اخبارتحلیل و سرمایه گذاری

پیش بینی قیمت بیت کوین توسط ChatGPT پس از هاوینگ 2024- احتمال انفجار قیمت تا 100هزار دلار!

در حالی که کمتر از ۹ ماه به آغاز رویداد بعدی هاوینگ بیت کوین باقی مانده است، هیجانی وصف ناشدنی در میان افراد وجود دارد. این هیجان ناشی از این است که افراد باور دارند پس از این رویداد، قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود در تاریخ می‌رسد.

هاوینگ بیت کوین و احتمال افزایش قیمت آن

تخمین زده می‌شود که در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۲۴، بلاکچین بیت کوین بتواند به مقدار ۸۴۰ هزار بلوک در زنجیره بلاکچین خود برسد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، مقدار پاداش ماینرها از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین تبدیل می‌شود. هنگامی که این پاداش نصف شود، میزان نرخ تورم عرضه کنندگان بیت کوین نیز نصف خواهد شد.

نرخ انتشار بیت کوین تقریبا هر ۴ سال یکبار به مقدار نصف کاهش پیدا می‌کند. این موضوع بدین دلیل انجام می‌شود که عرضه بیت کوین از مقدار ۲۱ میلیون توکن فراتر نرود. نکته‌ی مهمی که در این رابطه وجود دارد، مربوط به هاوینگ ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ بیت کوین است. پس از انجام این رویدادها، صعود تاریخی و چشمگیر بیت کوین آغاز شد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین نیز در انتها با رشد این توکن همراه شود.

ماتریکسپورت (Matrixport) که یک شرکت در زمینه دارایی‌های دیجیتال است به همراه تعدادی از بانک‌های چندملیتی بریتانیا پیش‌بینی کردند که بیت کوین در سال آینده (۲۰۲۴) پس از هاوینگ، به قیمتی فراتر از ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد. علاوه بر این شرکت مورگان نیز در این زمینه پیش‌بینی کرد که قیمت بیت کوین پس از هاوینگ ۲۰۲۸، به بیش از ۳۰۰ هزار دلار می‌رسد.

با این تفاسیر، به سراغ چت جی پی تی(ChatGPT) رفتیم و از این هوش مصنوعی پرسیدیم که پس از هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین، قیمت این توکن تا چه مقداری افزایش پیدا می‌کند. در ادامه بیشتر درباره این پیش‌بینی خواهیم گفت.

پیش بینی قیمت بیت کوین توسط ChatGPT پس از هاوینگ ۲۰۲۴

در این رابطه، چت جی پی تی اظهار نظر می‌کند که با توجه به دو هاوینگ اخیر بیت کوین در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰، قیمت این ارز دیجیتالی پس از یک سال به بالاترین مقدار خود رسیده است.

این هوش مصنوعی عنوان می‌کند ادامه‌دار شدن این روند محتمل است و ممکن است پس از هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین، تنها یک سال با بالاترین مقدار بیت‌کوین فاصله داشته باشیم. بنابراین در صورت تثبیت این الگو، باید منتظر افزایش دو الی سه برابری ارزش بیت کوین پس از هاوینگ ۲۰۲۴ باشیم. بنابراین طبق پیش بینی قیمت بیت کوین توسط ChatGPT می‌توان انتظار قیمتی در حدود ۶۰ الی ۹۰ هزار دلاری را برای بیت کوین داشت.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین توسط ChatGPT پس از هاوینگ ۲۰۲۴


با این حال، این هوش مصنوعی عنوان کرد که عواملی نظیر تغییرات نظارتی، پیشرفت‌های ایجاد شده در زمینه فناوری، روندهای اقتصادی کلان و دیگر موارد ممکن است به صورت موثری روی روند و افزایش قیمت بیت کوین، تاثیر بگذارند.
بنابراین اگر روند حرکتی بیت کوین مانند پیش‌بینی ChatGPT باشد، آنگاه باید منتظر افزایش قیمت ۲ الی ۳ برابری این توکن در چند سال آینده باشیم. لازم به ذکر است در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین در محدوده ۳۰ هزار دلار است. البته باید عنوان کرد که پیش‌بینی این هوش مصنوعی در رابطه با سایر مدل‌های قیمت‌گذاری، محافظه‌کارانه‌تر است.

پیش بینی چت جی پی تی درباره افزایش قیمت بیت کوین

به عنوان مثال، در یک مدل از قیمت‌گذاری بیت کوین تحت عنوان سهام در جریان، قیمت تخمینی این توکن را بر اساس تعداد بیت کوین‌های موجود در بازار نسبت به میزان توکن‌های استخراج شده در هر سال نشان می‌دهد. این مدل قیمت‌گذاری، قیمت منصفانه بیت کوین را در شرایط کنونی، ۶۶ هزار دلار می‌داند و پیش‌بینی کرده است پس از هاوینگ بعدی بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتالی به ۵۰۰ هزار دلار برسد که در حدود ۱۷ برابر بیشتر از ارزش کنونی این توکن می‌باشد.

در همین حین، نمودار محبوب و پرطرفدار بیت کوین رینبو یا رنگین‌کمان بیت کوین (Bitcoin Rainbow) نشان می‌دهد که سطح کنونی قیمت بیت کوین، در منطقه خرید قرار دارد. همچنین این نمودار نشان می‌دهد که این توکن از منطقه قرمز و فروش که در سطح ۵۵ هزار قرار داشته‌، خارج شده است. به عبارتی دیگر، این مدل قیمت‌گذاری نشان می‌دهد هم اکنون بیت کوین از سطح فروش بیش از حد(Oversold) خارج شده است و می‌توان به افزایش قیمت این توکن، امیدوار بود. لازم به ذکر است که بیت‌کوین در آخرین روند صعودی خود، به منطقه فروش جدی خود که منطقه قرمز رنگ است، رسید.

پیش‌بینی چت جی پی تی درباره افزایش قیمت بیت کوین

مدل قیمت‌گذاری بیت کوین رینبو

اگر این چرخه و روند تکرار شود، باید منتظر افزایش قیمت بیت کوین پس از هاوینگ ۲۰۲۴ باشیم. این فرآیند حدود یک سال و نیم به طول می‌انجامد و ارزش بیت کوین را در حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار دلار پیش‌بینی می‌کند. این مقدار در حدود ۷ الی ۱۰ برابر ارزش کنونی بیت کوین است.

آیا جایگزین بیت کوین می‌تواند بهتر عمل کند؟

در سال ۲۰۱۱، توکن جدیدی به نام BTC20 معرفی شد. این توکن تحت عنوان بیت‌کوین روی اتریوم بود و به عنوان فرصتی برای فعالان جامعه ارز دیجیتال شناخته شد تا بتوانند بیت کوین را با قیمت ۱ دلار در سال ۲۰۱۱ خریداری کنند. این موضوع، هیاهوی بسیاری به پا کرد. این توکن برای تقلید از بیت‌کوین ساخته شده‌اند و دارای محدودیت عرضه ۲۱ میلیونی مانند بیت کوین هستند.

در همین زمینه، برخی از افراد ادعا می‌کنند که BTC20 حتی از بیت کوین نیز بهتر است. علت چنین ادعایی نیز این است که چنین افرادی، معتقدند BTC20 روی یک بلاکچین باثبات (اتریوم) فعالیت می‌کند که با محیط زیست سازگار است و مصرف کمتری دارد. این موضوع برخلاف زنجیره اثبات کار پرانرژی و پرمصرف بیت کوین است.

همانطور که در وایت پیپر (Whitepaper) عنوان شده است، BTC20 به دنبال است که است که حداکثر ۶.۰۵ میلیون دلار از طریق فروش توکن‌های BTC20 به قیمت ۱ دلار کسب کند. با توجه به اینکه این پروژه در مدت زمان یک هفته توانسته بیش از ۴.۲۵ میلیون دلار کسب کند، به نظر می‌رسد معامله‌گران برای دریافت و تضمین جایگاه خود در این زمینه، باید سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

محمدجواد بختیاری

علاقه‌مند به دنیای دیجیتال، مباحث مالی و سرمایه‌گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا