تحلیل و سرمایه گذاریبلاکچین

سود استیک در تراست ولت چقدر است؟ دریافت پاداش با گرو ارز

استیک کردن کریپتو باعث متحول شدن سیستم اعتبارسنجی ارزهای دیجیتال و کسب درآمد در کل اکوسیستم بلاک چین شده است. استیکینگ راهی سودآور برای نگهداری کوین‌ها و توکن‌های شماست، زیرا این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا ارزهای دیجیتال خود را از طریق کیف پول به اشتراک بگذارند. در این بررسی به طور کامل در مورد میزان سود استیک در تراست ولت برای ارزهای متفاوت، نحوه استیکینگ و مزایای استیک کردن در ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنیم.

نحوه استیک کردن ارزهای دیجیتال در تراست ولت

تراست ولت کیف پول غیرمتمرکز رسمی بایننس است که در آن می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلف را ذخیره کنید. این کیف در قالب اپلیکیشن برای گوشی‌های همراه اندروید و iOS در دسترس است. شما می‌توانید در عرض چند دقیقه کیف پول خود را در اپلیکیشن تراست ولت بایننس ایجاد کنید. پس از دانلود برنامه و طی کردن مراحل مربوط به ایجاد کیف پول، این امکان را دارید از همان ابتدا به ویژگی‌های استیکینگ دسترسی داشته باشید.

بگذارید برای درک بهتر این فرآیند یک مثال بیاوریم:

«فرض کنید می‌خواهید ارز ترون را در تراست ولت ذخیره کنید. ابتدا باید به بخش «Discover» در اپلیکیشن بروید. در بالای صفحه، لیستی از ارزهای دیجیتال را در بخش «Staking» مشاهده خواهید کرد. برای دیدن سایر ارزهای موجود جهت استیکینگ و بررسی نرخ درصد سالانه (APR)، روی «See All» ضربه بزنید. هنگامی که ارز ترون را پیدا کردید، این امکان را دارید تا آن را با کارت بانکی از طریق MoonPay (ارائه دهنده پرداخت شخص ثالث) خریداری کنید و یا با ارسال ترون از صرافی به کیف پول می‌توانید ارز ترون را در کیف پول تراست خود ذخیره کنید یا مقداری از آن را به اشتراک بگذارید. همچنین این امکان را خواهید داشت تا به عنوان یک ولیدیتور (Validator) کار کنید و از ترون درآمد به دست آورید.»

در این مورد بخوانید: نحوه تبدیل تتر به ترون در تراست والت؛ ۸ مرحله ساده با تصویر

استیکینگ در تراست ولت چیست؟

استیک کردن (Staking) به معنای دریافت سود در ازای گرو گذاشتن ارز دیجیتال است. درحقیقت، استیکینگ راهی عالی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است و در اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های مختلف قابل استفاده خواهد بود. برای مثال، در تراست ولت می‌توانید ارزها را قرض دهید یا قرض بگیرید.

یکی از مزایای استیک کردن در تراست ولت این است که شما می‌توانید استیکینگ انواع ارزهای دیجیتال را مستقیماً از خود پلتفرم شروع کنید و از سود استیک در تراست ولت بهر‌‌ه‌مند شوید. همچنین این امکان را دارید از مرورگر تراست ولت برای ذخیره ارز دیجیتال مورد نظر خود در یک صرافی غیرمتمرکز بهره ببرید.

مقدار ارز دیجیتال برای استیک در تراست ولت چقدر باشد؟

توجه داشته باشید که هنگام استیک کردن در تراست ولت، یک حداقل مقداری برای ارز دیجیتال موجود است. بدین معنا که شما با این حدقل مقدار می‌توانید استیک کردن را انجام دهید. درآمد شما یک روز پس از استیک کردن شروع می‌شود. همچنین یک دوره قفل نیز وجود دارد که در قبال آن سود استیک در تراست ولت را دریافت ‌خواهید کرد.

مدت زمان بلوکه شدن ارز در تراست ولت چقدر است؟

مدت زمان قفل و میزان سود بسته به نوع ارز متفاوت است. اگر می‌خواهید در کسب درآمد منفعلانه با استیبل کوین‌ها، بیت ‌کوین یا اتریوم فعالیت کنید، توصیه می‌کنیم AQRU را بررسی کنید. AQRU یک پلتفرم آنلاین و اپلیکیشن گوشی همراه است که به شما امکان می‌دهد به سرعت از ارز خود درآمد کسب کنید.

پاداش و مقدار سود استیک در تراست ولت

یکی از معدود مواردی که باید هنگام استیک کردن با تراست ولت به خاطر داشته باشید، نرخ‌های درآمد است. ابتدا شما باید پاداش‌های استیکینگ تراست ولت را برای ارزهای دیجیتال مختلف که می‌خواهید از آن‌ها کسب درآمد کنید را شناسایی نمایید.

بسته به ارزی که انتخاب می‌کنید و همچنین ولیدیتورهایی که ارائه می‌شوند، مقدار سود استیک در تراست ولت متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، سود استیک کردن ارز Algorand تراست ولت از 4.88 تا 6 درصد APR است. از سوی دیگر، سود استیک BNB در تراست ولت از 5.31 تا 9.31 درصد در آوریل متغیر خواهد بود. محدوده سود ارزهای دیجیتال بسته به ولیدیتورهای موجود متفاوت هستند.

یکی دیگر از راه‌های کسب سود در تراست ولت، ارائه لیکوییدیتی یا نقدشوندگی (Liquidity) است. Lucky Block یک ارز دیجیتال بزرگ است که به عنوان سریع‌ترین توکن برای رسیدن به ارزش یک میلیارد دلاری در بازار شناخته می‌شود. از طریق مرورگر تراست ولت، می‌توانید Lucky Block را در صرافی PancakeSwap خریداری کنید و به میلیون‌ها نفر دیگر در لاتاری جهانی بپیوندید.

پس از اتصال به اپلیکیشن Lucky Block، دارندگان LBLOCK حدود 10 درصد از درآمد روزانه لاتاری را بر اساس مقدار توکن‌های نگهداری شده تقسیم می‌کنند. حتی با توکن‌های BNB می‌توانید نقدشوندگی را برای استخر لیکوییدیتی BNB/LBLOCK فراهم کنید و درصدی سود از تمام معاملات خود که متناسب با سهم‌تان در استخر است را به دست آورید. برای تامین نقدشوندگی جفت ارز می‌توانید تا 19 درصد APR ایجاد کنید.

ارزهای قابل استیک در تراست ولت

در حال حاضر 12 ارز از جمله: ارز BNB، تزوس، ترا، کالیستو Callisto (CLO)، کاوا Kava (KAVA)، آیتوتکس IoTeX (IOTX)، ترون، کازماس، وی چین VeChain (VET)، اوسموسیس Osmosis (OSMO)، تومو چین و Algorand (ALGO) در تراست ولت قابل استیک هستند.

ارزهای قابل استیک در تراست ولت
ارزهای قابل استیک در تراست ولت

استیک ارز هارمونی وان در تراست ولت

شما راه‌های زیادی دارید تا بتوانید کوین‌ها و توکن‌های مختلفی را در برنامه ذخیره کنید. به عنوان مثال، برای استیک کردن ارز هارمونی وان با کیف پول تراست به پلتفرمی مانند کیف پول Frontier نیاز دارید.

کیف پول Frontier از پلتفرم تراست ولت جداست، اما همچنان به شما امکان می‌دهد توکن را به اشتراک بگذارید. در وب سایت رسمی Frontier، یک ماشین حساب استیکینگ تراست ولت در صفحه Staking موجود است. در این صفحه می‌توانید درآمد تخمینی خود را با نرخ درصد سالانه فعلی محاسبه کنید. میزان درآمد شما برای هر ارز دیجیتال موجود برحسب روز، ماه و سال نشان داده می‌شود.

سود استیک BNB در تراست ولت چقدر است؟

بایننس کوین (BNB) توکن بومی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است و از بستر BEP-20 استفاده می‌کند. اگر می‌خواهید در مورد میزان سود استیک BNB اطلاعات کسب کنید و بدانید چقدر درآمد خواهید داشت، این امکان را دارد از ماشین‌ حساب استیک کردن تراست ولت BNB در وبسایت رسمی این اپلیکیشن استفاده کنید. وقتی BNB را در تراست ولت قرار دادید، می‌توانید ولیدیتورهایی را انتخاب کنید که با آنها ارزهای خود را قفل کنید. برخی از این ولیدیتورهای عبارتند از:

  • Ankr با APR حدود 5.31 درصد
  • InfStones با APR حدود 8.71 درصد
  • BscScan با APR حدود 8.86 درصد
  • Legend III با APR حدود 9.31 درصد

زمان قفل برای استیک کردن BNB  تراست ولت یک دوره هفت روزه است و حداقل مبلغ استیک کردن یک BNB خواهد بود. مبلغ استیک کردن را می‌توانید بعد از هفت روز که استیکینگ را متوقف کردید، دریافت کنید. همچنین می‌توانید هر زمان که بخواهید کوین‌ها را حذف یا دوباره واگذار کنید. هزینه‌های عادی استفاده از شبکه نیز اعمال می‌شوند.

سود استیک BNB در تراست ولت
سود استیک BNB در تراست ولت

سود استیک ترون در تراست ولت چقدر است؟

ترون یک پروژه بلاکچین است که هدفش ایجاد یک اینترنت غیرمتمرکز خواهد بود. ترون می‌تواند به عنوان یک قرارداد هوشمند عمل کند و توکن اصلی آن ترونیکس (TRX) است. همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، همه ولیدیتورهایی برای استیک ترون در تراست ولت، حدود 3.54 تا 5.06 درصد سود سالانه را ارائه می‌دهند. ولیدیتورهای این ارز عبارتند از:

  • Binance
  • BitGuild
  • TRONLink
  • TRONScan
  • TRONGrid
  • Poloniex
سود استیک ترون در تراست ولت
سود استیک ترون در تراست ولت

سود استیک تتر در تراست ولت چقدر است؟

تتر جزو ارزهایی نیست که در حال حاضر امکان استیک شدنشان در تراست ولت وجود دارد. برای استیک در تراست ولت می‌توانید آن را به ارز دیگیری مثل bnb تبدیل کنید یا از پلتفرم دیگری استفاده کنید.

در این مورد بخوانید: معرفی راه‌های مختلف استیک اتریوم: با ایمن سازی اتریوم، پاداش کسب کنید

سود استیک وی چین در تراست ولت

وی چین (VeChain) که برای بهینه سازی زنجیره تامین و سایر سیستم‌های سازمانی طراحی شده است، یک فناوری بلاک چین است که به مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به طور یکسان اجازه می‌دهد تا صحت محصولات خود را تأیید کنند. این پلتفرم همچنین به آنها کمک می‌کند تا با استفاده از بلاک چین درک کنند که محصول دقیقاً از کجا آمده است. دو توکن متمایز در شبکه وی چین وجود دارند که عبارتند از:

  • VeChain Token (VET)
  • VeChainThor Energy (VTHO)

VET به عنوان ذخیره ارزش کاربرد دارد، در حالی که VTHO به عنوان گس (GAS) برای پرداخت اعتبار دهنده‌ها در زنجیره استفاده می‌شود. برخلاف BNB و ترون، دکمه‌ای برای وی چین در تراست ولت وجود ندارد. نگه داشتن وی چین در کیف پول تراست شما به طور خودکار به ارز VTHO تبدیل می‌شود. نرخ تولید VTHO در حدود 0.000432 VTHO در هر VET در روز است که به عنوان نرخ تولید پایه شناخته می‌شود.

نحوه کار استیک ارزهای دیجیتال

بلاک‌ چین‌هایی که تحت مکانیزم اجماع اثبات سهام (Proof-of-Stake) کار می‌کنند، تراکنش‌ها را بر اساس تعداد سکه‌هایی که ولیدیتور در اختیار دارد تایید اعتبار خواهند کرد. ولیدیتورها باید به ‌طور موقت ارزهای خود را هنگام اعتبارسنجی تراکنش‌ها قفل کنند و در صورت اعتبارسنجی صحیح، ارزهایشان را به‌ علاوه پاداش‌ها پس می‌گیرند.

شما در استیکینگ کریپتو طور موقت ارزهای رمزپایه اثبات سهام را به ولیدیتورها ارائه می‌دهید تا بتوانند تراکنش‌های موجود در بلاک چین را تایید کنند. این راهی برای کسب درآمد منفعلانه از رمزنگاری است، زیرا پس از موفقیت آمیز بودن اعتبارسنجی، مقداری ارز را به عنوان پاداش برای استیک کردن به دست می‌آورید.

در این مورد بخوانید: آموزش استیک کردن کاردانو، از انتخاب ولت تا استخر سهام

ماینینگ بهتر است یا استیکینگ؟

ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم بر اساس مدل اجماع اثبات سهام عمل می‌کنند. اجماع اثبات سهام فرآیندی برای محقق کردن و تأیید تراکنش‌های جدید برای شبکه است که به روشی رقابتی استفاده کار می‌کند. ماینرها اغلب از سخت افزارهای گران قیمت و حرفه‌ای بهره می‌برند که برای تایید تراکنش‌های زنجیره‌ای، برق زیادی مصرف می‌کنند. این سخت افزار برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها باید یک تابع الگوریتمی را حل کند.

با یکسری محاسبات ریاضی می‌توان بلوک‌هایی که اطلاعات را در زنجیره بلاک نگه داشته‌اند را استخراج کرد و بلاک‌های جدید ایجاد نمود. سپس بلاک چین در ازای بلاک‌های جدید به ماینرها پاداش می‌دهد.

از سویی دیگر، استیکینگ نیازی به صرف انرژی زیادی برای اعتبارسنجی تراکنش‌های زنجیره‌ای ندارد. اگر می‌خواهید به صورت آنلاین استیک کنید، نیازی به خرید هیچ دستگاه سخت افزاری ندارید. شما فقط باید پلتفرمی را پیدا کنید که بتوانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را در آن استیک کنید تا یک ولیدیتور بتواند پاداش‌های استیکینگ را برای شما به دست آورد.

در این مورد بخوانید: بهترین ارز برای استیک با بالاترین سود در سال ۲۰۲۳

استیک کردن درون زنجیره‌ای در برابر استیک برون زنجیره‌ای

با تراست ولت این امکان را دارید که استیک کردن درون زنجیره‌ای (On-Chain) در برابر برون زنجیره‌ای (Off-Chain) را انتخاب کنید و از سود استیک در تراست ولت بهره ببرید. استیکینگ درون زنجیره‌ای باعث می‌شود که توکن‌های خود را مستقیماً در شبکه بلاک چین مربوط به آن قرار دهید. شما می‌توانید این کار را از طریق یک صرافی غیرمتمرکز انجام دهید که با مرورگر تراست ولت قابل دسترس است. به عنوان مثال، استیک کردن ارز کیک در تراست ولت را می‌توان در صرافی PancakeSwap انجام دهید.

همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، می‌توانید به PancakeSwap در مرورگر تراست ولت دسترسی داشته باشید. CAKE یک توکن BEP-20 است که با زنجیره هوشمند بایننس (BSC) اجرا می‌شود، بنابراین برای اینکه ارز خود را به اشتراک بگذارید، به مقداری BNB نیاز دارید.

استیک کردن برون زنجیره‌ای را می‌توان در پلتفرم‌های متمرکز یافت. یک صرافی متمرکز کریپتو پلتفرمی است که کاربران را قادر می‌سازد تا دارایی‌های رمزنگاری خود را با خیال راحت مبادله کنند. درحقیقت، پلتفرم‌های متمرکز محیط امنی را برای خریداران و فروشندگان برای انجام معاملات ارائه می‌دهند.

با پلتفرم‌های متمرکز می‌توانید ارز دیجیتالی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را همراه با سایر کاربرانی که قصد استیکینگ دارند را پیدا کنید. تمام ارزهای دیجیتال توسط یک ولیدیتور استفاده می‌شوند که ارزها را در زنجیره به اشتراک می‌گذارند.

این روش استیک کردن برای مبتدیان بهتر است، زیرا تراکنش‌ها سریعتر انجام می‌شوند و به دانش فنی زیادی نیاز ندارد. AQRU یک صرافی متمرکز است که شبیه به یک صرافی بیرون زنجیره‌ای عمل می‌کند. به این صورت که مستقیماً به بلاکچین متصل می‌شود و توکن‌های ادغام شده را به ولیدیتورها ارسال می‌کند.

سخن اینوکس با شما، میزان سود استیک در تراست ولت

تراست ولت به شما کمک می‌کند تا به صورت بومی ارز خود را به اشتراک بگذارید و سود دریافت کنید. این بدان معناست که به اشتراک گذاشتن رمزارز شما سریع، آسان و ایمن خواهد بود. استیکینگ روشی برای کسب پاداش و سود برای مشارکت در امنیت شبکه بلاک چین است. این روش شامل نگهداری یا استیک کردن مقدار معینی از رمزارز به عنوان ولیدیتور برای کمک به اعتبارسنجی تراکنش‌ها در شبکه است. دریافت سود استیک در تراست ولت می‌تواند روشی برای فعالیت در دنیای ارزهای دیجیتال باشد که به افراد کمک می‌کند تا از سرمایه گذاری به خوبی استفاده کنند.

منبع
business2communitytrustwallet

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. چرا باید ارز دیجیتال استیک کنیم اصلا؟ اینقدر درصدش کمه که فرقی با گذاشتن پول توی بانک نداره!

    1. مقایسه استیک ارز با نگه داشتن پول در بانک درست نیست نکته بعد اینه که استیک برای کسانی خوبه که نمیخوان از ارزشون تا مدت ها استفاده بکنن مثلا ترید نمیکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا