WEB 3

معرفی 5 کیف پول web3 برتر، امن و قابل اعتماد

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

از web3 به‌عنوان آینده اینترنت یاد می‌کنند. این موج جدید از فناوری عمیقا ریشه در اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز دارد و در آن استفاده گسترده‌ای از فناوری بلاک چین و همچینن یادگیری ماشین و هوش مصنوعی می‌شود.

بنابراین با پذیرش گسترده web3، بسیاری از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps)، DeFi، کیف پول‌ها و سایر نوآوری‌ها برای استفاده راحت از این فناوری جدید باید توسعه یابند. کیف پول‌ web3 را باید الزاما روغن چرخ این فناوری بدانیم که به افراد و همچنین شرکت‌ها می‌کند دارایی‌های دیجیتال خود را به‌راحتی مدیریت کنند.

کیف پول web3 چیست؟

به زبان ساده، کیف پول‌های web3 پلتفرم‌های دیجیتالی هستند که امکان دسترسی به فضای وب3 و مانند کیف‌ پول‌های معمول، اجازه ارسال، دریافت و ذخیره رمزارزها را می‌دهند. علاوه‌بر آن با استفاده از آن‌ها کاربران می‌توانند به قراردادهای هوشمند دسترسی داشته باشند، معامله NFTها را انجام دهند، پلتفرم‌های بلاک چین را توسعه دهند و با انجمن‌های مربوطه ارتباط برقرار کنند. معمولاً این کیف پول‌ها دارای مرورگرهای داخلی هستند.


بیشتر بخوانید: وب3 چیست؟


اصطلاحات مرتبط با کیف پول‌ وب 3

کلید عمومی: رشته الفبایی که به شما امکان می‌دهد تراکنش‌های رمزنگاری را واریز و دریافت کنید.
کلید خصوصی: مثل رمزهای عبور، یه عدد طولانی است که برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌شود. همه می‌توانند به کلیدهای عمومی کیف پول web3 دسترسی داشته باشند، اما کلیدهای خصوصی این امکان را می‌دهد که شما برای دسترسی به وجوه خود ادعای مالکیت کنید.
عبارت Seed: فهرستی از ۱۲ تا ۲۴ کلمه تصادفی است که برای بازیابی کیف پول کریپتو استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از کیف پول‌های وب 3

کیف پول‌های وب3 قابلیت‌های زیادی جهت انعطاف و کنترل مدیریت معاملات دارند. در ادامه تعدادی از مزایای این کیف پول‌ها را ذکر می‌کنیم.

استفاده راحت و کاربرپسند بودن

از آنجا که شما دسترسی کاملا به دارایی‌های خود خواهید داشت، استفاده از این کیف پول‌ها آسان است. راه اندازی ساده آن‌ها یک مزیت برای افرادی است که در فضای کریپتو تازه وارد هستند. راه‌اندازی آن‌ها فقط چند دقیقه طول می‌کشد، به محض اینکه یک اکانت ایجاد کردید می‌توانید به رمزارزهای وب3 دسترسی داشته باشید و معامله را شروع کنید.

حریم خصوصی و ناشناس بودن

حفظ حریم شخصی کاربر از بهترین ویژگی‌های وب3 است و با استفاده از این ولت‌ها اطلاعات شما امن و محافظت شده خواهند بود. این بدان معنی است که در حالی که شما با آدرس دیگری معامله می‌کنید، شناخت گیرنده تقریبا غیرممکن است.

امنیت پیشرفته

امنیت دارایی شما یکی دیگر از مزایای مهم ولت وب3 است. آن‌ها این اطمینان را به شما می‌دهند که سرمایه شما حین معاملات، اطلاعات، هویت و دسترسی به سرمایه در امنیت کامل خواهد بود.اکثر کیف‌پول‌ها از یک روش ثبت‌نام/ورود رمزگذاری شده استفاده می‌کنند که تضمین می‌کند دیگران نمی‌توانند به کیف پول شما دسترسی داشته باشند و هیچ تخلفی وجود نخواهد داشت.

در ادامه به معرفی 5 کیف پول وب3 میپردازیم.

کیف پول شخصی کوین‌بیس ( Coinbase Wallet)

کوین بیس یک کیف پول غیر امانی(self-custody) است یعنی امکان کنترل کلید خصوصی را به شما می‌دهد بنابراین شما مدیریت کامل بر دارایی خود را دارید. با استفاده از آن می‌توانید به هزاران توکن و DApps دسترسی داشته باشید و NFTهای خود (توکن‌های ERC-721) را در یک جا ذخیره کنید.

این کیف پول وب3 اجازه می‌دهد به امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) دسترسی داشته باشید و بتوانید توکن‌های اتریوم خود را به بسیاری از پروژه‌های دیفای متصل کنید. علاوه بر این، کاربران می‌توانند در ایردراپ‌ها شرکت کنند که شانس آن‌ها را برای دریافت رایگان کوین‌های کریپتو افزایش می‌دهد.

این کیف پول web3 همچنین از رویدادهای عرضه اولیه کوین (ICOs) نیز پشتیبانی می‌کند تا کاربران در بهترین قیمت ممکن، کوین‌های جدید را پیدا کنند. به کمک کوین بیس ولت، شما همچنین می‌توانید یک عضو DAO شوید و در پروژه‌های بزرگ web3 شرکت کنید.

coinbase یک کیف پول web3

کیف پول متامسک (MetaMask)، کیف پول کریپتویی برای دیفای، وب3 و NFT

متامسک (MetaMask) یک کیف پول غیرامانی (self-custody) است که اجازه می‌دهد توکن‌های مورد نظر خود را بخرید، ذخیره کنید، بفرستید و تعویض کنید. این کیف پول به شکل یک افزونه برای مرورگر کروم و سایر مرورگرهای تحت وب محبوب موجود است. همچنین کاربران اندروید و آی او اس می‌توانند از آن استفاده کنند.

این کیف پول الزاما برای بلاک چین اتریوم ساخته شده است و کاربران از آن می‌توانند برای نگهداری اتریوم و سایر توکن‌های ERC-20 استفاده کنند. همچنین آن‌ها به کمک این کیف پول web3 می‌توانند بسیاری از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را بررسی کنند.

کاربران پیشرفته‌تر با استفاده از متامسک می‌توانند به یک شیوه بدون نیاز به مجوز، با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ارتباط برقرار کنند. یعنی نیازی نیست کلیدهای خصوصی خود را با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز وصل کنید تا این فرآیند به‌مراتب امن‌تر شود.

با آن‌که این کیف پول web3 به‌طور کلی برای بلاک چین اتریوم است اما با استفاده از آن می‌توانید به شبکه‌های سازگار با EVM (ماشین مجازی اتریوم) دیگر مانند بایننس اسمارت چین، پالیگان، HECO و موارد متعدد دیگر نیز دسترسی داشته باشید.

این کیف لاگین‌های شما را امن می‌کند و کلیدهای خصوصی‌تان رمزنگاری شده‌اند. تنها باید عبارت بازیابی خود را در جایی امن نگه دارید تا دسترسی به حسابتان را از دست ندهید.

کیف پول متامسک (MetaMask)، کیف پول کریپتویی برای دیفای، وب3 و NFT

کیف پول Rainbow، معروف‌ترین ولت اتریوم

آن‌طور که در سایت این کیف پول web3 ذکر شده است، Rainbow یک کیف پول غیرامانی، با قابلیت استفاده راحت و امنیت بالا است که به کاربران اجازه می‌دهد یک کیف پول اتریوم بسازند، NFTها را جمع‌آوری کنند و در دنیای جدید وب 3 کاوش کنند.

این کیف پول در حال حاضر روی دستگاه‌های موبایل اندروید و آی او اس به‌خوبی کاری می‌کند. این کیف پول قابلیت‌های نوآورانه زیادی دارد از جمله پشتیبانی از NFT، ادغام با پروتکل WalletConnect و موارد متعدد دیگر.

کیف پول Rainbow یک پلتفرم با کاربری آسان در خود دارد که کاربران از آن می‌توانند برای تعویض توکن‌های خود با توکن دیگر استفاده کنند. بنابراین می‌توانید توکن‌های ERC-20 مختلف را بدون نیاز به یک صرافی خارجی، به یکدیگر تبدیل کنید.

این کیف پول web3 همچنین جلوی کلاهبرداری از کاربران را می‌گیرد و بنابراین لیست تایید شده‌ای از توکن‌هایی دارد که تعویض آن‌ها امن است. امنیت را در اولویت قرار می‌دهد و کاربران می‌توانند کلید خصوصی رمزنگاری شده خود را در آیکلود ذخیره کنند تا ریکاوری اکانت یکپارچه شود.

کیف پول Rainbow، معروف‌ترین ولت اتریوم

کیف پول تراست ولت، معروف‌ترین ولت کریپتو

تراست ولت (Trust Wallet) یک کیف پول web3 دیگر است که با نصب آن به میلیون‌ها NFT و ارز دیجیتال روی بلاک چین‌های مختلف از جمله اتریوم و بایننس چین دسترسی خواهید داشت.

این کیف پول نسخه موبایل دارد و به‌راحتی می‌توانید از بخش‌های مختلف آن استفاده کنید. نصب تراست ولت تنها چند دقیقه زمان می‌برد. همچنین به کاربران ولت‌های دیگر مانند متامسک و MyEtherWallet اجازه می‌دهد جزئیات خود را با استفاده از کلید خصوصی یا عبارت بازیابی، روی تراست ولت ایمپورت کنند.

همچنین می‌توانید روی این کیف پول web3 ارزهایی مانند تزوس، سولانا، BNB و ترون را استیک کنید و از نگهداری آن‌ها پاداش به‌دست آورید. این کیف پول همچنین یک مرورگر داخلی برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز دارد تا بتوانید به محصولات دیفای محبوب خود دسترسی مستقیم داشته باشد و محصولات جدید را کشف کنید.

برای امنیت بیشتر می‌توانید برای ورود به تراست ولت از پین یا اثرانگشت استفاده کنید و شاید یک عیب این کیف پول پشتیبانی نکردن از ورود دو مرحله‌ای (Two-factor authentication) باشد.

توصیه می‌کنیم در حین نصب تراست ولت حتما 12 عبارت بازیابی خود را یادداشت کنید و در جای امنی نگه دارید تا در صورت اتفاق ناخواسته، قادر به بازیابی آن باشید.

کیف پول تراست ولت، معروف‌ترین ولت کریپتو

کیف پول Argent، کیف پول رسمی قراردادهای هوشمند

Argent یک کیف پول web3 دیگر است که با استفاده از آن می‌توانید با کارمزدهای پایین روی لایه 2 اتریوم، ارزهای مورد نظر خود را بخرید، کسب کنید، استیک کرده و معامله کنید. این کیف پول برای ادغام اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز اتریوم در یک اپلیکیشن با یک رابط کاربری جامع توسعه یافته است.

باید توجه کنید که Argent تنها از اتریوم، توکن‌های روی بلاک چین آن و NFTها پشتیبانی می‌کند. کاربران برای استفاده از این کیف پول تنها به شماره تلفن خود نیاز دارند و سپس باید یک نام کاربری بسازد. از این نام کاربری برای فرستادن و دریافت ارزهای دیجیتال، شبیه به پلتفرم‌های پرداخت سنتی مانند Cashapp، استفاده خواهد شد.

این کیف پول همچنین از قابلیتی به اسم «امنیت ضدگلوله» بهره‌ می‌برد، یعنی کاربران بدون نیاز به عبارت بازیابی می‌توانند کیف پول خود را ریکاوری کنند.

این کیف پول به جای عبارت بازیابی از روش «ریکاوری اجتماعی» استفاده می‌کند. براساس این روش اقوام نزدیک کاربر تحت عنوان «محافظان» به تایید حساب یک کاربر در صورت گم شدن دستگاه او یا استفاده از دستگاهی جدید، کمک می‌کنند.

کیف پول Argent، کیف پول رسمی قراردادهای هوشمند

سخن نهایی

قبل از آن‌که بخواهید وارد فضای وب 3 شوید، باید یک کیف پول web3 امن و مناسب داشته باشید. چنین کیف پولی کلیدهای خصوصی شما را با امنیت ذخیره می‌کند و اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم، بیت کوین، سولانا و موارد متعدد دیگر را بفرستید و دریافت کنید.

صدها کیف پول وب 3 وجود دارند اما مواردی که در بالا نام بردیم محبوب‌ترین و قابل اعتمادترین پلتفرم‌ها برای شروع هستند. این کیف پول‌ها ابزارهای گوناگونی دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دارایی‌های خود را با امنیت بالا مدیریت و نگهداری کنید.

ولت web3 چیست؟

کیف پول وب 3 یک پلتفرم دیجیتالی است که دسترسی به فضای وب 3 را ارائه می دهد. این ولت‌ها شبیه کیف پول‌های معمولی رمزنگاری هستند که به کاربران امکان ذخیره، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال را می‌دهند.

بهترین کیف پول‌های وب 3 کدامند؟

تعدادی از کیف پول‌های محبوب و پرکاربرد وب3 عبارتند از MetaMask با تقریباً 21 میلیون کاربر فعال ماهانه ، Trustwallet که به دلیل پشتیبانی از میلیون‌ها ارز دیجیتال شناخته شده و دیگری Coinbase است که دسترسی آسان به فروشگاه‌های کریپتو را ارائه می‌دهد.

آیا Coinbase یک کیف پول web3 است؟

بله، کیف پول Coinbase کنترل دارایی را به خود کاربر داده و به چندین ویژگی وب 3 دسترسی می‌دهد و به کاربران امکان می دهد DApp های مبتنی بر اتریوم را مستقیماً از طریق مرورگر درون برنامه‌ای خوداستفاده کنند.

آیا متامسک یک کیف پول وب 3 است؟

بله. MetaMask یک کیف پول وب۳ شناخته شده است که برای کار با تمام چین‌های سازگار با اتریوم ساخته شده است.

منبع
beincrypto

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا