استخراج

هر آنچه که باید در مورد استخراج چین لینک بدانید

چین لینک (Chainlink) یک ارز دیجیتال محبوب بین معامله‌گران است که آن را بر پایه اتریوم (Ethereum) طراحی کرده‌اند. این شبکه هوشمند قادر است که اطلاعات و قراردادهای هوشمند را در بستر بلاک چین ثبت کند. در این بین یکی از دغدغه‌های اصلی معامله‌گرها مربوط به استخراج چین لینک است.

با توجه به اهمیت این موضوع در مقاله پیش رو اطلاعات جامعی در مورد نحوه ماینینگ چین لینک را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

تحقیقات قبل از استخراج چین لینک

به عنوان یک معامله‌گر قبل از اینکه اقدامی برای ماینینگ چین لینک انجام دهید، باید نسبت به انجام تحقیقاتی در مورد این ارز دیجیتال اقدام کنید. به بررسی این موضوع بپردازید که آیا میزان ظرفیتی که دارید می‌تواند شما را به سود قابل توجهی برساند یا باید اقدامات دیگری انجام دهید.

در بحث ماینینگ چین لینک باید به خاطر داشته باشید که قیمت ارزهای دیجیتال هر لحظه در حال تغییر هستند. این موضوع در مورد چین لینک نیز صدق می‌کند. برای ماینینگ چین لینک نیز باید به نوسانات لحظه‌ای قیمت آن توجه کنید. در کنار آن باید حواستان به تعداد استخراج کننده‌ها نیز باشد. هر چقدر کسانی که مثل شما می‌خواهند چین لینک را استخراج کنند بیشتر باشند شما نیز در این زمینه سود بیشتری خواهید برد.

با توجه به مواردی که عنوان کردیم می‌توانید بررسی‌های تخصصی را انجام دهید. این بررسی‌ها به شما کمک می‌کنند تا ببینید آیا تهیه و راه‌اندازی یک دستگاه استخراج چین لینک می‌تواند منجر به سوددهی شما شود یا باید قید ماینینگ چین لینک را بزنید.

چه سخت‌افزاری برای استخراج چین لینک مناسب است؟

برای هر نوع ارز دیجیتال باید به دنبال سخت‌افزاری باشید که قدرت زیادی داشته باشد. چنین سخت‌افزارهایی می‌توانند شانس اینکه شما از ماینینگ چین لینک سود ببرید را افزایش دهند. اگر از نظر مالی مشکلی برای شما وجود ندارد می‌توانید به سراغ سخت‌افزارهای قدرتمند اسیک (ASIC) بروید (کلمه اسیک، اشاره به مدارهایی مجتمع دارد که هر کدام از آن‌ها کاربری خاصی دارند؛ به عنوان مثال، اسیک مربوط به بیت کوین با اسیک مربوط به اتریوم متفاوت است).

اگر هنوز اول راه هستید و می‌خواهید با هزینه‌های کم کار استخراج را شروع کنید استفاده از رایانه قوی که از پردازنده گرافیکی قابل قبولی برخوردار است می‌تواند به شما کمک کند. البته نباید انتظار داشته باشید که به همان سود دستگاه ماینینگ چین لینک برسید، اما برای درک بهتر استخراج ارز چین لینک اجازه دهید که اطلاعات بیشتری در مورد استخراج کننده ASIC را در اختیارتان قرار دهیم.


بیشتر بخوانید: نحوه استخراج لایت کوین، انتخاب سخت افزار مناسب


استخراج کننده ASIC چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

در بحث ماینینگ چین لینک به استخراج کننده ASIC می‌رسیم. ASIC نوعی مدار است که آن را برای اجرای اهداف خاصی طراحی کرده‌اند. به این ترتیب استخراج کننده ASIC به دستگاهی گفته می‌شود که برای استخراج ارز دیجیتال به سراغ استفاده از ریزپردازنده‌‌ها می‌رود. هر استخراج کننده ASIC را برای استخراج یک ارز دیجیتال خاص طراحی کرده‌اند.

در مطلب ماینینگ چین لینک فراموش نکنید که یک دستگاه فقط بیت‌کوین (Bitcoin) استخراج می‌کند و دستگاه دیگری مخصوص استخراج است. به طور کلی ریگ‌های (Rig) استخراج ASIC از سه جزء مهم تشکیل شده‌اند:

  1. مادربورد (Motherboard)
  2. مدار مجتمع “Integrated circuit”
  3. سیستم خنک کننده مخصوص

بیشتر استخراج کننده‌ها از آن استفاده می‌کنند. به طور کلی دستگاه‌های ماینینگ چین لینک، سر و صدای زیادی دارند به خصوص اگر قرار باشد از دستگاه قدرتمندی استفاده کنید این سر و صدا نیز افزایش پیدا می‌کند.

باید بدانید که این دستگاه نیز بعد از مدتی استفاده دچار خرابی می‌شود و باید نسبت به تعمیرات آن اقدام کنید. معامله‌گرها به دلایل زیر برای ماینینگ چین لینک به سراغ ASIC می‌روند:

  • این سخت‌افزار برای استخراج سرعت بالایی دارد و انرژی کمتری مصرف می‌کند.
  • قیمت این دستگاه با توجه به کارایی قابل قبولی که دارد، منصفانه است.
  • به دلیل اینکه سوددهی کار با این دستگاه بالا است در مدت چند ماه سرمایه‌های اولیه شما برمی‌گردد.
  • ماینینگ چین لینک با این دستگاه فضای کمی را اشغال می‌کند.
  • استخراج کننده به تجهیزات جانبی کمتری احتیاج پیدا می‌کند.
استخراج کننده ASIC  برای استخراج چین لینک
استخراج کننده ASIC

هش ریت (HashRate) در استخراج چین لینک

هش ریت به عنوان یک معیار برای اندازه‌گیری عملکرد یک دستگاه استخراج ارز دیجیتال به حساب می‌آید. هش ریت به همان سرعتی اشاره دارد که یک دستگاه استخراج می‌تواند با کمک آن هش را حل کند تا پاداش بگیرد.

در بحث ماینینگ چین لینک باید بدانید که بین نرخ هش، پاداش دستگاه استخراج و سختی شبکه ارتباط مستقیمی وجود دارد. اگر سختی شبکه مورد نظر شما بالا باشد، برای ماینینگ بلاک‌ها (Block) قدرت هش بیشتری مورد نیاز است. استخراج هر بلاک باعث کسب پاداش برای استخراج‌کننده می‌شود.

هر چقدر سختی شبکه مورد نظر به خاطر بالا رفتن تعداد استخراج کننده‌ها بیشتر شود در آن صورت قدرت هش مورد نیاز برای استخراج کردن هر بلاک نیز افزایش پیدا می‌کند که این موضوع را باید در ماینینگ چین لینک مورد توجه قرار دهید.

ماینینگ چین لینک با کارت گرافیک

با اینکه بیشتر استخراج کننده‌ها به سراغ دستگاه‌های استخراج می‌روند، اما هنوز برخی تمایل دارند از کارت گرافیک برای استخراج استفاده کنند. کارت گرافیک را با نام “GPU” می‌شناسند. استخراج با کارت گرافیک مزایای زیر را دارد:

  • فرد می‌تواند ارزهای دیجیتال مختلفی را استخراج کند.
  • استخراج چین لینک با کارت گرافیک در کاهش مصرف انرژی مؤثر است.
  • خرید و فروش کارت گرافیک ساده‌تر از خرید و فروش دستگاه استخراج ارز دیجیتال است.
  • کارت‌های گرافیکی که در بازار وجود دارند همگی قانونی هستند و می‌توانید با اطمینان خاطر از آن‌ها استفاده کنید.
  • ماینینگ چین لینک با GPU گرما و صدای کمتری تولید می‌کند.

استفاده از GPU خیلی بهتر از واحد پردازش مرکزی “CPU” است. در واقع GPU برای حل مسائل ریاضی ارزهای دیجیتال، عملکرد بهتری نسبت به CPU دارد. برای خرید کارت گرافیک جهت استخراج به موارد زیر دقت کنید:

  • کارت‌های گرافیک قدیمی را خریداری نکنید.
  • کارت گرافیکی شما باید بیشتر از 8 گیگ حافظه برای ماینینگ چین لینک داشته باشد.

الگوریتم ایتش “Ethash” برای ماینینگ چین لینک

برخی از افراد می‌گویند که تمایل دارند با کامپیوترهای معمولی به استخراج این رمز ارز بپردازند. ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) برای کسانی که نمی‌خواهند از ASIC استفاده کنند، الگوریتم ایتش را طراحی کرد. ویژگی‌های آن به شرح زیر هستند:

  • این الگوریتم می‌تواند از بیشترین حافظه استفاده کند.
  • الگوریتم ایتش برای دستگاه‌های “GPU” مناسب است.
  • این الگوریتم می‌تواند امنیت را در شبکه رمزارزها به خوبی فراهم کند.

استخراج چین لینک با الگوریتم اثبات ظرفیت “PoC”

الگوریتم اثبات ظرفیت به عنوان یک روش تازه برای ماینینگ چین لینک و سایر ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید. این پروژه در سال 2013 شروع شد و هدف آن این بود که از مصرف انرژی ناشی از استخراج ارزهای دیجیتال جلوگیری شود این روش نسبت به روش‌های قبل که از کارت گرافیک یا دستگاه‌های اسیک استفاده می‌کرد، فقط با هارد کامیپیوتر، عمل ماینینگ را برای شما انجام می‌دهد. این روش مزایا و معایبی دارد که با هم آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مزایای ماینینگ چین لینک با PoC

  • می‌توان به جای استفاده از دستگاه‌ها و کارت گرافیکی به سراغ فضای خالی هارد دیسک‌ها رفت.
  • استخراج با PoC انرژی کمی مصرف می‌کند و مقرون به صرفه است.
  • می‌توان برای ماینینگ چین لینک به سراغ هارد دیسک‌های قدیمی هم رفت.
  • با پایان فرایند استخراج امکان حذف داده‌ها وجود دارد. در آن صورت می‌توان دوباره از هارد دیسک برای استخراج استفاده کرد.

معایب استخراج ارز دیجیتال چین لینک با PoC

  • تعداد توسعه‌دهندگانی که از این فناوری استفاده می‌کنند، کم هستند.
  • امکان افزایش رقابت وجود دارد.
  • ماینینگ با این روش امکان شناسایی حمله هکرها را دشوار می‌کند.
  • امکان تشخیص سخت‌افزارهای غیرقانونی نیز بسیار دشوار است.
راه های استخراج چین لینک
راه‌های استخراج چین لینک

چگونه می‌توانیم به یک استخراج کننده چین لینک تبدیل شویم؟

اگر تمایل دارید به یک استخراج کننده چین لینک تبدیل شوید اولین و مهم‌ترین اقدامی که باید انجام دهید عضو شدن در یک گروه از استخراج کننده‌های حرفه‌ای است. این گروه به دلیل حرفه‌ای بودن، شما را در طول مسیر و حتی برای تنظیم GPU نیز به خوبی راهنمایی می‌کنند.

ماینینگ چین لینک چقدر سود به همراه دارد؟

نمی‌توان دقیق گفت که استخراج این رمز ارز چقدر سودآور است. این موضوع از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. تخمین سودآوری به هزینه‌های برق، هزینه آغاز استخراج، پرداخت مالیات و فاکتورهای دیگر بستگی دارد.

بهترین کاری که می‌توانید برای تخمین سودآوری ماینینگ چین لینک انجام دهید این است که نمودارهای سودآوری چین لینک را به دقت بررسی کنید. این نمودارها به شما کمک می‌کنند تا ببینید ماینینگ چین لینک چقدر برای شما سود به همراه می‌آورد.

چطور یک ماینر چین لینک بسازیم؟

فراموش نکنید که ماینر چین لینک تنها یک کامپیوتر است. یک معیار بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید میزان بهره‌وری در مقایسه با هزینه‌ای است که باید برای برق بپردازید. به هر حال توصیه ما این است که به دنبال خرید دستگاه‌های استخراج ASIC بروید یا از GPU برای استخراج چین لینک استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: معرفی ۳ روش استخراج دوج کوین


جمع‌بندی

در این مقاله سعی شد هر آنچه که باید در مورد ماینینگ چین لینک بدانید، در اختیارتان قرار گیرد. به عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید که ماینینگ چین لینک به سرمایه قابل توجهی نیاز دارد و برای این کار هرگز روی سرمایه‌های اصلی زندگی خود ریسک نکنید. در واقع برای ماینینگ هزینه‌های جداگانه‌ای را در نظر بگیرید که اگر موفقیت قابل قبولی به دست نیاوردید، متضرر هم نشوید.

استخراج چین لینک چقدر طول می‌کشد؟

می‌توان بلاک چین لینک را با هر دستگاه ASIC به راحتی استخراج کرد. اما باید بدانید که بلوک‌ها بین همه استخراج کننده‌ها تقسیم می‌شوند. مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک بلاکِ «چین لینک» را استخراج کنید ارتباط مستقیمی با میزان هش شما خواهد داشت. فراموش نکنید که اگر از GPU برای ماینینگ چین لینک استفاده کنید، در آن صورت می‌توانید شاهد کسب بهترین نتایج نیز باشید.

هزینه استخراج یک بلاک چین لینک چقدر است؟

نمی‌توان دقیق گفت که عملیات ماینینگ چین لینک چقدر هزینه دارد چون این موضوع با هزینه برق مصرفی شما مرتبط است. اگر تمایل دارید که استخراج یک بلاک چین لینک برای شما سودآوری داشته باشد در آن صورت باید روی راه‌اندازی و استخراج با دستگاه‌های ASIC متمرکز شوید. این دستگاه‌ها مزیت‌های زیادی برای استخراج چین لینک دارند.

چطور می‌توانیم چین لینک را روی کامپیوتر استخراج کنیم؟

امکان استخراج چین لینک روی کامپیوتر به راحتی فراهم است. می‌توانید با GPU اقدام به ماینینگ چین لینک کنید. اما اگر برای اجرای عملیات استخراج کاملا مصمم هستید توصیه می‌کنیم روی استخراج با دستگاه ASIC سرمایه‌گذاری کنید. همچنین اگر با چند استخراج کننده همراه شوید این کار بیشتر به شما سود می‌رساند.

چگونه چین لینک را در خانه استخراج کنیم؟

زمانی که در زمینه ماینینگ چین لینک به تجارب زیادی دست پیدا کردید می‌توانید با GPU اقدام به استخراج کنید. برای اینکه مطمئن شوید سرمایه‌های شما به هدر نمی‌روند حتما نمودارهای سودآوری استخراج را با دقت بررسی کنید تا از سوددهی آن مطمئن شوید.

چگونه چین لینک را در اندروید استخراج کنیم؟

ماینینگ چین لینک در اندروید اصلا دشوار نیست. برای این کار باید یک برنامه با نام “MinerGate” را از فروشگاه گوگل دانلود و نصب کنید. بعد از افتتاح یک حساب کاربری مشغول استخراج در اندروید شوید.

چگونه چین لینک را در آیفون استخراج کنیم؟

امکان ماینینگ چین لینک در آیفون وجود ندارد. این محدودیت توسط شرکت اپل صورت گرفته است. آن‌ها گفته‌اند که استخراج چین لینک در آیفون می‌تواند به سخت‌افزارهای موبایل آسیب‌های زیادی وارد کند.

منبع
coinarioblog.bitnovo

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا