تحلیل و سرمایه گذاری

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت در 1402

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

امروزه با گسترش ارزهای دیجیتال، اکثر افراد به سرمایه‌گذاری در این بازار روی آورده‌اند. با توجه به اینکه ارزهای زیادی در بازار وجود دارد، سوالی که شاید اکثر افراد با آن مواجه شوند این است که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت کدام است. نمی‌توان با قطعیت گفت چه ارزی بهتر است؛ زیرا این امر به عوامل زیادی بستگی دارد و باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید. در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینوکس، با ما همراه شوید تا به بررسی عوامل موثر در انتخاب مناسب‌ترین ارز دیجیتال و معرفی بهترین ارز برای سرمایه گذاری بلند مدت بپردازیم. همچنین در انتهای این، لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

فهرست موضوعات مقاله

مزایای سرمایه گذاری بلند مدت در کریپتوکارنسی

کسانی که دارایی کریپتو خود را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌بینند برای چندین سال آن را نگه می‌دارند تا بازده درآمدی خود را افزایش دهند. اگر تصور یک رشد انفجاری در فناوری‌های بلاکچینی را دارید سرمایه‌گذاری در کریپتو برای درازمدت می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد.

البته بسیار مهم است که این نکته را درنظر داشته باشید که بازار کریپتو خطرات و ریسک‌هایی به همراه دارد. قبل از ورود به فضای ارزهای دیجیتال، باید بدانید که پولی که به سختی به دست آورده‌اید را کجا سرمایه‌گذاری می‌کنید. البته سرمایه‌گذاری بلند مدت مزایای زیادی دارد که شامل موارد زیر است:

  • ایجاد استقلال مالی و شکست تورم
  • بازار رو به رشد فناوری بلاکچین
  • هر چه این بازار در دراز مدت کاربران بیشتری داشته باشد، احتمال افزایش ارزش آن بیشتر می‌شود.
  • امکان کنترل مستقیم بر سبد دارایی که به معنای کارمزد کمتر و دسترسی بهتر به سرمایه‌گذاری برای شما است.

ارزهای دیجیتال دارایی‌های بسیار پرنوسانی هستند. همانطور که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند یکی از راه‌های کسب سود سریع باشد، ارزش سبد سرمایه‌گذاری شما می‌تواند در کمتر از یک روز کاهش یابد.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

عوامل زیادی در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت وجود دارند که لازم است به آن‌ها توجه کنید. در ادامه فاکتورهای مهم برای انتخاب یک ارز را به شما معرفی می‌کنیم.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری
عوامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

بررسی وایت پیپر ارز دیجیتال

وایت پیپر (Whitepaper) یک گزارش کامل و جامع در هر موضوع خاص است که با طرح مسئله، راه حلی برای آن ارائه می‌دهد. این گزارش باعث می‌شود افراد درباره یک موضوع اطلاعات کسب کنند و درباره آن تصمیم بگیرند. وایت پپیرها تنها در حوزه ارز دیجیتال به کار نمی‌روند و مسائل مختلف را در برمی‌گیرند؛ اما امروزه در حوزه ارز دیجیتال کاربرد فراوانی دارند و ممکن است اسم آن را زیاد بشنوید. در وایت پیپرها، مواردی نظیر فلسفه ایجاد ارز، مزایا و معایب آن و چگونگی تایید تراکنش‌ها بیان می‌شود.

میزان ریسک‌پذیری شما

اینکه میزان ریسک‌پذیری شما چقدر است تاثیر زیادی بر انتخاب ارز دیجیتال دارد؛ زیرا ارزهای دیجیتال با کاهش و افزایش قیمت روبه‌رو می شوند و ممکن است کلا سقوط کنند. اگر قصد سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال را دارید باید ریسک‌پذیر باشید.

علت خرید ارز دیجیتال

یکی از مواردی که پیش از خرید بهترین ارز برای سرمایه گذاری بلند مدت باید به آن توجه داشته باشید این است که چرا ارز دیجیتال می‌‌خرید و چه انتظاری از ارز خریداری شده دارید؛ بر این اساس بهتر می‌توانید برای انتخاب ارز تصمیم بگیرید. به دلیل وجود فناوری بلاکچین، ارزش بلندمدتی برای ارزهای دیجیتال وجود دارد. این موضوع سرمایه‌گذاری بلندمدت در کریپتو را به سرمایه‌گذاری روی جواهرات یک تاج که بلاکچین است، تشبیه کرده‌اند.

ارزش بازار ارز دیجیتال

پیش از تصمیم‌گیری برای خرید بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت باید از میزان خرید و فروش آن آگاهی پیدا کنید. ارزش بازار یا مارکت کپ، وسعت معامله‌های ارز دیجیتال را نشان می‌دهد و به شما در یک تصمیم‌گیری هوشمندانه کمک می‌کند. نحوه محاسبه ارزش بازار به این صورت است: قیمت فعلی ارز دیجیتال ضرب در تعداد کل ارزهای در گردش. بهتر است ارزهایی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید که مارکت کپ بالایی دارند.

پیش از تصمیم‌گیری برای خرید هر ارز باید از میزان خرید و فروش آن آگاهی پیدا کنید. ارزش بازار یا مارکت کپ، وسعت معامله‌های ارز دیجیتال را نشان می‌دهد و به شما در یک تصمیم‌گیری هوشمندانه کمک می‌کند. نحوه محاسبه ارزش بازار به این صورت است: قیمت فعلی ارز دیجیتال ضرب در تعداد کل ارزهای در گردش. بهتر است ارزهایی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید که مارکت کپ بالایی دارند.

حجم در گردش ارز دیجیتال

یکی دیگر از فاکتورهای اصلی برای انتخاب ارز دیجیتال، حجم در گردش است. هرچه یک ارز دیجیتال از حجم در گردش بیشتری برخوردار باشد، انتخاب مناسب‌تری برای بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت خواهد بود.

حداکثر عرضه ارز دیجیتال

منظور از حداکثر عرضه، تعداد ارز دیجیتالی است که وارد بازار می‌شود. اطلاع از حداکثر عرضه به شما در شناخت چشم انداز آینده یک ارز کمک می‌کند.

طول عمر ارز دیجیتال

هرچه مدت حضور یک ارز دیجیتال در بازار بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توان به آن اعتماد کرد. به عبارت دیگر طول عمر بیشتر یک ارز، اصالت و امنیت آن را نشان می‌دهد. البته قیمت ارزهایی که جدید وارد بازار می شوند در صورت ارزشمند بودن و میزان تقاضا برای آن، به مرور زمان افزایش خواهد یافت و می‌توان به عنوان سرمایه گذاری روی آن حساب باز کرد.

کاربردی بودن ارز دیجیتال

برای ماندگار شدن یک ارز دیجیتال، کاربردی بودن آن مهم است. به عنوان مثال، بلاکچین اتریوم یک شبکه با کاربرد فراوا‌ن است که اکثر ارز دیجیتال‌های جدید بر روی شبکه آن ایجاد می‌شوند. برخی دیگر از ارزهای دیجیتال در بازی‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کیف پول ارز دیجیتال

یک ارز دیجیتال خاص ممکن است توسط همه کیف‌ پول‌ها در بازار کریپتوکارنسی پشتیبانی نشود. به همین علت حتما پیش از خرید بررسی کنید که ارز دیجیتال مورد نظر شما، توسط کدام کیف پول پشتیبانی می‌شود.

معرفی چند مورد از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

بیت‌کوین به دلیل پذیرش گسترده و سابقه قوی آن به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت در نظر گرفته می‌شود. سایر رمزارزها با پتانسیل رشد بلندمدت شامل ارزهای دیجیتال با ارزش بالا مانند اتریوم، بایننس کوین و کاردانو، کوین‌های DeFi و توکن‌های حریم خصوصی می‌شوند که موارد استفاده زیادی دارند. در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت می‌پردازیم:

1. بیت کوین؛ بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت

یکی از معروف‌ترین و بهترین ارزهای دیجیتال، بیت کوین است که در سال ۲۰۰۹ توسط ساتوشی ناکاموتا ایجاد شد. بیت کوین مانند دیگر ارزهای دیجیتال روی یک بلاکچین اجرا می‌شود و یکی از امن ترین ارزهای دیجیتال است که به راحتی نمی‌توان آن را سرقت کرد.
پس از اینکه بیت کوین به یک نام شناخته شده تبدیل شد، قیمت آن به شدت افزایش پیدا کرد. در ماه می ۲۰۱۶ قیمت این ارز ۵۰۰ دلار بود؛ در حالی که در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ با رشد ۳۳۵۳ درصدی، قیمت بیت کوین به ۱۷۲۶۶ دلار رسید و در ماه جوی به بیش از 30هزار دلار سعود کرد.
بیت کوین در سال‌های گذشته با چالش‌های فراوانی روبه‌رو شده بود و سقوط‌های زیادی را پشت سر گذاشته است؛ اما هر بار توانسته است برگردد و خودش را در صدر ارزهای دیجیتال قرار دهد.

معرفی چند مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

چرا بیت کوین سرمایه گذاری خوبی برای بلندمدت است؟

سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین یک تلاش پرسود برای کسانی است که به دنبال به حداکثر رساندن بازده سرمایه خود هستند. قیمت این ارز بسیار ناپایدار است، بدین ترتیب با در نظر داشتن روندهای صعودی و نزولی آن می‌توان از ترید آن سود زیادی بدست آورد. اگرچه نگهداری آن در بلندمدت نیز یکی دیگر از راه‌های سودهی این ارز است.

بیت کوین؛ بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

در این مورد بخوانید: آینده بیت کوین، پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۲

2. اتریوم، دومین ارز برتر برای سرمایه‌گذاری بلندمدت

اتریوم، یکی دیگر از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت است که کاربردهای فروانی دارد و با ایجاد قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز، باعث جذب کاربران زیادی شده است. پس از بیت کوین، اتریوم در رتبه دوم ارزهای دیجیتال قرار دارد و می‌توان آینده درخشانی را برای آن در نظر گرفت. ارتقای اخیر اتریوم باعث تبدیل پروتکل اثبات کار به پروتکل اثبات سهام شده است و می تواند به بهبود مقیاس پذیری، امنیت و پایداری شبکه کمک کند.
اتریوم نیز از زمان ایجاد، رشد زیادی را تجربه کرده است. به طوری که قیمت این ارز در آوریل ۲۰۱۶، حدود ۱۱ دلار بود و این قیمت در ژانویه ۲۰۲۳ به ۱۳۳۱ دلار رسید و این به معنی آن است که قیمت آن ۱۱۹۹۶ درصد افزایش داشته است.

چرا اتریوم سرمایه گذاری خوبی برای بلندمدت است؟

پتانسیل اتریوم برای نوآوری مداوم، این رمزارز را به یک سرمایه‌گذاری ایده‌آل تبدیل کرده است. این پلتفرم همیشه در حال پیشرفت است و به‌روزرسانی‌ها و اصلاحات برای بهبود ویژگی‌های آن وجود دارد. همچنین بلاکچین اتریوم محیطی عالی برای توسعه‌دهندگان جهت ایجاد قراردادهای هوشمند و DApp‌های جدید به‌وجود آورده است.

در این مورد بخوانید: آینده اتریوم: پیش بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰

اتریوم، دومین ارز برتر برای سرمایه‌گذاری بلندمدت

3. پولکادات، بهترین رمزارز وب 3.0 برای خرید

پولکادات جزو نسل جدید شبکه بلاکچین است که باعث اتصال بلاکچین‌های متعدد به شبکه می‌شود. امکان انتقال بین بلاکچین‌های مختلف در این شبکه وجود دارد و از چند زنجیره توسط شبکه پشتیبانی می‌کند. هدف پولکادات، برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری و سرعت ثبت تراکنش است و تمرکز آن بر روی انتقال ارزهای دیجیتال بین بلاکچین‌ها با حفظ امنیت است؛ از این رو می‌توان پولکادات را یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت دانست.

چرا پولکادات سرمایه گذاری خوبی برای بلندمدت است؟

همانطور که می دانیم، پولکادوت جزو 20 ارز برتر پتانسل رشد زیادی از خود نشان داده است. پولکادوت (DOT) دارای سرعت بالایی است و می‌تواند در جریانات نقدینگی بالا رشد کند.

پولکادات، بهترین رمزارز وب 3.0 برای خرید

4. تتر، بهترین ارز برای سرمایه گذاری بلند مدت

برخلاف برخی از ارزهای دیجیتال، تتر یک استیبل کوین است و این به معنای آن است که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. این ارز، یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌های بازار کریپتوکارنسی است که به تامین نقدینگی و کمتر شدن ضرر کاربران در مقابل نوسانات بازار کمک زیادی می‌کند. سرمایه‌گذاران می‌توانند برای فرار از بازارهای نزولی و بدون تبدیل سرمایه خود به ارزهای فیات، از رمزارز تتر استفاده کنند.

چرا تتر سرمایه گذاری خوبی برای بلندمدت است؟

مهم‌ترین دلیل سرمایه‌گذاری روی تتر حفاظت از ارزش پول در برابر نوسانات بازار و قیمت دلار است. علاوه بر این خرید تتر به بهبود نقدینگی در دنیای کریپتوکارنسی، تسهیل معاملات و ایجاد ثبات در دنیای رمزارزها کمک می‌کند.

تتر، استیبل کوین برتر

5. بایننس کوین، رمز ارز کاربردی برتر

بایننس کوین، یکی از کم‌ریسک‌ترین ارزهای دیجیتال است که قیمت آن با عملکرد صرافی بایننس ارتباط مستقیمی دارد. در طول سال‌های اخیر، عملکرد هوشمندانه این صرافی، آن را جزو عناصر جدای‌ناپذیر بازار ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. قیمت بایننس کوین در سال ۲۰۱۷ تنها 0,10 بود و در آوریل ۲۰۲۳ قیمت آن تا ۳۴۸ دلار افزایش داشت.

بایننس کوین ایجاد شده است تا اطمینان حاصل شود که کاربران از تجربه خود در هنگام ترید، استیک و وام‌دهی در صرافی بایننس بیشترین بهره را ببرند. نگه داشتن توکن‌های BNB به معامله‌گران امکان دسترسی به تخفیف کارمزد هنگام انجام معاملات را می‌دهد.

چرا بایننس کوین سرمایه‌گذاری خوبی برای بلندمدت است؟

دلایل مختلفی برای سرمایه‌گذاری روی بایننس کوین وجود دارد. یکی از این دلایل، کاربرد آن در اکوسیستم بایننس است. همانطور که بایننس به رشد و گسترش خدمات خود ادامه می‌دهد، تقاضا برای BNB ممکن است افزایش یابد و به طور بالقوه، ارزش آن را افزایش دهد.

در این مورد بخوانید: آینده بایننس کوین: پیش بینی قیمت بایننس کوین در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰

بایننس کوین،یکی از بهترین ارز برای سرمایه گذاری بلندمدت

6. ریپل، یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

XRP که با نام ریپل نیز شناخته می‌شود یکی از ارزهای پرحاشیه در بازار است؛ اما با این وجود در رتبه ششم ارزهای دیجیتال با ارزش ایستاده است. هدف ریپل با سایر ارزهای دیجیتال متفاوت است و می‌خواهد با همکاری بانک‌های مختلف جهان، اجازه انتقال پول را به صورت آنی و فرامرزی فراهم کند.
در آغاز سال ۲۰۱۷ قیمت ریپل 0,006 بود که در ژانویه ۲۰۲۳ قیمت آن به 0,35 رسید و چیزی حدود ۵۷۱۵ درصد رشد داشته است.

7. کاردانو، بهترین رقیب اتریوم

کاردانو جزو ارزهای نسل سوم است که در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک پروژه برای تغییر و تحول در بازار ارز دیجیتال راه‌اندازی شد. این پروژه به عنوان یک ارز نسل سوم، از امنیت و پایداری بیشتری برخوردار است و مزایای بسیاری نسبت سایر ارزها دارد. در حالی که قبل از ادغام در بلاکچین اتریوم، این شبکه از پروتکل اثبات کار قدیمی‌تری برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کرد، پروتکل اثبات سهام کاردانو عملکرد مشابهی داشت، اما سریع‌تر، ارزان‌تر و کارآمدتر بود.

این ارز در مقایسه با سایر ارزها رشد کمتری داشته است. در سال ۲۰۱۷ قیمت این ارز 0,02 دلار بود که قیمت آن ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ به 0,32 رسیده است و رشد آن تنها ۱۴۸۳ درصد بوده است.

چرا کاردانو سرمایه‌گذاری خوبی برای بلندمدت است؟

کاردانو به دلایل متعدد در دسته بهترین خرید ارز دیجیتال برای بلند مدت قرار می‌گیرد. این ارز با تیم توسعه و جامعه با تجربه، همراه با نقشه راه مشخص، دارای برنامه‌های بلندپروازانه است و این پتانسیل را دارد که در سال‌های آینده یکی از پلتفرم‌های پیشرو در حوزه بلاکچین باشد. تمرکز سیستم آن بر پایداری و مقیاس‌پذیری است، این دو، از ویژگی‌های ضروری برای موفقیت‌های بلندمدت هستند. علاوه بر این، رشد ADA در سال‌های اخیر توجه سرمایه‌گذاران نهادی و همچنین موسسات مالی بزرگ را به خود جلب کرده است که می‌تواند تقاضای آن را در آینده افزایش دهد.

در این رابطه بخوانید: آینده کاردانو: پیش بینی قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰

کاردانو، یکی از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

8. چین لینک، یکی ارز بهترین ارز برای سرمایه گذاری بلند مدت

یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت چین لینک است که توانسته در مدت زمان کم، خود را در رده‌های بالای ارزهای دیجیتال جای دهد. این ارز در سال ۲۰۱۴ ایجاد شد؛ اما در سال ۲۰۱۷ به بهره‌برداری رسید. این شبکه ابتدا به عنوان یک سیستم اوراکلی طراحی شده بود و اطلاعات ورودی را اعتبارسنجی می‌کرد. اوراکل یک نرم افزار معروف است که در نقش یک واسط، باعث ترجمه داده‌های انتقال واقعی به قراردادهای هوشمند روی بلاک‌چین‌ها است. توکن این شبکه که با نماد LINK معامله می‌شود، تراکنش‌ها را در شبکه تسهیل می‌کند.

چرا چین لینک سرمایه‌گذاری خوبی برای بلندمدت است؟

چین‌لینک عملکرد و زیرساخت بلاکچین‌های جهان را گسترش می‌دهد و سطح جدیدی از انعطاف پذیری را در اختیار توسعه‌دهندگان بازار کریپتو قرار می‌دهد. به این دلایل و موارد دیگر، این ارز همچنان یکی از داغ‌ترین کوین‌ها در این بازار است.

دراین مورد بخوانید: ۱۰ بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه و ترید در ۱۴۰۲

سولانا، بهترین رمزارز برای سرمایه گذاری بلند مدت

پلتفرم سولانا یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت است. سرعت بالا و مقیاس پذیری، به عنوان دو ویژگی قابل توجه در این پروژه شناخته می‌شود. یکی از اهداف اصلی رمزارز سولانا، ایجاد بستر مناسب جهت استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و خدمات مالی در بازار کریپتوکارنسی است.

این پروژه با مکانیسم اجماع منحصربه‌فرد خود که با نام اثبات تاریخ (Proof of History) شناخته می‌شود توانسته است سرعت پردازش تراکنش‌ها تا حد چشمگیری افزایش دهد. همین ویژگی در کنار امنیت قابل قبول این شبکه، بسیاری از کاربران بازار رمزارزها را تشویق به استفاده از این بلاکچین کرده است.

با توجه به پتانسیل بالای این پروژه جهت افزایش سرعت ثبت تراکنش‌ها در کنار هزینه کارمزد پایین، سولانا در لیست بهترین رمزارز برای سرمایه گذاری بلند مدت در سال 2024 قرار می‌گیرد. در ابتدای سال 2024 این ارز دیجیتال توانست برای مدت کوتاهی حجم فروش ان اف تی خود را بالاتر از شبکه اتریوم ثبت نماید و همین مسئله را می‌توان نقطه عطفی در مسیر توسعه این پروژه درنظر گرفت.

چرا سولانا برای سرمایه گذاری بلندمدت مناسب است؟

از اکتبر سال 2023، پروژه سولانا توانسته رشد بسیار چشمگری را تا حدود 530 درصد نشان دهد و بدین ترتیب این رمزارز جایگاه خود را در بین 10 ارز دیجیتال برتر بازار کریپتوکارنسی براساس ارزش بازار، تثبیت نموده است.

رشد جایگاه این رمزارز به حدی است که برای مدت کوتاهی، توانست جایگاه چهام در این بازار را به خود اختصاص دهد و از بایننس کوین (BNB) پیشی بگیرید. همچنین در زمان نگارش این مقاله، سولانا در جایگاه پنجم بازار کریتوکارنسی و بالاتر از رمزارزهایی همچون کاردانو و ریپل قرار دارد.

به طور کلی با توجه به اهداف و ارزش‌های این پروژه از یکسو و روندهای قیمتی، پروژه سولانا در دسته بهترین خرید ارز دیجیتال برای بلندمدت قرار می‌گیرد. البته توجه داشته باشید که ادامه توسعه این پروژه وابستگی مستقیمی به شرایط کلی بازار رمزارزها دارد و تاکنون یکی از مشکلات این ارز دیجیتال، نوسانات قیمت بوده است. لذا توصیه می‌کنیم قبل از خرید این رمزارز برای سرمایه گذاری بلند مدت، حتما استراتژی خود را به دقت بررسی کرده و سپس اقدام به خرید نمایید.

آوالانچ: از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت

وقتی صحبت از بهترین رمزارز برای سرمایه گذاری بلند مدت در سال 2024 می‌شود، پروژه آوالانچ (Avalanche) یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌رو است. این ارز دیجیتال با ترکیب سه بلاکچین مختلف توانسته است پردازش سریع و البته ایمن تراکنش‌ها را محقق سازد. تمرکز اصلی آوالانچ بر مقیاس‌پذیری، توان عملیاتی بالا و کارمزد پایین قرار دارد و تاکنون توانسته است جایگاه ویژه‌ای در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) کسب نماید.

چرا آوالانچ برای سرمایه گذاری بلندمدت مناسب است؟

قیمت رمزارز بومی این پروژه با نام AVAX از اواسط سال 2023 افزایش یافت و تا ابتدای سال 2024 توانست با قیمت حدود 22 دلار، تقریبا دو برابر رشد کند. روند صعودی قیمت این رمزارز در سال 2024 ادامه یافت و تا 48 دلار نیز رسید. همچنین در زمان نگارش این مقاله، قیمت این ارز دیجیتال در محدوده قیمتی 36 دلار قرار دارد.

با بررسی روند قیمت این پروژه، مشخص است که آوالانچ تاکنون توانسته است رشد قیمت قابل توجهی را نشان دهد و با توجه به اهداف و ویژگی‌های این پروژه، Avalanche در دسته بهترین رمزارز برای سرمایه گذاری بلندمدت در سال 2024 قرار می‌گیرد.

اقدامات مهم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

هنگام خرید ارز دیجیتال، لازم است اقدامات زیر را رعایت کنید.

داشتن استراتژی مناسب

داشتن هدف و استراتژی در موفقیت شما تاثیر زیادی دارد. پس بدون استراتژی وارد این بازار نشوید.

مدریت ریسک

یک محدوده برای سرمایه گذاری تعیین کرده و سعی کنید به آن پایبند بمایند. از سرمایه گذاری پولی که ترس از دست دادن آن را دارید خودداری کنید.

ورود و خروج در زمان مناسب

حتی اگر بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت را پیدا کنید، اگر در زمان نامناسب اقدام به خرید آن نمایید، دچار ضرر خواهید شد. خروج از بازار نیز دارای اهمیت فراوانی است و حتی تصمیم‌گیری برای خروج سخت‌تر است؛ زیرا مواردی مانند ترس یا طمع ممکن است باعث تردید شما شود.

داشتن سبد برنامه ریزی متنوع

یک جمله معروف وجود دارد که می‌گوید: «همه تخم‌ مرغ‌هایتان را در یک سبد قرار ندهید»
یکی از اصول مهم سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی این است که همه پول خود را روی یک ارز قرار ندهید و روی ارزهای مختلفی سرمایه گذاری کنید. در این صورت اگر یک ارز با افت شدید قیمت مواجه شود، دچار زیان فراوان نمی‌شوید.

آگاهی از شت کوین‌ها

هر روز به ارزهایی که در بازار وجود دارند، افزوده می‌شود؛ اما همه ارزها، ارزش سرمایه گذاری ندارند. به کوین‌های بی ارزش که هیچ هدفی را دنبال نمی‌کنند، شت کوین (Shitcoin) گفته می‌شود. این اصطلاح درباره ارزهای بی ارزشی به کار می‌رود که اهداف و چشم‌انداز مشخصی را ارائه نمی‌دهند. پس لازم است پیش از خرید ارز، دقت داشته باشید که بر روی چه رمزارزی سرمایه‌گذاری می‌کنید.

توجه به نوسانات بازار

نوسانات قیمتی ارز، از جذابیت‌های بازار است که برخی از تریدرها از این راه سود زیادی کسب می‌کنند یا به اصطلاح بازار، نوسان‌گیری انجام می‌دهند.
همچنین لازم است نکات زیر را در خرید ارز رعایت کنید:

  • بیشتر از توان مالی خود سرمایه گذاری نکنید.
  • پایین بودن قیمت ارز دلیل قطعی برای خرید و سرمایه گذاری نیست.
  • هنگامی که قیمت ارز در بالاترین حد است، اقدام به خرید نکنید.
  • هیجان خود را کنترل نمایید.
  • با سرمایه گذاری کوچک شروع کنید.
  • پیش‌بینی هیچ فردی قاطع و صددرصدی نیست.

بهترین ارز برای هولد چیست؟

بهترین ارزها برای هولد همان ارزهای برای سرمایه‌گذاری طولانی مدت هستند. از بین موارد بالا اکثر وبسایت‌های تحلیل ارز روی 5 ارز زیر اتفاق نظر دارند.

  1. Bitcoin (BTC)
  2. Ethereum (ETH)
  3. Cardano (ADA)
  4. Polkadot (DOT)
  5. Chainlink (LINK)

سخن پایانی

امروزه ارزهای زیادی در بازار وجود دارند و نمی‌توان با قطعیت فراوان گفت کدام ارز بهتر است. شما باید با توجه به سرمایه و میزان ریسک‌پذیری خود، وارد این بازار شوید. نکات زیادی پیش از خرید بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت وجود دارد که در این مقاله به آن پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم، همه گزارشات درباره ارز‌های دیجیتال را بخوانید و از نظرات افراد متخصص در این حوزه آگاه شوید؛ اما در نهایت خودتان انتخاب کنید چه ارزی را بخرید.

منبع
gobankingrates

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. به نظرم که کاردانو واقعا الکی معروف شده به خصوص که اصلا در آپدیت هاش خوب عمل نمیکنه و کاملا شوآف کرده. بین همه اینا به نظر خودم پولکادات از همه بهتره به خصوص با این سیستم پاراچین. واقعا حرف درست و حسابی برای گفتن داره
    خیلی خیلی خوشحالم اسم سولانا رو ننوشید. این شبکه اومده امنیت رو فدای سرعت کرده. با اینکه فوق العاده سریعه اما سرشار از حفره است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا