آموزشارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال رن REN چیست؟ معرفی جامع و پیش بینی آینده ارز رن

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

سال 2020 را می‌توان سال شکوفایی امور مالی غیرمتمرکز دانست. از این سال به بعد پروژه‌های بسیاری در این حوزه مطرح شده و کاربران زیادی جذب این بازار شده‌اند. اما با وجود تمامی پیشرفت‌‌ها، همچنان محدودیت‌های درخصوص میزان نقدینگی در دیفای (DeFi) یا همان امور مالی غیرمتمرکز و همچنین ارتباط میان انواع بلاکچین‌ها وجود دارد.

پروژه ارز رن (ارز دیجیتال Ren) از سال 2020 با هدف رفع برخی از این موانع و مشکلات در حوزه دیفای آغاز به کار کرد. در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینوکس قصد داریم تا رمزارز رن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

ارز دیجیتال رن چیست؟

پروتکل ارز دیجیتال رن به گونه‌ای طراحی شده است تا میان بلاکچین‌های مختلف ازجمله بلاکچین بیت کوین و اتریوم ارتباط و اتصال برقرار نماید و به افراد اجازه دهد تا رمزارزهای خود را بر روی بلاکچین‌های مختلف منتقل کنند. بر این اساس ارز دیجیتال ren، قابلیت همکاری میان بلاکچین‌های مختلف را ایجاد نموده و به این ترتیب بخشی از مشکل دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز در بازار کریپتوکارنسی را رفع نموده است.

به کمک پلتفرم ارز رن، کاربران امکان یافته‌اند تا بخشی از ارزهای دیجیتال خود را بر روی بلاکچین‌های بیت کوین، بیت کوین کش و زی‌کش (ZEC) قفل نموده و معادل ارزش آن، رمزارز RenBTC، RenBCH و RenZEC را با نسبت 1.1 در بلاکچین اتریوم وارد نمایند.

توکن‌ رن بر بستر بلاکچین اتریوم و با استاندارد ERC20 خلق شده و به دارندگان خود امکان می‌دهد تا طیف وسیعی از امور مالی خود از تجارت، استقراض و وام، مدیریت پورتفولیو و … را به طور غیرمتمرکز انجام دهند. همچنین کاربران این امکان را دارند تا هر زمان که بخواهند، با پرداخت هزینه دارایی‌های قفل شده در این پلتفرم را آزاد نمایند.

تاریخچه ارز دیجیتال ren

ارز رن در سال 2017 برای اولین بار به کاربران بازار کریپتوکارنسی معرفی گردید. تیم توسعه دهنده این پروژه در سال 2018، به واسطه برگزاری یک عرضه اولیه یا ICO بخشی از سرمایه مورد نیاز برای اجرای این پلتفرم را به دست آوردند. در این پروژه عرضه اولیه حدود 602 میلیون توکن از ارز دیجیتال ren به فروش رسیده و بیش از 34 میلیون دلار سرمایه جمع آوری شد. همچنین در این سال اجزاء و بخش‌های این پلتفرم جهت ایجاد ارتباط میان بلاکچین‌های مختلف را فراهم ساخت. در نهایت این پروژه از سال 2020 به طور رسمی آغاز به کار کرد.

در این مورد بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

تیم توسعه دهنده ارز REN

ارز دیجیتال رن برای اولین بار در کشور سنگاپور و توسط تیمی متشکل از متخصصین حوزه نرم افزار و بخش مالی خلق شد. فردی با نام تایانگ ژانگ (Taiyang Zhang) که پیش‌تر در حوزه کریپتوکارنسی فعال بوده است و خود متخصص حوزه بلاکچین است، به عنوان مدیرعامل این پروژه معرفی شده است. سایر اعضای این تیم شامل لونگ وانگ (Loong Wang) یونشی سان (Yunshi Sun) و ساسروت ندیم پالی (Susruth Nadimpalli) می‌گردد. 

نحوه کارکرد ارز رن

پلتفرم ارز دیجیتال رن نوعی پروژه متن باز بوده که توسط گره‌هایی با نام Darknodes فعالیت می‌کنند. این گره‌ها درواقع قدرت محاسباتی و فضای ذخیره‌سازی خود را در ازای دریافت هزینه در اختیار شبکه ارز دیجیتال رن قرار می‌دهد و به این ترتیب امکان جابه‌جایی ارزهای دیجیتال میان بلاکچین‌های مختلف را فراهم می‌سازد.

به طور کلی ارز دیجیتال رن، توسط پروتکلی با نام RenVM پشتیبانی شده و مثلاً هر ارز RenBTC که در این شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک ارز BTC معادل آن بر بستر بلاکچین بیتکوین ذخیره شده و توسط RenVM نیز پشتیبانی می‌گردد. پلتفرم ارز رن بر بستر بلاکچین اتریوم و با استاندارد ERC20 خلق شده است و الگوریتم مورد استفاده در این پروژه نیز، اثبات سهام (PoS) یا استیکینگ (staking) است.

در این مورد بخوانید: گره یا نود چیست؟

موتور محرکه شبکه ارز رن، RenVM نام دارد که با الگوریتم ویژه خود، امنیت، سرعت بالا و تعامل میان بلاکچین‌های مختلف را محقق می‌سازد. این فناوری به کمک نوعی رمزنگاری سری با نام ZK-Snarks، امکان تأیید اطلاعات طرفین یک تراکنش را فراهم می‌سازد بدون اینکه امنیت یا حریم خصوصی این افراد به خطر افتد. همین فناوری کمک کرده است تا پلتفرم ارز رن، به عنوان یک برنامه قابل اطمینان در میان کاربران شناخته شود. فناوری Smpc نیز بخش دیگری از پلتفرم ارز دیجیتال رن را تشکیل داده و امکان تأیید و ثبت تراکنش‌ها را فراهم می‌سازد. 

ارز رن

کاربرد ارز رن

ارز دیجیتال رن دارای کاربردهای مختلفی به شرح زیر است:

ایجاد انگیزه جهت بررسی و ثبت تراکنش‌ها توسط گره‌های شبکه ازطریق پرداخت حق‌الزحمه

بر اساس این سیستم پاداش‌دهی، برای هر تراکنشی که در شبکه ارز دیجیتال رن انجام می‌شود، نیاز است تا مبلغی به عنوان حق‌الزحمه یا همان فی تراکنش پرداخت شود. بخشی از این حق‌الزحمه توسط شبکه ارز دیجیتال ren به گره‌هایی تعلق می‌گیرد که در پردازش و ثبت تراکنش‌ها، همکاری دارند.

تشویق به شرکت در شبکه ارز رن از طریق پرداخت وثیقه

دومین کاربرد ارز دیجیتال رن این است که گره‌های این شبکه توسط قرارداد هوشمند تنظیم شده‌اند. بر این اساس هر کاربر برای اینکه بتواند به عنوان یک گره به بلاکچین متصل شود، نیاز دارد تا یک وثیقه با مبلغ 100 هزار ren را در اختیار شبکه قرار دهد. البته هر زمان که فرد بخواهد از شبکه خارج شود، می‌تواند وثیقه خود را پس بگیرد.

خرید و روش ارز دیجیتال رن

خرید و فروش ارز دیجیتال نیازمند انتخاب یک صرافی معتبر و ایمن از سوی تمامی کاربران است. برخی از اصلی‌ترین صرافی‌های معتبر جهت معامله ارز دیجیتال ren شامل صرافی بایننس، صرافی هوبی گلوبال (Huobi Global) و صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (UniSwap) می‌گردد. 

کیف پول ارز Ren

از دیگر مواردی که در شناخت ارز رن تأثیرگذار است، شناخت کیف پول‌های دیجیتالی است که از ارز دیجیتال ren پشتیبانی می‌کنند. برخی از ولت‌های معروف جهت حفظ و نگهداری از ارز رن شامل کیف پول سخت افزاری لجر و ترزور و کیف پول‌های نرم افزاری کوینومی، مای اتر ولت و اکسودوس است.

در این مورد بخوانید: بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

آینده ارز دیجیتال رن

قابلیت‌ها و توانمندی‌های پلتفرم ارز رن همچون توانایی در ایجاد ارتباط و اتصال میان بلاکچین‌های مختلف، یکی از مزایای اصلی این شبکه در نظر گرفته شده که می‌تواند آینده روشنی را برای رمزارز رن به ارمغان آورد.

این پروژه از ابتدای معرفی به بازار، بسیار شفاف و دقیق عمل کرده و توانسته است خود را به عنوان یک پلتفرم ایمن و مطمئن به کاربران بازار کریپتوکارنسی معرفی نماید. بر همین اساس، تحلیل‌گران بازار رمزارزها پیش‌بینی نموده‌اند که این ارز دیجیتال در آینده نیز می‌تواند روند صعودی قیمت را تجربه نماید.

خلاصه ارز دیجیتال رن چیست با اینوکس

ارز رن یکی از پلتفرم‌های شناخته شده در بازار رمزارزها است که با هدف ایجاد ارتباط میان انواع بلاکچین‌ها خلق شده است. تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال رن از سال 2018 سعی داشته‌اند تا بخشی از موانع مربوط به دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز را رفع نموده و زمینه برای استفاده هرچه بیشتر از این فضا را برای کاربران فراهم سازد. در این مقاله از صرافی رمزارز اینوکس سعی داشتیم تا ارز دیجیتال ren را به طور کامل و به زبان ساده معرفی کنیم. امیدواریم مطالعه این متن برای شما کاربردی و مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا