های سخت افزاری “Trezor” و یا “Ledger” استفاده کنید.

بهترین ولت ماینینگ اتریوم چیست؟

Ledger Nano X که یک ولت سخت افزاری است به عنوان امن‌ترین ولت استخراج اتریوم شناخته می‌شود. این کیف پول کلید خصوصی (Private Key) را روی یک دستگاه فیزیکی نگهداری کرده و از هک اتریوم استخراج شده جلوگیری می‌کند.

بهترین ولت برای بیت کوین و اتریوم کدام است؟

Ledger live که یک کیف پول همراه برای Ledger Nano X است، بهترین کیف پول، هم برای بیت کوین و هم اتریوم شناخته شده. شما می‌توانید چندین کیف پول بیت کوین و همچنین چندین کیف پول اتریوم را در کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X داشته باشید.

منبع
coinsutra

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا