ارزهای دیجیتال

بیت کوین کش چیست؟ BCH، راه‌حلی برای بهبود عملکرد بیت کوین

بلاک چین، زنجیره‌ای از اطلاعات است که بین اعضای یک شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود. با این‌که بیت کوین محبوب‌ترین و در عین حال گران‌ترین رمز ارز در دنیا است، اما نمی‌توان بلاک چین آن را کامل دانست. به‌ویژه این‌که در ثانیه تعداد تراکنش‌های کمی را می‌تواند پردازش کند و نمی‌توان از آن بدون محدودیت برای رفع نیازهای مالی و معاملاتی استفاده کرد.

البته این ارز دیجیتال محبوب اولین ارز غیر متمرکزی است که به بازار آمد. به‌همین علت مسلم است که رمز ارزهای بعدی دارای بلاک چین‌های به‌روزتر و پیشرفته‌تر باشند. از این رو در سال 2017 ارز دیجیتال بیت کوین کش شکل گرفت تا مشکلات بیت کوین را برطرف کند.

حال سوال اصلی این است که ماهیت بیت کوین کش چیست؟ چگونه کار می‌کند؟ چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟ مزایا و معایب آن چیست؟ تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید تا به تمام سوالات شما پاسخ دهیم.

ارز دیجیتال بیت کوین کش چیست؟

بیت کوین کش رمز ارزی است که ویژگی‌های مشترک بسیاری با بیت کوین دارد. اما در کنار آن تغییرهای زیادی نیز در آن داده شده است تا از بیت کوین جدا شود و بهبود یابد. به عبارتی می‌توان گفت بیت کوین کش نسخه به‌روزرسانی شده و پیشرفته بیت کوین است که به آرامی دارد در میان سرمایه‌گذاران و کاربران جای باز می‌کند و محبوب می‌شود.

تاریخچه و بنیانگذار ارز بیت کوین کش

بیت کوین کش رمز ارزی است که آن را روی بلاک چین بیت کوین ساخته‌اند. این رمز ارز را در یکم آگوست سال 2017 با به ‌اصطلاح هارد فورک بلاک چین بیت کوین راه‌اندازی کردند. در برخی موارد، ممکن است ویژگی‌های جدیدی برای یک رمز ارز مورد نیاز باشد. در صورتی که این ویژگی‌ها نتواند روی ارز قدیمی پیاده شود، یک ارز جدید ساخته می‌شود تا از این ویژگی‌ها پشتیبانی کند. بنابراین، بیت کوین کش، هارد فورکی از بیت کوین است.

داستان از آن‌جایی شروع شد که بعضی از شرکت‌کنندگان در بلاک چین بیت کوین پیشنهاد دادند که بعضی از قوانین آن را تغییر دهند تا این رمز ارز بتواند حجم بیشتری از تراکنش‌ها را انجام دهد. اما این پیشنهاد با مخالفت‌های بسیاری همراه شد.

بدین ترتیب هارد فورک بلاک چین انجام شد. یعنی دو مسیر متفاوت از بلاک چین به‌وجود آمد با یک مبدا مشترک: بیت کوین و ارز دیجیتال بیت کوین کش.

بنابراین بنیان گذار اصلی این ارز مانند بیت کوین ساتوشی ناکاموتو است. اما چندین ماینر و توسعه‌دهنده در آن تغییراتی دادند. بنابراین چیزی که امروزه به‌عنوان بیت کوین کش می‌شناسیم شاخه‌ای جدا شده از بیت کوین، اولین رمز ارز خلق شده در جهان است.

ویژگی‌های هسته بیت کوین کش

بیت کوین کش مانند سایر رمز ارزها عمل می‌کند و ماهیت یکسانی دارد؛ اما تفاوت قیمت و محبوبیت آن در میان مردم به دلیل ویژگی‌های منحصر به‌فرد آن است. حال ویژگی‌های اصلی بیت کوین کش چیست؟

  • استفاده آن برای تمام افراد آزاد است و تحت کنترل هیچ نهادی نیست.
  • هویت افراد در تراکنش‌ها مشخص نمی‌شود و بنابراین استفاده از آن بدون هیچ سانسوری برای همگان آزاد و بدون خطر است.
  • اختیار کامل آن با افراد است. بنابراین هر کسی می‌تواند تاریخچه تمام تراکنش‌های خود را با جزئیات ببیند. این ویژگی از کلاهبرداری جلوگیری می‌کند.
  • امنیت اطلاعات تضمین شده است. با هر بلاکی که به بلاک چین اضافه می‌شود امنیت آن نیز افزایش می‌یابد و ماهیت غیر متمرکز آن امکان حمله‌های سایبری را به حداقل می‌رساند.
  • غیر قابل تغییر است. پس از این‌که هر تراکنش روی بلاک چین ثبت شود دیگر قابل تغییر نیستند.
  • مقدار عرضه آن ثابت است و بنابراین برای سرمایه‌گذاری بلند مدت بسیار سودمند خواهد بود.
  • کارمزدهای کمی می‌گیرد تا تمام افراد به‌راحتی بتوانند آن را معامله کنند و ارزشش را افزایش دهند.

بیت کوین کش برای چه استفاده می شود؟

ارز دیجیتال بیت کوین کش در کنار ویژگی‌هایی که دارد، برای موارد بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رمز ارز در حقیقت برای بهبود وضعیت اقتصادی جهانی و افزایش آزادی مردمی به‌وجود آمد. از کاربردهای بسیار آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

سرمایه‌گذاری سودمند

تعداد رمز ارزهای بیت کوین کش از 21 میلیون تجاوز نمی‌کند و به‌همین علت ارزشش با افزایش خریداران آن روزبه‌روز افزایش می‌یابد؛ بنابراین سرمایه‌گذاری سودمندی خواهد بود.

ابزاری برای معامله

برای معامله‌های همتا به همتا در میان مردم در سرتاسر جهان و بدون محدودیت این رمز ارز به‌خوبی می‌درخشد.

آزادی اقتصادی

با وضعیت تورم جهانی و محدودیت‌های خرید و فروش میان ملیت‌های مختلف ماهیت غیرمتمرکز و پر سرعت بودن بیت کوین کش بسیار سودمند است. این رمز ارز می‌تواند رویای اقتصادی آزاد و بدون تورم را برآورده سازد.

تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش چیست؟

تفاوت اصلی این دو ارز در اندازه بلاک آن‌ها است. به مجموعه تراکنش‌هایی بلاک می‌گویند که به‌طور همزمان به بلاک چین اضافه می‌شوند. حال با به‌روزرسانی جدید ارز دیجیتال بیت کوین کش، اندازه بلاک آن از بیت کوین بزرگتر است.

بیت کوین، بلاک‌ها را به یک مگابایت محدود می‌کند؛ یعنی در هر ثانیه تنها 7 تراکنش را می‌تواند انجام دهد. بیت کوین کش در ابتدا این اندازه را به 8 مگابایت گسترش داد و سپس به 32 مگابایت رساند. به عبارتی در حال حاضر می‌تواند بیش از 100 تراکنش را در ثانیه پردازش کند.

در نتیجه هزینه کارمزد تراکنش‌های آن نیز کاهش می‌یابد و در حالی که هر تراکنش گاهی حتی بیت کوین 59 دلار است، بیت کوین کش کارمزدی کمتر از یک صدم دلار می‌گیرد.

در کنار اندازه بلاک و سرعت تراکنش، عملکرد این دو ارز مشابه یکدیگر است. هر دو متن باز و غیرمتمرکز هستند و برای استخراج آن‌ها باید معادله حل کنید. علاوه بر این، ارز دیجیتال بیت کوین کش نیز مانند بیت کوین مجموعا تنها 21 میلیون توکن دارد.

تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش چیست؟

بیشتر بخوانید: مقایسه و تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش


پشتوانه بیت کوین کش

این ارز مثل تمام ارزهای دیجیتال تحت کنترل دولت، بانک یا سایر نهادهای مرکزی نیست. به عبارتی تنها پشتوانه بیت کوین کش افرادی هستند که آن را می‌خرند و معامله می‌کنند.

البته پروژه‌هایی که این ارز را دنبال می‌کنند نیز به‌نوعی پشتوانه آن محسوب می‌شوند. چرا که افراد با دنبال کردن این پروژه‌ها به ارز دیجیتال بیت کوین کش اعتماد می‌کنند و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

هدف از ایجاد بیت کوین کش چه بوده است؟

با توجه به این توضیحات شاید بپرسید هدف ایجاد بیت کوین کش چیست؟ بیت کوین کش مانند تمام رمز ارزها برای معامله ایجاد شد و به‌عنوان سیستم پرداخت الکترونیک به‌کار می‌رود.

به عبارتی هدف از ایجاد آن، برطرف‌سازی مشکل‌های مقیاس‌پذیری بیت کوین بود تا بتواند در زندگی روزمزه امکانات بیشتری را فراهم آورد. ارز دیجیتال بیت کوین کش برای معامله و خرید و فروش به‌وجود آمد و برخلاف بیت کوین برای نگهداری مناسب نیست. یعنی در کوتاه مدت سرمایه‌گذاری بسیار سودآورتری خواهد بود.

فورک بیت کوین کش

به زبان ساده هارد فورک زمانی اتفاق می‌افتد که گروهی از ماینرها و توسعه‌دهندگان یک توکن دیجیتال خاص نتوانند بر سر به‌روزرسانی‌های نرم افزار آن به توافق برسند. در نهایت یک گروه به کار خود طبق قوانین گذشته ادامه می‌دهد و گروهی دیگر بلاک چین جدیدی را می‌سازند تا به‌روزرسانی‌های نرم افزار را اجرا کنند.

در نتیجه این تغییرها، رمز ارز جدیدی نیز به‌وجود می‌آید. شکل‌گیری فورک بیت کوین کش نیز به این شکل بوده است.

بهترین کیف پول‌های بیت کوین کش

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال بیت کوین کش به شرح زیر هستند:

  • Exodus
  • Ledger Nano S
  • Trezor
  • Coinomi
  • Electron Cash
  • Jaxx
  • BTC.com
  • BU Bitcoin Cash Client
  • Bitcoin Classic UAHF Client
  • CashAddress
  • KeepKey
  • Atomic Wallet
  • Sugi Wallet
  • Coinbase Wallet

مزایای ارز بیت کوین کش

تا این بخش از مطلب با بعضی از مزایای ارز دیجیتال بیت کوین کش آشنا شدید. در ادامه آن‌ها را کامل‌تر توضیح می‌دهیم.

تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر

با تراکنش‌های کمتر از یک صدم دلار و امکان پردازش بیش از 100 تراکنش در ثانیه، بیت کوین کش پلتفرم پرداخت معتبرتری می‌تواند باشد.

مقیاس‌پذیری بیشتر

بلاک‌های بزرگتر بیت کوین کش مقیاس‌پذیری بلاک چین آن را افزایش می‌دهد و در نتیجه کارمزدهای کمتری برای معامله‌ها می‌گیرد.

ارز غیر متمرکز

ماهیت رمز ارزها برای افرادی که نگران کنترل متمرکز سیستم‌های مالی بانک‌ها و حکومت‌های متمرکز هستند، بسیار کاربردی خواهد بود. ارز دیجیتال بیت کوین کش سیستم ارزی غیر متمرکزی را ارائه می‌دهد که هیچ سازمانی آن را تحت کنترل ندارد.

دسترسی

بیت کوین کش در میان هزاران رمز ارز موجود در بازار، جزو ارزهای محبوب است و در تمام صرافی‌های بزرگ، این رمز ارز معامله می‌شود. علاوه بر این، قیمت ارز دیجیتال بیت کوین کش نسبت به بیت کوین بسیار کمتر است و بنابراین امکان خرید هر واحد آن برای افراد مختلف بیشتر خواهد بود.

معایب ارز بیت کوین کش چیست؟

هر ارز دیجیتال، معایب خود را دارد که پیش از خریداری و معامله آن‌ها حتما باید این معایب را در نظر بگیرید. از جمله معایب این ارز باید موارد زیر را نام ببریم:

مالکیت نسبتا کمی دارد

در حالی‌که بیت کوین کش از فناوری جدیدی استفاده می‌کند و بسیار پیشرفته‌تر از بیت کوین بوده اما تعداد معامله‌گران آن کمتر است. بنابراین سختی بیشتری در پیش‌رو خواهد داشت تا به‌عنوان سرمایه‌گذاری خوب یا ابزاری برای معامله رشد کند.

امنیت آن کمتر از بیت کوین است

از آن‌جایی که ارز دیجیتال بیت کوین کش نسبت به بیت کوین، تراکنش‌ها را با سرعت بیشتری انجام می‌دهد و کارمزد کمتری نیز می‌گیرد، امنیت شبکه‌ای کمتری دارد.

محبوبیت کمتر نسبت به بیت کوین

بعد از فورک، تمام افراد منتظر این بودند که بدانند کدام رمز ارز بیشتر پیشرفت خواهد کرد و محبوبیت بیشتری به‌دست می‌آورد. واضح است که بیت کوین برنده شد و به‌همین علت بیت کوین کش چالش بیشتری برای جا انداختن خود در میان مردم دارد، چرا که نام‌های آن‌ها نیز یکسان است.

تاثیرهای محیطی زیادی می‌گذارد

ارز دیجیتال بیت کوین کش نیز مانند سایر رمز ارزها برای استخراج به کامپیوترهای قوی و انرژی بسیاری نیاز دارد. البته با این‌که برق کمتری نسبت به بیت کوین استفاده می‌کند اما در نهایت آسیب زیادی به محیط زیست می‌زند.


بیشتر بخوانید: نحوه استخراج بیت کوین کش: راهنمای مبتدیان برای استخراج BCH


سخن نهایی، بیت کوین کش چیست؟

با دانستن این‌که ارز دیجیتال بیت کوین کش چیست و چگونه کار می‌کند، بهتر می‌توانید برای معامله، سرمایه‌گذاری یا استخراج آن تصمیم بگیرید. فراموش نکنید که رمز ارزها مانند سایر سرمایه‌گذاری‌ها به تحقیق و کسب اطلاعات و مهارت‌های کافی نیاز دارند. بنابراین بدون دانش دارایی خود را در هیچ جایی سرمایه‌گذاری نکنید تا ضرر نکنید.

هر بیت کوین کش چند ساتوشی است؟

هر ارز دیجیتال بیت کوین کش معادل 100000000 ساتوشی است. به عبارتی هر ساتوشی 0.00000001 بیت کوین کش است.

نماد بیت کوین کش چیست؟

بیت کوین کش را به‌صورت bitcoin cash می‌نویسیم که در صرافی‌ها یا معامله‌ها برای آسانی این عبارت را به BCH خلاصه کرده‌اند.

آیا بیت کوین کش با بیت کوین فرق دارد؟

سرعت شبکه بیت کوین کش در پردازش تراکنش‌ها بسیار بیشتر از بیت کوین است و بنابراین می‌تواند در ثانیه تراکنش‌های بیشتری را انجام دهد.

بیت کوین بخریم یا بیت کوین کش؟

با توجه به مارکت کپ، سابقه، مقبولیت و تقاضای بیشتر بیت کوین نسبت به ارز دیجیتال بیت کوین کش، در بلند مدت سرمایه‌گذاری روی بیت کوین بهتر خواهد بود.

منبع
bitcoinforbes

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا