ترید

معرفی بهترین استراتژی‌ ترید ارز دیجیتال در 2024؛ کم‌ریسک و سودده

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

بازار رمزارز‌ها به شدت پرنوسان و متغیر است و از آنجایی که ذاتا این دست از دارایی‌ها غیرقابل پیش‌بینی هستند، برای ترید آن‌ها می‌بایست با استراتژی به خصوصی پیش رفت. بعضا، بهترین استراتژی‌ ترید ارز دیجیتال با سال‌ها سرمایه‌‎گذاری در این بازار به دست می‌آیند. در این مقاله قصد داریم که بهترین استراتژی‌های اثبات شده برای ترید رمزارز‌ها را به شما معرفی کنیم.

پیش از شروع، باید به چندین نکته مهم توجه داشت که استراتژی تاثیری مستقیم در ترید و نتیجه‌ی آن دارد، پس به راحتی از آن عبور نکنید. وقتی که تصمیم به ترید گرفتید، حتما به سراغ پیدا کردن استراتژی مناسب بروید. مدیریت ریسک داشته باشید، از گذاشتن حد سود و ضرر غافل نشوید و فراموش نکنید که باید حد ضرر سفارشات را برای هر ترید فعال کنید. سعی کنید در ترید کردن متفاوت عمل کنید و همواره تمرکز خود را بر روی ترید یک رمزارز به خصوص نگذارید. سرمایه‌گذاری بلندمدت در ارز دیجیتال را نیز فراموش نکنید، سرمایه گذاری بلندمدت در بازار رمزارزها می‌تواند بهترین نتیجه ممکن را برای شما در پی داشته باشد.

نکات کلیدی و مهم در انتخاب بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال

  • یکی از مهم‌ترین نکات برای کسب سود از بازار رمزارزها، داشتن استراتژی مناسب و اثبات شده است.
  • به ورود و خروج از یک پوزیشن در ترید رمزارزها طی یک روز، استراتژی ترید روزانه رمزارزها گفته می‌شود.
  • اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهند به صورت روزانه سود ثابتی از این بازار داشته باشند، ترید خودکار می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

چقدر با بهترین استراتژی‌‌ ترید ارز دیجیتال آشنایی دارید؟

اگر به این خاطر اینجا هستید که می‎‌خواهید به راحتی هرچه تمام از طریق معاملات ارزهای دیجیتال به درآمد خوبی برسید، سخت در اشتباه هستید. به درآمد رسیدن در بازار رمز ارزها سخت‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌توانید بکنید. داشتن استراتژی خوب و اثبات شده یکی از لازمه‌های مهم رسیدن به سود و درآمد مطلوب در بازار رمز ارزها است.

معرفی بهترین استراتژی‌ ترید ارز دیجیتال
معرفی بهترین استراتژی‌ ترید ارز دیجیتال

به میزان ریسک‌پذیری و هدف نهایی که از ترید دنبال می‌کنید، می‌توانید استراتژی را انتخاب کنید که بیشترین تطابق و نزدیکی را با اهداف و سرمایه‌گذاری شما داشته باشد. کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال تنها به پیش‌بینی درست نوسانات قیمتی این بازار بستگی دارد. برای آنکه بتوانید از ترید کردن بهترین نتیجه را بگیرید، لازم است که مجموعه‌ای از قوانین و راهکارهای اصولی را به کار برد. در ادامه به بررسی تک تک استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال می‌پردازیم.

1. ترید روزانه ارز دیجیتال

بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد به نوعی از ترید گفته می‌شود که ورود و خروج از پوزیشن در یک روز صورت می‌گیرد. در زبان انگلیسی به این نوع ترید گاها “Intraday Trading” نیز گفته می‌شود که به خوبی نشان دهنده ورود و خروج به یک ترید طی یک روز است.

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا این نوع استراتژی می‌تواند سودآور باشد؟ به دلیل پر نوسان بودن بازار رمز ارزها، سودآوری این استراتژی ممکن است بیش از حد تصورات شما نیز باشد. برای آنکه بتوانید نهایت استفاده را از بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال ببرید، باید درک درستی از استراتژی ترید روزانه، تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال داشته باشید. قریب به اتفاق تریدرهای روزانه برای آنکه تریدهای درستی داشته باشند از تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال استفاده می‌کنند.

تریدرها برای آنکه بتوانند در مورد سرمایه‌گذاری و ترید تصمیم گیری کرده و نقاط ورود و خروج به معاملات را مشخص کنند، از مواردی همچون پرایس اکشن، حجم‌ها، الگوهای نموداری و سایر شاخص‌ها استفاده می‌کنند. علاوه بر این، آن‌ها در کوتاه مدت به مواردی همچون اخبار اساسی و به روز رسانی‌های مربوط به توسعه‌دهندگان که ممکن است بر قیمت‌ها تاثیر بگذارند، توجه می‌کنند.

انواع استراتژی ترید روزانه رمزارزها

معامله روزانه ارزهای دیجیتال یکی از سودآورترین روش‌های سودآور ترید است مخصوصا برای تریدرهایی که در بازه‌های زمانی کوتاه ترید می‌کنند. در ترید کردن از تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال غافل نشوید، مخصوصا تحلیل‌های تکنیکال، زیرا تحلیل‌های بازه‌ای قیمت، اطلاعات زیادی درمورد زمان ورود و خروج از یک پوزیشن را به ما می‌دهند. این استراتژی در ترید ارز دیجیتال برای تریدرهای مبتدی چندان مناسب نیست، زیرا نیاز به دانستن یک سری موارد و آشنایی با انواع شاخص‌ها و تحلیل‌ها دارد.

برای انتخاب بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال لازم است که نسبت به انواع استراتژی‌های موجود آگاهی داشته باشیم. بنابراین در ادامه به چند مورد از استراتژی‌هایی اشاره می‌کنیم که در تریدهای روزانه می‌توان از آن‌ها بهره برد:

1. استراتژی اسکالپینگ (Scalping)

Scalping یکی از استراتژی‌های ترید روزانه ارز دیجیتال است که در آن تریدرها به دنبال افزایش حجم معاملات هستند. در واقع در این روش معاملاتی، تریدرها چند دقیقه پس از باز شدن ترید از آن خارج می‌شوند و سود کمی به دست می‌آورند و از فرصت مابین افزایش قیمت تا کاهش آن نهایت استفاده را می‌برند.

استراتژی اسکالپینگ (Scalping)، یک استراتژی ترید ارز دیجیتال

هدف از استراتژی اسکالپینگ چیست؟

در حالت کلی، هدف از استراتژی اسکالپینگ کسب سودهای کم است، زیرا اسکالپ‌کارها همواره به دنبال موقعیت‌های کوچک برای ترید در بازار هستند، چون سود حاصل از این معاملات بسیار ناچیز است. اما حتما در استفاده از استراتژی اسکالپ به شدت مراقب باشید، زیرا ممکن است در کمتر از چند دقیقه تمام دارایی خود را از دست بدهید.

2. استراتژی آربیتراژ ارز دیجیتال

آربیتراژ یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های محبوب در بازار است که در آن تریدرها در یک پلتفرم کوینی را خریداری می‌کنند و در پلتفرمی دیگر آن را با قیمتی متفاوت به فروش می‌رسانند و درست مثل استراتژی Scalp، در استراتژی آربیتراژ نیز میزان سود کم و ناچیز خواهد بود. بنابراین، اگر تریدری می‌خواهد با استفاده از این استراتژی به سود بیشتری برسد باید حجم معامله خود را بیشتر کند.

در این مورد بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه

3. استراتژی میانگین متحرک متقاطع

این استراتژی کاربردی با استفاده از یک خط ترند به تریدرها جهت بازار را نشان می‌دهد که با استفاده از آن احتمال تغییر قیمت‌های ناگهانی نیز کاهش می‌یابد. نکته جالب در مورد این استراتژی آن است که سطوح حمایتی و مقاومتی را بر اساس قیمت قبلی به شما نشان می‌دهد.

میانگین متحرک متقاطع به ما می‌گوید، زمانی که قیمت یک رمزارز از میانگین متحرک (MA) بالاتر یا پایین‌تر برود، می‌تواند نشان دهنده یک تغییر احتمالی در روند باشد و تریدرها بر اساس آن وارد معامله شده و یا از آن خارج می‌شوند. یعنی، وقتی که بالاتر از MA باشد قیمت‌ها افزایشی (Long) و روند بازار مثبت است و وقتی که پایین‌تر از MA باشد روند نزولی (Short) خواهد شد.

استراتژی میانگین متحرک متقاطع یکی از بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال

4. استراتژی رنج ارز دیجیتال، روشی سودآور 

در اکثر مواقع، رمزارزها در یک بازه زمانی طولانی در یک رنج قیمتی مشخصی معامله می‌شوند. در چنین شرایطی گاها پیش می‌آید که بازیگران بزرگ بازار معاملاتی سعی کنند که قیمت یک کوین را بصورت سیستماتیک افزایش یا کاهش دهند تا سودهای رنجی به دست آورند. اگر شما هم متوجه چنین ترفندی شده‌اید و به آن اشراف دارید، برای کسب درآمد می‌توانید از این الگو بهره ببرید، در این روش تنها کاری که باید انجام دهید این است که به نقاط اشباع فروش و خرید توجه داشته باشید.

5. سودآوری اشباع خرید و فروش

منظور از اشباع خرید این است که خریداران نیاز خود را برطرف کرده‌اند و تمایل بازار به فروش است، در چنین حالتی روند کاهشی خواهد بود و اشباع فروش نیز درست در نقطه مقابل با اشباع خرید قرار دارد. شاخص‌های نموداری در اکثر برنامه‌های مختلف وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا این نقاط را پیدا کنید. شاخص‌های متداول در شناسایی این نقاط شاخص RSI و شاخص نوسانگر نسبی هستند.

شاخص RSI یا همان شاخص قدرت نسبی یک شاخص تکنیکال به حساب می‌آید که از آن می‌توان برای پیدا کردن مومنتوم و نقاط اشباع خرید و فروش استفاده کرد. علاوه بر این، شاخص RSI در برجسته کردن سیگنال‌های واگرایی و واگرایی پنهان در بازارهای مالی نیز کاربرد دارد، به این نوع از ترید، ترید ترندی یا روندی نیز گفته می‌شود.

شاخص RSI
شاخص RSI

6. ترید هوشمند

ترید هوشمند به روشی گفته می‌شود که در آن، تریدر با استفاده از داده‌ها، تکنولوژی، حد سود و ضرر، سطح بهره‌وری ترید را بالا می‌برد و ریسک‌های موجود را کاهش می‌دهد. این روش یکی از بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال است و به دلیل سودآوری بالا از محبوبیت خاصی نیز برخوردار است، تریدر دو معامله باز می‌کند و در هر دو نیز برای جلوگیری از ضررهای احتمالی، Stop loss را فعال می‌کند.

در مقابل نیز از حد سود استفاده می‌شود تا هر زمانی که بازار به شرایط مطلوب تریدر رسید و سود مدنظر را کسب کرد، معامله به صورت خودکار بسته شود. برای آنکه بتوانید سود بیشتری به دست آورید می‌شود به صورت پله‌ای از حد سود و ضرر در یک معامله استفاده کرد. این روش را می‌توان مناسب تریدرهای مبتدی دانست که نسبت به از دست رفتن سرمایه خود حساسیت بالایی دارند.

با استفاده از دو یا بیش از دو حد سود می‌توان هم ریسک ترید را کاهش داد و هم احتمال رسیدن به سود قابل قبول را افزایش داد. درست است که این استراتژی شبیه به روش قبلی است، ولی از آنجایی که از داده‌ها و حد سود و ضرر استفاده می‌شود، ریسک معامله نیز به قدر زیادی کاهش می‌یابد.

در این مورد بخوانید: سفارش حد سود (Take Profit) چیست؟ سفارش TP یا یک فروش پرسود!

7. ترید اتوماتیک

برخی از تریدرها که دوست دارند به صورت روزانه و ثابت کسب درآمد کنند، به استفاده از ربات و سیستم‌های کامپیوتری برای ترید روی می‌آورند. این ربات‌ها و سیستم‌های کامپیوتری معاملات را بر اساس یک سری قوانین و شرایط خاص انجام می‌دهند. ترید اتوماتیک یا خودکار سریع‌تر، دقیق‌تر و از لحاظ عملکردی بهتر است. در واقع می‌توان گفت که یکی از سودآورترین‌ها و بهترین استراتژی‌ ترید ارز دیجیتال به حساب می‌آید، زیرا احساسات و خطاهای انسانی دیگر منجر به خطا در معاملات شما نمی‌شوند.

این ربات‌ها و سیستم‌ها در ترید خودکار رمزارزها از داده‌های به روز و دقیق استفاده می‌کنند. با این حال، نباید از ریسک‌ها و خطراتی که ممکن است این نوع از ترید داشته باشد، غافل شد. این نوع از ترید کاملا امن نیست و ممکن است نفر یا طرف سومی به اطلاعات حساب شما دسترسی پیدا کند و یا ربات با خطا مواجه شده و معامله شما با ضرر بسته شود. حتی ممکن است ربات یا سیستمی که مورد استفاده قرار گرفته، به تازگی طراحی شده و نیاز به بروز رسانی یا تعمیر داشته باشد.

۸. استراتژی HODL یا HOLD؟

در سال 2013 کاربری به نام Game Kyuubi، پستی منتشر کرد و در آن اشتباها به جای Hold از Hodling استفاده کرد. همین موضوع به ترندی تبدیل شد و این اصطلاح معنایی خاص به خود گرفت. این کاربر گفته بود که توانایی ترید بیت کوین را ندارد، به همین دلیل تصمیم گرفته بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری بلند مدت انجام دهد. منظور از HODl این است که به جای ترید رمزارزها، بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری بلند مدت انجام داد. این یکی از بهترین استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال است.

استراتژی HODL

بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال برای مبتدی‌ها کدام است؟

استراتژی ترید روزانه و ترید خودکار گزینه‌های مناسبی برای تریدرهای مبتدی هستند. از آنجایی که در ترید خودکار، همه چیز بر عهده سیستم و ربات است و انسان دخالتی در آن ندارد، استراتژی ترید خودکار را می‌توان بهترین گزینه برای تریدرهای مبتدی دانست.

سخن اینوکس با شما

ترید ارز دیجیتال یکی از جذاب‌ترین روش‌های ممکن برای کسب درآمد به حساب می‌آید. همین روش جذاب اگر بدون استراتژی خاصی در پیش گرفته شود و بر اساس هیچ‌گونه برنامه و فکری نباشد، باعث از دست رفتن دارایی می‌شود. به همین دلیل همواره پیشنهاد می‌شود که بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال را در پیش بگیرید. برای ترید استراتژی‌های مختلفی مانند ترید روزانه، ترید اتوماتیک، HODL، رنج و …، وجود دارند که در عین سودآوری با ریسک‌های بالایی نیز همراه هستند. بنابراین باید در هنگام ترید آن‌ها را در نظر گرفته و با بررسی شرایط مالی، شرایط بازار و سطح دانش در مورد رمزارزها ترید کنید.

سوالات متداول

سودآور‌ترین و بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال کدام است؟

استراتژی ترید روزانه را می‌توان سودآورترین استراتژی ترید ارز دیجیتال در نظر گرفت و برای به کار بردن آن باید با شاخص‌ها و انواع تحلیل‌ها آشنا بود.

بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری چیست؟

در ترید رمزارزها، استراتژی‌های مختلفی برای کسب درآمد به کار می‌روند اما برای سرمایه‌گذاری می‌توان گفت که HODL بهترین گزینه است مخصوصا اگر تریدر به دنبال استراتژی پر ریسک با درآمد بالا است.

منبع
ifcmarketsig

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا