NFT

معرفی ۹ سایت NFT معتبر برای خرید و فروش ان اف تی

یکی از روش‌های سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی، خرید ان اف تی یا فروش ان اف تی است. nftها یا توکن‌های غیرمثلی که برخی از آن‌ها با قیمت‌هایی نجومی و وسوسه‌انگیز در بازار رمز ارزها معامله می‌شوند، توکن‌های غیرقابل معاوضه‌ای هستند که به دلیل منحصر به فرد بودنشان از ارزش زیادی برخوردار هستند. شرایط، ویژگی‌ها و قیمت هر توکن nft نسبت به توکن دیگر کاملا متفاوت است و این موارد را سازندگان آن‌ها که به نوعی صاحبان اثر هستند مشخص می‌کنند.

خرید و فروش ان اف تی در بازار رمز ارزها از طریق سایت‌های مخصوص این کار انجام می‌شود. تعداد سایت‌ خرید و فروش ان اف تی روز به روز در حال افزایش است. اما شما باید با توجه به نیاز خود، سرمایه‌ای که دارید، نوع اثر مورد نظر و مواردی از این قبیل، سایت مناسب خود را انتخاب کنید. در این مقاله به بررسی روش خرید ان اف تی و یا فروش آن از طریق سایت ان اف تی مختلف خواهیم پرداخت.

خرید ان اف تی، تبدیل هنر به سرمایه

اگر به دنبال راهی برای خرید ان اف تی هستید، احتمالا با مفهوم کلی آن از قبل آشنایی دارید. NFTها ارزهای دیجیتال غیرقابل تعویضی هستند که بر بستر بلاکچین ارائه می‌شوند و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. یک توکن NFT می‌تواند معادل یک تصویر، نقاشی، موزیک، ویدئو، آیتم بازی، پوستر و… باشد. در واقع شما می‌توانید اثرات ارزشمند خود را به NFT تبدیل کنید و سپس با فروش آن به سود برسید.

خرید nft در سایت‌های معتبر مخصوصی انجام می‌شود. با وجود گسترش محبوبیت این توکن‌های غیرقابل تعویض بین مردم، سایت‌های مخصوص خرید و فروش آن‌ها نیز به مرور بیشتر شده است. اما نکته مهمی که درباره خرید و فروش ان اف تی وجود دارد این است که هر کدام از این سایت‌ها، مخصوص نوع خاصی از NFT هستند. اگر شما هنرمندی مبتدی هستید که قصد تبدیل اثر هنری خود به یک NFT را دارید، استفاده از سایت‌های معروف خرید و فروش nft بهترین راه برای شما خواهد بود.

در این مورد بخوانید : NFT یا توکن غیر مثلی چیست؟

سایت‌های معتبر خرید و فروش ان اف تی

اگر قصد خرید nft دارید، باید نوع ان اف تی مورد نظر خود را نیز بشناسید و با توجه به آن سایت معتبر خرید و فروش آن را انتخاب کنید. برای مثال سایت لاروالبس (Larvalabs) بیشتر در زمینه خرید و فروش nftهای کاراکتری فعالیت می‌کند. بنابراین اگر شما به دنبال توکن‌های هواداری باشگاه‌های مختلف ورزشی هستید، این سایت انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود. به همین منظور شناخت سایت‌های مختلفی که در زمینه خرید ان اف تی و فروش آن فعالیت می‌کنند جزو ملزومات این فعالیت است.

سایت “OpenSea” اولین سایت nft

اولین سایتی که به طور عمومی برای خرید و فروش nft راه اندازی شد، سایت اوپن‌سی بود. این سایت در سال ۲۰۱۷ و در نیویورک شروع به کار کرد و تا کنون nftهای معروفی از طریق آن به فروش رسیده است. ساخت ان اف تی در این سایت کاملا رایگان است و نرم افزار مخصوص موبایل آن برای گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید و IOS ارائه شده است. اگر قصد خرید ان اف تی دارید و به دنبال تنوعی بالا از nftهای مختلف هستید، مراجعه به سایت اوپن‌سی به شما پیشنهاد می‌شود.

همچنین تریدرهایی که به دنبال کسب سود از خرید و فروش nft هستند نیز معمولا به این سایت مراجعه می‌کنند. زیرا کمیسیون دریافتی آن در معاملات ارزی مناسب است و امنیت بالایی را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

سایت "OpenSea" اولین سایت nft

سایت “larvalabs”، سایت ان اف‌ تی‌ های کاراکتری

لاروالبس قبل از این که سایت nft باشد، یک شرکت نرم افزاری برای توسعه بازی، اپلیکیشن و برنامه‌های نرم افزاری بود. در حال حاضر این شرکت تعداد زیادی از بازی‌های بلاکچینی مختلف را تولید کرده است و به یکی از معروف‌ترین سایت‌ها برای خرید ان اف تی کاراکتری تبدیل شده است.

نکته جالبی که درباره لاروالبس وجود دارد، روش کار بسیار علمی آن است. این شرکت با دانشگاه‌های معروفی مثل “MIT” همکاری دارد. ضمن اینکه در چند وقت اخیر، لاروالبس توانسته در زمینه خرید و فروش ان اف تی هنری نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته باشد. اما اگر فردی هستید که به دنبال NFT بازی‌های ویدئویی یا کاراکترهای مربوط به آن هستید، استفاده از سایت لاروالبس به شدت به شما توصیه می‌شود.

لاروالبس، سایت ان اف‌ تی‌ های کاراکتری

سایت “foundation.app”، وبسایت محبوب هنرمندان

یکی دیگر از انتخاب‌های شما برای خرید ان اف تی هنری و شرکت در مزایده‌های جنجالی می‌تواند سایت فاندیشن باشد. این سایت بین هنرمندان از محبوبیت بالایی برخوردار است. زیرا تمرکز زیاد و تخصصی روی بحث‌های هنری دارد. البته نکته مهمی که وجود دارد این است که برای اینکه بتوانید در مزایده‌های مربوط به خرید و فروش nft شرکت کنید، باید از ولت‌های وب ۳ مثل متامسک استفاده کنید.

سایت foundation فعالیت خود را از سال ۲۰۲۱ آغاز کرده است. اما با این حال در همین مدت کوتاه توانسته محبوبیت کافی را بین افراد فعال در این زمینه به دست آورد. شما می‌توانید اثر هنری خود را از طریق این سایت به یک NFT تبدیل کرده و سپس آن را برای فروش در حراج بگذارید. آموزش‌های به روزی که در این سایت درباره خرید nft و فروش آن گذاشته می‌شود به همراه رابط کاربری آسانی که دارد، آن را تبدیل به یک سایت محبوب بین کاربران کرده است.

“NBA Top Shot Marketplace” سایت ان اف تی برای علاقه‌مندان به بسکتبال

یکی از بهترین سایت های NFT سایت NBA Top Shot Marketplace است. این سایت مناسب کسانی خواهد بود که به بسکتبال علاقه زیادی دارند. در این سایت می‌توانید لحظه‌های بسیار جذابی از مسابقه‌های بسکتبال را پیدا کنید. در واقع بیشتر جنبه کلکسیون دارد. می‌توانید قسمت‌های به یاد ماندنی از مسابقات بسکتبال را به عنوان یک یادگاری ارزشمند برای خودتان تهیه کنید. ویژگی‌های این سایت به شرح زیر هستند:

  • امکان ایجاد NFTهای جدید در سایت NBA Top Shot Marketplace وجود ندارد.
  • در این سایت NFTهای از پیش ساخته وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را خرید و فروش کنید.
  • هزینه لحظات به یادماندنی بسکتبال در سایت NBA Top Shot Marketplace به عنوان یکی از سایت های NFT، پایین است.
سایت "NBA Top Shot Marketplace" برای علاقه‌مندان به بسکتبال

سایت فروش rarible.com” NFT”، متنوع در روش پرداخت

سایت رریبل یکی دیگر از موارد انتخابی شما برای خرید و فروش ان اف تی است. با وجود پشتیبانی این سایت از شبکه اتریوم، شما می‌توانید در معاملات خود از ارزهایی مثل تزوس (Tezos) و فلو (Flow) نیز استفاده کنید. نکته مهم دیگری که درباره سایت رریبل وجود دارد، متمرکز بودن آن است. البته تیم توسعه دهنده آن به کاربران خود وعده غیرمتمرکز شدن سایت را داده‌اند.

سایت رریبل می‌تواند انتخاب مناسبی برای خرید nft باشد. زیرا علاوه بر اینکه امنیت بالایی را برای کاربران خود فراهم می‌کند، امکان ادغام شدن با سایت “OpenSea” را دارد. همچنین شما برای خرید ان اف تی در این سایت با تنوع بالایی در روش‌های پرداخت مواجه هستید. ضمن اینکه هنگام خرید و فروش ان اف تی، می‌توانید از والت‌های مخصوص سایت‌های دیگر نیز استفاده کنید. علاوه بر این موارد یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت سایت رریبل این است که به خریداران و فروشندگانی که فعالیت دارند از طریق توکن بومی خود پاداش می‌دهد. ضمن اینکه شما می‌توانید به طور رایگان، قیمت کلکسیون‌هایی که در گذشته ایجاد کرده بودید را تغییر دهید.

سایت سوپر رَر
 سایت ان اف تی برای هنرمندان

در کنار تمام این ویژگی‌های مثبتی که هنگام خرید ان اف تی در سایت رریبل با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد، ویژگی‌های منفی هم وجود دارد. برای مثال این سایت کمسیونی ۲٫۵ درصدی از طرفین معامله خرید و فروش nft دریافت می‌کند. همچنین شما نمی‌توانید واریز یا برداشت از آن را بدون داشتن کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی کند انجام دهید.

بازار تخصصی پلتفرم Crypto.com

پلتفرم Crypto.com به عنوان یک صرافی بسیار مهم ارز دیجیتال به شمار می‌رود. این صرافی می‌تواند از دارایی‌های رمزنگاری شده و محصولاتی که با بلاک چین مرتبط هستند به خوبی پشتیبانی کند. از طرفی دیگر Crypto.com یکی از بهترین سایت‌های NFT نیز به حساب می‌آید. مهم‌ترین ویژگی‌های این پلتفرم را در ادامه بخوانید:

  • خدمات صرافی را به صورت گسترده ارائه می‌دهد.
  • کارمزدهای این صرافی پایین است.
  • این صرافی کارت‌های اعتباری ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد.
  • یک بازار تخصصی برای NFT در این صرافی وجود دارد که به عنوان یکی از بهترین سایت های NFT شناخته می‌شود.
  • کاربران می‌توانند در Crypto.com ان اف تی‌ها را به صورت رایگان بسازند.

سایت سوپر رَر (SuperRare) بهترین سایت ان اف تی برای هنرمندان

آثار هنری بسیار خاص قیمت‌های بالایی دارند. به همین دلیل کاربران می‌خواهند مطمئن شوند که وقتی هزینه را می‌پردازند معامله به راحتی و با دقت صورت می‌گیرد و آن‌ها نیز به اثر هنری مورد نظر خود می‌رسند. برای این موضوع یک سایتی با عنوان سوپر رَر وجود دارد که بنیان‌گذار آن شخصی به نام جان کرین (John Crain) است. این سایت به عنوان بهترین سایت فروش nft به شمار می‌رود و ویژگی‌های زیر را دارد:

  • SuperRare به عنوان یک بازار غیرمتمرکز و همچنین یک شبکه اجتماعی، مخصوص توکن‌های غیرقابل تعویض است.
  • SuperRare برای فعالیت به سراغ استفاده از اتریوم می‌رود.
  • در این شبکه، استاندارد “ERC-721” وجود دارد.
  • این پلتفرم عرضه آثار هنری خاصی را انجام می‌دهد به همین دلیل محدودیت‌های خاصی را دارد.
  • امکان نمایش یا عدم نمایش آثار در این پلتفرم بعد از بررسی تیم SuperRare صورت می‌گیرد.
  • SuperRare یک ارز دیجیتال با نام “RARE” دارد.
  • توکن‌های پلتفرم SuperRare در بازار Opensea نیز وجود دارد. همین موضوع SuperRare را در دسته بهترین سایت های NFT قرار می‌دهد.
سایت سوپر رَر  بهترین سایت ان اف تی برای هنرمندان

معرفی پلتفرم مینتیبل (Mintable)

یکی از سایت های NFT که از آن برای ساخت و ایجاد NFT به صورت رایگان استفاده می‌کنند Mintable نام دارد. در این پلتفرم گزینه ضرب بدون کارمزد وجود دارد و همین موضوع باعث می‌شود که برای تازه‌کارها گزینه انتخابی مناسبی باشد. ویژگی‌های پلتفرم مینتیبل به شرح زیر هستند:

  • این پلتفرم توسط مارک کوبان (Mark Cuban) حمایت می‌شود.
  • کاربران برای خرید و فروش NFT در Mintable به اتریوم نیاز دارند.
  • این پلتفرم امکان ساخت آثار هنری مختلف را برای هنرمندان فراهم می‌کند.

خرید و فروش NFT در سایت تتا دراپ (ThetaDrop)

یکی از سایت های NFT که محبوبیت زیادی دارد، ThetaDrop است که کار خود را در سال 2021 شروع کرد. در این پلتفرم امکان توزیع ویدیو و تلویزیون به صورت غیرمتمرکز آن هم روی بلاک چین برای کاربران فراهم است. ویژگی‌های کلیدی ThetaDrop به شرح زیر هستند:

  • این بازار کار خود را با تور جهانی پوکر آغاز کرد. تور جهانی پوکر از پلتفرم ThetaDrop استفاده کرد تا بتواند برنامه خود را به راحتی پخش کند. (این پلتفرم، مجموعه خاصی از NFTها را ارائه می‌دهد که در آن آثاری از نوازندگان، اینفلوئنسرها، سازمان‌های ورزشی و هنرمندان وجود دارد. با استفاده از این پلتفرم، ما می‌توانید به راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن، به خرید NFT بپردازید).
  • “Theta” توکن مخصوص ThetaDrop است که برای خرید آن باید به صرافی‌های ارز دیجیتال مراجعه کنید. بایننس (Binance) از توکن مخصوص ThetaDrop پشتیبانی می‌کند.
  • امکان ذخیره توکن و NFTهای خریداری شده در کیف پول ارز دیجیتال و کیف پول سایت ThetaDrop وجود دارد.

سؤالات متداول

NFT چیست؟

NFTها توکن‌های غیرقابل معاوضه‌ای هستند که هر کدام از آن‌ها ویژگی مخصوص خود را دارد و در بستر بلاکچین در بازار عرضه شده‌اند.

چگونه NFT بسازیم؟

ساخت nft از طریق پلتفرم‌های مخصوص این کار و قراردادهای هوشمند انجام می‌شود.

چگونه NFT بخریم؟

برای خرید nft می‌توانید به سایت‌ها و پلتفرم‌هایی که از توکن‌های ان اف تی پشتیانی می‌کنند مراجعه کنید. سایت‌هایی مثل OpenSea، Superrare.com، rarible.com و…

بهترین مکان برای خرید NFT کجا است؟

پلتفرم Crypto.com بهترین مکان برای خرید ان اف تی است. بین سایت های NFT این سایت برای ساخت NFT هزینه‌ای از کاربر دریافت نمی‌کند. کاربران با کمک کارت اعتباری می‌توانند در NFT سرمایه‌گذاری کنند.

بهترین بازار NFT برای هنرمندان کدام بازار است؟

پلتفرم‌های OpenSea، Rarible، Mintable و Foundation به عنوان بهترین بازارها و سایت های NFT برای هنرمندان به شمار می‌روند.

بهترین سایت فروش NFT کدام هستند؟

OpenSea، Decebtraland و Rarible بهترین سایت های NFT برای خرید و فروش هستند.

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. کالکشن “DEP ROOKS” شامل مجموعه ای از ان اف تی های کلاغ ها هستند که هر کدام شخصیت منحصر به فردی خودش را دارد. و به صورت انیمیشن ساخته شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا