NFT

آموزش ساخت NFT در OpenSea مرحله به مرحله با تصویر

یکی از جذابیت‌های جدیدی که به دنیای کریپتوکارنسی اضافه شده است، توکن‌های NFT است. NFTها که توکن‌های غیرقابل‌معاوضه‌ای هستند به دلیل قابلیت‌های خاصی که دارند به شدت مورد توجه کاربران این بازار قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید به ساخت NFT بپردازید و آن را با قیمت مد نظر خود برای فروش قرار دهید. همچنین به کمک پلتفرم‌های مخصوص مانند ساخت NFT در OpenSea، می‌توانید به خرید و فروش این توکن‌های غیرقابل‌معاوضه بپردازید.

معمولا افراد هنرمند از این راه آثار ارزشمند خود را در فضایی دیجیتال برای فروش قرار می‌دهند. اگر شما نیز اثری هنری و ارزشمند دارید که قصد تبدیل آن به NFT و فروش آن را دارید، بهتر است با مراحل ساخت ان اف تی آشنا باشید. ما در این مقاله به طور کامل به این موضوع پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: NFT چیست؟

چگونه ان اف تی بسازیم؟

قبل از اینکه به توضیح مراحل ساخت ان اف تی بپردازیم، خوب است ابتدا مفهوم کلی آن را بررسی کنیم. NFTها (Non-Fungible Token) نوعی ارز دیجیتال هستند که هر توکن از آن ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. به همین دلیل است که به آن‌ها «توکن‌های غیر قابل معاوضه» نیز می‌گویند. شما نمی‌توانید ان اف تی‌ها را معادل هم در نظر بگیرید. در واقع یک NFT شبیه به یک اثر هنری است و اثر انگشت مخصوص خود را دارد.

استاندارد ساخت ان اف تی نسبت به سایر ارزهای دیجیتال متفاوت است. برای مثال در شبکه اتریوم، توکن‌های NFT با استاندارد “ERC-21” ساخته می‌شوند.

استاندارد ERC-21 مربوط به استاندارد توکن اتریوم است و برخلاف استاندارد ERC-20، به توکن‌های غیرقابل تعویض مربوط می‌شود. به طور کلی دو روش اصلی برای ساخت ان اف تی وجود دارد:

  • برنامه نویسی قرارداد هوشمند (Smart Contract)
  • پلتفرم‌های مخصوص ساخت NFT

ساخت NFT با برنامه نویسی قرارداد هوشمند

روش اول که در سال‌های ابتدایی ارائه NFT به بازار ارز دیجیتال بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت، شما باید توانایی برنامه نویسی قرارداد هوشمند را داشته باشید. در این صورت شبکه ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر اساس استاندارد آن شبکه برای ساخت ان اف تی، توکن‌های مخصوص خود را ایجاد خواهید کرد.

ساخت NFT با پلتفرم‌های مخصوص

اما روش دوم به منظور ارائه راهی آسان برای ساخت NFT ایجاد شد. برنامه‌هایی که مخصوص ساختن توکن ان اف تی هستند، پلتفرم‌های قرارداد هوشمند در شبکه‌های بلاکچین مختلف هستند. شما به کمک این پلتفرم‌ها بدون اینکه نیازی به علم برنامه نویسی داشته باشید به ساخت NFT بپردازید. در واقع روش کار با این برنامه‌ها شبیه به یک ثبت نام ساده در سایت است که کافی است تا متغیرهای مورد نظر خود را مشخص کرده و فایل انتخابی خود را آپلود کنید تا NFT شما ایجاد شود.

آموزش ساخت NFT در پلتفرم OpenSea

اولین بازار عمومی خرید و فروش توکن ان اف تی که در سال ۲۰۱۷ بر بستر بلاکچین اتریوم ایجاد شد، پلتفرم “OpenSea” بود. شما به عنوان کاربر این پلتفرم می‌توانید به ساخت توکن‌های غیرقابل‌معاوضه در آن و سپس خرید و فروش آن‌ها بپردازید. تا کنون چیزی حدود ۸۰ میلیون ان اف تی در آن ثبت شده است. برای ساخت ان اف تی در اوپن سی باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: انتخاب کیف پول ارز دیجیتال و ساخت آن در OpenSea

برای شروع وارد سایت رسمی این پلتفرم (opensea.io) شوید. در همان صفحه ابتدایی گزینه‌ای تحت عنوان “Create” را در قسمت پروفایل می‌بینید که برای ساخت ان اف تی باید آن را انتخاب کنید. پس از آن وارد صفحه دیگری می‌شوید که مربوط به اتصال به کیف پول است. تمام کیف پول‌های معتبر مثل متامسک، کوین بیس، تراست والت و … که توسط این پلتفرم پشتیبانی می‌شوند در این صفحه به شما نمایش داده می‌شود. اگر گزینه “Show more” را انتخاب کنید، گزینه‌های بیشتری پیش روی شما قرار می‌گیرد.

انتخاب کیف پول ارز دیجیتال و ساخت آن در (1) OpenSea

اگر کیف پول مورد نظر خود را انتخاب کنید به سایت رسمی آن والت ارجاع داده می‌شوید. بدین ترتیب باید مراحل ساخت یا بازیابی والت مورد نظر خود را به طور کامل انجام دهید تا پلتفرم اپن سی بتواند به والت شما متصل شود.

انتخاب کیف پول ارز دیجیتال و ساخت آن در (2) OpenSea

مرحله دوم: وارد کردن اطلاعات اثر مورد نظر برای ساخت ان اف تی

حال که پلتفرم OpenSea را به کیف پول مورد نظر خود وصل کرده‌اید، نوبت به اصلی‌ترین قسمت ساخت ان اف تی می‌رسد. شما در این مرحله ابتدا باید فایل مورد نظر خود را آپلود کنید. این فایل می‌تواند عکس، ویدئو، موزیک و مدل سه بعدی در فرمت‌های مختلف (PNG, JPG, MP3, MP4, WAV, SVG, GLB, WEBM, OGG, GLTF) باشد. ضمن اینکه حجم این فایل باید کمتر از ۱۰۰ مگابایت باشد. سپس باید برای فایل آپلود شده یک اسم انتخاب کنید.

در مرحله بعد برای ساخت ان اف تی، ۳ قسمت اختیاری وجود دارد که شما می‌توانید به دلخواه خود آن‌ها را پر کنید:

  • External link
  • Description
  • Collection
مرحله دوم آموزش ساخت nft در opensea: وارد کردن اطلاعات اثر مورد نظر برای ساخت ان اف تی
مرحله دوم: وارد کردن اطلاعات اثر مورد نظر برای ساخت ان اف تی

بخش اول مربوط به وارد کردن یک لینک خاص برای اطلاعات بیشتر درباره فایل آپلود شده است. بخش دوم مربوط به توضیحاتی است که درباره ابزار ساخت، ایده طرح و مواردی از این قبیل به مخاطب خود ارائه می‌دهید. هر چه این توضیحات واضح‌تر، قانع کننده‌تر و کامل‌تر باشد، فروش NFT شما آسان‌تر خواهد بود. بخش سوم نیز مربوط به انتخاب کلکسیون است. اگر به قرار دادن اثر خود کنار اثرهای دیگر تمایل داشته باشید می‌توانید از این بخش استفاده کنید.

در ادامه این قسمت با ویژگی‌های تعریف شده خاصی برای ساخت ان اف تی مورد نظر خود مواجه می‌شوید:

  • Properties متنی مانند جنسیت
  • Levels (رتبه‌ای که برای NFT و پارامترهای آن در نظر می‌گیرید؛ به عنوان مثال در NFT شما، چند شخصیت وجود دارد که تمایل دارید قدرت برخی از آن‌ها، بیشتر از بقیه باشد، با استفاده از بخش LEVELs می‌توانید این موضوع را اعمال کنید).
  • Stats (با Levels تفاوت چندانی ندارد؛ در صورتی که تمایل دارید اعداد به صورت نمودار نشان داده شود از Levels و اگر دوست دارید اعداد به صورت رقم نمایش داده شوند، از بخش STATs باید کمک بگیرید).
افزودن ویژگی‌ها

کنار هر کدام از این ویژگی‌ها گزینه «+» وجود دارد که با انتخاب آن می‌توانید ویژگی مورد نظر خود را بر اساس فایلی که آپلود کردید اضافه کنید. همچنین علاوه بر این سه مورد، دو ویژگی دیگر نیز برای ساخت ان اف تی شما قابل تعریف است:

  • Unlockable Content
  • Explicit & Sensitive Content

مورد اول برای این است که شما قسمتی را مخصوص نوشتن یادداشتی برای خریدار اثر ایجاد کنید. توجه داشته باشید که این یادداشت به دیگران نمایش داده نمی‌شود. مورد دوم نیز مخصوص آثاری است که حاوی اطلاعات نامناسب و حساس بوده و برای جلوگیری از نمایش واضح آن به دیگران می‌توانید از آن استفاده کنید.

مرحله آخر: وارد کردن اطلاعات تکمیلی ان اف تی و انتخاب شبکه بلاکچین

در این قسمت شما باید تعداد کپی‌هایی که از اثر شما ایجاد می‌شود را مشخص کنید. کاملا واضح است که هر چه این تعداد کمتر باشد، اثر شما ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد. همچنین شما باید در این مرحله برای ساخت ان اف تی به انتخاب شبکه بلاکچین بپردازید. البته تنها دو گزینه پلیگون و اتریوم در این قسمت در دسترس است که پلیگون مقرون به‌صرفه‌تر است.

وارد کردن اطلاعات تکمیلی ان اف تی و انتخاب شبکه بلاکچین

در پلتفرم اُپن سی برای ساخت ان اف تی نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود و فقط هنگام خرید و فروش آن‌ها از شما هزینه‌ای به عنوان کارمزد دریافت می‌شود. در نهایت با انتخاب گزینه “Create” مراحل ساخت ان اف تی به پایان می‌رسد.

سخن پایانی، آموزش ساخت nft در opensea

استفاده از قراردادهای هوشمند و پلتفرم‌های آماده دو روش ساخت nft هستند. روش اول به دلیل نیازمندی‌های فنی سخت‌تر است به همین دلیل افرادی که دانش فنی ندارند بهتر است از پلتفرم‌های نظیر اوپن سی استفاده کنند. در این مقاله به طور مفصل به آموزش ساخت nft در opensea پرداختیم.

سوالات متداول

چگونه در NFT سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری در NFT به عنوان یک دارایی دیجیتال امن می‌تواند سود ارزشمندی برای شما داشته باشد. برای سرمایه گذاری درست در این زمینه باید با ویژگی‌ها، روش ساخت و خرید و فروش آن به خوبی آشنا باشید.

چگونه NFT بخریم؟

شما NFT را با قیمت‌های متفاوت در پلتفرم‌ها و به کمک والت‌های ارزی مخصوصی که از این توکن پشتیبانی می‌کنند می‌توانید خریداری کنید.

چگونه NFT را بفروشیم؟

برای فروش NFT خود باید آن را در پلتفرم‌های مخصوص خرید و فروش NFT با قیمتی معقول و منطقی عرضه کنید.

ساخت NFT در opensea در 4 مرحله ساده

ایجاد پروژه
اتصال کیف پول
وارد کردن اطلاعات اثر
انتخاب شبکه

منبع
fool

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. ممنونم از آموزش ساخت ان اف تی که دادید. این کار رو در پلتفرم های مختلف میشه انجام داد با اموزش و بررسی کامل میشه کسب درامد دلاری کرد.

  2. متشکر از آموزشتون، ساخت NFT راحت هست و در برخی پلتفرم ها امکان ساخت رایگان اون وجود داره، و به راحتی آموزش ساخت اون در سطح اینترنت هست بهتره که مقاله های زیادی رو قبلش مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا