استخراج

استخراج بیت کوین با گوشی | ماینینگ بیت کوین با موبایل

گوشی‌های هوشمند در دو دهه گذشته پیشرفت زیادی را به خود دیده‌اند، به طوری که آنها در حال حاضر به عنوان یک کامپیوتر همه کاره اما در ابعاد کوچک عمل می‌کنند. به همین دلیل، شاید تعجب کنید که استخراج بیت کوین با گوشی تلفن هم امکان پذیر است. در واقع، ماینرها می‌توانند با در اختیار داشتن یک گوشی تلفن همراه، به ماینینگ بیت کوین مشغول شوند و پاداش آن را بگیرند. پس در این مقاله از اینوکس بیایید ببینیم که استخراج بیت کوین با گوشی اندروید و آیفون به چه شکل است.

استخراج بیت کوین (Bitcoin Mining) به چه معناست

استخراج بیت کوین (Bitcoin Mining) فرآیندی محاسباتی برای تولید بیت کوین‌های جدید است. در واقع، در بلاکچین‌هایی که از الگوریتم اثبات کار (Proof-of-Work) بهره می‌برند، امکان استخراج ارزهای دیجیتال وجود دارد.

در نتیجه، استخراج کنندگان یا ماینرها برای تأیید و افزودن تراکنش‌های جدید به بلاک چین به حل معادلات پیچیده ریاضی می‌پردازند. ماینرها با حل معادلات ریاضی می‌توانند به ازای هر بلوک، حدود 6.25 بیت کوین پاداش دریافت کنند. هر چه قدرت محاسباتی یک ماینر بالاتر باشد، شانس او برای دریافت پاداش استخراج بیشتر می‌شود.

آیا استخراج بیت کوین با گوشی امکان پذیر است

بله، استخراج بیت کوین با گوشی امکان پذیر است؛ اما ماینرها باید به مواردی مانند میزان انرژی مورد نیاز برای کسب پاداش‌های بیشتر و خطراتی مانند بدافزارها، کلاهبرداری‌ها و آسیب‌های وارده به گوشی توجه کنند. گوشی‌های همراه به دلیل داشتن قدرت پردازش پایین، اغلب برای استخراج مناسب نیستند.

همچنین، گوگل پلی و اپ استور نرم‌افزارهای ماینینگ را محدود کرده و از دسترس کاربران خارج می‌کنند. در واقع، در این دو برنامه، تنها نرم‌افزارهای مبتنی بر ارزهای دیجیتال که ارائه می‌شوند، شامل مواردی مانند استخراج ابری، اپلیکیشن‌های یادگیری برای کسب درآمد و یا بازی کردن برای درآمدزایی و… هستند.

استخراج بیت کوین با گوشی چگونه است

استخراج بیت کوین با موبایل، به نرم افزارهای کاربردی و سخت افزار قدرتمند نیاز دارد. ویژگی‌های این نرم افزارها و سخت افزارها نیز به روش ماینینگ شما بستگی دارد. از طرفی، برای استخراج بیت کوین می‌توانید به‌ صورت انفرادی اقدام کنید و یا اینکه به یک استخر استخراج بپیوندید. همچنین، برای استخراج بیت کوین با گوشی هوشمند باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک اپلیکیشن ماینینگ ابری مانند ماینرگیت (MinerGate) را نصب کنید.
  2. حساب کاربری خود را ایجاد کنید و رمز عبور مطمئنی به آن اختصاص دهید.
  3. بیت کوین (BTC) را از لیست ماینینگ انتخاب کنید.
  4. نرخ هش و سودآوری را بررسی کنید.
  5. استخراج بیت کوین را شروع کنید.

انواع روش‌های استخراج بیت کوین با گوشی

در ادامه به روش‌های استخراج بیت کوین با گوشی می‌پردازیم:

در این رابطه بخوانید : مزرعه استخراج بیت کوین چیست و چطور ماینر بیت کوین شویم

استخراج ابری

دو نوع اپلیکیشن وجود دارند که تحت عنوان عملیات استخراج ابری دسته بندی می‌شوند. اولی شرکت‌ها و سازمان‌هایی هستند که به کاربران امکان اجاره سخت افزار و نرخ هش تولید شده از یک مزرعه استخراج را می‌دهند.

برخی از این سازمان‌ها از اپ‌های موبایلی بهره می‌برند که به کاربران اجازه نظارت بر پیشرفت کارها را می‌دهند. کاربران با اجاره نرخ هش و حمایت از مزرعه ماینینگ کریپتو می‌توانند از تمام پاداش‌های بلوک بیت کوین سهمی دریافت کنند.

نوع دوم اپلیکیشن استخراج ابری به این صورت است که از کاربران می‌خواهد به طور روزانه و حداقل یک بار به سرور مراجعه کنند. برای انجام این کار به کاربران پاداش داده می‌شود که قابل تبدیل به بیت کوین است. برای استفاده از این دو اپلیکیشن، نیازی نیست مدام به اینترنت گوشی وصل شوید یا برنامه را باز نگه دارید.

برخی از بهترین وبسایت‌های استخراج ابری برای ارزهای دیجیتال عبارتند از:

  • Binance: بهترین پلتفرم استخراج ابری برای مبتدیان
  • KuCoin: بهترین پلتفرم استخراج ابری برای صرفه جویی در برق
  • Hashing24: بهترین پلتفرم استخراج ابری بیت کوین با خرید هش
  • StormGain: بهترین پلتفرم استخراج ابری بیت کوین با امکان ترید

آموزش برای کسب درآمد یا بازی برای کسب درآمد

دومین نوع اپلیکیشن موبایلی که به کاربران امکان می‌دهد تا بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را استخراج کنند، تحت نام‌هایی مانند «یادگیری برای کسب درآمد» یا «بازی برای کسب درآمد» دسته بندی می‌شوند. این اپ‌ها معمولاً به کاربران این فرصت را می‌دهند که با انجام بعضی کارها یا بازی کردن، ارز دیجیتال به دست آورند.

اگر پاداش با بیت کوین پرداخت شود، آن را می‌توان به کیف پول شخصی منتقل کرد. از سوی دیگر، اگر پاداش‌ها با ارزهای دیگری پرداخت شوند، این امکان وجود دارد که آن ارز‌های دیجیتال را از طریق یک صرافی با بیت کوین مبادله کنید. از این نوع اپلیکیشن‌های موبایلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Ember Fund
  • Coin Hunt World
  • Wheel of Trivia

استخراج دستی

این امکان وجود دارد یک اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های هوشمند را به صورت دستی بر روی دستگاه خود بارگذاری کنید. این فرآیند شامل دانلود و نصب فایل APK برای اندروید است که شاید از گوگل پلی حذف شده باشد.

اپ استخراج دستی بیت کوین می‌تواند به یک استخر استخراج بیت کوین متصل شود. برای سایر ارزهای دیجیتال امکان اتصال مستقیم به بلاک چین وجود دارد. قدرت پردازش گوشی می‌تواند برای ایمن سازی و اعتبارسنجی شبکه به کار گرفته شود.

اگرچه استخراج دستی روشی دیگر برای ماینینگ با گوشی است، اما به دلیل خطرات مرتبط با بارگذاری دستی (ویروسی بودن فایل APK) و میزان ظرفیت باتری تلفن همراه، این روش اغلب توصیه نمی‌شود.

انرژی مورد نیاز برای استخراج ارزهای دیجیتال باعث خالی شدن باتری گوشی می‌شود و دستگاه را در بلند مدت از کار می‌اندازد. علاوه بر آن، قدرت پردازش گوشی پایین است و مدت زمان زیادی برای استخراج یک بیت کوین کامل طول می‌کشد.

استخراج بیت کوین با گوشی چقدر طول می‌کشد

در این رابطه بخوانید : مدت زمان استخراج یک بیت کوین چقدر است؟ سخت اما سودآور

در صورتی که موبایل شما به اندازه کافی قدرتمند باشد، استخراج یک بیت کوین در دستگاه اندرویدی فقط 10 دقیقه طول می‌کشد. این فرآیند بسیار شبیه به استخراج از طریق کامپیوتر است، اما چند تفاوت کلیدی وجود دارد.

ابتدا باید یک اپلیکیشن استخراج بیت کوین را دانلود کنید. تعدادی اپ در دسترس هستند، اما توصیه می‌کنیم از BitMiner یا EasyMiner استفاده کنید. هنگامی که برنامه را نصب کردید، باید یک کیف پول بیت کوین را راه اندازی کنید.

هنگامی که کیف پول خود را راه اندازی کردید، باید آن را به اپلیکیشن ماینینگ متصل کنید. این کار به اپلیکیشن اجازه می‌دهد که به موجودی بیت کوین شما دسترسی پیدا کرده و استخراج را شروع کند.

برای انجام این کار باید آدرس کیف پول و یک آدرس ایمیل معتبر ارائه دهید. پس از انجام این کارها می‌توانید استخراج را شروع کنید. فقط مطمئن شوید که به منبع برق متصل هستید و عمر باتری گوشی شما بالاست.

استخراج بیت کوین با نرم افزار گوشی همراه چگونه است

اپلیکیشن‌های مخصوصی برای استخراج ارزهای دیجیتال جهت استفاده در گوشی هوشمند طراحی شده‌اند. متأسفانه، به دلیل محدودیت‌های سال 2018 که توسط گوگل پلی و اپ استور اعمال شد، پیدا کردن این برنامه‌ها بسیار دشوار است.

به دلیل آنکه عملیات استخراج به توان خروجی بسیار بالایی نیاز دارند، محدودیت‌هایی برای حفظ عملکرد دستگاه‌های تلفن همراه اعمال شده‌اند.

همه اپلیکیشن‌های جدید برای استخراج باید از قوانین گوگل یا اپل پیروی کنند. در نتیجه، اکثر اپ‌های ماینینگ فقط برای کاربرانی مجاز هستند که به یک سرویس استخراج ابری خارجی متصل شوند یا برای انجام کارهای جزئی ارز دیجیتال کسب کنند.

هیچ یک از گزینه‌ها به طور مستقیم باعث استخراج بیت کوین نمی‌شوند، اما هر دو فرآیند هنوز هم توسط توسعه‌‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایلی به عنوان ماینینگ شناخته می‌شوند.

با توجه به محدودیت‌های موجود در پلتفرم‌های اندروید و آی‌اواس، موارد زیر همچنان جزو بهترین راه‌ها برای استخراج بیت کوین با گوشی هستند:

  • بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را از طریق اپراتورهای استخراج ابری استخراج کنید.
  • بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را از طریق اپلیکیشن‌های یادگیری برای کسب درآمد یا بازی برای کسب درآمد استخراج کنید.
  • به صورت دستی یک اپ ماینینگ قدیمی را بارگذاری کنید که می‌تواند مستقیماً بیت کوین را استخراج کند.

الزامات سخت افزاری برای استخراج بیت کوین با موبایل چیست

الزامات سخت افزاری برای استخراج بیت کوین از طریق تلفن همراه به کیفیت نرم افزار ماینینگ بستگی دارد. برای روش‌های استخراج ابری یا یادگیری برای کسب درآمد و بازی برای کسب درآمد، تلفن‌های هوشمند امروزی می‌توانند بیشتر کارها را انجام دهند و بازدهی کم اما ثابتی ایجاد کنند. مشکلات اصلی زمانی رخ می‌دهند که کاربران بخواهند برای استخراج در بلاک چین شرکت کند.

وقتی صحبت از استخراج مستقیم ارز دیجیتال با استفاده از موبایل به میان می‌آید، باید توجه کنید که گوشی شما هم باید قدرت لازم برای ماینینگ را ارائه دهد و هم کارهای معمول یک گوشی را انجام دهد.

حتی برای قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند مانند مدل HTC Exodus 1S که به طور خاص برای ارزهای دیجیتال ساخته شده‌اند، بازدهی حاصل از استخراج مستقیم ارزهای دیجیتال از آنها اندک است. علاوه بر اینکه ماینر باید یک گوشی قدرتمند داشته باشد، او همچنین باید از خدمات یک استخر استخراج بیت کوین استفاده کند تا شانس رقابت داشته باشد.

خطرات استخراج بیت کوین با استفاده از تلفن همراه چیست

استخراج بیت کوین با گوشی می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد. برای کمک به شما جهت تصمیم گیری در مورد اینکه آیا استخراج بیت کوین از طریق تلفن همراه مناسب است یا خیر، ما در ادامه لیستی از خطرات بالقوه را آورده‌ایم:

در این رابطه بخوانید : بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل (۸ ارز برتر)

  • آسیب به گوشی: اگر از تلفنی برای حل الگوریتم‌های پیچیده استخراج ارز دیجیتال استفاده شود، احتمال زیادی دارد گوشی به خاطر زود تمام شدن باتری یا داغ کردن آسیب ببیند.
  • بد افزار: تنها راه استخراج ارز دیجیتال از طریق گوشی با اپلیکیشن‌های قدیمی APK است. متأسفانه انجام این کار خطرات زیادی مانند نفوذ بدافزاها را به همراه دارد. این بدافزارها ممکن است در کار اپ‌های دیگر تداخل ایجاد کنند یا از خروجی برق گوشی برای استخراج ارزهای دیجیتال بدون اطلاع شما استفاده کنند.
  • اپ‌های تقلبی یا کلاهبرداری: تعداد زیادی از اپ‌های استخراج ابری، یادگیری برای کسب درآمد یا بازی برای کسب درآمد توسعه داده شده‌اند. متأسفانه، تعدادی از اپ‌های فهرست شده در بازارهای اپلیکیشن‌های موبایلی می‌توانند کلاهبرداری باشند. شما باید در مورد اپلیکیشن تحقیقات لازم را انجام دهید.

چگونه سرعت استخراج بیت کوین با گوشی را افزایش دهیم

افزایش سرعت استخراج بیت کوین با گوشی امکان پذیر نیست، زیرا گوشی‌های پرچم‌دار تنها برای بازی کردن خوب هستند. حتی اگر شما به سراغ گوشی‌های مخصوص ماینینگ بروید، باز هم استخراج به صرفه نخواهد بود.

سخن اینوکس با شما

اگرچه دشواری استخراج بیت کوین افزایش یافته است، اما هنوز هم می‌توان پاداش بلوک بیت کوین را از طریق موبایل به دست آورد. در نتیجه محدودیت‌های گوگل پلی و اپ استور، کاربران هنوز هم می‌توانند از طریق اپ‌های استخراج ابری، یادگیری برای کسب درآمد یا بازی برای کسب درآمد برای استخراج بیت کوین استفاده کنند. برای استخراج واقعی بیت ‌کوین تنها روش کاربردی این است که به سراغ یک اپلیکیشن قدیمی بروید. با این حال، این کار با خطراتی همراه است. اگر استخراج بیت کوین با گوشی برای شما سخت و غیرعملی است، راه ساده‌تر این است که خود بیت کوین را بخرید و از راه‌های دیگر برای کسب درآمد استفاده کنید.

منبع
hedgewithcrypto

مرجان اسلامیان

من معتفدم نوشتن در خون همه آدماست، بعضی ها شعر خوب مینویسند، بعضی‌ها داستان کوتاه، بعضی‌ها خاطرات، بعضی‌ها جملات قشنگ و بعضی‌ها رمان چند جلدی، پس مهم نیست چی می‌نویسیم، مهم این است که خواننده‌ای در گوشه‌ای از جهان نوشته‌ ما را می‌خوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا