تحلیل و سرمایه گذاری

10 مورد از پر جستجو ترین ارزهای دیجیتال در سال 2023

در سال‌های اخیر، بازار ارزهای دیجیتال با سرعت نور در حال گسترش است و امروزه بحث بازار رمزارزها بسیار داغ و جنجالی است. مردم به دنبال سیستم بانکداری نوین به جای بانکداری سنتی هستند، زیرا دنیا هر روز دیجیتالی‌تر می‌شود. استفاده از ارزهای دیجیتال برای کاربران تمرکزدایی، امنیت و شفافیت برای انجام تراکنش‌ها را به ارمغان می‌آورد، راه حلی برای بانکداری نوین است.

احتمالاً در سال 2023 هزاران ارز دیجیتال در بازار وجود خواهند داشت که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. با این حال، برخی از دارایی‌های دیجیتالی بیشتر از سایرین محبوبیت دارند. بر اساس ارزش بازار، حجم معاملات، محبوبیت و جست و جوی کاربران ما در این مقاله از اینوکس لیستی از 10 ارز دیجیتال که جزو پر جستجو ترین ارزهای دیجیتال در سال 2023 هستند را در اینجا لیست کرده‌ایم.

معرفی پر جستجو ترین ارزهای دیجیتال سال 2023

1. بیت کوین (BTC)

هنوز هم محبوب‌ترین و مشهورترین ارز دیجیتال در جهان بیت کوین نام دارد و همچنان بر بازار حاکم است. بدون نیاز به واسطه‌هایی مانند بانک‌ها، بیت کوین یک پول دیجیتال غیرمتمرکز است که می‌تواند از کاربر به کاربر در شبکه همتا به همتا ارسال شود. بیت کوین هنوز هم درصد جدول پر جستجو ترین ارزهای دیجیتال در سال 2023 قرار گرفته است.

2. اتریوم (ETH)

پس از بیت کوین، اتریوم دومین ارز دیجیتال محبوب است. توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند را بر روی پلت فرم بلاک چین اتریوم ایجاد کنند. هدف اصلی استفاده از اتریوم، تقویت برنامه‌های غیرمتمرکز و انتشار دارایی‌های دیجیتال جدید است، برخلاف بیت کوین که عمدتاً به منظور ذخیره ثروت استفاده می‌شود.

3. ریپل (XRP)

ریپل هم در ردیف سوم جدول پر جستجو ترین ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. به عنوان مکانیزم پرداخت دیجیتال با هدف ارسال سریع و ارزان پول بین المللی ایجاد شد. ریپل در درجه اول به دنبال جایگزینی برای سیستم بانکداری قدیمی سوئیفت که دست و پا گیر، گران و غیرقابل اعتماد بود، به وجود آمد.

4. لایت کوین (LTC)

یکی از کارمندان سابق گوگل به نام چارلی لی در سال 2011 ارز دیجیتال غیرمتمرکز معروف به لایت کوین را اختراع کرد. لایت کوین که با هدف جایگزینی سریع‌تر و ارزان‌تر برای بیت کوین به وجود آمد، اغلب به عنوان نقره‌ای برای طلای بیت کوین توصیف می‌شود.

5.دوج کوین (DOGE)

ارز دیجیتال معروف به دوج کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی در سال 2013 توسعه یافت اما از آن زمان به طور قابل توجهی محبوبیت خود را افزایش داد. محبوبیت دوج کوین نتیجه ساختار جامعه محور آن و حمایت چهره‌های شناخته شده‌ای مانند ایلان ماسک است. به دلیل فرهنگ متمایز و ارتباط مکرر با میم‌ها و طنز، امروزه دوج کوین به طور فزاینده‌ای محبوب شده است.

6. کاردانو (ADA)

کاردانو هم در لیست پر جستجو ترین ارزهای دیجیتال 2023 یک پلتفرم بلاک چین است که هدف آن ارائه برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند پایدارتر و مقیاس‌پذیرتر است. کاردانو به دلیل وعده‌ای که به دنبال ارائه جایگزین موثرتر و مقیاس پذیرتر برای پلتفرم اتریوم است، اغلب به عنوان «قاتل اتریوم» شناخته می‌شود.

7. پولکادات (DOT)

یک فناوری بلاک چین به نام پولکادات ارتباط بین بسیاری از بلاک‌چین‌ها را امکان پذیر می‌کند. با کمک پولکادات، چندین بلاک چین قادر به برقراری ارتباط و تبادل داده در یک اینترنت غیرمتمرکز خواهند بود.

8. بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین به عنوان توکن اصلی بایننس یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است. در صرافی بایننس، بایننس کوین برای پرداخت هزینه‌های تراکنش استفاده می‌شود و همچنین می‌توان از آن برای خرید سایر ارزهای دیجیتال نیز استفاده کرد.

9. سولانا (SOL)

سولانا یک پلتفرم بلاک چین است که به دلیل سرعت و کارایی خود شناخته شده است. توکن‌های SOL ارز دیجیتال اصلی آن هستند و برای پرداخت هزینه‌های تراکنش استفاده می‌شوند. از زمان راه اندازی در سال 2017، سولانا به یکی از بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال در جهان و از پر جستجو ترین ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید.

10. چین لینک (LINK)

قراردادهای هوشمند می‌توانند از طریق چین لینک، یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز به داده‌های دنیای واقعی دسترسی پیدا کنند. دلیل موفقیت چین لینک ظرفیت آن برای رسیدگی به موضوع ارتباط داده بین بلاک چین و دنیای خارج است.

در این رابطه بخوانید : ۸ مورد از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

سخن اینوکس با شما

پیش بینی می‌شود 10 ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، کاردانو، پولکادات، بایننس کوین، دوج کوین، سولانا و چین لینک پر جستجو ترین ارزهای دیجیتال در سال 2023 باشند. تجزیه و تحلیل ارزهای رمزنگاری شده با بیشترین جستجو در سال 2023 می‌تواند یکی از استراتژی‌هایی باشد که شما به دنبال سرمایه‌گذاری‌های جدید در این بخش هستید.

اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً برای اهداف آموزشی است و توصیه سرمایه‌گذاری نیست. بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند با خطرات و ریسک‌های احتمالی زیادی همراه باشد، بنابراین قبل از تصمیم گیری برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، باید از قبل تحقیقات خود را انجام داده و با کمک و مشورت با مشاوران مالی حرفه‌ای احتمال ریسک‌ها را کاهش دهید.

منبع
analyticsinsight

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا