آموزشترید

بهترین استراتژی اسکالپ طلا: معرفی استراتژی ۵ دقیقه‌‌ای

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

جای تعجب نیست که بهترین استراتژی اسکالپ طلا برای استفاده از نوسانات قیمت آن ایجاد شده است چراکه طلا یک کالای پرطرفدار است. اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی است که شامل ورود و خروج سریع از معاملات برای کسب سودهای کوچک است. این روش برای معامله فلزات به‌ویژه طلا استفاده می‌شود. در این مقاله، اصول پایه‌گذاری بهترین استراتژی اسکالپینگ طلا و انواع شاخص‌ها برای شناسایی موقعیت‌های سودآور را مورد بحث قرار خواهیم داد.

نگاهی بر سیستم معاملاتی اسکالپینگ طلا

همانطور که گفتیم اسکالپینگ، یک روش معاملاتی کوتاه مدت برای فلزات به ویژه طلا است. برای ایجاد بهترین استراتژی اسکالپ طلا، به یک پلتفرم معاملاتی احتیاج است. طلا به عنوان نماد XAU نشان داده می‌شود و به طور کلی به USD یا دلار مرتبط است. در پلتفرم معاملاتی به دنبال جفت XAU/USD باشید. این بدان معناست که شما از قیمت USD یا دلار به عنوان قیمت پایه استفاده می‌کنید.

مهم است که بروکر انتخاب شده دارایی XAU/USD را در لیست معاملاتی خود ارائه دهد تا مطمئن شوید که فرصت استفاده از استراتژی اسکالپینگ طلا را دارید.

در این مورد بخوانید: بررسی بهترین اندیکاتور اسکالپ کریپتو برای کسب سود

سیستم اسکالپینگ طلا چگونه کار می‌کند؟

کارکرد سیستم اسکالپ طلا بسیار ساده است. معامله‌گر به دنبال اسپرد پایین در انواع مختلف کالاها از جمله طلا آغاز به کار می‌کند. معامله‌گر بسته به تحلیل تکنیکال طلا، با موقعیت فروش یا خرید وارد بازار می شود. بعد از آن چند دقیقه منتظر می‌ماند تا موقعیت را ببندد. اگر قیمت دارایی به هدف کم سود نرسیده باشد، او همچنان صبر می‌کند تا این کار را انجام دهد.

ویژگی‌های بهترین استراتژی اسکالپ طلا

ویژگی‌های بهترین استراتژی اسکالپ طلا

اسکالپرها می‌توانند چندین نوع استراتژی اسکالپ طلا را به کار ببرند. انتخاب شما به مجموعه‌ای از شاخص‌های فنی و ابزارهای تجزیه و تحلیل و همچنین بازه‌های زمانی مشخص بستگی دارد. در برخی موارد، ممکن است نیاز به ترکیب ابزارهای مختلف برای شناسایی موقعیت‌های بالقوه سودآور در بازار داشته باشید.

برای مثال، معمولا اسکالپرهای طلا از ترکیبی از شاخص‌های حرکت و روند استفاده کنند. شاخص‌های حرکت برای شناسایی بهترین نقاط ورودی استفاده می‌شوند، در حالی که شاخص‌های روند نشان می‌دهند که قیمت طلا چگونه حرکت می‌کند.

در اینجا لیستی از اندیکاتورهایی وجود دارد که در زمان شکل گیری یک سیستم معاملاتی موثر اسکالپینگ طلا احتیاج خواهید داشت:

  • MACD  (نشانگر روند)
  • SAR (نشانگر روند)
  • ADX  (نشانگر روند)
  • باندهای بولینگر (نشانگر روند)
  • RSI ،CCI و دیگر شاخص‌های حرکت

توجه به این نکته مهم است که اگرچه استفاده از ترکیبی از اندیکاتورها در این روند می‌تواند ایده خوبی باشد، اما توصیه نمی‌کنیم که بیشتر از یک اندیکاتور استفاده شود. در غیر این صورت، شما ممکن است در معرض خطر تولید سیگنال‌های نادرست قرار بگیرید.

استراتژی اسکالپینگ ۵ دقیقه‌‌ای، یکی از بهترین استراتژی اسکالپ طلا

یکی از بهترین استراتژی اسکالپ طلا، استراتژی 5 دقیقه‌ای است. این استراتژی نام خود را از تایم فریم 5 دقیقه‌ای گرفته است، به این معنی که قرار است در 5 دقیقه معامله انجام دهید. با این حال، آنقدرها هم که به نظر می‌رسد ساده نیست، زیرا برای انجام تحلیل روند نیاز به دوره H1 (تایم فریم یک ساعته) دارید. اگر در این روش تازه کار هستید، برای شروع کار، استفاده از نشانگر میانگین متحرک (EMA) راحت‌تر است. به عنوان مثال، برای تأیید سیگنال‌ها، ترکیب آن با MACD، ایده خوبی است.

نکات معاملات اسکالپ طلا

در زمان به کار بردن روش 5 دقیقه‌‌ای، باید موارد زیر را انجام دهید:

  • از میانگین متحرک ساده با استفاده از دوره‌های 20 و 10 اعمال شده نسبت به وزن استفاده کنید.
  • برای اندیکاتور MACD، از تنظیمات استاندارد استفاده کنید.
  • روند کار را با استفاده از یک بازه زمانی یک ساعته رسم شده با میانگین متحرک ساده (SMA) تجزیه و تحلیل کنید.
  • تأیید سیگنال با اندیکاتور MACD

اگر قیمت بیشتر از SMA باشد، می‌توانیم شاهد یک روند صعودی باشیم. اگر زیر خط MSA باشد، یعنی سرمایه گذاران به دنبال گزینه‌های کوتاه مدت هستند.

 پیش بینی قیمت طلا در شش ماه آینده

۸ قانون مهم برای شروع اسکالپینگ

برای شروع معاملات طلا، باید چندین نکته مهم را در نظر بگیرید:

۱) معاملات روزانه خود را با در نظر گرفتن قیمت نهایی طلا انجام دهید. اگرچه بازار طلا 24 ساعته در دسترس است، اوج نقدینگی به طور کلی در ساعات معاملات نیویورک مشاهده می‌شود: یعنی در این بازه زمانی نوسانات کمتر و نقدینگی بالاتر است.

۲) شما باید بیشترین و کمترین‌های قیمت‌های قبلی را هدف قرار دهید و از پیچیده کردن تحلیل تکنیکال خود، به خصوص در مورد طلا اجتناب کنید. تجزیه و تحلیل خود را با هدف قرار دادن عمدتاً قیمت‌های بالا و پایین‌های قبلی ساده‌تر کنید. برای مثال، اگر XAU/USD را معامله کنید، احتمالا ترجیح می‌دهید آن را در یک محدوده‌ معامله کنید. بنابراین، راحت‌ترین راه تعیین فرصت خرید یا فروش، بررسی بیشترین و کمترین قیمت معاملاتی قبلی است.

۳) در نظر گرفتن وضعیت ژئوپلیتیکی نیز مهم است؛ زیرا طلا به شدت با دلار آمریکا همبستگی دارد. کوچکترین اخبار اقتصادی یا ژئوپلیتیکی که به قیمت ارز مربوط می‌شود می‌تواند قیمت طلا را نیز به ویژه در شرایط نامطمئن بازار تحت تاثیر قرار دهد.

۴) از رویکرد الگوی مثلث‌ متقارن استفاده کنید. با استفاده از این رویکرد علاوه بر اینکه تحلیل تکنیکال شما تقویت می‌شود، می‌توانید شکست‌های احتمالی در بازار را نیز تشخیص دهید. (مثلث متقارن یک الگوی نموداری است که نشان‌دهنده دوره تثبیت قبل از حرکت براساس قیمت است. این الگو، ابزاری مفید برای یافتن فرصت‌های معاملاتی است.

۵) هدف از تقاضای طلا را بررسی کنید که بفهمید تقاضا برای هدف تجاری است یا صنعتی. برخی از صنایع امکان دارد طلای بیشتری برای تولید به دست بیاورند. مصرف کنندگان هم ممکن است شروع به خرید جواهرات بیشتری کنند. همه این موارد بر تقاضا و همچنین قیمت تأثیر می‌گذارد.

۶) اقدامات بانک مرکزی را کنترل کنید. چنانچه مشاهده کردید بانک‌های مرکزی طلای بیشتری خریداری می‌کنند، شما هم باید همین کار را انجام دهید. این اقدام می‌تواند نوسانات در برخی‌ ارز‌ها را نشان دهد.

۷) قیمت املاک و مستغلات را نیز در نظر بگیرید. طلا با قیمت املاک و مستغلات رابطه نزدیکی دارد. هنگامی که قیمت بهره کمتر شود، قیمت آنها بالا می‌رود و برعکس. همواره از گذشته وقتی نرخ املاک و مستغلات به زیر ۱ درصد رسیده، قیمت طلا بیشتر شده است.

۸) میزان و حجم تولید طلا را به خوبی مشاهده کنید. هر نوع تغییری که در تولید طلا ایجاد شود، تاثیرات بسیار مهمی بر بازار دارد که باید به آن‌ها نظارت شود. تازه‌واردان اکثرا فکر می‌کنند زمانی که تولید طلا کمتر شود، متعاقبا قیمت آن نیز کمتر می‌شود. اما درواقع اینطور نیست و کاملا برعکس است. در صورتی که حجم تولید طلا کاهش پیدا کند، قیمت آن افزایش می‌یابد.

البته باید متوجه این موضوع باشید به ویژه قوانین و نکات در معاملات طلا (XAU/USD) تنها به مواردی که ذکر کردیم ختم نمی‌شود. بهترین کار این است که قوانین معمولی را رعایت کنید که برای اینگونه معاملات مناسب باشد.

سخن پایانی

استراتژی اسکالپینگ طلا می تواند روش سودآوری برای معامله طلا برای معامله‌گران باشد. هنگام ایجاد بهترین استراتژی اسکالپ طلا، معامله‌گران باید از یک پلتفرم معاملاتی معمولی استفاده کنند، بررسی کنند که آیا کارگزار آن‌ها دارایی XAU/USD را ارائه می‌دهد یا خیر. سپس معامله‌گر می‌تواند از ترکیبی از شاخص‌های حرکت و روند استفاده کند. علاوه بر این، نکات مهم معاملاتی باید حتما در نظر گرفته شود.

منبع
mtrading

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا