WEB 3

9 تا از بهترین ارزهای web3 برای سرمایه‌گذاری در سال 2023

همان‌طور که می‌توان حدس زد، امروزه به نسل جدیدی از اینترنت و فضای مجازی رسیده‌ایم. web3، اصطلاح جدیدی برای این نسل جدید فضای اینترنت است. در خط مقدم این فناوری‌های نوظهور، پروژه‌هایی مانند پروتکل‌های بلاک چین، قراردادهای هوشمند، رمزارزها، ماشین لرنینگ و … قرار دارند. سرمایه‌گذاری در این پروژه‌های نوین، بدلیل سودآور بودن، برای سرمایه گذاران حائز اهمیت است. از طرفی ریسک‌های این مسیر، می‌تواند ضررهای مالی سنگینی به کاربران وارد کند. در این مقاله از اینوکس، بهترین ارزهای web3 که ارزش سرمایه گذاری بالایی دارند و از طرفی، ریسک کمتری نیز دارند را به شما معرفی می‌کنیم؛ پس اگر شما هم قصد ورود به این حوزه و شناخت بیشتر از آن را دارید، با ما همراه شوید.

web3 چیست؟

برای شناخت وب 3 و بهترین ارزهای وب3، ابتدا باید رشد اینترنت را از زمانی که وب 1 معرفی شد، تجزیه و تحلیل کنیم. وب 1 نسخه اولیه اینترنت بود که در دهه 90 معرفی شد و رابطی بسیار ساده و ابتدایی داشت. بعد از وب 1، نوبت به معرفی نسل جدید اینترنت و همان چیزی که همه می‌شناسیم، وب 2 رسید. وب 2 اتصالات پر سرعت، شبکه‌های 4g و 5g، گوشی‌های هوشمند و … را با خود به همراه داشت. وب3 نسل جدیدی است که روی فناوری‌های زیر تمرکز دارد:

  • ارزهای دیجیتال
  • تمرکز زدایی
  • هوش مصنوعی
  • قراردادهای هوشمند
  • شبکه بلاک چین

این فناوری‌ها، بخشی از اکوسیستم وب 3 خواهند بود. سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها Web3، که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت، می‌تواند به شما کمک کند تا با ریسک کمتری سرمایه‌گذاری کنید.

در این رابطه بخوانید : وب ۳ چیست: معرفی اینترنت غیرمتمرکز آینده

چرا باید روی صنعت ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری در web3 و علی الخصوص ارزهای دیجیتال، مزایای بی‌شماری دارد که در این بخش به شاخص‌ترین آن اشاره می‌کنیم.

بهترین-ارزهای-web3

وب 3 همچنان در حال توسعه است

در حال توسعه بودن این صنعت به این معناست که شما به عنوان کاربر و سرمایه‌گذار، فرصت‌های بسیار مطلوبی برای سرمایه گذاری در این اکوسیستم خواهید داشت. شما می‌توانید در قیمت‌های پایین، به خرید رمزارزها بپردازید و در مدتی کم سرمایه خود را چند برابر کنید. این فرصت می‌تواند چیزی مانند سرمایه‌گذاری در مایکروسافت در دهه 90 میلادی، زمانی که وب 1 تازه معرفی شده بود یا سرمایه‌گذاری در فیسبوک در اوایل قرن 21، باشد که سود بسیار زیادی را نصیب سرمایه گذاران کرد.

قابلیت گسترش

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد سرمایه‌گذاری در بهترین ارزهای web3 باید بدانید، این است توسعه این رمزارزها تازه شروع شده و آینده درخشانی در انتظار آن‌ها است. دلیل این امر، پتانسیل رشد زیاد پروژه‌های متفاوت web3 است. برای مثال در پلتفرم Decentraland و ارز بومی آن با نام MANA در سال 2017، بیش از 23 هزار درصد رشد قیمت داشته است. موارد مشابه دیگری مانند رمزارز اتریوم هم وجود دارد که در سال‌های اخیر، در حدود 5000 درصد رشد داشته است. با این حال باید بدانید که در برخی پروژه‌ها نیز مانند همه بازارهای مالی، امکان ریسک و ضرر وجود دارد.

تمرکز زدایی

سرمایه گذاری روی بهترین ارزهای web3، به شما و سرمایه شما، قابلیت تمرکز زدایی می‌دهد که یکی از اهداف بزرگ و مزایای دنیای web3 است. مفهوم تمرکز زدایی از پیدایش بیت کوین به عنوان اولین رمزارز بازار مطرح و ایجاد شد. این مفهوم به این معنی است که با استفاده از تمرکز زدایی، اشخاص ثالث، مانند حکومت‌ها و ناظران حاکمیتی، لزوما بخشی از فرآیند تراکنش‌های کاربران نیستند.

سهولت تنوع

نکته ای که نباید در طول سرمایه‌گذاری فراموش کنید این است که هیچ‌گاه روی یک رمز ارز به تنهایی سرمایه‌گذاری نکنید. سعی کنید همیشه چند رمز ارز در سبد خرید خود داشته باشید. به همین دلیل ضروری است که همه پروژه‌ها را تجزیه و تحلیل کنید و همیشه چند ارز و پروژه مختلف برای سرمایه‌گذاری در ذهن خود داشته باشید.

در این رابطه بخوانید : سرمایه گذاری در web3: چه فرصت‌هایی پیش روی شما است؟

بهترین ارزهای web3 برای سرمایه گذاری

در این بخش به معرفی بهترین ارزهای web3 می‌پردازیم که می‌تواند سرمایه شما را تا چند برابر، افزایش دهند؛ با این حال لازم است که با مطالعه و شناخت ریسک‌های این مسیر، اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید.

بهترین-ارزهای-وب3-برای-سرمایه-گذاری
بهترین ارزهای وب3 برای سرمایه گذاری

در این رابطه بخوانید : بررسی آینده web3: آیا وب 3 آینده اینترنت است؟

TAMADOGE (Tamadoge) | یکی از امیدوارکننده‌ترین رمزارزها در وب3

Tamadoge ارز دیجیتالی است که اخیرا وارد اکوسیستم دوج شده است. با این وجود یک تفاوت اصلی میان آن‌ها وجود دارد. میم کوین‌ها به واسطه حمایت فضای مجازی اصولا برای خریداران بیشتر جلب توجه می‌کنند که نباید این نکته را فراموش کرد. از طرف دیگر، Tamadoge یک توکن چند کاربردی است که دنیای گیم را با فناوری غیرمتمرکز ترکیب می‌کند. این ارز دیجیتال، یک دارایی ضد تورم محسوب می‌شود. در نتیجه با سوختن 5 درصد از ارز تامادوج، عرضه آن هم به همان نسبت کاهش پیدا می‌کند. برای این رمزارز حداکثر عرضه، 2 میلیارد توکن است که 50 درصد از آن برای خرید در مرحله پیش فروش در دسترس است.

IBAT (Battle Infinity) کوین جدید Metaverse به همراه 6 بازی مختلف

IBAT یکی از بهترین ارزهای web3 است که از نظر سرمایه‌گذاری و سودآوری می‌تواند گزینه مناسبی باشد. Battle Infinity پروژه‌ای است که 6 بازی مختلف متمرکز بر P2E یا همان Play-to-Earn گرد هم آورده تا کاربران راحت‌تر از پیش به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

برای ورود به بازی‌ها، باید به Battle Arena بروید، در این بخش، می‌توانید در اکوسیستم Battle Infinity برای پیدا کردن مقصود خود، جستجو کنید. توکن اصلی این پلتفرم با نام IBAT شناخته می‌شود. توکن IBAT روی زنجیره هوشمند Binance توسعه پیدا کرده است و با پروتکل BEP-20 کار می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم IBAT این است که شما می‌توانید به کمک آن، NFTهای موجود در بازی را بخرید.


یکی از بازی‌های این پلتفرم که ظاهرا کاربران زیادی را به خود جذب کرده، لیگ برتر IBAT است. این بازی، در ژانر فانتزی و ورزشی تعریف می‌شود و بر روی NFTهای غیر متمرکز و بلاک چین، تمرکز دارد.


پلتفرم Battle Infinity برنامه‌های مختلفی برای گسترش در بستر وب 3 دارد. IBAT در نظر دارد که قراردادهای هوشمند زیادی را برای فروش چندگانه NFT راه اندازی کند. شما با عضویت در گروه تلگرامی این پلتفرم، می‌توانید در جریان آپدیت‌ها، برنامه‌های آتی و ویژگی‌های Battle Infinity اطلاعات لازم را کسب کنید.

Chainlink (LINK)، پیشرو در عرصه قراردادهای هوشمند

چین لینک نیز یک شبکه غیر متمرکز بر بستر اتریوم است و به کمک آن می‌توان قراردادهای هوشمند مبتنی بر دیتا را بسیار ساده‌تر از قبل، ایجاد کرد. کوین اصلی این پروژه از زمان معرفی در سال 2017 تا به امروز، در حدود 4000 درصد رشد داشته است. علت این رشد را نیز می‌توان در پیشرو بودن این پلتفرم در عرضه قراردادهای هوشمند دانست که سبب می‌شود، چین لینک، یکی از بهترین پروژه‌ها برای سرمایه گذاری در وب3 باشد.

Filecoin (FIL)، شبکه ذخیره‌ سازی غیرمتمرکز

فایل کوین نیز یکی دیگر از بهترین ارزهای web3، یک شبکه ذخیره‌ سازی غیرمتمرکز همتا به همتا محسوب می‌شود و کاربران می‌توانند توکن این پلتفرم را با اجاره فضای هارد دیسک خود، پاداش بگیرند. هرچه فضای ذخیره بیشتری در اختیار شبکه Filecoin قرار دهید، کارمزد و توکن‌های بیشتری را نیز می‌توانید کسب کنید. این شبکه مزایای متعددی دارد، یکی از مزایای اصلی آن هم این است که شما می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود، مانند یک قطعه موسیقی، یک نقاشی یا هرچیز دیگری را به شکل NFT در آن ذخیره کنید.

Solana بلاک چین وب 3.0 با توان عملیاتی بالا

در این رابطه بخوانید : ارز سولانا چیست | تمام آنچه در مورد رقیب سرسخت اتریوم باید بدانید.

سولانا یک بلاک چین لایه1، که برای پشتیبانی از ایجاد پروتکل‌های مختلف امور مالی غیر متمرکز یا همان DeFi، برنامه‌های غیر متمرکز (DApps) و … استفاده می‌شود. با اینکه اتریوم هم یک پلتفرم برای قراردادهای هوشمند محسوب می‌شود، اما سولانا همین عمل را با سرعت بالا و هزینه بسیار کمتری ارائه می‌دهد. شبکه سولانا، می‌تواند تا 65000 تراکنش در ثانیه (TPS) را با هزینه متوسط فقط 0.00025 دلار برای هر تراکنش انجام دهد. دلیل ارائه این سرعت بالا برای تراکنش‌ها، الگوریتم اثبات سهامی است که این پلتفرم از آن استفاده می‌کند.

اتریوم، پروتکل قرارداد هوشمند برتر با ارزش بازار 166 میلیارد دلاری

همان‌طور که برای سولانا ذکر شد، اتریوم نیز یک بلاک چین لایه 1 و اپن سورس غیر متمرکز است. اتریوم از اولین پلتفرم‌هایی بود که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کرد. اتریوم بیش از 2700 DApps ساخته شده در شبکه خود دارد که سبب می‌شود این شبکه، پرکاربردترین شبکه حوزه بلاک چین شناخته شود.


اتریوم، یکی از بهترین ارزهای web3، چندین بازار NFT را نیز ارائه می‌دهد. در سال 2022 طبق اعلامیه‌ای که این پلفترم اعلام کرد، این شبکه، الگوریتم خود را از اثبات کار به اثبات سهام یا همان POS تغییر می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود با این تغییر رویه، سرعت تراکنش‌ها افزایش و Gas fee لازم برای انجام تراکنش‌ها، کاهش پیدا کند.

بایننس کوین، ارز دیجیتال بومی صرافی بایننس

در این رابطه بخوانید : بایننس کوین چیست؟ گذری بر BNB، ارز محبوب صرافی بایننس

بایننس کوین، ارز دیجیتال بومی صرافی بایننس است. صرافی بایننس، از لحاظ حجم معاملات، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود که باعث می‌شود، کوین آن نیز از لحاظ سرمایه گذاری، مطمئن و سودآور قلمداد شود. بایننس کوین (BNB) که بر روی زنجیره اتریوم ساخته شده است، اکنون در زنجیره هوشمند بایننس (BSC)، با پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و تراکنش‌های با سرعت بالا در صدر ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

با استفاده از BNB در صرافی بایننس، شما کارمزد کمتری هم برای تراکنش‌ها پرداخت خواهید کرد. BNB چهارمین توکن بزرگ بازار رمز ارزها با ارزش بازار 47 میلیارد دلار و یکی از بهترین آلت کوین‌های حال حاضر است.

پولکادات (DOT)، امکان تعامل در چندین بلاکچین

پلتفرم پولکادات هم برنامه‌های زیادی را به اجرا در آورده است و یکی از بهترین کوین‌ها جهت سرمایه‌گذاری در ارزهای وب 3 است. خدمات پولکادات محدود به توکن نیست. کاربران در این پلتفرم می‌توانند با چند بلاک چین، نظیر پاراچین، در شبکه داخلی پولکادات، باهم تعامل داشته باشند. این پاراچین‌ها، منحصر به فرد و مستقل هستند، با این حال می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند که همین موضوع سبب خاص بودن این پلفترم می‌شود.

Basic Attention Token (BAT)، پلتفرم تبلیغات دیجیتال مبتنی بر بلاک چین

BAT یک پلتفرم تبلیغات دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است و محتوای خود را فقط از روی مرورگر Brave ارائه می‌دهد. کسانی که تبلیغات خود را روی این شبکه می‌گذارند، هزینه آن را با توکن BAT پرداخت می‌کنند که مقداری از آن توکن پرداخت شده، به عنوان پاداش، بین کاربرانی که آن تبلیغ را مشاهده می‌کنند، توزیع می‌شود.

سخن پایانی، بهترین ارزهای web3

در این مقاله اینوکس بهترین ارزهای web3 برای سرمایه گذاری را معرفی کردیم. همچنین به طور کامل لازمه‌ها و مزایای سرمایه‌گذاری در نسل جدید اینترنت را شرح دادیم. لازم به ذکر است که مانند هر بازار مالی دیگری، در این حوزه نیز ریسک‌ها و چالش‌های فراوانی وجود دارد که می‌تواند ضررهای سنگینی به سرمایه‌گذاران وارد کند. بنابراین لازم است که قبل از ورود و تزریق سرمایه به پروژه‌های بیان شده، با دانش و آگاهی کامل از مسیر هر پروژه مطلع شوید و بعد اقدام به سرمایه گذاری کنید.

کدام ارز وب3 را بخریم؟

بهترین ارزهای Web3 برای سرمایه‌گذاری
1) Chainlink – بهترین برای قراردادهای هوشمند.
2) Filecoin – بهترین راه حل برای ذخیره سازی داده‌های امن.
3)  The Graph Protocol – بهترین برای دسترسی به داده‌ها و سازماندهی.
4) اتریوم – بهترین برای ثبت دامنه و رتبه بندی.
5) Ocean – بهترین برای شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز.

آیا پولکادات ارز وب3 است؟

Polkadot یک پروژه منبع باز است که توسط بنیاد Web3 تأسیس شده است.

منبع
gobankingrates

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا