کیف پول

نقد و بررسی بهترین کیف پول ریپل ( دی 1402)

ارز دیجیتال ریپل با نماد اختصاری XRP در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شد. این ارز دیجیتال از زمان راه‌اندازی تاکنون از جمله محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار است. در این رابطه این سوال پیش می‌آید که چه کیف پولی برای ذخیره ریپل بهتر است و بهترین کیف پول ریپل کدام است؟ اگر علاقه‌مند به دریافت پاسخ این سوال هستید، تا پایان این محتوا همراه اینوکس باشید.

۱. کیف پول eToro؛ بهترین کیف پول ریپل برای سرمایه‌گذاران
۲. بایننس؛ یکی از بهترین کیف پول‌های ریپل
۳. کیف پول ترزور؛ کیف پولی مناسب و ایمن برای ارز ریپل
۴. کیف پول تراست ولت؛ کیف پول موبایلی آسان که از dApps پشتیبانی می‌کند
۵. کیف پول کوینومی؛ پشتیبانی از ۱۲۵ شبکه بلاکچین
۶. کیف پول ریپل پیپر (XRP Paper Wallet)؛ کیف پول رایگان با کد QR
۷. کیف پول لجر نانو؛ ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال در یک محیط ایمن با ۷۹ دلار

کیف پول ریپل چیست؟

ریپل (XRP)، توکن اصلی شبکه ریپل است که برای ذخیره‌سازی، درون یک کیف پول رمزنگاری‌شده قرار می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود امنیت نگهداری این ارز دیجیتال افزایش یابد و همچنین بتواند به راحتی توکن‌های خود را معامله کند.

به طور کلی برای اینکه بتوانید بهترین کیف پول ریپل را انتخاب کنید، ابتدا باید عملکردهای این کیف پول را بررسی کنید. سطح ایمنی این کیف پول‌ها به چند عامل بستگی دارد:

1. اینکه کیف پول ریپل توسط یک ارائه‌دهنده مناسب محافظت می‌شود یا خیر.
2. دستگاهی که کیف پول روی آن قرار دارد، از امنیت کافی برخوردار است یا خیر.

کیف پول‌های ریپل که به صورت غیر محرمانه وجود دارند، امکان کنترل کلید‌های خصوصی را به کاربران خود می‌دهند که این موضوع می‌تواند امنیت کیف پول را به خطر بیندازد. در این دسته از کیف پول‌ها، نقل و انتقال به شکل آسان و غیر امنیتی انجام می‌شود که عملا کار را برای هکرها آسان می‌کند.

چرا به کیف پول ریپل نیاز داریم؟

کاربر پس از آنکه سرمایه‌گذاری مناسبی درون یک دارایی دیجیتال انجام داد، نیاز دارد کیف پول مناسبی را برای ذخیره‌کردن این دارایی انتخاب کند.

در ادامه می‌خواهیم به مهم‌ترین دلایلی که نیازمندی به کیف پول را توجیه می‌کند، اشاره‌ای داشته‌ باشیم:

امنیت

همان‌‌طور که پیشتر نیز ذکر شد، یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد کیف پول، این است که توکن‌های ریپل یا سایر ارزهای دیجیتال در محیطی ایمن و به دور از هک و کلاهبرداری نگهداری شوند. بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نوظهور بودن و اینکه مملو از کلاهبرداری است، مسیر را برای هک و دریافت دارایی افراد آسان کرده‌است. بنابراین کیف پول‌ها محیطی ایمن را برای کاربران ارائه می‌کنند تا این افراد از گزند از دست دادن دارایی‌های خود، در امان باشند.

انتقال آسان توکن‌ها

مورد دیگر از کاربردها و دلایل استفاده از کیف پول، این است که می‌توانیم به آسانی این توکن‌ها را انتقال دهیم. در واقع کاربر می‌تواند به راحتی و از طریق شبکه مورد نظر (در این مثال ریپل) دارایی خود را به حسابی دیگر منتقل کند. این انتقال از طریق دریافت آدرسی برای انتقال انجام می‌شود.

ترید و معامله ارزهای دیجیتال

سومین مورد از مزیت‌های استفاده و انتخاب بهترین کیف پول ریپل، این است که می‌توانید به راحتی ترید و معاملات خود را در بازار ارزهای دیجیتال انجام دهید. در واقع بهترین کیف پول‌های ریپل دسترسی کامل و جامعی به کاربران می‌دهند تا آن‌ها بتوانند ارزهای دیجیتال مختلفی را در بازار مبادله کنند.

بررسی بهترین کیف پول ریپل

در این بخش از مقاله، می‌خواهیم بررسی کنیم بهترین کیف پول ریپل، دارای چه ویژگی‌هایی است. همچنین جزئیات مهمی که این دسته از کیف پول‌ها دارند نیز زیر ذره‌بین بررسی قرار خواهند گرفت.

کیف پول eToro؛ بهترین کیف پول ریپل برای سرمایه‌گذاران

در لیستی که برای بهترین کیف پول ریپل ارائه شده‌ است، ما کیف پول eToro را به عنوان بهترین آن در نظر گرفته‌ایم. این کیف پول در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد و توسط GFSC مجوز خود را دریافت کرده‌است. همچنین این کیف پول توسط ASIC, FCA, FINRA و CySEC رگوله شده‌است.

کیف پول eToro علاوه بر اینکه امنیت مناسبی را ارائه می‌کند، بهترین کیف پول ریپل و ایده‌آل برای مبتدیان نیز به شمار می‌آید.

کیف پول eToro از ۹۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که این موارد شامل مهم‌ترین و بهترین آلت‌کوین‌ها است. لایت کوین، کاردانو، سولانا، دوج کوین، شیبا اینو و پالیگان از جمله این موارد به حساب می‌آیند. همچنین این کیف پول از بیت کوین و بیت کوین کش نیز پشتیبانی می‌کند.

در کیف پول eToro، از کلیدهای خصوصی استفاده می‌شود. این موضوع بدین معناست که سرمایه‌گذاران می‌توانند در صورت فراموشی یا گم‌کردن رمز عبور خود، وارد کیف پول خود شوند.

علاوه بر موارد ذکر شده، eToro از ویژگی‌های دیگری نیز بهره‌مند است. به عنوان مثال سرمایه‌گذار می‌تواند پرتفوی هوشمند خود را مشاهده کند. این پرتفوی هوشمند شامل توکن‌های ریپل و سایر ارزهای دیجیتال است. این پرتفوی هوشمند توسط eToro مدیریت و متعادل می‌شود.

همچنین این کیف پول برای افرادی که علاقه‌مند به کپی تریدینگ هستند نیز مناسب و محبوب است؛ زیرا برای این دسته از کاربران، کافیست تنها ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنند و موقعیت معاملاتی به صورت خودکار توسط سیستم کپی می‌شود.

مزایامعایب
بهترین کیف پول ریپلبدون دکمه‌های خصوصی که ممکن است برای همه سرمایه‌گذاران مناسب نباشد
خرید، فروش، ذخیره و انتقال ریپل در یک فضای امن و مطمئنفرآیند KYC که برای تمام کاربران، الزامی است
دارای مجوز از پنج نهاد نظارتی ( ASIC, FCA, FINRA, GFSC, CySEC)
ایجاد تعادل بین امنیت و سهولت استفاده
توکن‌ها درون یک فضای ذخیره‌سازی سرد نگهداری می‌شوند
احراز هویت دو مرحله‌ای برای حساب‌ها

در این رابطه بخوانید : ارز دیجیتال ریپل و تمام آنچه باید در مورد آن بدانید!

بایننس؛ یکی از بهترین کیف پول‌های ریپل

مورد بعدی در لیست بهترین کیف پول ریپل، بایننس است. این صرافی، یک کیف پول تحت‌وب و موبایل را ارائه می‌دهد که در آن کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را از جمله ریپل درون آن ذخیره کنند. بایننس کلید خصوصی و توکن‌های ارزهای دیجیتال را به صورت مطمئن و ایمن نگه می‌دارد.

اگرچه بسیاری از کاربران نسبت به این دسته از کیف پول‌ها که درون صرافی نگهداری می‌شوند، ابراز نگرانی کرده‌اند اما صرافی بایننس با استفاده از ابزارهای امنیتی مناسبی، ایمنی کافی این کیف پول را به کاربران خود تضمین می‌دهد.

علاوه بر سادگی و امنیت، این کیف پول قابلیت ترید نیز دارد. در بایننس کاربران تنها ۰.۱ درصد کارمزد می‌پردازند. بایننس از بسیاری ارزهای دیجیتال نوظهور نیز پشتیبانی می‌کند که این موضوع خود یک امتیاز مثبت برای این صرافی و کیف پول به حساب می‌آید.

مزایامعایب
بهترین کیف پول برای معامله‌گران ریپلممکن است SAFU نتواند در یک حمله سایبری، تمام کاربران را پوشش دهد
محافظت از کیف پول با احراز هویت دو مرحله‌ایهک صرافی بایننس در سال ۲۰۲۲
تحت حمایت بزرگترین صرافی جهان
سود پس‌انداز ۲.۳ درصد و منعطف

در این رابطه بخوانید : معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

کیف پول ترزور؛ کیف پول مناسب و ایمن برای ارز ریپل

با اینکه کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند ترزور (Trezor) باعث می‌شوند معاملات فعال انجام نشوند، اما یکی از بهترین کیف پول‌هایی هستند که رمزنگاری شده‌اند. کیف پول ترزور به عنوان یک کیف پول سخت‌افزاری، همیشه آفلاین است. این موضوع به افزایش امنیت کیف پول کمک می‌کند و باعث می‌شود خطراتی نظیر هک، کمتر دارایی شخص را تهدید کند.

جالب است بدانید حتی اگر کیف پول ترزور به سرقت نیز رفته‌ باشد، دزدان برای اینکه بتوانند به توکن‌ها دسترسی داشته‌ باشند، کار سخت و دشواری را در پیش دارند. این موضوع به دلیل وجود پین برای ورود به دستگاه است.

مزایامعایب
امن‌ترین روش برای ذخیره توکن‌های ریپلنامناسب برای آن دسته از سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند از ریپل به صورت فعالانه استفاده کنند
دارای ویژگی‌های امنیتی که نمونه آن‌ها درون کیف پول‌های نرم‌افزاری نیستقیمت نسخه پیشرفته، ۲۱۹ دلار است
پشتیبانی از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال
قیمت پایه ۶۹ دلار

کیف پول تراست ولت؛ کیف پول موبایلی آسان که از dApps پشتیبانی می‌کند

مورد بعدی در دسته بهترین کیف پول‌ ریپل، تراست ولت است. این کیف پول برای دو سیستم عامل محبوب اندروید و iOS توسعه داده شده است. علاوه بر این کاربران می‌توانند از طریق مرورگر کروم نیز به این کیف پول دسترسی داشته باشند. راه‌اندازی این کیف پول بسیار ساده و آسان است و کاربران می‌توانند از طریق یک پین‌کد و عبارت ۱۲ کلمه‌ای، حساب خود را افتتاح کنند.

تراست ولت مازاد بر اینکه از ریپل پشتیبانی می‌کند، از ۷۰ شبکه بلاکچین دیگر نیز میزبانی می‌کند. بیت کوین، اتریوم، کاردانو و دوج کوین، از جمله این ارزهای دیجیتال هستند. تراست ولت یک محیط کاملا ایمن برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال است.

مزایامعایب
از بهترین کیف پول‌ها برای استفاده در تلفن همراهکارمزد نسبتاً زیاد
سازگاری با مرورگر کرومپشتیبانی از طریق تیکت
از ریپل و بیش از ۷۰ شبکه بلاکچین پشتیبانی می‌کند
ابزارهای داخلی برای ذخیره سازی و تعویض توکن

کیف پول کوینومی؛ پشتیبانی از ۱۲۵ شبکه بلاکچین

یکی دیگر از کیف پول‌هایی که برای شبکه ریپل و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر مفید و کارآمد است، کوینومی است. کیف پول کوینومی برای سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به نگهداری از ریپل و دیگر ارزهای دیجیتال هستند، ارزشمند است. این کیف پول از ۱۲۵ شبکه بلاکچین پشتیبانی می‌کند. بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ترون و بایننس، از جمله این شبکه‌ها هستند.

کیف پول کوینومی به عنوان یک اپلیکیشن موبایل و نرم‌افزار دسکتاپ در اختیار کاربران قرار دارد. این کیف پول از سیستم عامل‌های ویندوز، اندروید، iOS، مک و لینوکس پشتیبانی می‌کند.

مزایامعایب
به صورت ناشناس در دسکتاپ و موبایل قابل استفاده استکارمزد اعتباری که بین ۳.۵ الی ۵ درصد هزینه دارد
در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده و قدمت زیادی در این زمینه دارد
از ۱۲۵ شبکه بلاکچین از جمله ریپل پشتیبانی می‌کند
هزینه گس به صورت مستقیم به ماینرها ارسال می‌شود

در این رابطه بخوانید : آینده ریپل : پیش بینی قیمت ریپل در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰

کیف پول ریپل پیپر (XRP Paper Wallet)؛ کیف پول رایگان با کد QR

در حالی که کیف پول ریپل پیپر کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما باید بدانید که این کیف پول، امنیت قابل توجه و کم نظیری را ارائه می‌کند. این دسته از کیف پول‌ها به این دلیل که همیشه آفلاین نگهداری می‌شوند، می‌توانند یک جایگزین مناسب و بدون هزینه برای کیف پول‌هایی مانند ترزور باشند.

برای اینکه بتوانید از این کیف پول استفاده کنید، نیاز دارید وارد سایت کیف پول ریپل پیپر شوید و روی دکمه ایجاد کیف پول، کلیک نمایید. در عرض چند ثانیه، شبکه مورد نظر به شما یک آدرس از کیف پول می‌دهد که می‌توانید دارایی‌های خود را درون آن نگهداری کنید. همچنین با استفاده از کدهای QR می‌توانید به راحتی نقل و انتقال را انجام دهید.

مزایامعایب
کیف پول کاغذی رایگان برای ذخیره آفلاین ریپلاین کیف پول تنها ارز دیجیتال ریپل را ذخیره می‌کند
ایجاد فوری یک آدرس کیف پول با کلید خصوصیاین کیف پول برای معامله‌گران فعال مناسب نیست
عدم محدودیت ایجاد کیف پول برای ریپلعدم ارائه سایر ویژگی‌ها مانند تعویض توکن
چاپ کد QR برای نقل و انتقال

کیف پول لجر نانو؛ ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال در یک محیط ایمن با ۷۹ دلار

کیف پول لجر نانو، از جمله بهترین کیف پول‌هایی است که می‌توان از آن برای ذخیره توکن‌های ریپل استفاده کرد. این کیف پول دارای دو نوع است که مدل اول پایه بوده و قیمت آن ۷۹ دلار است. نوع دوم پیشرفته بوده که قیمت آن ۲۷۹ دلار است.

کیف پول لجر نانو برای سبد‌های متنوعی از پرتفوی مناسب است. این کیف پول از حدود ۵۰۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که این موارد شامل استانداردهای بلاکچین زیادی است. به عنوان مثال زنجیره هوشمند بایننس، بیت کوین، اتریوم و پولکادات، از جمله این موارد هستند.

این کیف پول بر روی موبایل و دسکتاپ قابل نصب است.

مزایامعایب
ذخیره سازی در محیطی ایمن و آفلاین که از قیمت ۷۹ دلار آغاز می‌شودمدل پیشرفته این کیف پول دارای قیمت ۲۷۹ دلار است
پشتیبانی بیش از ۵۰۰۰ ارز دیجیتالبرای معامله‌گران فعال مناسب نیست
امکان معامله توکن‌ها از طریق اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ
رمزنگاری دستگاه و استفاده از کلید خصوصی

در این رابطه بخوانید : بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال؛ معرفی ۶ مورد برتر

سخن اینوکس با شما

همان‌طور که مشاهده کردید، سرمایه‌گذاران برای ذخیره‌سازی دارایی‌های خود در بازار ارز دیجیتال، نیازمند کیف پول هستند. یکی از ارزهایی که به شدت مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار دارد، ریپل است. بنابراین بسیار مهم است که بهترین کیف پول ریپل را بررسی و آن را برای ذخیره دارایی‌های خود، انتخاب کنیم.

سوالات متداول

امن‌ترین کیف پول ریپل کدام است؟

یک کیف پول امن، مبتنی بر سخت‌افزار است. بنابراین بین کیف پول‌های عنوان شده، کیف پول ترزور و لجر می‌توانند امنیت بیشتری را برای کاربران ارائه کنند.

آیا باید توکن‌های ریپل خود را درون کیف پول قرار دهیم؟

برای آن دسته از سرمایه‌گذارانی که قصد انجام این فرآیند در بازه زمانی بلند مدت را دارند، توصیه می‌شود دارایی‌های خود را درون یک کیف پول امن قرار دهند تا علاوه بر ایجاد امنیت، ویژگی‌های ممتاز دیگری را نیز بدست بیاورند.

 بهترین کیف پول‌های کاغذی ریپل کدام هستند؟

کیف پول کاغذی ریپل (XRP Paper Wallet) از جمله بهترین انتخاب‌ها برای ذخیره ریپل به صورت آفلاین است. این کیف پول می‌تواند به صورت نامحدود، آدرس برای کاربر ایجاد کند.

منبع
techopedia

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا