ارزهای دیجیتال

بایننس کوین چیست؟ گذری بر BNB، ارز محبوب صرافی بایننس

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

در این مقاله، سوال اصلی این است که ارز BNB یا بایننس کوین چیست؟ BNB ارز رسمی معتبرترین صرافی ارز دیجیتال، یعنی بایننس است. ضمن سرمایه گذاری بر روی بایننس کوین، با در اختیار داشتن این کوین، می‌توانید از خدماتی دیگر نیز بهره‌مند شوید. در ادامه این مقاله از این خدمات، اهمیت و آینده ارز BNB، بیشتر حرف می‌زنیم.

بایننس کوین چیست؟

بایننس کوین با نماد BNB یک ارز دیجیتال است که می‌تواند برای ترید و یا پرداخت هزینه در صرافی ارز دیجیتال بایننس استفاده شود. صرافی بایننس از ژانویه 2018 بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است که بیش از 1.4 میلیون تراکنش در ثانیه را تسهیل می‌کند.

کاربران بایننس کوین برای تشویق به استفاده از این ارز در صرافی بایننس از تخفیف در کارمزد تراکنش‌ها برخوردار می‌شوند. همچنین BNB را می‎‌توان با سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و … مبادله یا معامله کرد. بایننس کوین در ژوئیه 2017 ایجاد شد و در ابتدا روی بلاک چین شبکه اتریوم با توکن ERC-20 کار می‌کرد تا اینکه به ارز اصلی بلاک چین خود بایننس، یعنی زنجیره بایننس تبدیل شد.

شبکه اتریوم نوعی استاندارد است که باعث می‌شود یک توکن، با توکن‌های دیگر قابل تعویض باشد؛ همچنین در این استاندارد، از الگوریتم‌های بسیار پیچیده‌ای استفاده شده است که باعث می‌شود هکرها نتوانند به توکن‌ها و تراکنشات شما درسترسی داشته باشند

موارد استفاده و کاربردهای رمز ارز بایننس کوین

درست مانند سایر ارزهای دیجیتال در حال تکامل، بایننس کوین نیز چندین کاربرد دارد که فراتر از حد انتظار است؛ در این قسمت به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

معاملات رمز ارز (ترید)

بایننس کوین را می‌توان با سایر ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف، بسته به محدودیت‌های تعیین شده توسط صرافی، معامله کرد.

کارمزد تراکنش‌ها در صرافی بایننس

از BNB می‌توان برای پرداخت تراکنش‌ها در صرافی بایننس استفاده کرد. کاربران نیز برای انجام این کار، تخفیف دریافت می‌کنند.

پرداخت‌های اعتباری

بایننس کوین می‌تواند شکلی از پرداخت صورت حساب‌های کارت اعتباری رمزارزها در Crypto.com باشد.

فرایند پرداخت

فروشندگان و ارائه دهنده خدمات به مشتریان، می‌توانند BNB را به عنوان وسیله پرداخت ارائه دهند که سبب انعطاف‌پذیری بیشتری در روش‌های پرداخت می‌شود و در نتیجه باعث گسترش کسب و کارشان می‌شود. از بایننس کوین می‌توان برای رزرو هتل و پرواز، در وب سایت‌های مشخصی مانند آلترناتیوایرلاینز استفاده کرد.

سرگرمی

BNB اهداف مختلفی را در زمینه‌های سرگرمی انجام می‌دهد، از پرداخت هدایای مجازی گرفته تا خرید بلیط لاتاری.

سرمایه گذاری

پلتفرم‌های ارز دیجیتال به سرمایه گذاران اجازه می‌دهند تا با استفاده از بایننس کوین، در بازار سهام، ETF‌ها و سایر دارایی‌های دیجیتالی، سرمایه گذاری کنند.

وام‌دهی و انتقال وجه

BNB می‌تواندبه عنوان وثیقه برای وام در پلتفرم‌هایی که امکان وام‌دهی دارند استفاده شوند. همچنین، اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که به کاربران اجازه می‌دهند قبض‌ها را تقسیم کنند و از طریق بایننس کوین برای دوستان و خانواده، آن را پرداخت کنند.

بایننس چین و بایننس اسمارت چین چیست؟

بایننس چین و بایننس اسمارت چین، هر دو شبکه‌هایی برای تبادل رمز ارز و انجام انواع تراکنش‌ها به صورت غیر متمرکز، از طریق بایننس کوین هستند. هزینه تراکنش بر روی شبکه‌های بایننس بسیار ارزان‌تر از شبکه اتریوم (ERC-20) است.

این دو شبکه در کنار هم قابلیت‌های زیر را دارند:

توکن سوزی BNB

این کار، BNB را به طور کلی از شبکه خارج می‌کند، در واقع BNB توسط صرافی بایننس دریافت و سپس از رده خارج می‌شود. این کار موجب کاهش دائمی عرضه، جلوگیری از تورم و در نهایت افزایش ارزش بایننس کوین می‌شود.

فریز و آنفریز کردن ارز BNB

عمل فریز می‌تواند یک کوین را برای مدتی از دسترس خارج کند این کار برای جلوگیری از حملات و مصادره وجوه انجام می‌شود و سپس می‌توان با قابلیت unfreeze، آن را دوباره به چرخه بازگرداند.

Mint کردن BNB

این عملیات نوعی NFT سازی است. درواقع از کوین خود، دارایی تحت عنوان NFT می‌سازید تا بعداً در بازارهایی چون OpenSea که NFTها در آن به فروش می‌رسند، بتوان آن را به فروش رساند. عمل Mint، هزینه تراکنشی معادل 0.005 BNB را دارد.

بایننس چین دارای محدودیت‌هایی بود، بنابراین برای داشتن خدماتی بیشتر، بایننس اسمارت چین خلق شد. بایننس چین و بایننس اسمارت چین، هر دو به صورت موازی، جوابگوی تمام نیازهای مشتریان خود هستند.

بیشتر بخوانید: فریز کردن ارز دیجیتال یا کوین چطور امکان‌پذیر است؟

تفاوت بایننس چین و بایننس اسمارت چین

تفاوت اصلی این دو شبکه، در شناسایی قراردادهای هوشمند (Smart Contract) است. موضوعات جدیدی چون بازی‌های کریپتویی و همچنین NFTها، از قراردادهای هوشمند و زبان برنامه نویسی پیچیده‌تری برخوردار هستند. بایننس چین توانایی شناسایی این قراردادها را نداشت، بنابراین، وجود بایننس اسمارت چین، برای درک این قراردادهای هوشمند و مفاهیم پیچیده‌تر، ضروری بود.

تفاوت بیت کوین و بایننس کوین چیست؟

شاید مطرح کردن تفاوت میان بیت کوین و بایننس کوین، این مطلب که “بایننس کوین چیست؟” را شفاف‌تر کند.

انتقال پول از مبدا به مقصد، در نقاط مختلف جهان بسیار هزینه‌بر است و باید هزینه تراکنش بسیار زیادی برای انتقال به بانک‌ها و صرافی‌ها پرداخته شود. بیت کوین، اولین توکنی بود که به منظور پایان سلطه بانک‌ها و پول‌های رایج، خلق شد. بیت کوین تعداد محدودی دارد و پاسخ‌گوی تمام افراد جهان نیست؛ بنابراین کوین‌های دیگری با شرح وظایف متفاوتی، خلق شدند تا هر کدام جواب‌گوی یک نیاز از دنیای کریپتو یا همان رمز ارزها باشند.

حال به این سوال می‌رسیم که بایننس کوین چیست؟ ارز BNB یا همان بایننس کوین، ارز رسمی صرافی بایننس است ،که به منظور کمتر کردن مبلغ تراکنش شبکه اتریوم و همچنین منبعی رسمی برای پشتیبانی از صرافی بایننس خلق شد.

معرفی بهترین کیف پول بایننس کوین

برای نگه‌داری از رمز ارزها، نیازمند کیف پول سخت ‌افزاری یا مجازی هستید. خرید کیف پول‌های سخت افزاری، هزینه‌بر است و همچنین نگه‌داری از آن‌ها در جای امن، کمی مشکل است.

یکی از بهترین کیف پول مجازی برای نگه‌داری بایننس کوین، Trust Wallet است. نرم افزار تراست والت، بر روی سیستم عامل‌های iOS و Android قابل نصب است. این کیف پول با صرافی بایننس تعامل دارد و از امنیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این نرم افزار از توالی منحصر به فردی از 12 کلمه مختلف برای هر فرد برخوردار است و مسئولیت حفظ و نگه‌داری این توالی بر عهده مشتری است.

آینده بایننس کوین چیست؟

آینده بایننس کوین، با آینده بازار رمز ارزها گره خورده است. در حال حاضر، بیت کوین از لحاظ اعتبار در کنار دیگر ارزهای رایج جهان، چون دلار قرار می‌گیرد؛ بنابراین می‌توان گفت رمز ارزها آینده روشنی دارند.

بایننس کوین نماینده صرافی بایننس است. صرافی بایننس به حدی خودش را ثابت کرده است که دیدن نام بایننس در میان سرمایه گذاران یک کوین، از جمله راه‌های شناسایی کوین‌های آینده‌دار است. این صرافی به حدی قدرت‌مند است که به تازگی به عنوان اسپانسر وارد فعالیت‌های ورزشی شده و نامش بر روی پیراهن برخی از تیم‌های فوتبال جهان دیده می‌شود. افزایش قدرت صرافی بایننس، نمایان‌گر آینده روشن بایننس کوین است.

آیا بایننس کوین سرمایه‌گذاری خوبی محسوب می‌شود؟

به گفته کارشناسان رمزارز، بایننس کوین یک سرمایه گذاری خوب است. BNB در 2022 با ارزش بازار 54 میلیارد دلار در رتبه چهارم بازار ارزهای دیجیتال، قرار دارد. علاوه بر این، بایننس کوین، که توسط یک صرافی قابل اعتماد پشتیبانی می‌شود، یک توکن با پشتوانه و هدفی واقعی است.

با وجود همه این موارد، سرمایه گذاری در بایننس کوین می‌تواند ریسکی باشد زیرا هیچ دارایی، سودآوری 100 درصدی ندارد. به ویژه ارزهای دیجیتال بسیار نوسان و غیرقابل پیش بینی هستند.

بایننس چیست و چگونه کار می‌کند؟

بایننس یکی از محبوب ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان است. این صرافی، به شما امکان می‌دهد رمزارزهای مختلف را معامله کنید، در استخرهای مختلف سرمایه گذاری کنید و کوین‌های خود را برای ایجاد بازده بیشتر به اشتراک بگذارید.

  • بایننس برای هر معامله‌ای که در صرافی انجام می‌شود، کارمزد کارگزاری در ارزهای بایننس (BNB) دریافت می‌کند.
  • باعث افزایش سرمایه در سرمایه گذاری‌های سکه و افزایش قیمت سکه BNB می‌شود. بایننس همچنین از اسپرد توکن سهام، بهره وام‌های کریپتو و کارمزد ماینینگ، درآمد کسب می‌کند.

سخن پایانی، بایننس کوین چیست؟

در این مقاله به بررسی اینکه ارز BNB چیست، پرداختیم. بایننس کوین در میان انواع رمز ارزها، از اعتبار قابل قبولی برای سرمایه گذاری برخوردار است. شما برای اعتبار سنجی رمز ارزها، نیازمند اطلاعات فراوان هستید.

در آینده نه چندان دور، افزایش اطلاعات، درباره انواع رمز ارزها از ملزومات رقابت در عرصه سرمایه گذاری است. همواره باید توجه داشته باشیم که سرمایه‌گذاری بدون دانش، چیزی جز قمار نیست، بنابراین سعی کنید با اطلاعات و آگاهی کامل، در دنیای رمز ارزها قدم بگذارید.

منبع
investopedia

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا