ترید

بهترین استراتژی ترید روزانه؛ 10 استراتژی برتر سال 2024

ترید روزانه ارزهای دیجیتال از یک سو یک فعالیت هیجان انگیز برای معامله گران است، از سویی دیگر می‌تواند یکی از سخت‌ترین تایم فریم‌ها (دوره زمانی) برای معامله باشد. ارزهای دیجیتال نسبت به بازارهای مالی دیگر ممکن است نوسانات روزانه بیشتری را تجربه کنند، در نتیجه معامله‌گر باید مهارت بالایی از خود در دوره‌های زمانی کوتاه نشان دهد. در این مطلب می‌خواهیم موثرترین و بهترین استراتژی ترید روزانه برای به حداکثر رساندن سود و به حداقل رساندن ریسک را به شما معرفی کنیم. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

ترید روزانه ارزهای دیجیتال چیست؟

معاملات روزانه کریپتو به عنوان ورود و خروج از یک معامله در روز تعریف می‌شود. بنابراین، داشتن توانایی برای بررسی حرکت قیمت در طول روز بسیار مهم است. اینکه چگونه یک معامله گر در طول روز در بازار فعالیت می‌کند، به استراتژی که او به کار می‌برد بستگی دارد. با این وجود، معامله گران بر اساس رفتار بازار روزانه به دنبال تغییرات کم قیمت هستند. معامله‌ گران می‌توانند با انجام معاملات روزانه از ریسک محدودتری نسبت به تایم فریم‌های طولانی‌تر استفاده کرده و اندازه معاملات خود را بر این اساس تنظیم کنند.

بهترین استراتژی ترید روزانه؛ 10 استراتژی برتر در سال 2023
بهترین استراتژی ترید روزانه؛ 10 استراتژی برتر در سال 2024

معرفی بهترین استراتژی ترید روزانه

یادگیری استراتژی‌های معاملاتی روزانه راهی عالی برای کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال است. با استراتژی‌ها و دانش مناسب می‌توانید از نوسانات بازار برای کسب سود استفاده کنید. با این حال، قبل از شروع تریدنگ روزانه، بهتر است با کاربردی‌ترین استراتژی‌های ترید روزانه آشنا شوید:

1- تریدینگ با فرکانس بالا  (HFT)

ترید با فرکانس بالا (HFT) توسط الگوریتم‌های ریاضی اتوماتیک هدایت می‌شود که بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده می‌تواند سفارشات را در کسری از ثانیه انجام دهد. این الگوریتم‌ها با هدف سرمایه گذاری بر روی حرکت‌های دقیقه‌ای قیمت (اغلب ثانیه یا کسری از ثانیه) در تایم فریم‌های بسیار کوتاه، حجم بالایی از سفارشات را مدیریت می‌کنند. معامله گرانی که ترید با فرکانس بالا را انجام می‌دهند، به نقدشوندگی بازار ارزهای دیجیتال از طریق مدیریت اندازه‌های سفارش کمک می‌کنند. هدف اصلی یک معامله گر با فرکانس بالا شامل موارد زیر است:

  • بهینه سازی سرعت معاملات
  • به حداقل رساندن هزینه‌های تراکنش
  • اولویت بخشی به اجرای کارآمد

2- استرادل لانگ

استرادل لانگ (Long Straddle) یک استراتژی ترید روزانه است که هدفش کسب سود از نوسانات بازار است. این استراتژی شامل خرید هر دو قرارداد اختیار خرید (Call) و اختیار فروش (Put) برای یک ارز دیجیتال با یک قیمت و تاریخ انقضا مشابه است. این استراتژی شاید به عنوان استرادل یا استرادل آپشن نیز شناخته شود. در حالی که یک طرف معامله در یک استرادل لانگ ممکن است منجر به زیان شود، سود حاصل از پوزیشن برنده بیشتر از ضررها باشد و منجر به سود خالص شود.

3- اسکالپینگ

اسکالپرها بر روی حرکات کوتاه و سریع قیمت سرمایه گذاری می‌کنند. آنها اغلب از ربات‌های اتوماتیک برای افزایش فرکانس تریدینگ استفاده می‌کنند تا از نوسانات کوچک قیمت از طریق فروش مجدد ارزهای دیجیتال سود ببرند. اسکالپینگ (Scalping) در مقایسه با تایم فریم‌های طولانی‌تر، شامل فرکانس بالاتر، حجم معاملات بیشتر و پوزیشن‌های بزرگتر است، زیرا تغییرات قیمت در آن نسبتاً کوچکتر هستند.

اسکالپینگ می‌تواند ریسک بالایی داشته باشد، زیرا شناسایی و استفاده از الگوهای قابل اعتماد در یک تایم فریم کوتاه دشوارتر است. بنابراین، اسکالپرها باید به یک استراتژی خروج بسیار محکم پایبند باشند تا مطمئن شوند که یک ضرر قابل توجه باعث از بین رفتن سودهای کوچک نمی‌شود.

اسکالپینگ به دو صورت انجام می‌شود. اولین رویکرد شامل اجرای معاملات با حجم بالا جهت سرمایه گذاری روی حرکات مختصر و سریع قیمت است. رویکرد دوم فرآیند معاملاتی کندتری را شامل می‌شود که بر حرکات قیمتی کوچک، تعداد معاملات کمتر، اندازه پوزیشن کوچک‌تر و دوره‌های نگهداری (هولد کردن) طولانی‌تر تمرکز می‌کند.

4- تریدینگ رنج

بازارهای ارزهای دیجیتال به طور مداوم بین محیط‌های ترندینگ (Trending) و تثبیت (Consolidation) در نوسان هستند. تریدینگ رنج (Range Trading) شامل استفاده از دوره‌های تثبیت برای کسب سود از یک رنج قیمتی از پیش تعریف شده است. رنج با سطوح حمایت (Support) و مقاومت (Resistance) تعریف می‌شود که اغلب با الگوهای تثبیت کلاسیک مانند مستطیل‌ها یا مثلث‌های متقارن نشان داده می‌شود.

معامله گران در تریدینگ رنج به دنبال وارد کردن یک پوزیشن شورت یا بستن یک پوزیشن لانگ در مقاومت نزدیک به بالای رنج هستند که در آن با مقاومت مواجه می‌شود. معامله گران همچنین ممکن است هدفشان شروع یک پوزیشن لانگ یا بستن یک پوزیشن شورت نزدیک به پایین رنج اطراف سطح حمایت باشد. برای کاهش ریسک ناشی از تغییرات نامطلوب قیمت، سفارشات حد ضرر (Stop-Loss Orders) فراتر از حد فاصل رنج قرار می‌گیرند.

بهترین استراتژی ترید روزانه : تریدینگ رنج

5- آربیتراژ کریپتو

معامله گران آربیتراژ کریپتو بر اختلاف قیمت‌های کوتاه‌ مدت بین صرافی‌های مختلف ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند. آن‌ها به دنبال خرید رمزارز در یک صرافی هستند و به سرعت آن را در صرافی دیگر با قیمت بالاتر می‌فروشند. از طرف دیگر، این معامله گران در پوزیشن شورت در یک صرافی می‌فروشند و در دیگری خرید می‌کنند تا پوزیشن معاملاتی را ببندند. سرعت در معاملات آربیتراژ کریپتو بسیار مهم است، بنابراین ابزارهای اتوماتیک اغلب برای استفاده سریع از فرصت‌های آربیتراژ در صرافی‌ها استفاده می‌شوند. همچنین پایین نگه داشتن هزینه‌های معاملاتی با توجه به حجم زیاد تراکنش‌ها جهت بهینه سازی کامل سود حیاتی است.

6- تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال در درجه اول از نمودارها برای استراتژی‌های معاملاتی و پروتکل‌های مدیریت ریسک استفاده می‌کند. این روش تحلیلی براساس سه اصل زیر کار می‌کند:

  1. تمام اطلاعات گذشته، فعلی و حتی آینده در قیمت منعکس می‌شود.
  2. قیمت‌ها بر اساس روندها و خلاف روندها حرکت می‌کنند.
  3. تاریخ تکرار می‌شود.

ایده اصلی تحلیل تکنیکال این است که اکشن قیمت تکراری است و با الگوهای تکرار شونده خاص می‌توان از آن به عنوان ابزاری برای هدایت بازار استفاده کرد. راه‌های زیادی برای بهره مندی از یک استراتژی مبتنی بر تحلیل تکنیکال وجود دارند که اغلب شامل استفاده از اندیکاتورهای تکنیکال بر اساس قیمت یا حجم معاملات هستند. دو رویکرد اساسی برای استفاده از تحلیل تکنیکال از جمله ترید موافق روند (Trend Following) و ترید خلاف روند (Countertrend Trading) تقسیم می‌شوند.

ترید موافق روند

معامله‌گران ترید موافق روند به دنبال جذب یک روند غالب هستند. نوع روندی که آنها رویش تمرکز می‌کنند به افق زمانی اولیه آنها بستگی دارد که می‌تواند کوتاه مدت، میان مدت یا بلند مدت باشد. روندها را می‌توان در هر نمودار مربوط به تایم فریم معامله کرد و معامله گران اغلب برای هدایت تصمیمات خود به اندیکاتورهای روند مانند خطوط روند (Trend Lines) و میانگین متحرک (Moving Averages) تکیه می‌کنند.

ترید موافق روند، استراتژی تحلیل تکنیکال برای ترید روزانه

ترید برخلاف روند

حرکات قیمت در روندهایی اتفاق می‌افتد که شامل پیشرفت قیمت در یک جهت (بالا یا پایین) و به دنبال آن تغییرات اصلاحی یا حرکت مخالف هستند. معامله گران ضد روند به سرمایه گذاری در این اصلاحات و روندهای بزرگتر علاقه دارند. ترید برخلاف روند تاحدودی استراتژی پرخطرتر تلقی می‌شود و به مهارت زیادی نیاز دارد. معامله گران ضد روند با انجام ترید بر خلاف روند در اندازه بزرگ، ریسک بیشتری را متحمل می‌شوند، زیرا در آن زمان در برابر نیروی غالب (بالا یا پایین) حرکت می‌کنند.

ترید برخلاف روند، استراتژی تحلیل تکنیکال برای ترید روزانه

7- تحلیل احساسات بازار

درک احساسات بازار برای معاملات روزانه بسیار مهم است. هرگونه تغییر در اعتماد افرادی فعال در بازار، قیمت افزایش و کاهش پیدا می‌کند. احساسات بازار نشان دهنده نگرش جمعی سرمایه گذاران و معامله گران نسبت به یک دارایی مالی خاص یا کل بازار است. معامله گران با تحلیل احساسات بازار می‌توانند نگرش‌ها و اعتمادی که بر تغییرات عرضه و تقاضا و در نتیجه قیمت‌ها تأثیر می‌گذارند را شناسایی کنند. برخی از عناصر تحلیل احساسات بازار شامل موارد زیر هستند:

شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع (Fear & Greed Index) احساسات بازار را در براساس میزان ترس تا طمع می‌سنجند. معامله گران از این شاخص به منظور پیش بینی حرکت قیمت‌ها استفاده می‌کنند. ترس زیادی می‌تواند فرصتی برای خرید ایجاد کند، زیرا احساسات ممکن است در آستانه معکوس شدن باشند. از سوی دیگر، طمع بیش از اندازه نشان دهنده احساسات بیش از حد صعودی است که شاید به دلیل اصلاح باشد. این شاخص از ورودی‌های مختلفی از جمله دامیننس ارز، مومنتوم و حجم، رسانه‌های اجتماعی، گوگل ترند و اندازه گیری نوسانات بهره می‌برد.

نسبت دامیننس بیت کوین

نسبت دامیننس بیت کوین (Bitcoin Dominance) به ارزش بازار بیت کوین به کل بازار ارزهای دیجیتال اشاره دارد. این نسبت بر بازار کلی تأثیر می‌گذارد، زیرا بسیاری از ارزهای کوچکتر از روند بیت کوین پیروی می‌کنند یا ارتباطی با آن دارند. یک نسبت کاهشی نشان می‌دهد که آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین بهتر عمل کرده‌اند.

اخبار

نظارت بر اخباری که بر ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد، راه دیگری برای ارزیابی احساسات بازار است. این موضوع می‌تواند به عنوان مکملی برای تحلیل‌های دیگر استفاده شود. پیگیری فید اخبار می‌تواند روند بررسی را تسریع ببخشد. همچنین سرویس‌های خبری رویداد محور وجود دارند که باید اشتراک آنها را خریداری کنید. این سرویس‌ها از الگوریتم‌های پیچیده کامپیوتری برای شناسایی فعالیت‌های خبری مربوط به یک ارز دیجیتال استفاده شوند.

رسانه‌های اجتماعی

مشاهده کانال‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانند اطلاعاتی در مورد احساسات بازار ارائه دهند. یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از نرم افزارهای نظارتی مانند TweetDeck برای توییتر است. شما می‌توانید فیدها را دسته بندی و سازماندهی کرده تا منابع معتبر را دنبال کنید. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر پست‌ها و کامنت‌های مربوط به منابع انتخابی خود را مشاهده کنید. اندیکاتورهای احساسات مربوط به شبکه‌های اجتماعی می‌توانند داده‌ها را از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف جمع آوری کنند و سپس آنها را برای شناسایی روندها یا افزایش فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال تحلیل می‌کنند.

گوگل ترند

از گوگل ترند می‌توان برای مشاهده روند موضوعات یا توکن‌های مرتبط با ارزهای جستجو شده در گوگل استفاده کرد. تحلیل اینکه آیا جستجوهای کلمات کلیدی خاصی مانند «Bullish on Bitcoin» زیاد یا کم هستند، اطلاعات مفیدی را در مورد انتظارات و چشم انداز بیت کوین در آینده ارائه می‌دهند.

8- ترید پوزیشن بلند مدت

در حالی که معاملات پوزیشن بلندمدت (Long Term) ممکن است تمرکز اصلی همه معامله گران فعال روزانه نباشد، اما همچنان می‌تواند در رویکرد آنها نسبت به بازار نقش داشته باشد. برای اجرای این استراتژی باید از تایم فریم بزرگتر با گنجاندن نمودارهای قیمت ماهانه و فصلی برای تحلیل استفاده کرد. اگر یک ستاپ معاملاتی در نمودار ماهانه آغاز شود، انتظار می‌رود که برای مدت زمان طولانی‌تری نسبت به بسیاری از استراتژی‌های دیگر اجرا شود. افق زمانی طولانی‌تری برای بهره برداری از حرکت بالقوه قیمت و به حداکثر رساندن کامل سود ضروری است.

9- استراتژی بریک‌اوت

معامله گران بریک‌اوت (Breakout) زمانی که قیمت از یک سطح خاص خارج می‌شود، با هدف سرمایه گذاری سریع در جهت آن حرکت قیمتی به دنبال ورود به معامله هستند. بریک‌اوت می‌تواند در جهت بالا یا پایین رخ دهد (Breakdowns). ستاپ ممکن است شامل بریک‌اوت معکوس روند یا الگوی ادامه دهنده (Continuation Pattern) باشند. بریک‌اوت قیمت از طریق میانگین متحرک یا قیمت‌هایی که یک روند جدید بالا یا پایین ایجاد می‌کنند.

10- استراتژی پولبک

استراتژی پولبک (Pullback) شامل شناسایی روند و الگو در تحلیل بازار است. هدف این استراتژی ورود به یک روند است، درست زمانی که بازار روند اصلی خود را از سر می‌گیرد. این استراتژی را می‌توان در هر دو روند صعودی و روند نزولی استفاده کرد. این امر متکی بر تجزیه و تحلیل ماهرانه سطوح حمایت کلیدی و تکنیکی برای تعیین زمانی است که پولبک کامل شده است. کامل شدن پولبک نشانه ستاپ معاملاتی معکوس است.

سه نکته مهم برای موفقیت در ترید روزانه

  1. قبل از شروع معامله، میزان تحمل ریسک خود را مشخص کنید. بدین دلیل که معاملات روزانه ارزهای دیجیتال ناپایدار هستند و می‌توانند بسیار غیرقابل پیش بینی باشند.
  2. قیمت‌ها می‌توانند در معاملات روزانه به سرعت تغییر کنند، بنابراین تلاش خود را بر روی تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال، در حدود سه تا پنج ارز متمرکز کنید.
  3. تکنیک‌های مناسب برای مدیریت ریسک مانند تعیین سفارشات حد ضرر را برای محدود کردن زیان احتمالی و دریافت سود اجرا کنید.

در این مورد بخوانید: ۱۰ مورد از بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه

نکات مهم برای ترید روزانه معامله‌گران تازه کار

شما باید با یک سرمایه گذاری کوچک شروع کنید. درست است که سرمایه گذاری‌های بزرگتر باعث افزایش سود شما می‌شوند، اما ریسک را نیز افزایش خواهند داد. قانون طلایی این است که فقط مقداری را سرمایه گذاری کنید که توانایی از دست دادنش را دارید! از آنجایی که ارزهای دیجیتال دارای نوسان زیادی دارند، سرمایه گذاری در مقدار کم ضروری است.

شما باید خود را از نظر ذهنی خود برای نوسانات زیاد در ارزش ارزهای دیجیتال آماده کنید. ارزهای دیجیتال می‌توانند یک شبه 80 درصد کاهش یابند یا به همان میزان افزایش پیدا کنند. با کمی تجربه می‌توانید از این نوسانات استفاده کنید. شما باید یاد بگیرید که وحشت نکنید و رمزارز خود را از طریق نوسانات موجود در بازار سرمایه گذاری کنید.

مهم نیست که چه استراتژی‌های معاملاتی روزانه را انتخاب می‌کنید، مهم این است که اطلاعات خود را نسبت به آنچه در بازار رخ می‌دهد، افزایش دهید. برای بهبود عملکرد خود باید عوامل مختلفی را که بر قیمت ارزها تأثیر می‌گذارند، بررسی کنید. برای رسیدن به موفقیت به پیگیری و تلاش مداوم نیاز دارید.

تفاوت بین اندیکاتور و استراتژی چیست؟

هنگام صحبت کردن در مورد بهترین استراتژی‌ها برای ترید ارزهای دیجیتال، مطمئنماً به اندیکاتورها نیز توجه خواهید کرد. اما تفاوت‌های مهمی بین اندیکاتور و استراتژی وجود دارد. اندیکاتورها داده‌های مهمی را در اختیار شما قرار می‌دهند و سپس براساس داده‌ها می‌توانید استراتژی‌های خود را ایجاد کنید. اندیکاتورها همچنین داده‌ها یا تحلیل‌هایی هستند که از مشاهده نمودارها و الگوها به دست می‌آیند. شما می‌توانید این داده‌ها را از چندین اندیکاتور ترکیب کنید تا استراتژی ایجاد کنید که شامل زمان خرید و زمان فروش هستند..

ابزارهای کاربردی برای ترید روزانه

ترید روزانه ارزهای دیجیتال شامل استفاده از انواع ابزارها برای اطمینان از صحت انجام معاملات است. موارد زیر تنها برخی از انواع ابزارهایی هستند که می‌توانید از آنها بهره ببرید:

  • صرافی ارزهای دیجیتال: این پلتفرمی است که شما ارز دیجیتال خود را در اختیار دارید و در آن معامله می‌کنید.
  • کیف پول‌های رمزنگاری شده: ذخیره ارزی که با آن معامله نمی‌کنید، در یک کیف پول امن‌تر از ذخیره آن در یک صرافی خواهد بود.
  • نمودارها: به شما یک نمایش بصری از نوسانات قیمت ارائه می‌دهند.  نمودارها همچنین دارای اندیکاتورها، ابزارهای ترسیم، خطوط روند و موارد دیگر هستند.
  • تحلیل تکنیکال اکسپرت: نوعی تحلیل فنی است که توسط متخصصان انجام می‌شود. این تحلیل می‌تواند در وقت شما صرفه جویی کند.
  • داده‌های بازار: اطلاعات مربوط به قیمت ارزهای دیجیتال است. برای دانستن زمان معامله، استفاده از داده‌های بازار ضروری است.
  • فیدهای خبری: این ابزارها همه اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال را در یک نقطه ترکیب می‌کنند، بنابراین نیازی به جستجو در سایت‌های خبری نیست.
  • تقویم‌ها: این تقویم‌ها همه رویدادهای مرتبط با ارزهای دیجیتال مانند هارد فورک‌ها، بلاک هافینگ‌ها، ایردارپ‌ها و موارد دیگر را ترکیب می‌کنند.
  • آمار شبکه کریپتو: به شما اجازه می‌دهند تا آمار مربوط به شبکه بیت کوین مانند تعداد و سرعت تراکنش‌ها را تأیید کنید.
  • ربات‌های معاملاتی: استفاده از ربات‌های معاملاتی به شما امکان معامله 24 ساعته را می‌دهد. به این ترتیب، حتی زمانی که خواب هستید امکان معامله دارید!
  • ردیاب پورتفولیو: اگر در پلتفرم‌های مختلف معامله می‌کنید، یک ردیاب پورتفولیو می‌تواند دیدی کلی از سرمایه گذاری‌های که انجام می‌دهید به شما بدهد.

معرفی بهترین استراتژی‌ ترید ارز دیجیتال در ۲۰۲۴؛ کم‌ریسک و سودده

حقایقی در مورد ترید روزانه

شاید تعجب کنید که بدانید حقیقت در مورد معاملات روزانه ارزهای دیجیتال با تصوری که در مورد زندگی معامله گران دارید، فاصله زیادی خواهد داشت. اگر می‌خواهید یک معامله گر روزانه کریپتو باشید، بهتر است در مورد حقایق ترید روزانه اطلاعات خود کامل کنید:

عدم تضمین درآمد ماهانه برای ترید روزانه

حتی بهترین معامله گران نیز از سود مطمئن نیستند. بازار غیرقابل پیش‌ بینی است و بهترین کار این است که استراتژی خود تست کنید. نتیجه معاملات روزانه معمولی از جمع سود و زیان حاصل می‌شود که می‌تواند کم یا زیاد باشد. به یاد داشته باشید که هفته‌هایی خواهید داشت که هیچ سودی به دست نمی‌آورید.

از بین رفتن کل سود با یک اشتباه کوچک

با توجه به نوسانات زیاد بازار، یک اشتباه جزئی می‌تواند سود شما را از بین ببرد. خطاهایی مانند وارد کردن اندازه پوزیشن بزرگتر، عدم تنظیم صحیح حد ضرر و حد سود و بسیاری موارد دیگر می‌توانند چندین ماه شما را به عقب برگردانند.

نیاز داشتن به سرمایه گذاری قابل توجهی

کسب سود مداوم از طریق معاملات روزانه به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد. داشتن مقدار زیادی پول به عنوان مارجین اولیه به شما توانایی این را می‌دهد تا سرمایه گذاری بیشتری انجام دهید. این کار شانس شما را برای کسب سود بالا افزایش می‌دهد.

عدم تضمین برای موفقیت حتی برای حرفه‌ای‌ها

مهم نیست که چقدر با تجربه هستید، باخت بخشی از بازی است! بازار کریپتو نوسانات کوتاه مدت قیمت را تجربه می‌کند که پیش بینی بازار را دشوار خواهد کرد. حتی زمانی که شما جهت را به درستی پیش بینی می‌کنید، باز هم ممکن است به دلایلی مانند افزایش سریع قیمت مختلف ضرر کنید.

سخن اینوکس با شما

ریسک در ترید روزانه ارزهای دیجیتال بالاست و به مهارت بالاتری نسبت به تریدینگ در تایم فریم‌های طولانی‌تر نیاز دارد. هر معامله گری از استراتژی مخصوص به خود استفاده می‌کند و یک استراتژی واحد برای همه کاربرد ندارد. نکته کلیدی این است که رویکردی متناسب با شخصیت خود پیدا کنید و روی آن تمرکز کنید. مهم نیست از کدام یک از بهترین استراتژی ترید روزانه استفاده خواهید کرد، یک روش مدیریت ریسک قوی برای موفقیت بسیار مهم است. درنهایت، برای رشد معاملات مثبت باید ضرر کاهش یابد.

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    من یک ارز به نام سیویک به مبلغ ۵ میلیون تومان خریدم و تو کیف پول تراست والت ذخیره کردم
    تو مدت سه سال که قصد دارم این ارزو داشته باشم چیکار باید کنم یعنی باید تو این مدت ترید کنم یا منتظرم بمانم با افزایش قیمت سود کرده باشم

    1. سلام دوست عزیز
      اگر دیدگاهتون به ارز civic در بلندمدت صعودی هست کافیه اون رو در کیف پول مطمعنی مثل تراست والت واریز و نگهداری کنید و نیازی به ترید کردن نیست. درصورتی که قیمت ارز civic در آینده افزایش پیدا کنه، کافیه ارزهای خودتون از تراست والت به یک صرافی منتقل و دارایی خودتون رو نقد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا