استخراج

معرفی بهترین روش‌های استخراج دوج کوین در سال 2024

پس از مطرح شدن دوج کوین در دنیای کریپتوکارنسی، استخراج دوج کوین یکی از موضوعات پرطرفدار مرتبط با دنیای رمز ارزها شد. نحوه استخراج دوج کوین مشابه بیت کوین و لایت کوین است و تغییرات اساسی خاصی در آن ایجاد نشده است. با این حال تفاوت‌هایی جزئی میان ماینینگ دوج کوین با دو ارز دیگر وجود دارد. استخراج لایت کوین و بیت کوین در برابر دوج کوین به مراتب رقابتی‌تر است، چرا که دوج کوین از نظر تعداد کوین برای عرضه، محدودیتی ندارد. با این حال با توجه به قابل توجه بودن ارزش بازار دوج کوین، افراد زیادی خواهان فعالیت در زمینه ماینینگ دوج شده‌اند.

فهرست موضوعات مقاله

استخراج دوج کوین چگونه انجام می‌شود؟

دوج کوین یک فورک از بیت کوین است که همان ویژگی‌های بلاکچین بیت کوین را با تفاوت‌هایی به ارث برده است. در اصل دوج کوین مبتنی بر یک شبکه بلاکچین است که اعتبار آن توسط نودهای داخل شبکه تامین می‌شود. به عبارتی برای ساخت هر بلاک نیاز به قدرت پردازشی است که هر نود نقشی در آن ایفا می‌کند.

این فرایند تحت عنوان الگوریتمی به نام الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) شناخته می‌شود. در این الگوریتم نودها برای ساخت بلاک‌ها و تایید تراکنش‌های مربوط به هر بلاک در شبکه، شرکت می‌کنند و در ازای این کار پاداش دریافت می‌کنند. این الگوریتم از سویی به غیرمتمرکزسازی شبکه و از سویی دیگر به ارتقا امنیت آن کمک می‌کند. با غیرمتمرکزسازی شبکه، حق دخالت هیچ سازمان، ارگان یا دولتی در آن وجود نداشته و شبکه استقلال کامل خواهد داشت.

در فرایند ماینینگ دوج کوین، ماینرها تلاش می‌کنند تا یک کد که تحت عنوان «هش» خوانده می‌شود را تولید کنند. این تلاش با انجام آزمون و خطا دنبال می‌شود تا بالاخره یک ماینر به آن دست یابد و پاداش ماینینگ را ازآن خود کند.

چگونه دوج کوین استخراج کنیم؟

برای استخراج دوج کوین، بی‌شک نیاز به یک سخت افزار مناسب دارید تا بتوانید بیشترین بازدهی را از ماینینگ دریافت کنید. این ویژگی، اولین چیزی است که در ماین کردن یک رمزارز مورد نیاز است. ماینینگ دوج کوین به طور کلی از طریق روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که در ادامه با معرفی این روش ها خواهیم پرداخت.

مرحله اول استخراج دوج کوین: تنظیم یک ماینر ASIC

در مرحله اول استخراج، اولین کاری که باید انجام دهید این است که ASIC را به یک دستگاه منبع تغذیه وصل کنید که خودش به منبع تغذیه دیگری متصل است. در نهایت کابل اترنت را به ASIC وصل کنید.

مرحله دوم: ریگ ماینینگ دوج را در شبکه پیدا کنید

برای این‌کار می توانید از Advanced IP Scanner که یک نرم افزار رایگان است استفاده کنید. پس از اجرای آن، مطمئن شوید که محدوده IP با IP محلی شما در سرور یا روتر DHCP شما مطابقت دارد سپس گزینه اسکن را انتخاب کنید.

دستگاه‌های استخراج رمزارز با استفاده از پردازنده‌های کامپیوتری، ریگ ماینینگ نامیده می‌شوند.

مرحله سوم ماینینگ دوج کوین: به دنبال Antminer بگردید

پس از پایان اسکن، کلمه Antminer را پیدا کنید. روی آن دوبار کلیک کنید، صفحه AntMiner در مرورگر شما ظاهر می‌شود.

مرحله چهارم: ورود با نام کاربری

برای هر دو نام کاربری و رمز عبور، “Root” که ورود پیش فرض است را تایپ کنید. به صفحه اصلی Antminer وارد خواهید شد.

مرحله پنجم: انتخاب استخر ماینینگ

نرخ هش یکی از موارد مهم در هنگام انتخاب استخر است، چرا که در میزان پاداش دریافتی تاثیر دارد.

مرحله ششم: پیکربندی ماینر و شروع استخراج

در تب Miner Configuration، آدرس استخرهای منتخب خود را وارد کنید.در جایی که عبارت «worker» نوشته شده آدرس کیف پول دوج خود را وارد کنید. پس از زدن save، شما آماده استخراج دوج هستید.

روش‌های استخراج دوج کوین

به طور کلی استخراج دوج کوین به سه طریق امکان‌پذیر است که هر سه روش مزایا و معایب خاص خود را دارند.

استخراج انفرادی دوج کوین

به طور کلی در این روش افرادی که قصد استخراج رمزارز دوج کوین را دارند، به تنهایی و با استفاده از یک دستگاه این کار را انجام می‌دهند. این دستگاه می‌تواند یک کامپیوتر ساده یا یک دیوایس ماینر باشد. ماینینگ رمزارزها به صورت انفرادی بیشتر به منظور کسب تجربه از سازوکار انجام این فرایند است. حتی افرادی که با چندین دستگاه ماینر به دنبال کسب پاداش هستند، چندان شانس موفقیت بالایی ندارند.

استخراج دوج کوین با استفاده از استخرهای ماینینگ

شاید منطقی‌ترین و متداول‌ترین راه برای کسب درآمد از طریق استخراج ارزهای دیجیتال عضویت در استخرهای ماینینگ باشد. در این روش با استفاده از نرم افزارهایی که برای این کار ساخته شده‌اند، می‌توانید به یک استخر ماینینگ بپیوندید. به عبارتی برای این که شانس دریافت پاداش افزایش یابد، باید تعداد ماینرها و ظرفیت دخیل در انجام فرایند بالاتر رود تا با بالا رفتن هش ریت، شانس دریافت پاداش به حداکثر برسد. میزان پاداش دریافتی شما، به میزانی که ظرفیت خود را به اشتراک گذاشته‌اید، خواهد بود. البته توجه داشته باشید، در صورتی که قصد شرکت در یک استخر ماینینگ را دارید، باید 1 تا 3 درصد، هزینه‌های استخر را پرداخت کنید.

استخراج ابری دوج کوین

استخراج ابری شامل ماینینگ دوج کوین با واسطه است. این یعنی اگر فردی بخواهد به صورت غیرمستقیم عمل ماینینگ را انجام دهد، می‌تواند از روش ابری استفاده کند. به عبارتی دیگر اجاره دستگاه‌های ماینر فرد یا شرکتی دیگر، می‌تواند به نوعی، استخراج ابری دوج کوین، قلمداد شود. همچنین عقد قرارداد با یک گروه ماینر برای پرداخت بخشی از هزینه‌ها و در ازای آن دریافت مقداری از پاداش هم از جمله اقدامات زیرمجموعه استخراج ابری است.

استخراج ابری ارزهای دیجیتال با تمام مزیت‌های خود، معایبی دارد که شاید باعث شود، بسیاری سمت این روش از ماینینگ نروند. تغییر قیمت‌ها و افت شدید بازار می‌تواند تمام مواردی که از قبل در قراراداد مشخص شده را بی اثر کرده و حتی باعث ضرر هنگفتی شود.


بیشتر بخوانید: 6 کیف پول برتر برای نگهداری دوج کوین


مدت زمان لازم برای استخراج یک واحد دوج کوین

رسیدن به یک واحد دوج کوین نیاز به زمان زیادی ندارد. به ازای ساخت هر بلاک در بلاکچین دوج کوین، چیزی معادل 10 هزار دوج به ماینرها پاداش داده می‌شود. از آن جایی که ساخت هر بلاک در این شبکه تقریبا 1 دقیقه طول می‌کشد، پس در هر دقیقه 10 هزار دوج به ماینرها پاداش داده می‌شود. این یعنی روزانه 1440 بلاک به شبکه اضافه می‌شود. با این حساب، با داشتن سخت افزارهای به روز، حداکثر زمان رسیدن به یک واحد دوج کوین بیشتر از 1 یا چند ساعت طول نمی‌کشد.

10,000 DOGE (پاداش بلوک) x 1,440 (بلاک در روز) = 14,400,000 DOGE

استخراج دوج کوین چقدر سخت است؟

نمره سختی شبکه دوج کوین در مقایسه با سایر ارزها

ضریب سختی شبکه، معیار استانداردی است که برای محاسبه نیازمندی‌های استخراج یک ارز تعریف می‌شود و تعداد هش‌هایی که یک ماشین برای حل یک بلوک جدید باید تولید کند را مشخص می‌کند. دوج کوین در حال حاضر دارای کمترین نمره سختی در بین تمام ارزهای دیجیتال قابل استخراج است. این به این معنی است که استخراج یک بلوک جدید از دوج کوین، به قدرت محاسباتی کمتری نسبت به استخراج یک بلوک در ارزهای دیگر دارد.

ماین دوج کوین با گوشی

به طور کلی استخراج دوج کوین به کمک وسایلی که برای این کار اختصاصی نشده‌اند چندان منطقی نیست. ماینینگ دوج کوین به وسیله گوشی کاری به مراتب سخت‌تر است. با این حال احتمال کسب درآمد از این راه امکان‌پذیر است و تا حدودی شرایط، بهتر از بیت کوین است. در ماینینگ دوج کوین تبعیت شبکه از merge mining کار را برای استخراج دوج کوین آسان‌تر کرده است. برنامه‌هایی مانند DroidMiner خدماتی از قبیل استخراج این میم کوین معروف را ارئه می‌کنند و می‌توان از آن‌ها برای استخراج دوج کوین با گوشی استفاده کرد.

استخراج دوج کوین با کامپیوتر و لپ تاپ

تا پیش از مطرح شدن میم کوین دوج، استخراج آن با سیستم‌های کامپیوتری و لپ تاپ، کار نسبتا پربازدهی بود. پس از مطرح شدن دوج و پیدا شدن طرفداران زیادی که سرمایه خود را به آن انتقال دادند، استخراج میم کوین دوج، کار به مراتب سخت‌تری شد. دلیل این امر، بالا رفتن هش ریت شبکه بود که با اضافه شدن ماینرها اتفاق افتاد. با این حال استخرهای ماینینگ توانسته‌اند تا حد خیلی کمی این نقصان را جبران کنند. اتصال به استخرهای ماینینگ، همچنان می‌تواند بازدهی نسبتا خوبی داشته باشد. (به نسبت هش پاور هر گره).

شما می‌توانید، در بستر ویندوز، توسط نرم‌افزارهایی، به ماین کردن دوج کوین بپردازید. از جمله معروف‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به PhoenixMiner اشاره کرد. پس از دانلود این نرم افزار، آن را روی سیستم اجرا کنید و مراحل مربوطه را تا انتخاب رمزارز مورد نظر (دوج کوین) طی کنید.

ویژگی‌های دستگاه استخراج دوج کوین

با توجه به این که دوج کوین مبتنی بر الگوریتم Scrypt است و می‌توان آن را به همراه لایت کوین استخراج کرد، پس باید به دنبال سخت افزارهای Scrypt ASIC باشید. این مدل از سخت افزارها، بیشترین بازدهی را برای ماینرها دارند. صرف نظر از نوع دستگاه، اگر انواع مدل‌های استخراج با استفاده از ظرفیت پردازشی یک نود را در نظر بگیریم، بهترین بازدهی را استفاده از GPU به ما خواهد داد. استفاده از پردازشگرها (CPU) دیگر روش بهینه‌ای برای به اشتراک‌گذاری قدرت پردازش در شبکه نیست. چرا که در این روش دستگاه داغ می‌کند و ممکن است با استهلاک بیشتری روبرو شود. از سویی دیگر هزینه‌ها در این روش بالاتر است.

اما استفاده از کارت گرافیک، کار را بسیار راحت‌تر می‌کند؛ چرا که بهینه‌تر از ماین کردن با پردازشگر مرکزی است. از آن جایی که در این روش، محدودیت‌هایی از سوی کمپانی‌های ساخت کارت گرافیک اعمال شده است، کار برای انجام ماینینگ، راحت‌تر می‌شود.

به طور کلی دستگاه‌های مختلفی در بازار وجود دارند که دست ماینرها را برای انجام انواع ماین، باز می‌گذارند. موارد زیر، نمونه‌ای از معروف‌ترین این دستگاه‌ها است:
• Bitmain Antminer L3
• Innosilicon A2 Terminator

استخراج همزمان لایت کوین و دوج کوین

در سال 2014، به یکباره ارزش دوج کوین کاهش یافت و در نتیجه کاهش ارزش آن، تمایل ماینرها به ماین کردن این میم کوین افت کرد. در نتیجه تنها گروه خاص و ثابتی برای استخراج آن باقی ماندند که خطر حمله 51 درصدی شبکه را دربر داشت. در حمله 51 درصدی یک یا چند ماینر که بیش از 50 درصد قدرت پردازش شبکه را در اختیار دارند، با انجام اعمال خرابکارانه عملکرد بلاکچین را مختل می‌کنند.

توسعه‌دهندگان و سازندگان شبکه بلاکچین دوج کوین به این فکر افتادند تا راهی برای جلوگیری از اعمال خرابکارانه بگیرند. در نتیجه استخراج ترکیبی (merge mining) را برای این کار انتخاب کردند. در این روش، استخراج شبکه دوج کوین به همراه لایت کوین ادغام شدند و از آن زمان ماینرها قادرند علاوه بر دوج کوین، لایت کوین هم دریافت کنند. این نوع از استخراج رمزارز در شرایطی ارائه شد که نیازی به تقسیم هش ریت بین دو شبکه (دوج کوین و لایت کوین) ادغام شده نیست و بدون این کار، پاداش دریافت می‌شود. در حال حاضر نیز این امکان استخراج ترکیبی برای استخراج همزمان دوج کوین و لایت کوین فراهم است.


بیشتر بخوانید: نحوه استخراج لایت کوین، انتخاب سخت افزار مناسب


بهترین نرم افزار استخراج دوج کوین کدامند؟

در زیر برخی از بهترین نرم افزارهای استخراج دوج کوین آورده شده است:

CGMiner – بهترین برای ASIC
CudoMiner – بهترین برای GPU های Nvidia و ASIC
MultiMiner – بهترین برای ASIC
EasyMiner – بهترین برای تازه کارها
CPUMiner – بهترین برای CPU

بهترین سخت افزار استخراج دوج کوین چیست؟

در زیر بهترین سخت افزار ماینر دوج کوین آورده شده است:

  • Bitmain Antminer L3++
  • Innosilicon A6+ LTC Master
  • Goldshell LT5
  • Bitmain Antminer L7
  • Goldshell Mini DOGE

بهترین استخرهای استخراج دوج کوین کدامند؟

در زیر برخی از بهترین استخرهای استخراج دوج آورده شده است:

  • Zpool
  • Zergpool
  • Alkapool
  • MultiPoolMiner
  • Prohashing

سخن پایانی، ماینینگ دوج کوین

در این مقاله، با چگونگی استخراج دوج کوین با دستگاه‌های مختلف آشنا شدیم و سازوکار انجام این فرایند را شناختیم. شما حتی با در اختیار داشتن یک تلفن هوشمند نیز، می‌توانید به دوج ماینینیگ بپردازید. ماینینگ دوج کوین شاید به نسبت بیت کوین و دیگر رمزارزها، سوددهی بیشتری نداشته باشد، اما بی‌شک روندی آسان‌تر است. انتظار می‌رود روند استخراج دوج کوین در آینده دشوارتر شود چرا که این میم کوین روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. در نهایت باید به این نکته مهم اشاره کرد که حوزه ارزهای دیجیتال، در کنار سوددهی بالا، ریسک‌ها و فراز و نشیب‌های زیادی را با خود به همراه دارد؛ از این رو، لازم است که با دانش و آگاهی کافی، پا در این مسیر پر چالش گذاشت تا از ضررهای جبران ناپذیر احتمالی، جلوگیری شود.

سوالات متداول

بهترین راه استخراج دوج کوین چیست؟

گفته می‌شود که استخرهای ماینینگ دوج کوین یکی از ساده‌ترین راه ها برای استخراج دوج کوین هستند. با این روش شانس دریافت دوج کوین بیشتر خواهد بود.

منبع
coindeskrealvisionguru99

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا