کیف پول

نحوه ساخت کیف پول کاغذی اتریوم در 3 مرحله آسان

کیف پول کاغذی اتریوم یکی از ایمن‌ترین راه‌های نگهداری از ارزهای دیجیتال است که تمام کارشناسان آن را توصیه می‌کنند. البته ساخت کیف پول اتریوم با کاغذ ممکن است برای برخی کمی عجیب به نظر برسد.
اما در عین حال این تنها روشی است که به کمک آن می‌توانید اتریوم‌های خود را در هر نقطه از خانه که مایل بودید نگه دارید. حتی می‌توانید آن را در جعبه‌ای قرار دهید و در حیاط خانه خاک کنید!


در این صورت کیف پول دیگر در فضای اینترنتی قرار ندارد و به‌راحتی هک نمی‌شود. اگر شما نیز می‌خواهید از دارایی دیجیتال خود محافظت کنید، در ادامه این مقاله از اینوکس همراه ما بمانید تا نحوه ساخت و استفاده از این کیف پول را آموزش دهیم.

کیف پول کاغذی اتریوم برای چه افرادی مناسب است

افرادی که می‌خواهند دارایی خود را به‌صورت «ذخیره سرد» نگهداری کنند و از فضای آنلاین دور نگه دارند، از ساخت کیف پول اتریوم می‌توانند بیشترین استفاده را ببرند. به عبارتی این روش برای افرادی مناسب است که به سرمایه‌گذاری بلند مدت علاقه دارند.


از طرفی اگر بخواهید از نوسان‌های بازار سود ببرید و اتریوم معامله کنید، این روش برای شما مناسب نخواهد بود. زیرا برای معامله باید دارایی خود را به یک کیف پول آنلاین انتقال دهید و سپس معامله کنید.


در این صورت این روش بسیار زمان‌بر خواهد بود و ممکن است در معامله ضرر کنید. علاوه بر این کیف پول کاغذی اتریوم بهترین و منحصر به‌فردترین هدیه برای عزیزانتان خواهد بود. تنها باید مقداری اتریوم روی تکه‌ای کاغذ چاپ کنید و آن را به هر شخصی که می‌خواهید هدیه دهید.

استفاده از MyEtherWallet برای ساخت کیف پول اتریوم

MyEtherWallet یا MEW برنامه‌ای متن باز است که عموما برای ذخیره فیزیکی رمز ارزها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این‌رو وب‌سایت آن بهترین و ساده‌ترین بستر را برای ایجاد کیف پول کاغذی اتریوم فراهم می‌کند.


اما پیش از ورود به وب‌سایت مطمئن شوید که آدرس آن (myetherwallet.com) را درست وارد می‌کنید. در نهایت با کلیک بر روی آیکون قفل کنار URL از امن و معتبر بودن وب‌سایت اطمینان حاصل کنید.


اگر آدرس وب‌سایت MEW را در فیسبوک، توییتر، اسلک یا سایر پلتفرم‌ها و برنامه‌ها دیدید از کلیک روی آن بپرهیزید. بسیاری از افراد از طریق این پلتفرم‌ها و سایر راه‌ها برای کلاهبرداری و به سرقت بردن رمز ارزها استفاده می‌کنند.


بنابراین بهترین و امن‌ترین راه وارد کردن URL وب‌سایت به‌صورت دستی است. پس از ورود به سایت اصلی آن را در مرورگر خود ذخیره کنید تا در صورت نیاز به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

مراحل ساخت کیف پول کاغذی اتریوم

ساخت کیف پول اتریوم بسیار ساده است و مراحل پیچیده‌ای ندارد. برای این منظور ابتدا وارد وب‌سایت شوید و روی ایجاد کیف پول جدید (Create new wallet) کلیک کنید.
سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

1- ایجاد رمز قوی

در بخش ایجاد کیف پول از شما خواسته می‌شود تا رمز جدیدی حاوی 15 کاراکتر را در جایگاه تعیین شده وارد کنید. برای ایجاد رمزی پیچیده و غیرقابل هک بهتر است هر کاراکتر را متفاوت از دیگری بنویسید.


علاوه بر این از حروف کوچک و بزرگ و علائم در رمز خود استفاده کنید. هر چه رمز پیچیده و حاوی حروف و اعداد متفاوت باشد، هک کردن آن و به سرقت بردن دارایی سخت‌تر می‌شود. در نهایت برای نگهداری از رمز آن را روی کاغذ بنویسید یا در جایی خارج از کامپیوتر خود نگه دارید.


این رمز برای ورود به کیف پول کاغذی اتریوم و استفاده از دارایی دیجیتال ضروری است. توجه کنید که بدون آن نمی‌توانید به رمز ارزهای خود دسترسی داشته باشید. بنابراین در حفظ آن بکوشید.

2- دانلود فایل Keystore

سایت MEW پس از تعیین رمز از شما می‌خواهد تا فایل Keystore را دانلود کنید. این فایل همان کیف پول اتریوم است که در قالب فایل در کامپیوتر شما ذخیره می‌شود. بنابراین برای ادامه مراحل روی گزینه Download Keystore file بزنید.


این فایل را علاوه بر کامپیوتر در درایوهای دیگری مانند فلش ذخیره کنید، زیرا در صورت پاک یا گم شدن آن راهی برای بازگردانی‌اش ندارید. فراموش نکنید که این فایل همان کیف پول شما است، پس آن را در اختیار دیگران قرار ندهید.

در این رابطه بخوانید : صفر تا صد ساخت کیف پول اتریوم با متامسک + آموزش تصویری

3- چاپ کیف پول کاغذی اتریوم

در این مرحله ساخت کیف پول اتریوم به پایان می‌رسد. تنها کاری که در انتها باید انجام بدید، چاپ کد QR است که در اختیارتان قرار می‌گیرد. برای این کار کافی است روی گزینه Print کلیک کنید.


در بخش اطلاعات کیف پول آدرس و رمز خصوصی شما نیز قرار دارد. آدرس کیف پول چاپ شده روی کاغذ مانند حساب بانکی است. اگر آن را در اختیار دیگران قرار دهید می‌توانند به حساب شما اتریوم انتقال دهند.


اما اگر افراد رمز حساب شما را نیز داشته باشند، می‌توانند به‌راحتی وارد حساب MEW شما شده و اتریوم‌هایتان را برداشت کنند. بنابراین از این کاغذ چاپ شده به‌ دقت نگهداری کنید و آن را به افراد دیگر نشان ندهید.

نحوه-استفاده-از-کیف-پول-کاغذی-اتریوم

نحوه استفاده از کیف پول کاغذی اتریوم

پیش از اینکه تمام دارایی خود را به‌صورت یکجا به کیف پول جدید انتقال دهید، بهتر است با مقدار کمی از آن شروع کنید. اگر انتقال موفقیت آمیز بود و به حساب واریز شد، می‌توانید باقی دارایی خود را با اطمینان کامل به کیف پول کاغذی انتقال دهید.


اگر ماینینگ انجام می‌دهید، بهتر است آدرس کیف پول را در کامپیوتر ذخیره کنید و بخش دریافت‌های کیف پول را روی حالت خودکار بذارید. در این صورت رمز ارزهای جدید به‌صورت خودکار وارد حساب شما می‌شوند.


برای اطلاع از مقدار اتریوم ذخیره شده در کیف پول، می‌توانید از وب‌سایت Etherchain استفاده کنید. این پلتفرم معتبر است و اطلاعات شما را به خطر نمی‌اندازد.

ارسال و دریافت اتریوم در MyEtherWallet

پیش از ارسال یا دریافت اتر به کیف پول کاغذی اتریوم بهتر است از موارد زیر مطلع باشید:

  • با هر بار ارسال رمز ارز مقداری از دارایی شما را به‌عنوان کارمزد انتقال برداشت می‌کنند. مقدار این کارمزد به شبکه انتقال بستگی دارد و ارتباطی با نوع کیف پول یا پلتفرم مورد استفاده ندارد.
  • پیش از ارسال آدرس مقصد، مبلغ و سایر اطلاعات را چندین بار بررسی کنید. پس از تکمیل تراکنش راهی برای بازگردانی مبلغ یا پیگیری آن وجود ندارد.

نحوه ارسال از کیف پول کاغذی اتریوم

برای ارسال اتریوم از کیف پول دو راه دارید: می‌توانید از فایل دانلود شده آن بدون رمز استفاده کنید یا رمز را به‌ ذصورت دستی از روی کاغذ کیف پول وارد کنید.


برای این‌کار وارد سایت یا اپلیکیشن MEW شوید و روی گزینه Send & Transaction بزنید. سپس فایل کیف پول را انتخاب کنید یا رمز آن را بنویسید. در نهایت صفحه انتقال برای شما نمایش داده می‌شود که در آن آدرس مقصد و مقدار تراکنش را می‌نویسید.

نحوه-ارسال-از-کیف-پول-کاغذی-اتریوم

در این رابطه بخوانید : معرفی بهترین کیف پول های اتریوم در سال ۲۰۲۲

بدین ترتیب ارسال اتریوم انجام خواهد شد. پیش از بررسی موجودی حساب خود مدتی صبر کنید. زمان انتقال رمز ارز بر اساس هر شبکه متفاوت است. بنابراین اگر پس از انجام تراکنش به حساب مقصد ننشست نگران نشوید.

نحوه واریز به کیف پول کاغذی اتریوم

پس از ساخت کیف پول اتریوم MEW آدرسی را به شما می‌دهد که با استفاده از آن از هر پلتفرمی می‌توانید به حساب خود رمز ارز انتقال دهید. بنابراین راه متفاوتی را در پیش ندارید و مانند سایر انتقال‌ها تنها باید آدرس و مبلغ را مطابق قوانین پلتفرم وارد کنید.

فراموش نکنید که برای وارد کردن آدرس کیف پول بهتر است آن را کپی و پیست کنید تا جلوی اشتباه کردن و از دست رفتن دارایی‌تان را بگیرید.

اگر آدرس کیف پول در دسترس نبود می‌توانید آن را از وب‌سایت MEW بازیابی کنید. برای این کار وارد حساب خود شوید، شبکه مورد نظر را انتخاب کرده و سپس روی گزینه برداشت یا deposit کلیک کنید.

در این حالت می‌توانید آدرس و کد QR آن را ببینید.

سخن پایانی

اگرچه کیف پول کاغذی اتریوم یکی از امن‌ترین راه‌ها برای نگهداری از دارایی دیجیتال است، استفاده از کامپیوتر برای انتقال یا ساخت کیف پول اتریوم همچنان می‌تواند اطلاعات حساب را به خطر اندازد.


اگر رایانه شما بدافزار یا ویروس داشته باشد می‌تواند امنیت آن را کاهش دهد و رمز حساب را برای افراد سودجو افشا کند. بنابراین از رایانه‌ای با امنیت کم برای جابه‌جایی یا ورود به حساب استفاده نکنید. علاوه بر این رمز خود را در کامپیوترتان نگه ندارید.

منبع
myetherwalletblockonomimyetherwallet

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا