تحلیل و سرمایه گذاری

بهترین ارز برای استیک با بالاترین سود(10 ارز برتر)

کوین‌های استیکینگ بین سرمایه‌گذارانی که هم به دنبال سود از افزایش قیمت و هم کسب درآمد غیرفعالند، محبوب هستند. زمانی که کوین‌ها به یک استخر نقدینگی سپرده می‌شوند، علاوه‌ بر اینکه مالکیت آن‌ها حفظ شده، سود ایجاد می‌کند. از اتریوم تا آدا، کوین و ارزهای زیادی برای استیکینگ وجود دارد. در این مقاله از اینوکس به بررسی بهترین ارز برای استیک در سال 2023 با توجه به سودآوری گزارش شده آن‌ها می‌پردازیم.

معیارهای انتخاب بهترین ارز برای استیک

هنگام انتخاب یک ارز دیجیتال برای استیک، چند فاکتور مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

پلتفرم‌های استیکینگ: تعداد زیادی پلتفرم وجود دارند که خدمات استیکینگ ارائه می‌دهند. به دنبال پلتفرمی باشید که معایب کمتری دارد، مانند پلتفرم‌های لیکوئید استیکینگ که در آن‌ها اجازه دسترسی به دارایی‌های سپرده‌گذاری شده وجود دارد.

ارزهای دیجیتال: بسیاری از تازه‌واردهای در حوزه استیک ارز سریعا به سراغ اتریوم می‌روند و فکر می‌کنند که بهترین گزینه برای استیکینگ اتریوم است. در حالی‌که ارزهای کاردانو، تزوس و کازموس از بهترین‌ها هستند.

بسیاری از سرمایه‌گذاران به جای ارزهای پیشرویی مانند ETH، ارزهای دیجیتال دیگری را که از الگوی اثبات سهام پیروی می‌کنند، استیک می‌کنند. به این دلیل که با اعتبارسنج‌های فعال کمتر در شبکه، امکان بازدهی بالاتر است.

محدودیت‌ها: بسیاری از شبکه‌های اثبات سهام محدودیت‌هایی برای استیکینگ دارند. به عنوان مثال، حداقل میزان سپرده‌ ارز یا مدت زمان قفل شدن برای دریافت سود استیک. با استفاده از برخی پلتفرم‌ها می‌توان این محدودیت‌ها را دور زد اما انتخاب ولت نوع غیرحضانتی یا فول نود مهم است.

بازده: پاداشی که به ازای استیک به دست می‌آورید چقدر خواهد بود؟ اغلب اوقات، بازده بر اساس ارزش کل قفل شده و محبوبیت شبکه تخمین زده می‌شود. هر چه سرمایه‌گذاران بیشتر درگیر شوند، پاداش‌های بیشتری بین اعتبار سنج‌ها تقسیم می‌شود.

ولیدیتور یا نماینده (Delegator) ؟ ولیدیتورها یا اعتبارسنج‌ها یک گره را اجرا و در استیکینگی شرکت می‌کنند که به دانش فنی بیشتری نیاز دارد. درحالی‌که نماینده‌ها هولد کننده‌هایی هستند که با واگذاری توکن‌های خود به یک نود یا گره، استیکینگ را شروع می‌کنند. اعتبارسنج‌ها معمولا کمی بیشتر درآمد دارند، زیرا مقداری از پاداش Delegator را نیز در ازای اجرای گره به دست می‌آورند.
گزارش مالیات: در اکثر کشورها، به پاداش‌های استیک مالیات تعلق می‌گیرد. باید حواستان به مالیات کوین استیک شده در پلتفرم باشد.

بهترین ارز برای استیک کدام است؟

براساس نرخ سودآوری، بهترین کوین‌ها برای استیکینگ در سال جاری به شرح زیر هستند:

  • Ethereum
  • Cardano
  • Tezos
  • Solana
  • Polkadot
  • Polygon
  • Avalanche
  • Cosmos
  • Algorand
  • Near Protocol

جدول زیر درصد بازده سالانه برای ولیدیتورها بدون درنظر گرفتن تورم نشان می‌دهد.

نام ارزدرصد بازده سالانه تخمینیکل ارزش قفل شده یا TVL حداقل سپرده
Ethereum2.48%17,821,001 ETH32 ETH
Cardano4.96%24,506,909,293 ADA2 ADA
Tezos5.89%694,124,236 XTZ6,000 XTZ
Solana7.58%386,591,630 SOL0.01 SOL
Polkadot15.31%610,865,947 DOT350 DOT
Polygon8.613,626,203,374 MATICبیش از موجودی اعتبارسنج صدم
Avalanche9.51%230,725,275 AVAX2000 AVAX
Cosmos25.17%222,656,867 ATOMبیش از موجودی اعتبارسنج 175م
Algorand7.2%1,406,241,392 ALGO1 ALGO
Near Protocol9.89%514,368,384 NEARبیش از seat price فعلی

با یک نگاه سریع به جدول، ارز با بالاترین نرخ بازده و کمترین مبلغ سپرده را انتخاب و استیک می‌کنیداما قضیه به این سادگی نیست. نرخ‌های بالا بدون توجه به تورم و کاهش تورم و استفاده از نماینده به جای ولیدیتور هستند. پس بیایید هر کدام را عمیق‌تر بررسی کنیم.

اتریوم

اتریوم محبوب‌ترین و بهترین ارز برای استیک و پرچمدار بازار است که از نظر ارزش بازار پس از بیت‌کوین در رتبه دوم قرار دارد. راه‌های زیادی برای استیک ETH وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند، از جمله:

  • استیکینگ انفرادی به عنوان ولیدیتور
  • استیکینگ به عنوان یک سرویس (تفویض اختیار)
  • استخر استیکینگ
  • استیکینگ متمرکز

سود استیک اتریوم چقدر است؟

در زمان نگارش این مقاله، اعتبارسنج‌ها حدود 2.48 درصد و آن‌هایی که به‌عنوان خدمات در نظر گرفته می‌شوند، 2.25 درصد سود سالانه به دست می‌آورند. در همین حال، استخرهایی مانند Lido یا Rocket Pool به ترتیب 4.5٪ و بین 4.04٪ – 7.09٪ و دصرافی‌های متمرکز حدود 4٪ سود سالانه تخمین زده شده است.

در این رابطه بخوانید : معرفی راه‌های مختلف استیک اتریوم: با ایمن سازی اتریوم، پاداش کسب کنید

کاردانو

استیکینگ کاردانو به دارندگان ADA امکان کسب درآمد غیرفعال را می‌دهد و از امنیت و ایمنی شبکه کاردانو نیز بهره‌مند می‌شوند. کاردانو با ارزش بازار بیش از 13 میلیارد دلار یکی از 10 ارز دیجیتال برتر و جزو بهترین ارز برای استیک به شمار می‌آید. کاردانو مانند سایر ارزهای اثبات سهام، روشهای مختلفی برای استیکینگ دارد: از جمله

  • با یک کیف پول فول نود
  • تفویض ADA
  • پلتفرم‌های استیکینگ متمرکز

سود استیک کاردانو چقدر است؟

اگر مستقیماً از کیف پول‌های غیرحضانتی استفاده کنید و ADA را تفویض می‌کنید، ممکن است 4.6 درصد و اگر دانش فنی برای راه اندازی استخر سهام کاردانو دارید این عدد تا 22.8% افزایش می‌یابد. با استفاده از پلتفرم‌های استیکینگ می‌توانید بین 2٪ تا 6٪ درآمد کسب کنید.

در این رابطه بخوانید : آموزش گام‌به‌گام استیک کاردانو، از انتخاب ولت تا استخر سهام

تزوس

تزوس یکی از 50 ارز دیجیتال برتر با ارزش بازار بیش از 1 میلیارد دلار است و همچنان در لیست بهترین ارز برای استیک قرار دارد. دارندگان XTZ می‌توانند پاداش استیکینگ را از طریق:

  • تفویض اختیار
  • با راه‌اندازی یک گره یا نود
  • یا از طریق پلتفرم‌های استیکینگ متمرکز بدست آورند.

سود استیک تزوس چقدر است؟

با راه اندازی نود تقریباً 5.89٪ درآمد کسب می‌کنید، در همین حال، اگر Tezos خود را با استفاده از کیف پول استیک می‌کنید، تقریباً 5.31٪ درآمد خواهید داشت و این سودبرای یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال بسته به پلتفرم بین 3 تا 7 درصد می‌تواند متفاوت باشد.

سولانا

سولانا یک انتخاب محبوب در لیست بهترین ارز برای استیک در سال 2023 و یکی از 10 ارز دیجیتال برتر با ارزش بازار بیش از 7 میلیارد دلار است. راه‌های مختلفی برای استیکینگ سولانا وجود دارد، بنابراین اجازه دهید به هر کدام نگاهی بیندازیم.

بهترین محل برای استیک سولانا

مانند بسیاری از بلاک چین‌های اثبات سهام، گزینه‌‎های شما برای استیکینگ سولانا عبارتند از:

  • راه‌اندازی یک گره یا نود
  • SOL خود را تفویض کنید
  • از پروتکل استیکینگ یا صرافی متمرکز استفاده کنید.

سود استیک سولانا چقدر است؟

در زمان نگارش این مقاله، اگر از ولیدیتور استفاده کنید تقریبا 7.38 درصد و با واگذاری دارایی خود به یک کیف پول تقریبا 6.43% سود سالانه خواهید داشت. پروتکل استیکینگ Lido تقریبا 6.7% و صرافی‌های متمرکز عددی بین 2.4% تا 7% سود سالانه حاصل از استیک سولانا دارند.

پولکادات

پولکادات قابل استخراج نیست، زیرا شبکه پولکادات از الگوریتم اثبات سهام (Proof of Stake) استفاده می‌کند، اما این ارز یک گزینه بسیار محبوب و در لیست بهترین ارز برای استیک قرار دارد و یکی از 20 ارز دیجیتال برتر با ارزش بازار بیش از 7 میلیارد دلار در کنار حجم معاملات روزانه به ارزش میلیون‌ها دلار است. پولکادات یک شبکه چند زنجیره‌ای و پروتکل لایه صفر است که توسط مدیر ارشد فناوری سابق اتریوم تأسیس شده است و به دنبال حل مشکلات مقیاس پذیری و قابلیت همکاری شبکه اتریوم است. به این ترتیب، استیکینگ DOT یک سرمایه‌گذاری محبوب در سال 2023 است و راه‌های زیادی برای انجام آن وجود دارد.

بهترین محل برای استیک پولکادات

گزینه‌های شما برای استیکینگ DOT عبارتند از:

  • راه‌اندازی یک ولیدیتور
  • معرفی مستقیم
  • پیوستن یا ایجاد یک استخر nomination
  • استفاده از صرافی حضانتی

استخرهای nomination یک ویژگی جدید برای سیستم سهامداری پولکادات هستند.

سود استیک پولکادات چقدر است؟

در زمان نگارش مقاله، با راه‌اندازی یک ولیدیتور، می‌توانید 15.31%یا 14.34% APR (سود سالانه) برای واگذاری توکن‌های خود کسب کنید. در همین حال، ارائه‌دهندگان سیستم سهامداری بین 7٪ تا 14٪ سود می‌دهند.

پالیگان

پالیگان یکی از بهترین پروژه‌های بلاک چین لایه دو است که افزایش مقیاس پذیری شبکه اتریوم و امکان تراکنش‌های سریع‌تر با کارمزد کمتر را فراهم می‌کند و MATIC ارز اصلی شبکه پالیگان است. به منظور ایمن سازی شبکه پالیگان، سرمایه‌گذاران می توانند MATIC را استیک و پاداش دریافت کنند.

بهترین محل برای استیک MATI

چندین گزینه مختلف برای استیک MATIC وجود دارد. ابتدا می‌توانید یک گره یا نود راه‌اندازی کنید. سپس می‌توانید مراحل دقیق نحوه راه‌اندازی و استقرار یک گره برای پالیگان را در اسناد محصول مشاهده کنید، اما برای انجام این کار به تخصص فنی مناسبی نیاز دارید. علاوه بر این، به حداقل سپرده استیکینگ MATIC و برای پیوستن به مجموعه فعال ولیدیتورها برای پالیگان، به بیشتر ازمقدار سپرده صدمین ولیدیتور نیاز دارید.

اگر نمی‌خواهید خود را درگیر بخش فنی نکنید، جای نگرانی نیست، شما می‌توانید با استفاده از یک کیف پول غیر حضانتی، MATIC خود را واگذار کنید. فقط کافی است به استیکینگ پالیگان بروید، نمایده خود را انتخاب کنید، ولیدیتور و مقداری را که می‌خواهید واگذار کنید مشخص نمایید.

اگر می‌خواهید در حین حفظ توکن‌هایتان، کارها را ساده‌تر کنید، می‌توانید از یک کیف پول غیر حضانتی مانند Lido برای استیکینگ این ارز استفاده کنید. Lido این مزیت را دارد که به شما در حفظ نقدینگی کمک می‌کند، زیرا وقتی دارایی خود را استیک می‌کنید، در ازای آن، stMATIC دریافت خواهید کرد که می‌توانید از آن در انواع دیگر پروتکل‌های DeFi برای افزایش بازدهی خود استفاده کنید.

در نهایت، می‌توانید از صرافی‌های متمرکز مانند Binance یا Kraken برای استیک MATIC استفاده کنید. در حالی که استفاده از آنها برای مبتدیان بسیار آسان است، اما وقتی رمزارز خود را در صرافی قرار می‌دهید، شما حافظ دارایی خود نیستید و این با خطرات ضمنی همراه است.

سود استیک پالیگان چقدر است؟

در زمان نگارش مقاله، اگر گزینه اعتبار سنج‌ها را انتخاب کنید بین 7.91% تا 7.35% APR برای تفویض توکن‌هایتان کسب می‌کنید. پروتکل‌های غیرمتمرکز حدود 4.2% سود سالانه و صرافی‌های متمرکز بین 2% تا 6% در نظر گرفته‌اند.

آوالانچ

آوالانچ یک بلاکچین بسیار مقیاس پذیر و کم هزینه شبیه به اتریوم است زیرا دارای قابلیت قرارداد هوشمند است. AVAX توکن اصلی بلاکچین است و سرمایه‌گذاران می توانند AVAX را برای کسب درآمد غیرفعال و پشتیبانی از امنیت شبکه استیک کنند.

بهترین محل برای استیک آوالانچ

شما می‌توانید AVAX را به روش های زیر استیک کنید:

  • با راه‌اندازی یک گره
  • واگذاری AVAX
  • استفاده از یک صرافی متمرکز

سود استیک آوالانچ چقدر است؟

پاداش تخمینیمحل استیک آوالانچ
9.51%راه‌اندازی یک گره
8.94%واگذاری AVAX
6 – 10%صرافی متمرکز
پاداش استیک آوالانچ

کازماس

کازماس با استفاده از بلاک چین‌های موازی و مستقل، شبکه‌ای از اکوسیستم‌های کریپتو را به هم متصل می‌کند. ATOM توکن اصلی کازماس است. سرمایه‌گذاران می‌توانند ATOM را برای کسب درآمد غیرفعال برای حمایت از امنیت شبکه استیک کنند.

بهترین محل برای استیک کازماس و پاداش استیک آن‌ها

بهترین جاها برای استیک کازماس مشابه با آوالانچ است. و پاداش استیک کازماس به شرح زیر:

پاداش تخمینیمحل استیک کازماس
25.2%راه‌اندازی یک گره
23.3%واگذاری توکن
6 – 21%صرافی متمرکز
پاداش استیک کازماس

الگورند (Algorand)

الگورند یک بلاک چین است که قصد دارد با ارتقای سه مشکل عمده سرعت، امنیت و تمرکززدایی به طور همزمان به پردازنده اصلی پرداخت تبدیل شود. از آنجایی که بلاکچین از مکانیزم اثبات سهام استفاده می‌کند، سرمایه‌گذاران می‌توانند ALGO را به منظور پردازش تراکنش‌ها و ایمن سازی شبکه استیک کنند و ALGO را به عنوان پاداش به دست آورند.

بهترین محل برای استیک الگورند

استیک ALGO بسیار آسان است، فقط کافیست به پورتال مدیریت Algo بروید و یکی از کیف پول‌های پشتیبانی شده Pera، MyAlgo، Defly، WalletConnect و … را وصل کنید. گزینه دیگر برای استیک آلگورند صرافی‌های متمرکزی چون بایننس و کراکن هستند.

سود استیک الگورند چقدر است؟

پاداش تخمینیمحل استیک الگورند
7.2%مدیریت الگورند
1 – 6%صرافی متمرکز
پاداش استیک الگورند

نیر پروتکل (Near Protocol)

نیر پروتکل یک اپلیکیشن غیرمتمرکز (DApp) با قابلیت قرارداد هوشمند است که هدف آن ساخت آینده Web3 با استفاده از فناوری sharding است. NEAR توکن بومی شبکه است و کاربران می توانند NEAR را به منظور ایمن سازی شبکه و کسب پاداش استیک کنند.

بهترین محل برای استیک نیر پروتکل

شما سه گزینه برای استیک نیر دارید:

  • راه‌اندازی یک ولیدیتور
  • واگذاری NEAR
  • از یک صرافی متمرکز کریپتو استفاده کنید.

سخن اینوکس با شما

در این مقاله به بررسی بهترین ارز برای استیک پرداختیم و تعدادی از آن‌ها را با مقدار سود حاصل با توجه به محل استیکینگ معرفی کردیم. سعی شده به سوالات احتمالی شما پاسخ بدهیم، لطفا نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول بهترین ارز برای استیک

تفاوت بین ولیدیتور و نماینده (Delegator) چیست؟

نماینده دارنده توکنی است که می‌خواهد در استیکینگ شرکت کند اما انتخاب می‌کند که از طریق تفویض اختیار به یک گره ولیدیتور موجود اعتماد کند. در همین حال، یک ولیدیتور یک گره راه‌اندازی می‌کند، در استیکینگ شرکت می‌کند و ممکن است نمایندگان را برای افزایش سهام خود بپذیرد.

پایدارترین یا بهترین ارز برای استیک چیست؟

اتریوم به طور گسترده به عنوان یکی از پایدارترین ارزهای دیجیتال اثبات سهام در نظر گرفته می شود و پرچمدار بازار است و از نظر ارزش بازار پس از بیت‌کوین در رتبه دوم قرار دارد.

ارزان‌ترین ارز برای استیک چیست؟

ارزان‌ترین ارزی که در لیست ما قرار می‌گیرد، ALGO است، اما همه اینها در شرایط بازار ممکن است تغییر کنند.

منبع
koinly

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام وعرض ادب
    اطلاعاتی راجب رمز ارزNEOمیخواستم به اشتراک بزارم .و اینکه بلاکچین NEOبدون استیک کردن رمز ارزتون وفقط از طریق مشارکت در امور حکومتی که رای دادن به نودها هستش سالانه 35درصد سود میده و ارزتون هم داخل والت خودتون میمونه .که از این نظر بیشترین سود در میان بلاکچین ها هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا