ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال بی یو اس دی چیست؟ BUSD استیبل کوین مطرح

ارز دیجیتال بی یو اس دی با نماد اختصاری BUSD یکی از چندین استیبل کوین مطرح بازار کریپتوکارنسی است که بین معامله‌گران تازه وارد از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این توکن مبتنی بر بلاکچین بوده و با پشتوانه دلار آمریکا فعالیت می‌کند. نهادها و اداره‌های معتبری بر فعالیت و ذخایر ارز دیجیتال بی یو اس دی نظارت دارند که دلیل محکمی بر قانونی بودن فعالیت آن است. ضمن اینکه این نظارت دقیق باعث افزایش امنیت این استیبل کوین نیز می‌شود.

ارز بایننس یو اس دی که با نام دلار بایننس نیز شناخته می‌شود، یک نوع دلار دیجیتالی است که بر مبنای بلاکچین اتریوم ساخته شده است و در همین راستا از استاندارد ERC-20 نیز پیروی می‌کند.

درباره امنیت این استیبل کوین، خوب است بدانید رگولاتوری آمریکا تنها سه ارز دیجیتال در جهان را تأیید کرده است که ارز دیجیتال بی یو اس دی نیز یکی از آن‌ها است. ما در ادامه این مقاله از اینوکس به بررسی و کاربرد این ارز دیجیتال می‌پردازیم.

بی یو اس دی چیست؟

برای شروع و به طور خلاصه می‌توان این گونه گفت که از آنجایی که بایننس یو اس دی یک استیبل کوین است، می‌توان از آن به عنوان نسخه دیجیتالی از دلار آمریکا یاد کرد. در واقع ارزش این رمز ارز به ارزش دلار آمریکا بستگی دارد. به همین دلیل است که بین معامله‌گران و تریدرهای تازه کار از محبوبیت زیادی برخوردار است.

در پاسخ به سؤال بی یو اس دی چیست می‌توان این گونه گفت که این رمز ارز یک نوع استیبل کوین مبتنی بر بلاکچین است که در سال ۲۰۱۹ توسط صرافی بایننس (Binance) و شرکتی تحت عنوان پاکسوس (Paxos) ارائه شده است.

جالب است بدانید که این گروه در گذشته یک استیبل کوین دیگر تحت عنوان “PAXG” با پشتوانه طلا نیز در بازار عرضه کرده بودند. یکی از نکات مهمی که درباره ارز دیجیتال بایننس یو اس دی وجود دارد این است که اداره خدمات مالی نیویورک (NYDFS) به طور کامل بر آن نظارت می‌کند.

از آنجایی که تیم توسعه دهنده بایننس یو اس دی نهادهای معتبری هستند، می‌توانید نسبت به امنیت این رمز ارز اطمینان کافی داشته باشید. هدف اصلی ارائه ارز دیجیتال بی یو اس دی، بهبود اکوسیستم مالی بود تا ارزهای دیجیتال بتوانند به راحتی ارزهای فیات در بازارهای جهانی مورد معامله قرار بگیرند. شما می‌توانید ارز دیجیتال BUSD را در صرافی‌های مختلف با ارز فیات خریداری کنید و در صورت نیاز به راحتی آن را مجددا به دلار آمریکا تبدیل کنید.

فواید ارز دیجیتال بی یو اس دی چیست

ارزش عرضه کل ارز دیجیتال بی یو اس دی برابر با مقدار دلار آمریکایی است که توسط شرکت پاکسوس به عنوان وثیقه در بانک‌های آمریکا نگهداری می‌شود. این موضوع یکی از محکم‌ترین دلایل برای امن بودن این استیبل کوین است. همچنین استفاده از بایننس یو اس دی مزایای دیگری مثل دسترسی آسان، سرعت بالا و انعطاف پذیری نیز دارد.


در واقع شما به کمک ارز دیجیتال بی یو اس دی می‌توانید معاملاتی با سرعت بالا و تراکنش‌هایی با کارمزد کم داشته باشید. همچنین شما به عنوان یک تریدر با خرید و نگهداری بایننس یو اس دی می‌توانید بدون خارج شدن از دنیای کریپتوکارنسی، دارایی‌های خود را به شکلی پایدار ذخیره کنید.

همچنین خوب است بدانید که توکن بایننس بی یو اس دی در سه بلاکچین بایننس اسمارت چین، اتریوم و بایننس چین پشتیبانی می‌شود. به همین دلیل است که شما با توجه به نیازی که دارید می‌توانید مبادلات توکن‌های خود را بین این سه بلاکچین انجام دهید.

کنترل نوسانات قیمت در بازار رمز ارزها

همان‌طور که می‌دانید بازار ارز دیجیتال جزو بازارهای پرنوسان است. در دوره‌هایی که نوسان این بازار به شدت افزایش پیدا می‌کند، بهترین کاری که تریدرها برای حفظ سرمایه خود می‌توانند انجام دهند این است که دارایی خود را به ارزهایی پایدار و باثبات تبدیل کنند. ارز دیجیتال بی یو اس دی به عنوان یک استیبل کوین برای این کار می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

استفاده از مزیت ارزهای فیات

از آنجایی که ارز بایننس یو اس دی با پشتوانه دلار آمریکا فعالیت می‌کند، قدرت نقدشوندگی بسیار بالایی دارد. بنابراین شما به عنوان یک تریدر زمانی که قصد خارج شدن از یک معامله را داشته باشید، می‌توانید به جای صبر کردن برای انتقال سرمایه خود به یک حساب بانکی، دارایی خود را به ارز دیجیتال بی یو اس دی تبدیل کنید. علاوه بر این هنگام باز کردن یک پوزیشن معاملاتی جدید و برای شارژ کردن حساب خود، می‌توانید به جای ارز فیات از ارز بایننس یو اس دی استفاده کنید.

آربیتراژ

شما به عنوان یک فرد فعال در بازار ارزهای دیجیتال، می‌توانید با هولد کردن ارز بایننس یو اس دی بین صرافی‌های مختلف حرکت کنید. تفاوت قیمتی که بین استخرهای نقدینگی بازارسازهای خودکار (AMM) مختلف وجود دارد باعث می‌شود تا فرصت‌های آربیتراژ زیادی برای شما فراهم شود.

به عبارتی می‌توان گفت آربیتراژ، تفاوت قیمت بین یک ارز، در چندین صرافی ارز دیجیتال است و شما می‌توانید با استفاده از این فرصت، سودهای بسیار زیادی کسب کنید.

بایننس یو اس دی چگونه کار می‌کند؟

یکی از نکات جالبی که درباره بایننس یو اس دی وجود دارد این است که نسبت این توکن به دلار ذخیره شده در بانک‌های آمریکا، همیشه یک به یک است. دلیل این موضوع هم مکانیسم ساده حفظ ارزش ارز دیجیتال بی یو اس دی است.

زمانی که شما یک توکن BUSD به شرکت پاکسوس ارسال می‌کنید در مدت زمانی کم می‌توانید معادل آن یک دلار آمریکا دریافت کنید.حال برای توضیح این مکانیسم می‌توان این گونه گفت که زمانی که ارزش توکن بایننس یو اس دی به کمتر از یک دلار برسد، تریدرهای آربیتراژ سریعا برای خرید مقدار زیادی از این توکن اقدام می‌کنند.

آن‌ها با این کار می‌توانند سود خوبی کسب کنند و ارزهای دیجیتال خود را به ارز فیات تبدیل کنند. در این صورت تقاضا برای ارز دیجیتال بی یو اس دی افزایش پیدا می‌کند و به این ترتیب است که دوباره قیمت آن به یک دلار خواهد رسید.


در رابطه با این مطلب بخوانید : بایننس کوین چیست؟


سخن پایانی

ارز دیجیتال بی یو اس دی یک رمز ارز مفید و محبوب بین تریدرها است. زیرا نه تنها می‌تواند به عنوان یک ابزار برای معاملات ارزی آن‌ها باشد بلکه به عنوان یک سرمایه گذاری پایدار برای تریدرهای تازه کار نیز شناخته می‌شود. استیبل کوین بایننس یو اس دی نسبت به سایر استیبل کوین‌ها از امنیت، نظم و ثبات قیمتی بالایی برخوردار است. در نتیجه نام آن را ممکن است از زبان بسیاری از تریدرها بشنوید. ما در این مقاله اینوکس سعی کردیم تا به سؤالاتی از قبیل BUSD چیست و چه کاربردی دارد پاسخی کامل ارائه دهیم.

سؤالات متداول

آیا BUSD یک کوین خوب است؟

بی یو اس دی یکی از محبوب‌ترین و بهترین استیبل کوین‌های موجود در بازار رمز ارزها است.

BUSD یک توکن است یا یک کوین؟

بی یو اس دی یک نوع استیبل کوین است.

ارزش بی یو اس دی (BUSD) چقدر است؟

ارزش هر توکن بی یو اس دی برابر با یک دلار آمریکا است.

آیا بایننس کوین همان بی یو اس دی (BUSD) است؟

بله! بایننس کوین با نام‌های دیگر بی یو اس دی، دلار بایننس و بایننس یو اس دی نیز شناخته می‌شود.

آیا بی یو اس دی (BUSD) شبیه به USDT است؟

می‌توان گفت بله! زیرا هردوی این‌ها استیبل کوین هستند و یک ارزش پایدار دارند. استیبل کوین‌ها دارای ویژگی‌های تراکنش سریع‌تر، مطمئن‌تر و کم هزینه‌ تر هستند.

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا