استخراج

از 0 تا 100 استخراج اتریوم با گوشی | اندروید و آیفون

استخراج اتریوم با گوشی، عنوان مقاله کنونی است که توسط اینوکس ارائه می‌شود. ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم با استفاده از فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد می‌شوند. ماینرها کار استخراج ارزهای دیجیتال را برای تأیید تراکنش‌ها روی بلاکچین و تضمین امنیت شبکه انجام می‌دهند.

ماینرها در ازای تلاش خود، مقدار مشخصی ارز دیجیتال را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. روش‌های مختلفی برای استخراج ارزهای دیجیتال وجود دارند اما استخراج اتریوم با گوشی، یکی از راه‌های جدید و اغلب ناشناخته است. در این محتوا به بررسی این موضوع می‌پردازیم و به صورت جامع، این موضوع را پوشش خواهیم داد.

استخراج ارز دیجیتال با گوشی چطور انجام می‌شود؟

استخراج ارزهای دیجیتال در تلفن همراه با استفاده از ظرفیت پردازش گوشی هوشمند انجام می‌شود. این موضوع مبتنی بر سیستم عامل گوشی‌های مختلف نظیر اندروید یا iso به شکل مختلفی انجام می‌شود. 

مقدار پاداشی که در ماین کردن ارز دیجیتال با تلفن همراه هوشمند بدست می‌آید، یکسان با پاداش ماینرها است. در این حالت، این سوال پیش می‌آید که آیا استخراج ارز دیجیتال در تلفن همراه رایگان است؟

برای اینکه بتوانیم از طریق تلفن همراه اقدام به استخراج ارز دیجیتال نماییم، نیازمند برخی از شرایط هستیم. تلفن همراه هوشمند، اپلیکیشن مخصوص برای اینکار، اتصال به اینترنت مناسب و … از جمله این موارد هستند. البته این موضوع ممکن است آنقدر مناسب و ارزنده نباشد؛ زیرا ممکن است این ماینینگ، حتی هزینه برق مصرفی کاربر را نیز پوشش ندهد.

همچنین علاوه بر این، ممکن است تلفن همراه هوشمند به دلیل تحمل فشارهای شدید ماینینگ، با کاهش طول عمر مواجه شود و سخت افزار آن کند و ضعیف شود. در حال حاضر برنامه‌های زیادی برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس جهت ماینینگ وجود دارد.

با توجه به این موضوع، باید بررسی کنیم که آیا تمام این برنامه‌ها مناسب و باکیفیت می‌باشند و می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد؟ به عنوان مثال طبق شرایط و دستورالعمل Google’s Developer برنامه‌های استخراج‌کننده در Play Store مجاز نمی‌باشند.

نکته‌ی مهم دیگری که باید در این زمینه به آن توجه داشته‌باشید، این است که در اثر عملیات استخراج، به دلیل پردازش سنگین داده‌ها، تلفن همراه ممکن است بیش از حد گرم شود.

استخراج اتریوم با گوشی امکان‌پذیر است.
استخراج اتریوم با گوشی امکان‌پذیر است.

نحوه استخراج ارز دیجیتال با گوشی اندروید

برای اینکه بتوانیم با تلفن همراه هوشمند اندرویدی خود، اقدام به استخراج ارز دیجیتال کنیم، باید به استخرهای استخراج مانند Pooling، AntPool، F2POOL و … بپیوندیم. 

البته نکته‌ی مهم در این زمینه این است که هر کاربر به صورت انفرادی قادر به انجام این کار نخواهد بود؛ زیرا حتی اگر تلفن همراه شما از جدیدترین مدل‌های برند خود باشد نیز امکان انجام استخراج انفرادی ممکن است مدت‌‌ها و حتی چندین دهه نیز طول بکشد.

از طرفی دیگر، ماینرها با استفاده از اپلیکیشن‌های خاص مانند MinerGate Mobile Miner به استخرهای استخراج وارد می‌شوند و قدرت پردازش محاسباتی مناسبی را تولید می‌کنند. البته باید این موضوع را به دقت بررسی کنید که هر استخر ماینینگ، سیستم پرداخت متفاوتی دارد و ممکن است پاداش دریافتی، با دیگر استخر متمایز باشد.

به عنوان مثال، یک سیستم پرداختی به ازای هر توکنی که ماینرها با موفقیت استخراج می‌کنند، نرخ پرداخت مشخصی دارند. البته باید به این موضوع نیز توجه شود که کارمزد تراکنش‌ها توسط سیستم پرداخت‌کننده کسر می‌شود.

در این مورد بخوانید: استخراج بیت کوین با گوشی | ماینینگ بیت کوین با موبایل

نحوه استخراج اتریوم با گوشی آیفون

استخراج‌کنندگان یا ماینرها می‌توانند با استفاده از تلفن همراه آیفون خود نیز اقدام به دریافت ارز دیجیتال نمایند. این افراد باید اپلیکیشن مخصوص خود را دریافت و آن را روی تلفن همراه خود نصب کنند. البته این نکته‌ی مهم نباید فراموش شود که ماینرها هزینه‌ی زیادی برای اجرا در آیفون دارند و انرژی زیادی را به گوشی تحمیل می‌کنند.

این موضوع هنگامی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد که بدانید مقدار بیت‌کوین یا اتریوم یا سایر ارزهای استخراج‌شده، در مقدار حداقلی است. همچنین فرآیند ماینینگ به دلیل قدرت محاسباتی بالایی که دارد، ممکن است نیاز به شارژ دائمی تلفن همراه داشته‌باشد. این موضوع باعث تضعیف عملکرد گوشی آیفون ماینر می‌شود.

استخراج اتریوم با گوشی اندرویدی چگونه انجام می‌شود؟

برای استخراج اتریوم با گوشی، راه‌های زیادی وجود دارد اما توصیه می‌کنیم از کیف پول ارز دیجیتال مانند Coingate یا Bitpay استفاده کنید. این کیف پول‌ها را می‌توانید از Google Play دریافت و نصب کنید.

فرآیند ماینینگ با گوشی‌های اندرویدی و آیفون قابل انجام است.
فرآیند ماینینگ با گوشی‌های اندرویدی و آیفون قابل انجام است.

پس از آنکه برنامه مورد نظر را نصب کردید، باید وارد برنامه شده و کیف پول خود را ایجاد کنید. با ساخت کیف پول، می‌توانید در مدت زمان کوتاهی، پول و دارایی را به حساب خود واریز نمایید.

استخراج اتریوم با گوشی اندرویدی به دلیل متکی بودن این پروژه‌های بلاکچینی به این ارز دیجیتال، سودآور و جذاب است. بنابراین نیاز است که در این زمینه، بهترین نرم‌افزارهای مناسب برای این موضوع نصب شوند. در ادامه با برخی از این برنامه‌ها آشنا خواهیم شد.

در این زمینه بخوانید : قرارداد هوشمند اتریوم؛ اجرای قوانین بدون دخالت دست!

لیست بهترین برنامه استخراج اتریوم با گوشی

چندین برنامه و سایت برای استخراج اتریوم با گوشی وجود دارند که می‌توانند نیازهای کاربران را به خوبی برآورده کنند. برنامه‌هایی نیز وجود دارند که از قدرت پردازش گوشی شما برای استخراج اتریوم، استفاده می‌کنند. این پروژه‌ها در ازای شرکت در عملیات ماینینگ، به شما پاداش می‌دهند. 

این برنامه‌ها، فعالیت‌های مربوط به استخراج و درآمدهای شما را با جزئیات کامل پیگیری می‌کنند. استخراج اتریوم با افزایش قیمتش می‌تواند سود خوبی به همراه داشته باشد؛ زیرا بسیاری از پروژه‌های بلاکچین به آن متکی هستند. با این حال، ما در ادامه به 5 مورد از بهترین برنامه ها برای استخراج اتریوم با گوشی اشاره می‌کنیم:

برنامه TrustCloudmining

تراست کلود ماینینگ، یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه استخراج ابری در جهان است. این شرکت شناخته‌شده، به کاربران خود تکنولوژی پیشرفته و سود بالا را نوید می‌دهد.

برنامه Kryptex

این نرم افزار در زمینه استخراج ارز دیجیتال برای اتریوم است. بیت کوین یا پول واقعی را می‌توان برای استخراج اتریوم با این نرم‌افزار، مبادله کرد.

برنامه Cudo Miner

با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید استخراج ارز دیجیتال را تا حد امکان از کامپیوتر یا لپ‌‌تاپ انجام دهید و درآمد کسب کنید.

برنامه BetterHash

امکان استخراج ارزهای دیجیتال متعدد بدون هیچگونه تنظیماتی با BetterHash وجود دارد. همچنین حساب شما می‌تواند به عنوان یک کیف پول خارجی کاربرد داشته باشد.

برنامه Hashing24

با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید بدون نیاز به خرید سخت‌افزار، ارز دیجیتال را استخراج کنید. ارزهای استخراج شده می‌توانند به طور خودکار به حساب شما واریز شوند.

آیا استخراج اتریوم با گوشی سودآور است؟

سود حاصل از ماینینگ به قدرت محاسباتی و سخت افزار قوی نیاز دارد. در فرآیند ماین، هرچه از تجهیزات پیشرفته‌تری برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده شود، نسبت به کسانی که از گوشی‌های هوشمند بهره می‌برند، سود بیشتری کسب خواهد شد.

علاوه بر این، برخی از مجرمان سایبری از روش کریپتو جکینگ (cryptojacking) استفاده می‌کنند تا با سرقت سخت افزار کاربران دیگر، به استخراج ارزهای دیجیتال مشغول شوند. در صورتی که مالک سخت افزار بخواهد ارزهای دیجیتال را استخراج کند، این امکان برای او وجود ندارد.  

سوال مهم است که: «آیا استخراج اتریوم با گوشی قانونی است؟» قانونی بودن ماینینگ با گوشی‌های هوشمند به قوانین موجود در کشوری که زندگی می‌کنید بستگی دارد؛ زیرا برخی از کشورها استخراج ارزهای دیجیتال را محدود می‌کنند. مهمتر از همه، قبل از انتخاب تجهیزات مناسب برای استخراج، باید اهداف ماینینگ را مشخص کرده و بودجه مورد نیاز برای آن محاسبه کنید.

مهم است قبل از انجام هر گونه سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی، در مورد مسائل زیست محیطی مربوط به استخراج ارزهای دیجیتال نیز مطالعه کنید.

استخراج اتریوم با گوشی، ممکن است باعث تضعیف تلفن همراه شود.
استخراج اتریوم با گوشی، ممکن است باعث تضعیف تلفن همراه شود.

میزان درآمد استخراج اتریوم با گوشی چه مقدار است؟

برای پاسخ به این سوال، باید عنوان کنیم که درآمد شما در این زمینه، به سختی می‌تواند هزینه برق را پوشش دهد. اگر گوشی هوشمند شما به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته و با بهترین سخت افزار کار کند و با فرض اینکه خراب نشود، می‌توانید 10 تا 15 دلار در ماه درآمد کسب کنید اما این مقدار درآمد ایده‌آل محسوب می‌شود و ممکن است خیلی افراد درآمد کمتری داشته باشند. 

کسب درآمد از خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار سودآورتر است. بسیاری از سایت‌های برتر نیز استیکینگ را ارائه می‌کنند که جایگزین خوبی برای ماینینگ است و نیازی به استفاده از تجهیزات گران قیمت و قوی ندارد.

سخن اینوکس با شما

استخراج اتریوم با گوشی و از طریق سیستم عامل‌های iOS و اندروید امکان‌پذیر است هرچندکه استخراج با تلفن همراه یک چالش بزرگ است؛ زیرا  تلفن همراه از نظر فنی قدرت کافی برای ماینینگ را ندارد. همچنین گوشی شما به سرعت داغ می‌کند و در بلند مدت خراب خواهد شد.

بنابراین ممکن است ارزش این را مداشته باشد که گوشی خود را برای یک درآمد ناچیز در ماه از بین ببرید. پیشنهاد ما این است که به سراغ راه‌های دیگر برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال بروید. در پایان امیدواریم از خواندن این محتوا لذت برده باشید و اطلاعات مفیدی در زمینه استخراج اتریوم با گوشی از اینوکس دریافت کرده‌باشید.

منبع
منبع یکمنبع دو

مرجان اسلامیان

من معتفدم نوشتن در خون همه آدماست، بعضی ها شعر خوب مینویسند، بعضی‌ها داستان کوتاه، بعضی‌ها خاطرات، بعضی‌ها جملات قشنگ و بعضی‌ها رمان چند جلدی، پس مهم نیست چی می‌نویسیم، مهم این است که خواننده‌ای در گوشه‌ای از جهان نوشته‌ ما را می‌خوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا