اخباراخبار رمز ارزها

رشد بهتر اتریوم نسبت به بیت کوین | آیا حمایت ۲۵۰۰ دلار حفظ می‌شود؟

ارز دیجیتال اتریوم، از ۸ ژانویه تا ۱۱ ژانویه، ۲۰ درصد افزایش قیمت داشت و به سطح ۲۶۰۰ دلار رسید. اتریوم از ۸ ژانویه تاکنون ۱۹.۵ درصد بهتر از بیت کوین عمل کرده است که رفتار غیرمعمولی را نشان می‌دهد که آخرین بار در اکتبر ۲۰۲۲ مشاهده شده بود.

سرمایه‌گذاران اتریوم این سوال را مطرح می‌کنند که آیا سطح حمایتی ۲۵۰۰ دلار حفظ خواهد شد یا خیر. با توجه به اینکه برجسته‌ترین محرک‌های اتریوم، یعنی ETF اسپات اتریوم و ارتقای بعدی این شبکه به زودی اتفاق نمی‌افتند، برخی این را فرصتی برای متمایز شدن اتریوم از سایر ارزهای دیجیتال می‌دانند، اما اگر همه چیز خوب پیش نرود یا به تأخیر بیفتد، خطراتی نیز به همراه دارد.

اینکه اتریوم در یک هفته ۱۵ درصد بهتر از بیت کوین عمل کند، به خصوص در دو سال گذشته، امری رایج نبوده است. در سال ۲۰۲۲، اتریوم با چالش‌هایی مانند کاهش ارزش سرمایه‌های قفل شده و کارمزدهای بالای تراکنش‌ها مواجه شد که باعث جذابیت دیگر بلاکچین‌ها گردید. از سوی دیگر، بیت کوین با پیش‌بینی تایید ETF اسپات، به ویژه پس از پیوستن بلک‌راک در ژوئن ۲۰۲۳، مورد حمایت شدیدی قرار گرفت.

آخرین باری که اتریوم به طور قابل توجهی نسبت به بیت کوین عملکرد بهتری داشت، ۱۴ ماه پیش بود که در ۲۹ اکتبر ۲۰۲۲ از ۱۳۰۵ دلار به ۱۶۱۵ دلار در یک هفته رسید. با این حال، این مدت، کوتاه بود، زیرا اتریوم بعداً در ۹ نوامبر ۲۰۲۲ به زیر ۱۱۰۰ دلار بازگشت.

شایان ذکر است که در جولای و آگوست ۲۰۲۲، اتریوم در یک ماه ۶۳ درصد از بیت کوین بهتر عمل کرد. علیرغم اینکه اتر به ۲۰۰۰ دلار نرسید، در هنگام اصلاح بازار مزیت خود را نسبت به بیت کوین حفظ کرد، که با توجه به تسلط بیت کوین غیرعادی به نظر می‌رسد.

سیگنال تقاضای قوی اتریوم با افزایش فعالیت در شبکه

قدرت و تقاضای اتریوم برای توکن بومی خود، ETH را می‌توان با مشاهده فعالیت در شبکه آن سنجید. برای اندازه‌گیری تقاضای شبکه، باید معیارهای مربوط به استفاده از DAppها را بررسی کنیم. در ماه گذشته، DAppهای اصلی اتریوم در آدرس‌های فعال، ۲۶ درصد کاهش داشته‌اند. با وجود این، حجم پلتفرم‌هایی مانند Uniswap، Balancer، ParaSwap و Aave حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است. حتی بدون در نظر گرفتن لایه‌ دوهای اتریوم، لایه اصلی اتریوم، شش برابر بیشتر از بزرگترین رقیب خود، یعنی BNB Chain تسلط دارد که نشان می‌دهد نگرانی‌ها در مورد کارمزدهای بالا به ویژه در صنعت دیفای بیش از حد است.

علاوه بر فعالیت قوی روی زنجیره، قیمت اتریوم می‌تواند از هارد فورک “Dencun” بهره ببرد، ارتقایی که هدف آن افزایش در دسترس بودن داده و کاهش هزینه تراکنش‌هاست. انتظار می‌رود اجرای آزمایشی در ۱۷ ژانویه آغاز شود. علاوه بر این، تحلیلگران بلومبرگ احتمال تایید ۷۰ درصدی برای ETF اتریوم را تا ماه می پیش‌بینی می‌کنند، که حرکت صعودی و قدرت حمایت از سطح ۲۵۰۰ دلار را بیش از پیش تقویت می‌کند.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا