ارزهای دیجیتال

کاردانو چیست و چطور کار می‌کند؟

ارز کاردانو استاندارد جدیدی در فناوری به ارمغان آورد تا ارزهای قدیمی‌تر را به چالش بکشد و عصر جدیدی از نوآوری پایدار را در سطح جهانی، معرفی کند. در پاسخ به سوال کاردانو چیست باید بگوییم یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار است. این پلتفرم بلاک چین، انعطاف‌پذیر، پایدار و مقیاس‌پذیر است و برای اجرای قراردادهای هوشمند طراحی شده است. همچنین امکان توسعه طیف گسترده‌ای از برنامه‌های مالی غیرمتمرکز، توکن‌های رمزنگاری جدید، بازی‌ها و موارد دیگر را فراهم می‌کند.

کاردانو طراحی شده است تا نمایانگر تکامل نسل بعدی ایده اتریوم باشد. اما واقعا ارز ADA و کاردانو چیست؟ اگر قصد ورود شما به خرید و فروش ارز کاردانو، کسب سود و رشد رو به بالا است، در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی‌ها و آینده رمز ارز کاردانو بپردازیم.

کاردانو چیست و ساز و کار این رمز ارز به چه شکل است؟

کاردانو، یک بلاک چین غیرمتمرکز اثبات سهام (Proof of Stack) است که برای جایگزینی کارآمدتر، برای شبکه‌های اثبات کار (proof of work) طراحی شده است. مقیاس پذیری، پایداری، مصرف انرژی و زمان کم تراکنش، اصول اساسی توسعه کاردانو هستند. سهام، صرفا تعداد ارزهایی است که فرد در اختیار دارد و تعداد آن‌ها مشارکت فرد را در ایجاد بلوک‌های جدید، تعیین می‌کند. چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران اتریوم، توسعه کاردانو را در سال 2015 آغاز کرد و این پلتفرم را در سال 2017 راه اندازی کرد. هاسکینسون با استفاده از دانش به دست آمده از پروژه اتریوم، ایده قراردادهای هوشمند را به پروژه کاردانو تزریق کرد.

برخلاف بسیاری از پروژه‌های بلاک چین، کاردانو از صفر شروع نشد، بلکه در نتیجه تحقیقات بررسی شده از طریق روش‌های مبتنی بر شواهد به روی کار آمد. به همین دلیل، کاردانو بر اساس فلسفه‌ای کار می‌کند که از ابتدا توسط چارلز هاسکینسون بیان شده بود. این پلتفرم، بخش حسابداری و محاسبات را جدا می‌کند. در مرحله دوم، توسعه دهندگان یا دولوپرها، اجزای اصلی پلتفرم را در یک کد عملکردی بر پایه ماژول‌ها پیاده سازی می‌کنند.

سه عنصر کلیدی نحوه عملکرد کاردانو را براساس اصول و فلسفه‌های بیان شده، می‌توان به 3 اصل مقیاس پذیری، پایداری و قابلیت همکاری خلاصه کرد. به گفته چارلز هاسکینسون و تیم توسعه دهندگانش، بیت کوین، بلاک چین 1.0 را معرفی کرد که مستلزم انتقال پول در اکوسیستم P2P است. اتریوم هم با معرفی قراردادهای هوشمند، بلاک چین 2.0 را آغاز کرد. بنابراین، نوبت کاردانو بود که بلاک چین 3.0 را با حل مسائلی که در تمام مدت اکوسیستم را تحت تأثیر قرار داده بود، در دسترس عموم قرار دهد.

ارز Ada چیست و چطور کار می‌کند؟

توکن بومی کاردانو Ada در مکانیسم اجماع سهام (PoS) بلاک چین استفاده می‌شود. Ada به عنوان پاداش، جهت کار انجام شده برای بلاک چین، توسط کاربران شرکت کننده، در یک استخر سهام داده می‌شود. در این بخش باید به سوال ارز ADA چیست پاسخ دهیم. “آدا” ارز دیجیتال کاردانو است و نام آن از آدا لاولیس، کنتس قرن نوزدهم و ریاضیدان انگلیسی که به عنوان اولین برنامه نویس کامپیوتر شناخته می‌شود، گرفته شده است.

ADA ارز دیجیتال بومی است که معاملات بین طرفین را در محیط کاردانو تسهیل می‌کند. همانطور که داده‌های CoinMarketCap نشان می‌دهد، این توکن از نظر ارزش بازار در بین ده مورد برتر قرار می‌گیرد. این موضوع سبب تراکنش‌های (peer to peer) در محیطی امن و عاری از واسطه‌ها می‌شود. به همین دلیل، تراکنش‌ها از طریق بلاک چین کاردانو سریع و ارزان هستند.

پس از راه اندازی، ارزش توکن ADA به سرعت از 0.02 دلار به بیش از 1 دلار افزایش یافت. پس از مراحل مختلف کاهش ارزش و بازیابی، قیمت آن به 3 دلار رسید. موضوع قابل توجه‌تر، این واقعیت است که از نظر ارزش بازار، ADA رتبه سوم را در بین ارزهای دیجیتال دارد. کاردانو تنها پس از بیت کوین و ETH قرار دارد که به ترتیب دارای ارزش 10 برابر و 5 برابر ADA هستند. البته در زمان نگارش این مقاله، با ارزش رو به پایین بازار رمزارزها، ارزش هر توکن ADA به 0.49 دلار رسیده است.
نام کاردانو ادای احترام به جرولامو کاردانو، پزشک و مخترع پزشکی ایتالیایی قرن چهاردهمی بود که در میان بسیاری از نوآوری‌های دیگر، قفل ترکیبی را اختراع کرد.
کریپتوکارنسی کاردانو، مدعی داشتن مزایای قانونی نسبت به ارز فیات است. به عنوان مثال، بنیاد کاردانو محدودیت عرضه ADA را در 45 میلیارد توکن اتخاذ کرد. ایده این است که از تورم جلوگیری شود تا ارزش توکن، قوی باقی بماند. همچنین، ADA به واسطه تراکنش‌های همتا به همتا، ارز فیات را از نظر سرعت تراکنش شکست می‌دهد. ارزهای فیات به واسطه‌هایی مانند بانک‌ها، برای اعمال اعتماد نیاز دارند که منجر به تنگنا و خلاهایی در طول زنجیره تراکنش می‌شود.

تاریخچه‌ای مختصر از رمز ارز کاردانو

همانطور که در بخش‌ کاردانو چیست قبل اشاره کردیم، در میان بی‌شمار ارزهای دیجیتالی که در دهه گذشته در صحنه ظاهر شده‌اند، ADA، ارز دیجیتال مرتبط با کاردانو، یکی از موفق‌ترین ارزهای دیجیتال است. یکی از عناصر کلیدی موفقیت آن، مطمئنا، این واقعیت است که Cardano، یک پلتفرم بلاک چین است. کاردانو بجای استفاده از Proof of work مانند بسیاری از رمز ارزها از جمله بیت‌کوین، از Proof of Stake به عنوان الگوریتم اجماع خود استفاده می‌کند. عامل مهم دیگر این است که در میان بنیانگذاران کاردانو، چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران اتریوم وجود دارد.

هاسکینسون که اتریوم را ترک کرده بود، Input Output HK را تاسیس کرد و مدیرعامل آن شد. در دسامبر 2016 پیشنهاد توکن ADA را با هدف جمع‌آوری سرمایه برای ساخت یک پلتفرم بلاک چین نوآورانه راه‌اندازی کرد که فراتر از اتریوم و پلتفرم‌هایی که تا آن زمان وجود داشتند، بود. به گفته هاسکینسون، پس از تجربه بیت کوین و اتریوم، زمان رسیدن به نسل بعدی فناوری بلاک چین فرا رسیده است. او بیان کرد:«هدف این بود که بهترین چیزهایی را که تا به حال توسعه یافته بود، ترکیب کنیم. پلتفرم جدید، با 4 اصل، بر محدودیت‌های موجود، غلبه خواهد کرد: مقیاس پذیری، امنیت، قابلیت همکاری، پایداری.»

بنابراین Cardano به عنوان یک سیستم با عملکرد بهتر و سازگارتر با محیط زیست، نسبت به بیت‌کوین و اتریوم طراحی شد و شهرت خوب بنیان‌گذار آن موفقیتش را تضمین کرد.

مفهوم ارز کاردانو چیست؟

برای درک اینکه ارز کاردانو چیست باید بدانید که کاردانو خود را به عنوان جایگزینی برای اتریوم معرفی کرده است. هر دو پلتفرم برای کاربردهای مشابه، مانند قراردادهای هوشمند، استفاده می‌شوند و هدفشان ساخت یک سیستم متصل و غیرمتمرکز است. کاردانو خود را نسخه به‌روز شده اتریوم می‌داند و در مقایسه با اعتبارنامه‌های «نسل دوم» اتریوم، خود را پلتفرمی از «نسل سوم» معرفی کرده است.

هدف از ایجاد پروژه ارز کاردانو چیست؟

پروژه کاردانو، با هدف ایجاد یک پلتفرم مبتنی بر معماری چندلایه و الگوریتم اجماع اثبات سهام روی کار آمد. این پلتفرم، همچنین از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. الگوریتم Proof of Stake نسبت به Proof of Work از نظر انرژی بسیار کارآمدتر است و همچنین سریع‌تر اجرا می‌شود. از این رو پیش‌بینی عملکرد بهتر، صرفه جویی بیشتر از نظر مصرف انرژی و مقیاس پذیری این پلتفرم بلاکچین دور از ذهن نیست.
سازماندهی پلتفرم در دو لایه است:
– یک لایه پایین‌تر (لایه توافق کاردانو) که مشابه بیت کوین با ثبت تراکنش‌ها سروکار دارد.
– یک لایه بالاتر (لایه کنترل کاردانو)، بیشتر شبیه به اتریوم، که امکان توسعه و اجرای قراردادهای هوشمند، Dapp‌ها و برنامه‌های توزیع شده را فراهم می‌کند.
عنصر دیگری که کاردانو را توصیف می‌کند، زبان برنامه نویسی Haskell است که بر اساس اصول و توابع ریاضی است. بنابراین کمتر مستعد خطای انسانی است و تأیید آن آسان‌تر خواهد بود. همچنین کیف پول Daedalus، نه تنها توکن‌های ADA را مدیریت می‌کند بلکه به عنوان یک گره (Node) نیز عمل می‌کند.

سازمان‌های نظارتی کاردانو

سه نهاد مستقل که کاردانو را اداره می‌کنند، بنیاد کاردانو، IOHK، شرکت هاسکینسون و امبورگو هستند. هر یک از این سه سازمان وظایف خاصی دارند:
• بنیاد کاردانو مستقر در سوئیس، یک سازمان غیرانتفاعی است که پذیرش پروتکل و اکوسیستم آن را تقویت می‌کند.
• تحقیق و توسعه توسط IOHK انجام می‌شود، یک سازمان فناوری تجاری که با محققانی از دانشگاه‌های مختلف در سراسر جهان برای توسعه و حفظ فناوری کار می‌کند.
• Emurgo یک شرکت چند ملیتی است که راه حل‌های تجاری مبتنی بر Cardano را توسعه داده و پشتیبانی می‌کند.
ذهن علمی پشت الگوریتم اجماع Cardano و Proof of Stake Ouroborous پروفسور Aggelos Kiayias است که در حال حاضر دارای کرسی امنیت سایبری و حریم خصوصی در دانشگاه ادینبورگ است.

سازمان‌های حاکم کاردانو، روابط و همکاری‌های متعددی با دانشگاه‌های سراسر جهان دارند. این موضوع به نوآوری‌هایی که در این پلتفرم وجود دارد، ارزش علمی اثبات شده می‌دهد. این ارزش، به مخاطبان، هاله‌ای از جدیت و اطمینان بیشتر را می‌دهد.

الگوریتم اجماع کاردانو

پلتفرم Cardano بر اساس پروتکل اجماع Ouroboros اجرا می‌شود. Ouroboros که توسط Cardano از پایه و ابتدا ساخته شد، اولین پروتکل، اثبات سهام (PoS) است که برای کاهش مصرف انرژی مورد نیاز برای استخراج اثبات کار طراحی شده است. ouroboros این کار را با حذف منابع محاسباتی عظیمی که الگوریتم اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند، انجام می‌دهد.

نگاهی به آینده کاردانو

در این بخش به بررسی آینده کاردانو خواهیم پرداخت و به سوال اینکه در آینده از لحاظ قیمتی چه تغییراتی را خواهد داشت، پاسخ خواهیم داد. با توجه به تجزیه و تحلیل فنی قیمت‌های Cardano در سال 2022، حداقل قیمت Cardano 0.59 دلار خواهد بود. حداکثر سطحی که قیمت ADA می‌تواند به آن برسد 0.70 دلار است و میانگین قیمت معاملات حدود 0.61 دلار پیش بینی می‌شود. پس از تجزیه و تحلیل قیمت‌های کاردانو در سال‌های گذشته، فرض بر این است که در سال 2023، حداقل قیمت کاردانو حدود 0.85 دلار خواهد بود. حداکثر قیمت مورد انتظار ADA ممکن است حدود 1.01 دلار باشد. به طور متوسط، قیمت معاملات ممکن است 0.87 دلار در سال 2023 باشد. همچنین بر اساس تحلیل فنی کارشناسان ارزهای دیجیتال در مورد قیمت‌های Cardano، انتظار می‌رود ADA در سال 2024 حداقل 1.25 دلار و حداکثر 1.46 دلار قیمت داشته باشد و میانگین هزینه معاملاتی مورد انتظار 1.29 دلار است.

پیشبینی آینده ارز کاردانو چیست
تغییرات قیمت کاردانو از ابتدا تا جولای 2022

با توجه به نظرات تکنیکال متخصصین مختلف، می‌توان کاردانو را یک رمزارز آینده‌دار و سودده در نظر گرفت. لازم به ذکر است که شما جهت سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز، باید تحلیل و بررسی مطمئنی روی آن انجام دهید و بعد سرمایه‌گذاری کنید.

منظور از Staking برای ارز کاردانو چیست ؟

در سیستم اثبات سهام Cardano، استیکینگ، توانایی گره را برای باز کردن بلوک‌ها در بلاک چین تعیین می‌کند. سهام یک گره برابر با مقدار Ada است که در دراز مدت نگه داشته می‌شود. در پاسخ به سوال استیکینگ کاردانو چیست باید بگوییم استیکینگ کریپتو، بخشی از اثبات سهام و روشی برای تأیید تراکنش‌های ارز دیجیتال است. استیکینگ، شامل نگه داشتن ارز دیجیتال و کنار گذاشتن آن برای تایید تراکنش‌های انجام شده در بلاک چین PoS است. با قفل کردن توکن‌های خود، پاداشی برای مشارکت در شبکه بلاک چین، به شکل ارزهای دیجیتال بیشتر دریافت می‌کنید. شما می‌توانید آن را، بعنوان سپرده گذاری پول در بانک در نظر بگیرید و زمانی که وجوه خود را در حساب قرار دهید، سود دریافت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: استیک کردن کاردانو، از انتخاب ولت تا استخر سهام


اکنون که مفهوم استیکینگ را درک کردیم، بیایید به این موضوع برگردیم که علت نامگذاری کاردانو به قاتل اتریوم چیست؟ وقتی صحبت از پلتفرم‌های بلاک چین با قابلیت قرارداد هوشمند می‌شود، اتریوم در صدر جدول امتیازات قرار دارد. قراردادهای هوشمند یک نوآوری مالی هستند؛ زیرا خدمات بانکی مانند وام، استقراض و مبادله را بدون هیچ گونه مداخله‌ای از سوی یک نهاد حاکم، اجرا می‌کنند. به همین دلیل، امور مالی غیرمتمرکز، بیش از 120 میلیارد دلار دارایی‌های رمزنگاری شده را در تمام بلاک چین‌های دارای قرارداد هوشمند جمع آوری کرده است.

قرارداد‌ هوشمند کاردانو چیست و چطور کار می‌کند؟

به طور دقیق، قراردادهای هوشمند Cardano مشابه قراردادهای موجود در بلاک چین اتریوم عمل می‌کنند. آن‌ها به عنوان برنامه‌های اصلی در حال اجرا بر روی بلاک چین کاردانو عمل خواهند کرد.
قراردادهای هوشمند به عنوان قراردادهای دیجیتال یا تضمین، بین دو طرف عمل می‌کنند. خروجی‌ها (یا تراکنش‌ها) تنها زمانی اجرا می‌شوند که شرایط پیش نیاز (یا ورودی‌ها) برآورده شده باشند. پس از برآورده شدن شرایط، تراکنش به صورت خودکار اجرا می‌شود. این تراکنش‌ها و جزئیات آ‌ن‌ها، برای همیشه بر روی بلاکچین کاردانو خواهند ماند.

تفاوت‌های بیت کوین با کاردانو چیست؟

چندین تفاوت اساسی بین بیت کوین و کاردانو وجود دارد. بیت کوین به عنوان یک سیستم پرداخت همتا به همتا توسعه داده شد. Cardano اکوسیستمی است که به توسعه دهندگان دیگر اجازه می‌دهد تا توکن‌ها، برنامه‌های غیرمتمرکز یا موارد استفاده دیگری را برای شبکه بلاکچین مقیاس پذیر، ایجاد کنند.

کاردانو، از اثبات سهام استفاده می‌کند و برخلاف بیت کوین، از توکن آدا به کاربران به عنوان انگیزه در فرآیند استخراج، پاداش نمی‌دهد. این امر، میزان برق مصرفی برای تامین انرژی کامپیوترهایی که به طور خاص برای ماینینگ طراحی شده اند و حتی تولید زباله را کاهش می‌دهد. کاربران Cardano می‌توانند با نصب نرم‌افزار کیف پول سازگار را روی کامپیوترها یا دیوایس‌های خود، توکن آدا را استیک کرده و به عنوان جایزه توکن دریافت کنند.

بهترین مکان‌ها برای استیکینگ کاردانو کجاست؟

هنگامی که توکن کاردانو (ADA) را استیک می‌کنید، در شبکه کاردانو درگیر خواهید شد. این توکن‌ها برای تأیید بلاک‌ها یا تراکنش‌های جدید در بلاک چین مورد استفاده قرار می‌گیرند و تمرکز زدایی و امنیت آن را ارتقا می‌دهند. با توجه به این مطالب، در این بخش به بهترین پلتفرم‌ها برای استیکینگ می‌پردازیم.

Daedalus: ایمن‌ترین مکان برای استیک کاردانو

Daedalus که توسط تیم Cardano طراحی شده است، کیف پول رمزنگاری دسکتاپ رسمی برای Cardano است. اگر کیف پول Daedalus را دانلود و نصب کنید، می‌توانید به کل مارکت بلاکچین کاردانو دسترسی داشته باشید.
اگر از استخر استکینگ Daedalus برای گذاشتن ارزهای خود استفاده می‌کنید، حق انتخاب خود را به شبکه خواهید داد؛ اما توکن‌های شما امن و تحت مالکیت شما باقی خواهند ماند. پاداشی که برای استیکینگ دریافت می‌کنید 5 درصد است، که تقریبا 80 درصد بیشتر از میانگین نرخ بهره مالی در یک حساب پس انداز است. Daedalus فضای ذخیره‌سازی زیادی را اشغال می‌کند، زیرا تاریخچه تراکنش آن در آنجا وجود دارد. با این حال، ایمن‌ترین گزینه برای به اشتراک گذاشتن ADA است.

Binance: بهترین مکان برای سهام ADA با بازده بالا

بزرگترین صرافی جهان، Binance، همچنین به عنوان یک کیف پول تحت وب عمل می‌کند. اگر دستگاه شما به اینترنت متصل باشد، می‌توانید به کیف پول خود دسترسی داشته باشید. اما برای داشتن این سهولت دسترسی، هزینه‌ای هم باید پرداخت کنید. بایننس، کلید خصوصی شما را کنترل می‌کند که مستقیما به معنای کنترل سرمایه شما به جای شما است. با این وجود، با بایننس بیش از 5 درصد پاداش دریافت می‌کنید؛ اما برای کسب این پاداش، باید توکن‌های خود را حداقل به مدت 30 روز قفل کنید.
همچنین انعطاف پذیری قفل توکن‌ها را برای 60 یا 90 روز نیز ارائه می‌دهد. با این کار، می‌توانید هر زمان که بخواهید توکن‌های ADA خود را برداشت کنید، اما پاداش‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. همه این ویژگی‌های شگفت انگیز، بایننس را به یکی از بهترین مکان‌ها، برای سهام ADA تبدیل می‌کند.

KuCoin: بهترین مکان برای سهام ADA برای معامله گران با تجربه

KuCoin یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزنگاری ایده آل، جهت ترید کریپتو کارنسی‌هاست. KuCoin برای مبتدیان و در عین حال تریدرهای با تجربه مفید است. این برنامه تحت یک اپلیکیشن تلفن همراه در دسترس است، همچنین از وب‌سایت آن می‌توان در مرورگر جهت ترید استفاده کرد. سرمایه گذاران می‌توانند با دسترسی به Pool-X سود پایدار 1.5 درصدی کسب کنند همچنین استیکینگ انعطاف پذیری را برای Cardano ارائه می‌دهد. با این حال، شما نمی‌توانید ADA خود را برای مدت طولانی مانند 30 یا 60 روز قفل کنید.

کیف پول‌ها و صرافی‌های ذکر شده، برخی از بهترین مکان‌ها برای استیکینگ کاردانو و کسب درآمد پایدار و با ثبات هستند. با این حال، برای مبتدیان و تازه‌واردان عرصه رمزارزها، Binance بسیار مناسب است. این برنامه، محیط کاربر پسندانه‌تری را ارائه می‌دهد و برای کسب پاداش به دانش گسترده‌ای نیاز ندارد. با این حال، اگر می‌خواهید کنترل کامل روی توکن‌های خود داشته باشید، Daedalus می‌تواند جایگزین بهتری باشد.

کاردانو چیست؟ در یک نگاه

پروژه کاردانو با وجود تأخیر در انتشار ویژگی‌های کلیدی، مطمئناً موفقیت آمیز بوده است. ADA سرمایه زیادی دارد و در میان ارزهای دیجیتالی است که بیشترین رشد ارزش را در سال‌های اخیر داشته است. در حالی که خرید Cardano ممکن است بازده قابل توجهی داشته باشد، شایان ذکر است که بازار کریپتو بسیار در نوسان است. به این ترتیب، تصمیمات سرمایه گذاری شما باید بر پایه تحقیقات کامل و همچنین در نظر گرفتن تمام خطرات موجود باشد. در این مقاله به سوالال کاردانو چیست پاسخ دادیم، ویژگی‌ها و تاریخچه آن پرداختیم. اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها دارید، می‌توانید از محتویات مقاله دید کلی‌تری بگیرید.

سوالات متداول

چه کاری می‌توان با ADA انجام داد؟

به عنوان پول دیجیتال، می‌توانید از ADA برای تسویه تراکنش‌ها در یک محیط امن و بدون نیاز به ورود به بانک استفاده کنید. همچنین، می‌توانید ADA را در شبکه Cardano از طریق یکی از چندین استخر سهام شریک کنید. استخرهای استیکینگ، اجرای شبکه کاردانو را تسهیل می‌کنند و کسانی که به استیک کردن مشغول هستند، در ازای آن جوایزی دریافت می‌کنند.

کاردانو کوین است یا توکن؟

مانند دیگر ارزهای دیجیتال، کاردانو- آدا یک ارزدیجیتال است که می‌تواند برای ذخیره ارزش یا ارسال و دریافت وجه استفاده شود.

چرا ADA از سیستم اثبات سهام استفاده می‌کند؟

اثبات سهام دارای چندین مزیت نسبت به سیستم سنتی‌تر اثبات کار است. انرژی کمتری مصرف می‌کند و تراکنش‌ها را به سرعت تایید می‌کند.

آیا کاردانو سرمایه گذاری خوبی است؟

اگرچه کاردانو متفاوت از سایر رمز ارزها عمل می‌کند، اما همچنان بسیار در نوسان است. قیمت آن، می‌تواند در مدت زمان کوتاهی تغییرات قابل توجهی را تجربه کند. اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری دارید، به یاد داشته باشید که تغییرات طولانی مدت مهمتر از نوسانات هفتگی هستند.

کاردانو چه ویژگی خاصی نسبت به بقیه رمز ارزها دارد؟

فناوری کاردانو، با سرعتی بالا در حال پیشرفت است و به نظر می‌رسد در ساخت یک اکوسیستم بلاکچینی عظیم با اتریوم مقابله کند. کاردانو خود را با استفاده از اصول ریاضی در مکانیسم و معماری چند لایه منحصربه‌فرد متمایز می‌کند.

منبع
cardanobrightnodeinvestopedia

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا