NFT

29 مورد از گرانترین NFTهای فروخته شده در جهان

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

در سال گذشته NFTهای گران‌قیمت بسیار محبوب بودند. همه در مورد آن صحبت می‌کردند و همه افراد از مردم عادی تا افراد مشهور یا هنرمندان می‌خواستند وارد دنیایNFTها شوند. خوشبختانه، NFTها هنوز هم ارزشمند هستند، زیرا علت پیدایش آن‌ها در حال حاضر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. مردم بیشتر از فناوری و مزایای NFTها آگاه شدند.

 Non-Fungible Tokens یا توکن‌های غیرقابل تعویض، دنیای هنر را طوفانی کرده‌اند و طرز تفکر و ارزش گذاری ما درباره هنر دیجیتال را متحول کرده‌اند. بازار NFTها در سال های اخیر منفجر شده است و فروش رکوردشکنی آن به میلیاردها دلار رسیده است. از هنر رمزنگاری گرفته تا دارایی‌های دیجیتال کلکسیونی، NFTها به یک طبقه دارایی جدید تبدیل شده‌اند که هم هنرمندان و هم کلکسیونرها را به یک اندازه جذب می‌کند.

در این مقاله از اینوکس به بررسی و معرفی 21 مورد از گرانترین NFTها تا به این لحظه می‌پردازیم. پس به شما پیشنهاد می‌کنم که تا انتهای این مطلب جذاب با ما همراه شوید.

فهرست موضوعات مقاله

The Merge –گرانترین NFT به ارزش ۹۱.۸ میلیون دلار

گرانترین NFT فروخته شده تا قبل از پایان سال 2021 اثر هنری بیپل به نام «Every day» بود، البته تا قبل از اینکه هنرمند دیگری به نام “پاک” اثر خود را معرفی کند.

اثر هنری “The Merge” یک NFT است که به مبلغ خارق العاده‌ای به ارزش 91.8 میلیون دلار از طریق درگاه Nifty فروخته شد. با این حال تفاوت این فروش در این واقعیت نهفته است که این NFT فقط توسط یک نفر خریداری نشد، بلکه تعداد 29,983 نفر خریداری کردند. بنابراین “The Merge” به 312,686 ارز تقسیم شد که بین خریداران توزیع شد.

Everydays : The First 5000 Days – به ارزش 69.3 میلیون دلار

همانطور که در بالا گفتیم اثر هنری بیپل تا پایان سال 2021 گرانترین NFT فروخته شده بود. “Everyday” نقاشی است که تمام 5000 تصویری را که او طی 5000 روز متوالی کشیده است را جمع‌آوری می‌کند.

این قطعه منحصر به فرد توسط خانه مشهور “کریستی” به مبلغ 69 میلیون دلار به حراج گذاشته شد. این NFT توسط ویگنش ساندارسان خریداری شد که توانست از جاستین سان، بنیانگذار Tron در خرید آن سبقت بگیرد.

Clock – به ارزش 52.8 میلیون دلار

این توکن گران‌قیمت به منظور یک حمایت مدنی ایجاد شده است. این NFT که توسط ویکی لیکس بنیانگذار “Assange” ایجاد شده است، شمارنده دیجیتال روزهایی است که جولیان آسانژ در زندان بلمارش لندن گذرانده و در انتظار استرداد به ایالات متحده به اتهام جاسوسی است.

“Clock” به منظور جمع‌آوری سرمایه در محکوم کردن حبس آسانژ در نظر گرفته شد و به قیمت بیش از 52 میلیون دلار به حراج گذاشته شد. 10,000 عضو AssangeDAO مانند ان اف تی“The Merge” سهامی از این NFT داشتند. درآمد حاصل از این حراج به بنیاد هلند اهدا شد که از دفاع آسانژ حمایت کرد. این طرح NFT ابتکار ادوارد اسنودن در حمایت از آزادی بیان است.

Human One – به ارزش 28.98 میلیون دلار

“Human One” دومین اثر هنری گران‌قیمت بیپل است که در رتبه‌بندی هنرمندان با بیشترین حجم فروش NFT در رتبه دوم قرار دارد. “Human One” که از طریق کریستیز به قیمت 28.98 میلیون دلار به حراج گذاشته شد، یک NFT سه بعدی در اندازه واقعی است که یک فضانورد متحرک را نشان می‌دهد. بیپل گفت که این اثر هنری را ارتقا خواهد داد.

در این رابطه بخوانید : آموزش ساخت NFT در OpenSea با تصویر

CryptoPunk #5822 – به ارزش 23.7 میلیون دلار

این NFT گرانترین توکن کل مجموعه کریپتوپانک این استودیو است. کریپتوپانک‌ها چون نوستالژی خاصی از بازی‌های ویدیویی پیکسلی پانک پاپ را تداعی می‌کنند، بسیار محبوب هستند.

کمیاب‌ترین ارزها در این مجموعه 10,000 تایی، منحصر به فردترین آن‌ها هستند. کریپتوپانک‌ها اساساً در کارکترهای شبیه انسان هستند و برخی از نادرترین آن‌ها زامبی‌ها، میمون‌ها و موجودات فضایی هستند. کریپتوپانک‌های موجودات فضایی در رده گرانترین NFTها هستند، زیرا تنها 9 مورد از آن‌ها در این مجموعه 10,000 تایی وجود دارد.

CryptoPunk #7523 – به ارزش 11.75 میلیون دلار

کریپتوپانک شماره 7523 به خاطر ویژگی‌های کمیاب قبلا بالاترین ارزش مجموعه کریپتوپانک‌ها را داشت. تنها کریپتویی که ماسک جراحی داشت و یادآور پاندمی کرونا است. این کریپتوپانک یکی از 9 موجود فضایی کمیاب این مجموعه است. در هنر هر چه کمیاب‌‌تر و منحصر به فردتر، ارزش آن به مراتب بالاتر است.

CryptoPunk #4156 – به ارزش 10.35 میلیون دلار

این کریپتوپانک یکی از 24 میمون مجموعه است که با یک باندانا آبی تزیین شده است و به ارزش 10.35 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. واقعیت جالب در مورد این NFT این است که ارزش آن تنها در یک ماه از 1.17 میلیون دلار به 10.35 میلیون دلار افزایش یافت.

CryptoPunk # 7804 – به ارزش 7.7 میلیون دلار

اگر از توکن‌های اتر استفاده کنیم، این سومین NFT گران‌قیمت Larva Labs است. این کریپتوپانک یکی از 9 پانک موجودات فضایی است که همین امر ارزش آن را نشان می‌دهد. از جمله ویژگی‌های دیگری که آن را منحصربه‌فرد می‌سازد: او پیپ می‌کشد، کلاه گرد و نرم پشمی دارد و عینک آفتابی می‌زند که او را به یک قطعه بسیار کمیاب تبدیل می‌کند. در مجموعه 10000 کریپتوپانک، تنها 378 پیپ سیگاری، 317 با عینک آفتابی و 254 نفر با کلاه جلویی وجود دارد.

این اثر حراج شده توسط دیلن فیلد، مدیرعامل شرکت نرم افزاری فیگما خریداری شده است.

CryptoPunk # 3100 – به ارزش 7.58 میلیون دلار

ناگفته نماند که آثار هنری Larva Labs در حال تثبیت خود در بازار هنر NFT و در رده گرانترین NFTها هستند. کریپتوپانک شماره 3100 بسیار گران است زیرا تنها پانکی است که هدبند آبی و سفید می‌بندد.

این کریپتو به ارزش 7.51 میلیون دلار فروخته شد، خریدار این کریپتو آن را به مبلغ حیرت آور 90.5 میلیون دلار، یعنی 35000 اتر برای فروش قرار داد. اگر کسی آن را بخرد، این رمزارز به گرانترین اثر هنری دیجیتال فروخته شده در جهان تبدیل می‌شود.

Right-click and Save As guy – به ارزش 7.09 میلیون دلار

خلاقیت‌های هنرمند لندنی XCopy از نوعی زیبایی شناسی تجزیه شده مشابه آثار نقاش باسکیا، اما به شکل دیجیتال استفاده می‌کند. XCopy در آثار هنری خود انواع اعوجاج‌ها و نویزهای روی تصویر، ویژگی‌های اشکالات یا خرابی رایانه را با هم ترکیب می‌کند.

این NFTها بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند و معمولاً با قیمت چند میلیون دلار فروخته می‌شوند. این کریپتو یک ماه پیش از طریق SuperRare به قیمت 1600 اتر، یعنی 7.09 میلیون دلار، توسط اسنوپ داگ NFT با نام مستعار “Cozomo de Medici” خریداری شد.

Ringers #109 – به ارزش 6.93 میلیون دلار

این قطعه از مجموعه Art Blocks به قیمت 6.93 میلیون دلار یا 2,100 اتر فروخته شد. Art Block در مجموع 99,000 NFT را جمع آوری می‌کند. NFTهای Art Block بسیار محبوب هستند، زیرا کلکسیون‌هایی مولد به ویژه در زمینه هنرهای درخواستی هستند.

CryptoPunk # 8857 – به ارزش 6.63 میلیون دلار

این کریپتوپانک نیز یکی از کمیاب‌ترین‌های مجموعه است، زیرا یک زامبی است و زامبی‌ها در مجموعه کریپتوپانک‌های Larva Labs تقریباً به اندازه موجودات فضایی و میمون‌ها نادر هستند. در حال حاضر، ما هیچ اطلاعاتی در مورد خریدار یا فروشنده نداریم (فروشنده همیشه هنرمند یک NFT نیست، فروشنده می‌تواند خریدار قبلی باشد).

Crossroard – به ارزش 6.60 میلیون دلار

این NFT بیپل سومین کریپتو گران‌قیمت اوست. این اثر هنری کارتونی دونالد ترامپ به نام «تقاطع» پیام‌های خصمانه نسبت به او را برجسته می‌کند. این اثر هنری به گونه‌ای طراحی شده بود که بسته به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تغییر کند. پس از اینکه جو بایدن در انتخابات پیروز شد، وجه پایانی کار دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا رو در حال دراز کشیدن در یک پشته به تصویر کشید.

All Time High in the City – به ارزش 6.20 میلیون دلار

این XCopy NFT در ژانویه 2022 فروخته شد. این اثر هنری متحرک کشتی‌ران دنیای اموات را به تصویر می‌کشد که مردی را در آن سوی رودخانه عالم اسفل حمل می‌کند.

در این رابطه بخوانید :  مینت کردن NFT، راهی برای ثبت محتوای دیجیتال در بلاکچین

FreeRoss – به ارزش 6.12 میلیون دلار

در دسامبر 2021 و پس از شش روز حراج اثر هنری FreeRoss به درآمد خیره کننده 6.12 میلیون دلاری رسید. درآمد حاصل از این مجموعه به دفاع حقوقی سازنده آن کمک کرد، همچنین منجر به ایجاد یک صندوق با مشاوره اهداکنندگان به نام Art4Giving شد. هدف این صندوق کاهش درد و رنج افراد زندانی و خانواده‌های آنها است. این اثر هم یکی از گرانترین NFTها است.

Ocean Front – به ارزش 6 میلیون دلار

این اثر دیگر “بیپل” حامل پیامی قابل توجه و نمادین است. یک اثر هنری است که خطرات تغییر اقلیم و آب و هوای پیش روی جهان را به تصویر می‌کشد. درخت کج شده و قارچ‌هایی که در بالای محفظه‌ای در وسط اقیانوسی تقریباً روغنی روییده‌اند، همه یادآور بلایای نفتی است.

این اثر هنری توسط جاستین سان بنیان‌گذار بنیاد ترون به مبلغ 6 میلیون دلار خریداری شد. سود حاصل این فروش به یک سازمان غیرانتفاعی به نام بنیاد زمین باز اهدا شد که با گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی مبارزه می کند.

Ringers # 879 – به ارزش 5.90 میلیون دلار

در آگوست 2021، یک شرکت سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال به نام Three Arrows Capital مستقر در سنگاپور این NFT را خریداری کرد. این دارایی دیجیتال منحصر به فرد بخشی از پروژه مولد دیمیتری چرنیاک بود.

این اثر نیز متعلق به 24 میمون کریپتوپانک است، این یکی دارای کلاه قرمز و یک گردنبند طلایی است که آن را کاملاً از سایر کریپتوپانک‌ها متمایز می‌کند. همه چیز در مورد جزئیات است. در ماه جولای به مبلغ 5.44 میلیون دلار خریداری شد.

CryptoPunk # 5217 – به ارزش 5.44 میلیون دلار

این اثر نیز متعلق به 24 میمون کریپتوپانک است، این یکی دارای کلاه قرمز و یک گردنبند طلایی است که آن را کاملاً از سایر کریپتوپانک‌ها متمایز می‌کند. همه چیز در مورد جزئیات است. در ماه جولای به مبلغ 5.44 میلیون دلار خریداری شد.

World Wide Web Source Code – به ارزش 5.43 میلیون دلار

وب جهان گستر (WWW) که در سال 1990 ایجاد شد بر اساس یک منبع اشتراک اطلاعات است که می‌تواند ارتباط بین دانشمندان و مردم را تسهیل کند و امکان دسترسی سریع به اطلاعات را برای همه افراد جهان فراهم کند.

بنابراین تیم برنرز لی تصمیم گرفت که کد منبع پلتفرم WWW خود را در قالب NFT برای فروش قرار دهد که البته بسیاری از افراد را زیر سوال برد. این اثر که در درجه اول یک بازتولید هنری از کد منبع واقعی است و با نام “این همه چیز را تغییر می دهد” به قیمت 5.43 میلیون دلار فروخته شد.

CryptoPunk # 7252 – به ارزش 5.33 میلیون دلار

این کریپتو نیز یکی از 9 کریپتوپانک موجودات فضایی است و دارای چشم‌ها و موهای قرمز، یک گوشواره طلایی و ریش است. این کریپتو ابتدا به مبلغ 2.5 میلیون دلار خریداری شد، سپس در آگوست 2021 توسط مالک آن به مبلغ 5.33 میلیون دلار مجددا فروخته شد، که سرمایه‌‎گذاری واقعاً خوبی بود.

A Coin for the Free Man – به ارزش 5.30 میلیون دلار

این نیز یکی دیگر از ساخته‌های XCopy است، که این هنرمند آن را به قیمت 5.3 میلیون دلار فروخت. این اثر هم یکی از گرانترین NFTها است.

 در این رابطه بخوانید : معرفی ۹ سایت NFT معتبر برای خرید و فروش ان اف تی

Stay Free – به ارزش 5.27 میلیون دلار

این NFT تصویری متنی از خود هنرمند ادوارد اسنودن در ارتباط با حکم دادگاه استیناف ایالات متحده در مورد پرونده نوار تماس تلفنی NSA است.

این اثر هنری بسیار نمادین و نماینده دفاع از آزادی بیان در ایالات متحده توسط خود هنرمند به حراج گذاشته شد و به قیمت 5.27 میلیون دلار خریداری شد. منافع حاصل از این حراج به بنیاد آزادی مطبوعات، یک سازمان غیرانتفاعی که برای آزادی بیان مبارزه می‌کند، تعلق گرفت.

CryptoPunk # 2338 – به ارزش 4.40 میلیون دلار

همان‌طور که گفتیم کریپتوپانک‌ها بر بازار NFT تسلط دارند. کریپتوپانک‌ که در سال 2017 تأسیس شد، امروزه مجموعه‌ای با بالاترین قیمت در بازار NFT است.

این پانک یکی از 88 زامبی از مجموعه 10,000 کریپتوپانک است. او همچنین یکی از 4 زامبی است که شاهین دارد و همین امر قیمت آن را گران‌تر می‌کند.

Jack Dorsey’s first tweet – به ارزش 2.90 میلیون دلار

این NFT خود را به عنوان یک اثر مهم فناوری معرفی می‌کند، حراج‌ها همچنان از مارس 2021 در جریان بودند. این اولین توییت در تاریخ است که توسط جک دورسی مدیر عامل و بنیانگذار شبکه اجتماعی توییتر ساخته شده است.

سینا استوی کارآفرین و مدیر عامل بریج اوراکل این NFT را به مبلغ سرسام آور 2.5 میلیون دلار ارسال کرد و شخصی آن را به قیمت 2.9 میلیون دلار خریداری کرد. قیمت از آن زمان به طور نامناسب کاهش یافته است.

Rick and Morty collection – به ارزش 2.30 میلیون دلار

این مجموعه با نام “Smintons” اثر هنرمند جاستین رویلند، کاریکاتوری از انیمیشن سیمپسون‌ها است. کسری از سود مربوط به فروش این NFT گران‌قیمت به حمایت از یک اقدام بشردوستانه کمک به بی خانمان‌ها در شهر لس آنجلس اهدا شد.

Lands on Axie Infinity – به ارزش 1.60 میلیون دلار

در بلاک چین، تبادل توکن‌ها با ارز دیجیتال سبک بازی را تسهیل می‌کند. این موضوع به شما مزایای مختلفی را تخصیص می‌دهد. به عنوان مثال، در Axie Infinity، موضوع ساخت دنیاها، تربیت موجودات، هنر و غیره مطرح است. یک بازیکن Axie Infinity می‌تواند پادشاهی بسازد یا زندگی موجودات دیگر را در Lunacia Empire مدیریت کند.

بدیهی است که ساختن پادشاهی نیازمند خرید قطعه زمین در بازی است. در این زمینه، به سرزمین‌های مجازی اشاره می‌کنیم که بازیکنان در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، به این امید که بعداً آن‌ها را با قیمت بالاتری مانند زندگی واقعی بفروشند. توکن Axie با اتکا بر موفقیت روزافزون بازی نمونه‌ای از یکی از گرانترین NFTها است.

CryptoPunk # 6965 – به ارزش 1.44 میلیون دلار

این پانک یکی از 24 میمون مجموعه 10000تایی کریپتوپانک است و کمیاب بودن آن به معنای قیمت بالاست. این NFT در ماه فوریه به قیمت 1.8 میلیون دلار یعنی 800 اتریوم فروخته شد. از زمانی که دوباره برای فروش گذاشته شد، قیمت آن به 1500 اتریوم یا کمی بیش از 6 میلیون دلار رسیده است.

CryptoPunk # 2890 – به ارزش 1.09 میلیون دلار

این پانک در رده 9 موجود فضایی از مجموعه کریپتوپانک‌ها است و 1.09 میلیون دلار ارزش دارد. این نیز یکی از گرانترین NFTها است.

Dragon CryptoKitty – به ارزش 1.08 میلیون دلار

با استقبال از بازی‌های تاماگوچی، مدت‌ها قبل از اینکه اینترنت توسط کل زمین پذیرفته شود. بلاک چین این بازی مبتنی بر جمع‌آوری کریپتوکیت‌ها بود، بنابراین طبق اصل NFT توکن‌های دیجیتالی برای بچه گربه‌ها که در آن‌ هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

به عنوان مثال، تفاوت بین کریپتوپانک‌ها و کریپتوکیت‌ها این است که دارندگان کریپتوکیت‌ها می‌توانند کارت‌های کریپتوکیت‌ خود را برای توسعه ویژگی‌ها و عملکردهای جدید ترکیب کنند. کریپتوکیت‌ها به درستی سرآغاز NFTها را تشکیل می‌دهند. آن‌ها موفقیت بزرگی بودند و تا حد زیادی در پذیرش NFTهای گران‌قیمت شرکت کردند.

سخن اینوکس با شما

اگر NFT یا به عبارت دیگر توکن غیر قابل تعویض، تا این حد محبوب شده است، به این دلیل است که انقلاب دیجیتالی رخ داده است. از آنجایی که یک NFT قابل تعویض نیست و از طریق مکانیسم بلاک چین تأیید می‌شود، ارزش آن را به آنچه «کالای غیر مادی» یا «دارایی دیجیتال» نامیده می‌شود، تبدیل کرده است. قدرت NFTها همچنین در کمیاب بودن، منحصر به فرد بودن و این واقعیت است که تقلبی کردن آن تقریبا غیرممکن است.

در رده «گران‌ترین»، تقریباً همیشه NFT‌های هنری پیدا می‌کنیم، به همین دلیل است که فروش NFT میلیاردها دلار تخمین زده می‌شود. برای درک اندازه این بازار، در این مقاله ما فهرست جامعی از گرانترین NFTهای فروخته شده در جهان را به شما معرفی کردیم.

منبع
metav

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا