استخراج

مزرعه استخراج بیت کوین چیست و چطور ماینر بیت کوین شویم

شاید این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد که بیت کوین و دیگر رمزارزها چگونه و کجا ساخته می‌شوند؟ آیا آن‌ها از قبل ساخته شده‌اند یا به تدریج ساخته می‌شوند؟ آیا این نوع از دارایی‌ها برای ساخت، از الگوریتم خاصی پیروی می‌کنند یا به صورت پیوسته و یکنواخت ساخته می‌شوند؟ در این مقاله از اینوکس با مفهوم مزرعه استخراج بیت کوین چیست و چطور کار می‌کند، آشنا خواهیم شد و به بررسی کامل این موضوع می‌پردازیم.

مقدماتی درباره استخراج رمزارزها

ارزهای دیجیتال یا همان ارزهای رمزنگاری شده در یک بستر خاص که همان شبکه بلاکچین است، استخراج می‌شوند. برای استخراج رمزارزها باید از سیستم‌های کامپیوتری خاص که برای این کار ساخته شده‌اند و قدرت پردازشی بالایی دارند، استفاده کرد.


در بین ارزهای دیجیتال، بیت کوین به عنوان محبوب‌ترین رمزارز فعال در فناوری بلاکچین شناخته می‌شود و مردم مشتاقانه روی آن سرمایه‌گذاری می کنند. علاوه بر این موضوع و این رویکرد، بسیاری از مردم و شرکت‌های بزرگ، علاقه خاصی به ساخت بیت کوین و استخراج این دارایی دارند. این در حالی است که استخراج بیت کوین، به طور کلی انرژی و سرمایه زیادی را می‌طلبد. در نتیجه، برای کاهش هزینه‌های سخت‌افزاری، استخرهای ماینینگ به وجود آمده‌اند.

استخر استخراج یا ماینینگ چیست

استخر ماینینگ فضایی متشکل از چندین سیستم کامپیوتری است که با استفاده از کد هش مختص به خود به دنبال استخراج یک رمزارز هستند. این نوع مکانی که ماینرها می‌توانند با هم مشارکت کنند به عنوان مزرعه ماینینگ شناخته می‌شود. در این متن در مورد مزارع بیت کوین و اینکه مزرعه استخراج بیت کوین چیست، بحث خواهیم کرد.


از آن جایی که با ماین‌کردن بیت کوین، پاداش قابل توجهی به ماینر برنده داده می‌شود، ماینرهای بیت کوین از مزایای زیادی بهره می‌برند. علاوه بر دریافت پاداش، می‌توانید پس از استخراج، بیت کوین را خرید و فروش کنید. برای شروع ماین‌کردن بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر، بهتر است از دوره‌های آموزشی استفاده کرده و مدرک معتبری دریافت کنید. این دوره‌ها که به طور معمول آنلاین هستند، می‌توانند کمک زیادی به نحوه انجام فرآیندهای لازم برای استخراج بیت کوین کنند.

مزرعه استخراج بیت کوین چیست

همان‌طور که قبل‌تر به آن اشاره شد، برای استخراج ارزهای دیجیتال، نیاز به سرمایه زیادی است تا از کامپیوترهایی با قدرت پردازش بالا استفاده شود. بنابراین برای غلبه بر این وضعیت، مزارع ماینینگ ساخته شده‌اند.

مزرعه استخراج بیت کوین چیست

برای ایجاد مزرعه استخراج بیت کوین معمولا تعداد بالایی دستگاه ماینر در یک سوله گرد هم جمع می‌شود، این مزارع در واقع فضای بزرگی است که در آن تجهیزات کامپیوتری قدرتمند، مشغول ماینینگ هستند. این دستگاه‌ها اغلب با سیستم‌های خنک‌کننده یا تهویه مطبوع مرکزی خنک می‌شوند؛ چرا که این تجهیزات با توان پردازش بالا، گرمای بسیار زیادی تولید می‌کنند که در طول زمان می‌تواند سبب کاهش عمر این قطعات شوند، که به علت سر و صدای زیاد این دستگاه‌ها این مزارع استخراج در خارج از شهر بنا می‌شوند.

فارمینگ فرآیندی است که طی آن واحدهای بیت کوین با توجه به روند الگوریتمی استخراج می‌شوند. از این رو، ساخت این مزارع کار چندان راحتی نخواهد بود. این مزارع ساخت بیت کوین که این سکه‌ها را پردازش می‌کنند، تشکیل‌دهنده ستون فقرات شبکه بیت کوین هستند. بدون مزارع استخراج، شبکه دچار مشکلات بزرگی خواهد شد و در نهایت ارزش خود را از دست خواهد داد.


در اصل این ماینرها هستند که امنیت شبکه را تامین می‌کنند و با تکمیل هر تراکنش، کارکرد شبکه را ضمانت می‌کنند. ماینرها در عمل استخراج بیت کوین، محوری‌ترین نقش را دارند؛ به این صورت که با حل یک مسئله محاسباتی به تکمیل تراکنش ها کمک می‌کنند. نودهای حل کننده مسئله، پاداش حل مسئله را دریافت می‌کنند و بقیه نودها هم از کارمزد معاملات بهره‌مند می‌شوند.

مزرعه استخراج بیت کوین چگونه کار می‌کند

امیدواریم که مبحث مزرعه استخراج بیت کوین چیست را تا حدودی یاد گرفته باشید. حال به بررسی این موضوع که مزرعه استخراج بیت کوین چطور کار می‌کند، می‌پردازیم.

شاید این کنجکاوی برای شما به وجود آمده باشد که در فرایند استخراج بیت کوین، بیت کوین‌ها چگونه ساخته می‌شوند؟ جواب این سوال به یک عامل اصلی وابسته است و آن نوع الگوریتم به کار رفته در ساختار شبکه بلاکچینی است.

در حال حاضر، الگوریتم‌های مختلفی در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارند که ساخت رمزارز در هر کدام از آن‌ها فرایندی مجزا دارد. اثبات سهام و اثبات کار معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین الگوریتم در بین همه الگوریتم‌های سازنده یک شبکه هستند.


در الگوریتم اثبات سهام که اتریوم از آن پشتیبانی می‌کند، کوین‌ها با اختصاص دادن کوین‌های مادر به شبکه، ساخته می‌شوند. حال آن که شرایط در اثبات کار متفاوت است.

در الگوریتم اثبات کار، ساخت واحدهای مربوط به یک رمزارز توسط نودهای متصل به شبکه انجام می‌شود. ماینرها در واقع همین نودها هستند که با فعالیت خود، به شبکه اعتبار می‌بخشند. کارکرد اصلی ماینرها، تایید تراکنش‌ها و در نتیجه آن ساخت بلاک‌ها است. با ساخت این بلاک‌ها و اتصال منطقی آن‌ها به یکدیگر است که شبکه‌های بلاکچینی به وجود می‌آیند. علاوه بر این دو نوع، الگوریتم‌های اجماع دیگری هم وجود دارند که رمزارزهای دیگر از آن‌ها پیروی می‌کنند. به عنوان مثال سولانا یا فایل کوین، الگوریتم‌ها خاص خود را دارند. در این رابطه در این مقاله توضیح داده‌ایم: الگوریتم اثبات سهام چیست و چگونه کار می‌کند؟

چگونه یک ماینر بیت کوین شویم

چگونه-یک-ماینر-بیت-کوین-شویم

تبدیل شدن به یک ماینر و ساخت مزرعه بیت کوین، کاری جالب و البته کمی پیچیده است. اینکه بخواهید به تنهایی استخراج‌کننده بیت کوین یا هر رمزارز دیگری شوید نیاز به فاکتورهای مختلفی دارد. در ابتدای امر، شما باید دانش خود را قبل از ورود به این حوزه تقویت کنید. برای مزرعه استخراج بیت کوین، به تجهیزات سخت‌افزاری خاصی نیاز است. اگر به طور جزئی‌تر به روند کار نگاه کنیم باید به این موضوع اشاره کنیم که در استخراج بیت کوین از تراشه‌های مدار مجتمع (ASIC) استفاده می‌شود. کامپیوترهای معمولی، توان انجام عمل ماینینگ به طور طولانی مدت را ندارند و استهلاک بالایی را با خود به همراه خواهند داشت.

در بخش زیر مراحل اصلی چگونگی تبدیل شدن به یک ماینر آورده شده است:

  • دانش مناسب را کسب کنید. ترجیحا از دوره‌های آنلاین استفاده کنید.
  • یک دستگاه ماینینگ ASIC را انتخاب کنید.
  • یک کیف پول بیت کوین داشته باشید تا در ازای استخراج بیت کوین، پاداش دریافت کنید.
  • به یک استخر استخراج یا یک مزرعه بیت کوین بپیوندید.
  • یک برنامه ماینینگ برای کامپیوتر خود دریافت کنید.
  • در نهایت، می‌توانید ماینینگ را شروع کنید.

سخن پایانی مزرعه استخراج بیت کوین چیست

در این مقاله اینوکس به موضوع مزرعه استخراج بیت کوین چیست و چگونه کار می کند، پرداختیم. دنیای ارزهای دیجیتال دارای چالش‌های متفاوتی نسبت به نسل قبل شبکه‌ها است و در عین حال جذابیت‌های خاص خود را دارد. مزرعه استخراج بیت کوین فرآیندی است که می‌تواند هر فردی را بیشتر به مباحث حوزه بلاکچین و سرمایه‌گذاری روی رمزارزها مشتاق کند. در این راه باید موانع را به طور کامل در نظر بگیرید و بدانید که با چه چالش‌هایی روبرو خواهید شد و تا حد ممکن، بتوانید از ریسک‌ها و ضررهای جانبی جلوگیری کنید.

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا