کیف پول

بازیابی ارز در تراست ولت در 6 مرحله ساده

تراست ولت (Trust Wallet) یکی از امن‌ترین و مطمئن‌ترین کیف پول‌ها برای خرید، ذخیره و مبادله ارزهای دیجیتال و NFT است. این برنامه برخلاف سرویس‌های مشابه، هیچ اطلاعات شخصی را جمع آوری نمی‌کند. همچنین کیف پول شما در تراست ولت غیرمتمرکز است و کنترل کاملی بر کلیدهای خصوصی خود دارید؛ اما به مانند هر نوع برنامه و خدمات آنلاین دیگری ممکن است مشکلاتی برای تراوست ولت رخ دهد. به عنوان مثال، اگر ارز شما در تراست ولت نمایش داده نشود، چه می‌کنید؟ در این بررسی به طور کامل در مورد نحوه بازیابی ارز در تراست ولت صحبت می‌کنیم.

نحوه بازیابی ارز در تراست ولت

همیشه مطمئن شوید که آخرین نسخه تراست ولت را روی موبایل خود نصب کرده‌اید. تراست ولت اساساً برنامه‌ای برای کار با چندین بلاکچین است. از نظر فنی، هیچ وجهی در کیف پول شما ذخیره نمی‌شود. این برنامه با ارائه کلیدهایی به شما امکان می‌دهد به شبکه متصل شوید و کارهایی مانند بررسی موجودی و انجام تراکنش‌ها را انجام دهید. با این حال، با ایجاد مشکلاتی مانند عدم نمایش ارز باید به سرعت به دنبال حل مشکل باشید. در ادامه به مراحل بازیابی ارز در تراست ولت اشاره می‌کنیم:

مرحله 1: آیا ارز در تراست ولت پشتیبانی می‌شود؟

تراست ولت قادر است بیش از 40 بلاکچین و 160 هزار دارایی را پشتیبانی کند. کوین‌ها و توکن‌های پشتیبانی نشده در این کیف پول نمایش داده نمی‌شوند، بنابراین احتمال بازیابی آن‌ها وجود ندارد. لطفا در هنگام انتخاب ارز مورد نظر خود مراقب باشید. اگر ارز شما در تراست ولت پشتیبانی شود، امکان بازیابی آن وجود دارد.

نکته: شما می‌توانید برای برخی از ارزهای پشتیبانی شده مانند ERC20، TT20 و WAN20 یک توکن سفارشی به تراست ولت اضافه کنید، اما اگر لوگوی توکن مورد نظر شما هنوز به پایگاه داده تراست ولت اضافه نشده است، شاید به درستی نشان داده نشوند.

مرحله 2: موجودی یک آدرس را تأیید کنید

بررسی آدرس‌های موجود در کیف پول شما برای تعیین مقدار و موجودی ارزها ضروری است. بهترین راه برای بررسی آدرس‌ها، استفاده از مرورگر بلاکچین (Blockchain Explorer) مربوط به ارز مورد نظر شماست. اگر سابقه تراکنش یا آدرس دارایی‌های خود را دارید، استفاده از مرورگر بلاکچین مفید خواهد بود. بگذارید یک مثال بزنیم:

«شما می‌توانید برای بررسی آدرس ارز اتریوم (ETH) به وبسایت https://etherscan.io بروید و آدرس خود را جستجو کنید. این وبسایت می‌تواند موجودی و تراکنش‌های مرتبط با آن را به شما نشان می‌دهد. اگر موجودی‌ها در مرورگر بلاکچین نشان داده می‌شوند، پس مشکلی بابت موجودی شما در تراست ولت وجود ندارد و بهتر است به مرحله بعد بروید.

اگر چیزی روی کیف پول نمایش داده نمی‌شود، دلایل احتمالی این مشکل برای بازیابی ارز در تراست ولت به شرح زیر خواهند بود:

  1. تراست ولت یک کیف پول کاملاً متفاوت است، بنابراین مطمئن شوید که حساب خود را به درستی افتتاح کرده‌اید.
  2. عبارات بازیابی اشتباه را بازیابی کرده‌اید. هر عبارت بازیابی دارای آدرس کیف پول چند کوینی (Multi-Coin) منحصر به فرد است. برای بازیابی کیف پول خود باید مجموعه صحیح کلمات و عبارات را پیدا کنید.
  3. کیف پول شما به خطر افتاده است. شخصی به عبارات بازیابی شما دسترسی پیدا کرده و دارایی شما را دزدیده است. در این مرحله هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید.

مرحله 3: کیفیت اتصال اینترنت و استفاده از VPN را بررسی کنید

برای اینکه بتوانید با تراست ولت کار کنید، باید آنلاین باشید. مرورگر را باز کنید؛ اینترنت گوشی همراه خود را روشن کنید یا به وای فای وصل شوید. اگر مشکلی در اتصال به اینترنت وجود دارد، باید مشکل را در تنظیمات دستگاه یا ارائه دهنده اینترنت (ISP) بررسی کنید.

وقتی دسترسی به سایت‌ها یا اپ‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال مسدود است (فیلتر بودن)، امکان فعالیت وجود ندارد؛ اما برخی کاربران با استفاده از VPN می‌توانند فیلترینگ را دور بزنند. استفاده از فیلترشکن می‌تواند بر عملکرد برنامه تراست ولت تأثیر بگذارد، پس محدودیت‌های برنامه را بررسی کنید. برنامه VPN خود را فعال یا غیرفعال کنید و ببینید آیا مشکل عدم نمایش ارز حل می‌شود یا خیر.

مرحله 4: کیف پول خود را دوباره وارد کنید

قبل از انجام هر کاری در تراوست ولت، عاقلانه است که از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این فرآیند شامل برداشتن کیف پول و قرار دادن دوباره آن است. مطمئن شوید که مراحل برداشتن و قرار دادن را به دسترسی انجام می‌دهید تا بتوانید در بازیابی ارز در تراست ولت موفق عمل کنید.

مرحله 5: روی گوشی دیگری تست کنید(اختیاری)

برای بررسی دقیق‌تر مشکل عدم نمایش ارز در کیف پول تراست ولت، استفاده از گوش دیگر دیگری می‌تواند راهی کاربردی باشد. اگر گوشی یا تبلت اضافی دارید، برنامه تراست ولت را نصب کرده و تست کنید.

مرحله 6: با خدمات مشتری تراست ولت تماس بگیرید

اگر همه مراحل فوق را امتحان کرده‌اید و جوابی نگرفتید، این امکان را دارید تا مستقیماً با پشتیبانی تراست ولت تماس بگیرید. شاید برنامه با یک مشکل داخلی مواجه است و تیم توسعه دهندگان تراست ولت در حال کار روی مشکل هستند. با رفتن به بخش «Support & Feedback» می‌توانید مستقیماً از طریق وبسایت با بخش فناوری اطلاعات تماس بگیرید.

در این مورد بخوانید: سود استیک در تراست ولت چقدر است؟ دریافت پاداش با گرو ارز

کلام آخر بازیابی ارز در تراست ولت

تراست ولت به سادگی کلیدهایی را برای اتصال شما به شبکه و انجام تراکنش‌ها نگه می‌دارد. اگر ارزهای شما در کیف پول نمایش داده نمی‌شوند، لزوماً به این معنی نیست که آنها گم شده‌اند. شما با بازیابی ارز در تراست ولت می‌توانید ارزهای خود را دوباره نمایش دهید. فقط لازم است مراحل بیان شده در این بررسی را یک به یک اجرا کنید.

منبع
trustwallet

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا