کیف پول

کیف پول دوج کوین، معرفی 6 ولت برتر برای نگهداری دوج کوین

امروزه با رایج‌تر شدن ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری مردم در این بخش، نیاز به کیف پول‌های دیجیتالی هم افزایش یافته است. رمزارز دوج کوین یکی از معروف‌ترین دارایی‌های دیجیتالی است که نیاز به حفظ آن در یک مکان امن، مثل کیف پول است. برای خیلی از کاربران، کار با این ابزار و حتی ساخت کیف پول دوج کوین شاید کار آسانی نباشد و به آن آشنا نباشند. استفاده از کیف پول‌های دیجیتال در دنیای امروز به یک امر نسبتا ضروری تبدیل شده است. عصری که تکنولوژی روز به روز بیشتر در بین مردم جا باز می‌کند. اگر می‌خواهید با محبوب‌ترین و رایج‌ترین کیف پول دوج کوین آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید.

از دوج کوین چه می‌دانید؟

دوج کوین (Dogecoin) یا DOGE یک ارز دیجیتال منبع باز مبتنی بر P2P است که توسط جکسون پالمر و بیلی مارکوس در سال 2013 ایجاد شد. این میم کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی یا طعنه نسبت به بیت کوین و جامعه ارزهای دیجیتال شروع به فعالیت کرد. دوج کوین خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و جامعه وفاداری از معامله‌گران را دور خود جمع کرد.

ویژگی‌ها و شرایط لازم برای کیف پول مناسب

برای یافتن بهترین کیف پول دوج کوین باید شرایط زیر را بررسی کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید:

پشتیبانی از ارز دیجیتال دوج کوین

پیش از هر چیز باید مطمئن شوید که کیف پولی که قرار است از آن استفاده کنید از دوج کوین پشتیبانی می‌کند یا خیر. به عبارتی در لیست دارایی‌های دیجیتال موجود در کیف پول مورد نظر باید دوج کوین نیز وجود داشته باشد.

سهولت استفاده و رابط کاربری ساده

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از بستری ساده برای حفظ دارایی‌هایتان است. یک رابط کاربری ساده و همه‌پسند می‌تواند درک درستی از تمام اقدامات لازم، اعم از مدیریت دارایی‌ها را به کاربران بدهد.

امنیت، مهم‌ترین ویژگی کیف پول‌ها

برای بررسی امنیت کیف پول باید به سوالاتی نظیر «آیا تاکنون موارد نقض امنیتی از کیف پول مورد نظر گزارش شده است؟ کیف پول چه ویژگی‌های امنیتی به کاربران ارائه می‌کند؟ موارد ذخیره‌سازی کیف پول از چه نوع (سرد یا گرم) است؟ آیا کیف پول مورد نظر امکان ورود دو مرحله‌ای را دارد؟ احراز هویت در آن شامل چه مواردی است؟» پاسخ داده شود.

پشتیبان‌گیری و بازیابی

داشتن قابلیت پشتیبان‌گیری یا بکاپ یکی از مواردی است که خیلی کاربردی خواهد بود. اگر کیف پول دوج کوین دارای قابلیت تهیه نسخه پشتیبان باشد، دارایی خیلی از کاربران از دست نمی‌رود و اطلاعات آن حفظ می‌شود.

توسعه دائمی

ارتقا مداوم کیف پول و امکانات آن از جمله ویژگی‌هایی است که باید به آن توجه کرد. با به روزرسانی‌های مداوم، مشکلاتی که کاربران با آن مواجه‌اند رفته رفته از بین می‌رود. برای اطمینان از این مرحله باید آشنایی نسبی با تیم توسعه دهنده کیف پول دوج کوین داشته باشید.

سیستم پاسخ دهی (پشتیبانی)

برای خیلی از کاربران پیش آمده است که در هنگام نقل و انتقالات برخی از دارایی‌های دیجیتال، با مشکلاتی روبرو بوده‌اند. سیستم پستیبانی قوی کیف پول، کمک بزرگی به این افراد می‌کند تا بتوانند مشکل خود را برطرف کنند. همچنین ممکن است مشکلات جانبی اعم از باگ‌های نرم افزاری در برنامه کیف پول وجود داشته باشد و سیستم پشتیبانی، می‌تواند راه خوبی برای اطلاع رسانی باگ نرم افزاری به کاربران باشد.

بهترین ولت‌هایی که از دوج کوین پشتیبانی می‌کنند

ولت‌های زیادی هستند که از دوج کوین پشتیبانی می‌کنند و می‌توان این رمزارز را در آن‌ها نگهداری کرد. با این حال تعدادی از این ولت‌ها نامدارتر و رایج‌تر هستند و از قابلیت‌های خوبی برخوردارند. در ادامه با معرفی کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری، بهترین بسترهای حفظ دوج کوین را خواهید شناخت. پیش از آن بهتر است با برخی از انواع کیف پول‌های دیجیتال آشنا شوید.

کیف پول‌های داغ (Hot Wallet)

این کیف پول‌ها از کلیدهای خصوصی (Private Key) استفاده می‌کنند که به وسیله یک برنامه آنلاین (دستگاه متصل به اینترنت) ایجاد شده‌اند. کیف پول‌های داغ کاربرد بالایی دارند، اما امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سرد دارند.

کیف پول‌های سرد ( Cold Wallet)

این کیف پول‌ها از کلیدهای آفلاین استفاده می‌کنند. به عبارتی، کلید خصوصی کیف پول‌های سرد، روی دستگاهی که دسترسی به اینترنت ندارد، ایجاد شده است. آن‌ها همچنین به عنوان کیف پول سخت افزاری شناخته می‌شوند. کیف پول‌های سرد، دستگاه‌های فیزیکی هستند که رمزارزها در آن‌ها ذخیره می‌شود.

کیف پول‌های سخت افزاری

کیف پول‌های سخت افزاری، کیف پول‌هایی فیزیکی هستند (مانند یک نوع درایو USB). Ledger و Trezor ولت‌های محبوب سخت افزاری هستند. این نوع از ولت‌ها در برابر حملات بدافزاری بسیار ایمن هستند.

کیف پول‌های نرم افزاری

این پلتفرم‌های معاملاتی آنلاین کریپتو، هم از طریق افزونه مرورگرها و هم به وسیله دانلود اپلیکیشن قابل دسترسی هستند.

مناسب‌ترین ولت‌های سخت افزاری

در این بخش با بهترین ولت‌های سخت‌افزاری موجود، بیشتر آشنا می‌شویم.

لجر (Ledger Nano S)

برای ذخیره‌سازی امن و مطمئن ارزهای دیجیتال، برخی از کاربران ذخیره سازی آفلاین را توصیه می‌کنند. یکی از گزینه‌های ذخیره‌سازی آفلاین Ledger Nano S است. یک کیف پول سخت افزاری محبوب که ویژگی‌های امنیتی خاص خود را دارد.
این دستگاه که به صورت یک USB کوچک است، کلیدهای خصوصی را در یک مکان امن توسط یک پین ذخیره می‌کند. همچنین دارای ویژگی پشتیبان‌گیری و بازیابی آسان همراه با پشتیبانی از احراز هویت دو مرحله‌ای است. یک صفحه نمایش OLED داخلی برای این ولت تعبیه شده که به همراه دکمه‌های فیزیکی روی دستگاه قابل کار کردن است. این دکمه‌ها می‌توانند برای تأیید دستی تراکنش‌ها استفاده شوند.

کیف پول KeepKey

KeepKey یکی دیگر از ولت‌های پیشرو در بخش کیف پول سخت افزاری است. این کیف پول سرد که در سال 2015 راه اندازی شد، از چندین ارز دیجیتال از جمله دوج کوین، بیت کوین، اتریوم و دش پشتیبانی می‌کند و تاکید زیادی بر امنیت دارد.

کیف پول KeepKey به کاربران این امکان را می‌دهد تا تعداد نامحدودی کلید خصوصی تولید و ذخیره کنند. این دستگاه دارای پین کد محافظت شده است و همچنین دارای یک صفحه نمایش بزرگ برای نمایش تراکنش‌ها است.
همه تراکنش‌ها باید به صورت دستی با استفاده از یک دکمه روی دستگاه تأیید شوند. می‌توانید با استفاده از پلتفرم ShapeShift (سازنده KeepKey ) مستقیما در KeepKey بین دارایی‌ها تبادل کنید. شایان ذکر است که این کیف پول، روی رایانه‌های شخصی و پلتفرم‌های مختلف (مک، لینوکس و سیستم‌عامل‌های اندروید) در دسترس است.

ترزور (Trezor)

Trezor یک کیف پول سخت افزاری است که امکان ذخیره دوج کوین در آن وجود دارد. این کیف پول را به راحتی می‌توانید به رایانه یا دستگاه‌های هوشمند وصل کنید و از آن استفاده‌های متفاوتی کنید. یکی از نکات جالب کیف پول ترزور این است که امکان تولید تصادفی یک پین کد را برای کاربران فراهم کرده است که دستگاه را ایمن نگه می‌دارد. در ترزور بیش از 1800 رمزارز وجود دارد و با تمام پلتفرم‌ها از جمله اندروید، لینوکس، ویندوز و مک سازگاری دارد.
کیف پول Trezor دارای گواهینامه CE و RoHA است و از شبکه بلاکچین ERC20 پشتیبانی می‌کند. برای استعلام قیمت به روز آن می‌توانید به وبسایت‌ Trezorمراجعه کنید.

صرف نظر از گزینه‌های ذکر شده، ممکن است بخواهید دوج‌های خود را در یک کیف پول صرافی نیز ذخیره کنید. هر چند که استفاده از صرافی یک گزینه سریع و راحت برای افرادی است که به دسترسی آسان به وجوه خود نیاز دارند، اما این روش معمولاً توصیه نمی‌شود.

دلیل این امر عدم دسترسی کامل کاربر به کلید خصوصی است. همچنین صرافی‌ها یکی از محبوب‌ترین اهداف برای هکرها هستند و معمولا مکان امنی قلمداد نمی‌شوند. بنابراین امن‌ترین راه برای ذخیره دارایی‌ها دیجیتال انتقال این نوع از دارایی‌ها به یک کیف پول شخصی است.

مناسب‌ترین کیف پول‌های نرم افزاری

تا اینجا با بهترین کیف پول‌های سخت افزاری برای ذخیره دوج کوین آشنا شدیم. در بخش زیر به بهترین کیف پول‌های نرم افزاری شامل اشاره می‌کنیم:

کیف پول Exodus

کیف پول Exodus تقریبا 7 سال است که در نگهداری دارایی‌های دیجیتال فعالیت می‌کند. این کیف پول امن از 150 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و یک مکان عالی برای نگهداری دوج کوین محسوب می‌شود. Exodus روی تمام پلتفرم‌ها قابل اجرا است و محدودیت خاصی برای کار با آن وجود ندارد.

Exodus به شما اجازه می‌دهد تا کلیدهای خصوصی خود را حفظ کنید و برای ورود نیاز به رمز عبور دارد. برای کسانی که به دنبال امنیت بیشتر هستند، از Exodus می‌توانند به عنوان رابطی برای کیف پول سخت‌افزاری Trezor خود نیز استفاده کنند. همچنین، امکان معامله دارایی‌های دیجیتال از Trezor و از طریق صرافی Exodus Shapeshift فراهم است. این صرافی که در کیف پول Exodus تعبیه شده است، امکان مبادله ده‌ها ارز دیجیتال را به کاربران می‌دهد.

نکته مهمی که در مورد Exodus وجود دارد، تیم پشتیبانی قوی این شرکت است که بسیار پاسخگو و فعال هستند و در صورت بروز مشکل آماده کمک‌رسانی به کاربران هستند.

در حال حاضر یکی از معایب Exodus این است که نمی‌توان ارزهای دیجیتال را مستقیما از ارزهای فیات (مثلاً دلار آمریکا یا یورو) خریداری کرد. یکی دیگر از نقاط ضعف Exodus این است که می‌تواند توسط افرادی که با بدافزار به دستگاه نفوذ می‌کنند، هک شود. نکته منفی سوم این کیف پول این است که برای ورود به کیف پول Exodus نیازی به احراز هویت دو مرحله‌ای وجود ندارد.

کیف پول کراکن (Kraken)

Kraken یکی از بهترین کیف پول‌های دوج کوین است که با حفظ کامل دارایی‌ها، ارتباطات و بالاترین استانداردهای قانونی، ثبات مالی قابل قبولی ارائه می‌کند. استفاده از کراکن بسیار آسان است و با یک کلیک، می‌توان دارایی‌های دیجیتال را در آن معامله کرد. در نتیجه برای ساخت کیف پول دوج کوین کار سختی در پیش نخواهید داشت.

در حال حاضر کراکن بیش از 120 ارز دیجیتال دارد و می‌توان این ارزهای دیجیتال را در آن معامله کرد. این رمزارزها شامل: BTC، ETH، LiteCoin، Cardano، Dash، Zcash و … هستند. کراکن در پلتفرم‌های تلفن همراه در دسترس است و مقررات آن توسط FinCEN تنظیم می‌شود. این کیف پول از شبکه‌های مختلف بلاکچین اعم از ریپل، سولانا، پولکادات، کاردانو و بسیاری از شبکه‌های دیگر پشتیبانی می‌کند.

کیف پول کوینومی (Coinomi)

کوینومی یک کیف پول موبایل کاربرپسند است که مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید را برای خریداران دوج فراهم می‌کند. این اپلیکیشن محبوب با تمرکز بر مدیریت سریع و آسان ارزهای دیجیتال، از بیش از 1000 ارز دیجیتال از جمله Dogecoin، Bitcoin، Ethereum، Dash و Zcash پشتیبانی می‌کند.
کوینومی سریع راه اندازی می‌شود و این امکان را به کاربران می‌دهد تا کلیدهای خصوصی را در دستگاه ذخیره کنند. استفاده از کوینومی آسان است و با صرافی ShapeShift قابلیت معامله دارایی‌ها در آن وجود دارد.

کیف پول دوج کوین

با اینکه همچنان می‌توانید کیف پول رسمی دوج کوین را پیدا کرده و دانلود کنید، اما انجام این کار چندان منطقی نیست. کیف پول رسمی دوج کوین دیگر به طور فعال پشتیبانی نمی‌شود و بعضی گزارش داده‌اند که سرمایه‌شان را در آن از دست داده‌اند.


بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول‌ های اتریوم


آیا کیف پول‌های صرافی برای ذخیره ارزهای دیجیتال ایمن هستند؟

کیف پول‌های صرافی‌ها از پروتکل‌هایی پشتیبانی می‌کنند که ایمن هستند و به راحتی نمی‌توان آن‌ها را هک کرد. با این حال برخی هکرهای حرفه‌ای توان این کار را دارند و بارها صرافی‌های ارز دیجیتال را مورد حمله قرار داده‌اند. پس اگر از کیف پول صرافی‌ها استفاده می‌کنید بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:
• همیشه احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید.
• هرگز تمام دارایی دیجیتال خود را در یک کیف پول نگه ندارید.
• اگر کلید کیف پول خود را ندارید، بدانید که دیگر صاحب دارایی‌های داخل آن نیستید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی بهترین کیف پول‌ها برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال، مخصوصا، کیف پول دوج کوین پرداختیم. مزایا و معایب کیف پول‌ها را برررسی کردیم. در نهایت شما با توجه به نیاز خود و کاربرد کیف پول، می‌توانید تصمیم به انتخاب یکی از این کیف پول‌ها بگیرید. برای کار با هر رمزارز نیاز به یک پلتفرم مطمئن است تا دارایی‌های دیجیتال را از گزند هر گونه کلاهبرداری حفظ کند. کیف پول دوج کوین دقیقا همین کار را می‌کند و از دوج کوین‌های شما محافظت می‌کند. اگر یک سرمایه‌گذار هستید، به چیزی جز کیف پول فکر نکنید و اگر تریدر هستید، باز هم بهتر است از کیف پول شخصی استفاده کنید.

امن‌ترین کیف پول دوج کوین کدام است؟

امن‌ترین ولت‌ها، ولت‌های سخت افزاری هستند که تقریبا راه نفوذی برای افراد مخرب باقی نمی‌گذارند. همین مسئله در مورد کیف پول دوج کوین هم صادق است.

انتقال دوج کوین چقدر زمان میبرد؟

مدت زمان انتقال دوج کوین به صرافی‌ها بسته به نوع کیف پول و صرافی متغیر است اما به طور معمول زمان زیادی نیاز ندارد. همچنین انتقال دوج کوین به یک کیف پول، در بیشتر مواقع به زمان بیشتری نیاز دارد چرا که همانند صرافی‌های آنلاین غیرمتمرکز (مانند پنکیک سواپ) اتصال مستقیم وجود ندارد. در این موارد انتقال به صورت مستقیم انجام می‌شود که بستگی به مدت زمان تایید تراکنش و بلاک دارد. براورد می‌شود که زمان انجام هر معامله حداکثر 6 دقیقه طول می‌کشد.

منبع
finder

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا