ارزهای دیجیتال

میم کوین Bonk چیست؟ bonk یا دوج کوین یا شیبا؟

Bonk را می‌توانیم جرقه امیدی برای جامعه سولانا بدانیم. میم کوینی که در زمان مناسب وارد بازار شد تا جانی دوباره به بلاکچین سولانا (SOL) ببخشد. میم کوین Bonk نشان داد که چه میم کوین‌های قدرتمندی در بازار کریپتو وجود دارند.

زمان‌سنجی ایردراپ BONK نیز بسیار عالی بود. توکن‌های این ارز دیجیتال در دوران فروپاشی صرافی FTX، توجه همه را مجددا به سولانا جلب کرد. یعنی زمانی که همه چیز این‌طور به‌ نظر می‌رسد که هرگز بهتر نمی‌شود.

اما میم کوین BONK چیست؟ آیا تقلیدی از دوج کوین و شیبا اینو است یا حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد؟ برای یافتن پاسخ این سوال‌ها تا انتهای این مقاله از اینوکس همراه ما باشید.

Bonk چیست

بونک نام میم کوینی است که روی بلاکچین سولانا راه‌اندازی شده است. این ارز دیجیتال مانند بسیاری از میم کوین‌هایی که طرفداران زیادی دارد، «توسط مردم و برای مردم» خلق شده است. خالقان ناشناس این ارز خسته از نحوه عرضه توکن شرکت Alameda که پلتفرم معاملاتی سولانا است، می‌خواستند یک کوین با لوگوی سگ خلق کنند تا همه سهمی منصفانه از آن داشته باشند.

در وایت پیپر این ارز به اسم BonkPaper، داستان هدف بونک گفته شده است. سولانا همیشه از جامعه پرشور توسعه‌دهندگان و کاربران خود سود برده است. اما تیم Bonk احساس کرد این شبکه دائما قربانی سرمایه‌گذاران بزرگ سودجو است که همیشه از سرمایه‌گذاران کوچک سوءاستفاده می‌کنند.

هدف میم کوین بونک ساده است. تمام کاربران سولانا شانس به‌ دست گرفتن مجدد قدرت و کنترل شبکه را داشته باشند و در این بین از توکن‌های BONK نیز لذت ببرند.

خالقان میم کوین Bonk چه کسانی هستند؟

تیم مسئول ایجاد این میم کوین کاملا ناشناس است. تمام چیزی که می‌دانیم این است که تیم توسعه‌دهنده BONK از 22 فرد از خود جامعه سولانا تشکیل شده‌اند. با آنکه فرضیه‌های زیادی درباره خالقان این ارز وجود دارد اما آن‌ها تصمیم گرفته‌اند ناشناس باقی بمانند.

تمام این افراد دانش قبلی درباره توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز برای بلاکچین سولانا یا هدایت مجموعه‌های شاخص NFT در اکوسیستم سولانا دارند. تیم BONK این توکن را با استفاده از اپلیکیشن لانچپد Dexlab ایجاد کرد و با استفاده از ابزارهایی که Famous Fox Federation، یک مجموعه برتر در سولانا در اختیارشان قرار داد ایردراپ‌ها را توزیع کرد.

تولد غیرمنتظره میم کوین Bonk

ابتدا باید به دسامبر 2022 برگردیم. سولانا سال بسیار بدی را پشت سر گذاشته بود و قیمت این ارز هر ماه رو به کاهش بود. قیمت سولانا پس از رسیدن به اوج خود یعنی 260 دلار در نوامبر 2021، یک سال را با سقوط آزاد سپری کرد.

زمانی که صرافی FTX در اواخر سال 2022 فروپاشید، این‌طور به‌ نظر رسید که آخرین میخ به تابوت سولانا کوبانده شده است. پشتیبانی «سم بنکمن فرید» قدرت زیادی به سولانا می‌داد. بنابراین زمانی که امپراطوری او سقوط کرد، سولانا نیز با آن به پایین کشیده شد. قیمت این ارز به پایین‌تر مقدار خود در تاریخ رسید و همه چیز خبر از این می‌داد که سولانا هرگز قادر به ریکاوری نیست.

اما در روز کریسمس، 50 تریلیون توکن بونک به اعضای جامعه سولانا به‌ شکل ایردراپ داده شد. این توکن‌ها بین هولدرهای مجموعه‌ها و هنرمندان خاص NFT، توسعه‌دهندگان و کاربران DEX این شبکه پخش شدند.

در ابتدا افراد زیادی توکن‌های BONK را کلاهبرداری دانستند و به این ایردراپ غیرمنتظره اعتماد نکردند. اما فقط در عرض چند هفته، ارزش میم کوین BONK منفجر شد و ارزش بازار این ارز به تقریبا 500 میلیون دلار رسید.

جامعه سولانا از این توکن حمایت کرد و توسعه‌دهندگان ده‌ها اپلیکیشن غیرمتمرکز و بازی درست کردند که از این میم کوین استفاده می‌کردند. به‌ عنوان مثال هولدرهای عصبانی سولانا می‌توانستند از توکن‌های BONK استفاده کنند تا سگ این میم کوین با چوب بیسبال به سر سم بنکمن فرید ضربه بزند.

بسیاری از این اپلیکیشن‌ها برای سوزاندن توکن‌های BONK طراحی شده بودند تا این توکن‌ها از چرخه عرضه خارج شوند و ارزش این میم کوین افزایش یابد. کاربران همچنین به‌ کمک بازی‌های طراحی‌شده می‌توانستند این میم کوین را به‌ عنوان پاداش دریافت کرده یا توکن‌ها و NFTهای خود را برای کسب BONK، استیک کنند.

از زمانی که میم کوین BONK خلق شد، سولانا خود را از چاهی که فروپاشی FTX حفر کرده بود، بیرون کشید. حجم زیاد معاملات BONK در صرافی‌های کریپتوکارنسی نگاه کاربران جدید زیادی را به‌ سمت اکوسیستم سولانا جلب کرد.

اکوسیستم میم کوین بونک

زمانی که توجه افراد به میم کوین Bonk در بازار کریپتو زیاد شد، توسعه‌دهندگان آن تلاش کردند تا از آن در اپلیکیشن‌ها و بازی‌های دیفای روی اکوسیستم سولانا استفاده کنند. اجازه دهید نگاهی به ابزارهای داخل اکوسیستم Bonk اندازیم.

BonkSwap

BonkSwap یک صرافی غیرمتمرکز ساخته‌شده روی بلاکچین سولانا است. تریدرها با استفاده از آن می‌توانند فورا دارایی‌های دیجیتال مانند سولانا و تتر را در یک محیط بدون نیاز به مجوز و بدون نیاز به اعتماد تبادل کنند.

این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد استخرهای نقدینگی درست کرده و به‌صورت لحظه‌ای درصدی از کارمزد تراکنش‌های داخل استخرها را به‌عنوان پاداش کسب کنند. علاوه‌ بر این، BonkSwap میزبان یک بازار پیش بینی قیمت به اسم BonkOrBust است. در این بازار، کاربران با استفاده از میم کوین BONK روی بالا یا پایین رفتن قیمت سولانا در یک بازه زمانی مشخص، شرط‌بندی می‌کنند.

ادغام BONK با سایر پروتکل‌ها

Bonk از پلتفرم‌های تحلیلی گرفته تا صرافی‌های کریپتو و فروشگاه‌های آنلاین، با بیش از 50 پروتکل در حوزه کریپتوکارنسی ادغام شده است. از جمله انواع بازی‌های شرط‌بندی و دیفای و همچنین راه‌حل‌های پرداخت و سرویس‌های انعام‌دهی در رسانه‌های اجتماعی. لیست کامل آن‌ها را می‌توانید در سایت Bonk Coin مشاهده کنید.

Bonk NFT Mint Tracker

Bonk NFT Mint Tracker یک فهرست خودکار از تمام مجموعه‌های NFT که در حال حاضر ضرب شده‌اند، تهیه می‌کند. این ابزار برای مجموعه‌دارانی مفید است که می‌خواهند دارایی‌های جدید دیجیتال را پیش از به فروش رفتن آن‌ها، ضرب کنند. نکته جالب درباره این ابزار این است که تنها مجموعه‌های NFT روی سولانا را لیست نمی‌کند. بلکه می‌توانید سایر مجموعه‌های روی زنجیره‌های برتر دیگر مانند اتریوم و بایننس کوین را نیز مشاهده کنید.

نحوه عرضه توکن Bonk

کوین Bonk از همان ابتدا با این هدف خلق شد که جامعه سولانا سهم منصفانه‌ای از آن داشته باشد، بدون اینکه قدرت به دست سرمایه‌گذاران خصوصی یا سرمایه‌گذاران بزرگ خطرپذیر افتد.

نکته متفاوت درباره ایردراپ BONK این است که کسی انتظار آن را نداشت. بنابراین زمانی که قیمت این میم کوین افزایش یافت، مانند یک هدیه به‌نظر رسید که جامعه سولانا به خودش داده است. مجموع توکن‌های BONK که در ابتدا توزیع شده بودند، به‌ شکل زیر است:

  • 21 درصد به مجموعه‌های فعال NFT
  • 21 درصد به شرکت‌کنندگان اولیه در ایردراپ
  • 16 درصد به تریدرهای اولیه جامعه دیفای OpenBook
  • 16 درصد به BonkDOA
  • 5 درصد به هنرمندان سولانا
  • 5 درصد به توسعه‌دهندگان سولانا
  • 5 درصد برای نقدینگی ابتدایی بازار Bonk
  • 5 درصد برای بازاریابی

مقایسه BONK با دوج کوین و شیبا

در این رابطه بخوانید : ۱۶ تا از بهترین میم کوین های آینده دار یا میم کوین های انفجاری ۲۰۲۳

دوج کوین و شیبا اینو میم کوین‌هایی با تم سگ هستند که در زمان کوتاهی بسیار محبوب شدند. بخش زیادی از این محبوبیت به‌ علت پتانسیل سود خرید آن‌ها برای سرمایه‌گذاران بود. به‌ عنوان مثال پایین‌ترین قیمت دوج کوین در می 2015 برابر با 0.00008547 دلار بود.

این قیمت تنها پس از 6 سال به اوج خود یعنی 0.7376 دلار رسید. خرید شیبا در همان روزهای اول نیز به‌ همین شکل سود بالایی برای افراد به‌ همراه آورد اما در حال حاضر ارزش هر دو کوین از سقف قیمتی آن‌ها بسیار فاصله دارد.

بونک نیز یک میم کوین است. قیمت این توکن بین ایردراپ آن در 25 دسامبر 2022 و 3 ژانویه 2023، یک افزایش صد درصدی در هر روز را نشان داد. در همین حین، Bonk تاثیر مثبتی نیز روی قیمت سولانا گذاشته است.

با آنکه شباهت مشخصی بین این سه میم کوین وجود ندارد، اما مهم است اشاره کنیم که هدف اولیه Bonk پشتیبانی از جامعه سولانا و کمک به توسعه ادامه‌دار این بلاکچین است.

نکته منفی

اگر تنها یک نگرانی درباره اکوسیستم Bonk وجود داشته باشد، نحوه توزیع اولیه توکن‌های آن است. برای توکنی که ادعا می‌کند تنها با نیت خیر خلق شده است تا همه سهم منصفانه‌ای در سولانا داشته باشند، ظاهرا غیرصادقانه است که 37 درصد از حداکثر عرضه آن به شرکت‌کنندگان اولیه در ایردراپ و BonkDOA (سازمان خودمختار غیرمتمرکز Bonk) داده شود.

سخن اینوکس با شما

Bonk را می‌توان به عنوان یک میم کوین که با هدف رقابت با میم کوین‌های محبوب وارد بازار شده است، دانست. اما این توکن پتانسیلی بیشتر از سایر میم کوین‌های بازار دارد که علت آن پشتیبانی فعالانه جامعه سولانا از Bonk است. چه بخواهید در کوتاه‌مدت به سود خوبی برسید یا از سولانا حمایت کنید، Bonk یقینا میم کوینی است که باید در نظر بگیرید.

سوالات متداول

آیا میم کوین Bonk ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

ذات بازار کریپتو نوسان بالای قیمت‌ ارزهای دیجیتال است و میم کوین‌ها به‌ طور کلی با شدت بیشتری این نوسان را تجربه می‌کنند. توصیه می‌کنیم پیش از خرید این میم کوین یا هر ارز دیگری، کاملا تحقیق کرده و مدیریت سرمایه را رعایت کنید.

آینده توکن Bonk چیست؟

آینده این توکن تا حد زیادی در دست جامعه آن قرار دارد. با آنکه خالقان ناشناس آن همچنان به‌ روزرسانی‌هایی مانند BonkSwap را رو می‌کنند، اما جامعه سولانا تشویق می‌شوند تا از Bonk در اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز خود استفاده کنند تا این توکن کاربرد مشخصی داشته باشد.

چه تعداد کوین Bonk وجود دارد؟

حداکثر عرضه این میم کوین 100 تریلیون توکن بوده و در حال حاضر 56 تریلیون توکن از آن در گردش است.

منبع
bybitdailycoin

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا