ترید

7 مورد از بهترین کندل ها برای معامله در فارکس و کریپتو

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

نمودارهای کندل استیک ژاپنی به معامله‌گران اطلاعات عمیقی ارائه می‌دهند تا آنها بتوانند عملکرد قیمت را بهتر درک کنند. بهترین کندل ها برای معامله برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی و پیش بینی جهت حرکت بعدی قیمت استفاده می‌شوند.

در حقیقت، یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای یادگیری معاملات در بازار ارزهای دیجیتال، آگاهی از الگوهای محبوب کندل است، زیرا نشان می‌دهند که روند قیمت در چه مسیری در حال حرکت است. در این مقاله از سایت «صرافی اینوکس» در مورد بهترین کندل ها برای معامله صحبت می‌کنیم.

7 مورد از بهترین کندل ها برای معامله

کندل استیک یا نمودارهای شمعی ابزارهای تحلیل تکنیکال هستند که معامله‌گران از آنها برای تجزیه و تحلیل حرکات قیمت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. کندل نوعی نمودار قیمتی است که نقاط قیمتی باز شدن (Opening)، بسته شدن (Closing)، بالا (High) و پایین (Low) را برای یک دوره معین نشان می‌دهد.

الگوهای متنوع هر کندل بر اساس رابطه بین باز شدن، بسته شدن و قیمت‌های بالا و پایین شکل می‌گیرند. معامله‌گران این الگوها را برای تعیین روندهای بزرگتر ارزهای دیجیتال بررسی خواهند کرد. بیش از 60 الگوی مختلف کندل وجود دارند که نیازی به یادگیری همه آنها ندارید. درحقیقت، ما بهترین کندل ها برای معامله را به هفت مورد زیر تقسیم کردیم:

الگوی کندل چکش (Hammer Candlestick Pattern)

یکی از محبوب‌ترین الگوهای کندل، الگوی چکش است. چکش نشان می‌دهد که یک روند نزولی در حال تبدیل شدن به روندی صعودی است، پس معامله‌گران مایل به خرید ارز دیجیتال هستند. این الگو بسیار محبوب است، زیرا درک آن ساده و آسان است.

الگوی کندل چکشی از یک کندل با یک فتیله بزرگ به سمت پایین و یک بدنه رنگی نسبتاً کوچک در بالا تشکیل شده است. بدنه کوچک نشان می‌دهد که قیمت‌های در جهت باز شدن و بسته شدن نسبتاً نزدیک به هم هستند.

این الگو زمانی موثرتر است که در انتهای یک روند نزولی شکل بگیرد، زیرا نشان می‌دهد قیمت‌ها به طور قابل توجهی در جهت پایین‌تر معامله می‌شوند، اما سپس معکوس خواهند شد تا در نیمه بالایی محدوده شمع بسته شوند. این موضوع اغلب منجر به معکوس شدن بیشتر روند نزولی به یک روند صعودی می‌شود.

الگوی کندل پوشا صعودی و پوشا نزولی (Bullish and Bearish Engulfing)

الگوی پوشا از بهترین کندل ها برای معامله است که معامله‌گران از آن استفاده گسترده‌ای می‌کنند. این کندل یک الگوی معکوس است که نشان دهنده تغییر روند در بازار است. الگوی پوشا یک نسخه به نام پوشای صعودی و یک نسخه به نام یک پوشانی نزولی دارد. شمع اول از جهت روند قبلی پیروی می‌کند.

اولین شمع در پوشای صعودی قرمز خواهد بود. سپس، شمع دوم به پایینی جدید ضربه می‌زند اما بالای دهانه شمع اول بسته می‌شود و اساساً شمع اول را می‌بلعد. برعکس برای یک پوشای نزولی که در آن شمع اول یک بدنه سبز کوچک و شمع دوم یک بدنه قرمز بزرگ است. بدنه قرمز بدنه شمع اول را به طور کامل می‌بلعد.

در این رابطه بخوانید : نحوه خواندن نمودار کندل استیک برای معاملات روزانه

کندل ستاره دنباله‌دار (Shooting Star Candlestick Pattern)

ستاره دنباله‌دار یک الگوی ساده و محبوب است که استفاده گسترده‌ای در معاملات ارزهای دیجیتال و فارکس دارد. الگوی ستاره دنباله‌دار یک الگوی معکوس نزولی در نظر گرفته می‌شود و معمولاً در پایان یک روند صعودی را نشان می‌دهد.

این کندل یک فتیله بلند دارد که از بالای یک بدنه کوچک بیرون می‌آید. این بدان معناست که قیمت‌های باز شدن در بخش پایین‌تری از محدوده شمع هستند. زمانی که پایین‌ترین قیمت و قیمت بسته شدن یکی شوند، این الگو ایجاد می‌شود. رنگ بدنه برای شناسایی الگو بی‌اهمیت است. هنگامی که ستاره دنبال‌دار مشاهده شد، این الگو معامله‌گران ارزهای دیجیتال را از پایان روند صعودی آگاه خواهد کرد.

الگوی کندل دوجی (Doji Candlestick Pattern)

الگوی کندل دوجی (Doji Candlestick Pattern) یکی دیگر از بهترین کندل ها برای معامله است. باز شدن و بسته شدن کندل دوجی تقریباً یکسان است و با محدوده بالا و پایین نسبتاً کوچکی همراه است. در نتیجه، این کندل به شکل یک علامت مثبت (+) شکل می‌گیرد. دوجی لزوماً صعودی یا نزولی نیست.

در حقیقت، این کندل به دلیل بلاتکلیفی بازار ایجاد می‌شود و اغلب خنثی است. الگوی دوجی اغلب زمانی رخ می‌دهد که قیمت‌های باز شدن و بسته شدن مشابه هم هستند. هنگامی که یک الگوی دوجی مشاهده می‌شود، به این معناست که بازار در حال توقف است و ادامه روند قبل از شکل گیری الگو به وجود می‌آید.

الگوی اینساید بار (Inside Bar Candlestick Pattern)

اینساید بار یک الگوی دو شمعی است که یکپارچگی بازار را نشان می‌دهد. شمع اول یک شمع بزرگ است که می‌تواند قرمز یا سبز باشد. شمع دوم در محدوده شمع اول قرار می‌گیرد و به طور کلی رنگ مخالف شمع اول را دارد. این الگو به معامله‌گر هشدار می‌دهد که قیمت‌ها از همان کندل اول باعث ثابت شدن روند می‌شود.

در نتیجه، یک نقطه شکست (Breakout) ظاهر می‌شود. معامله‌گران معمولاً به دنبال وقوع شکست در جهت روند قدیمی هستند؛ بنابراین، اگر شمع اول قرمز بود، به دنبال شکست در قسمت پایین شمع دوم باشید. اگر شمع اول سبز بود به دنبال شکست در قسمت بالاتر از شمع دوم باشید.

کندل معکوس کلیدی (Key Reversal Candlestick Pattern)

کندل معکوس کلیدی همانطور که از نامش پیداست، یک الگوی معکوس است. این الگو شامل دو کندل است. کندل اول در اندازه معمولی است و می‌تواند هر رنگی داشته باشد. کندل دوم به یک Extreme (نهایی و دورتر) جدید می‌رود و در نهایت به یک شمع بزرگ تبدیل می‌شود.

کندل دوم برای نشان دادن صعودی یا نزولی بودن الگو معکوس کلیدی است. اگر شمع دوم سبز باشد، در این صورت یک الگوی معکوس کلیدی صعودی ایجاد می‌شود که به دنبال آن با سود زیادی برای معامله‌گر همراه است و سود بیشتری نیز دارد. اگر کندل معکوس کلیدی که نزدیک به سطوح حمایت (Support) یا مقاومت (Resistance) ظاهر شود، سیگنال قوی‌تر می‌شود.

کندل ستاره صبحگاهی و شامگاهی (Morning/Evening Star Candlestick Pattern)

یکی دیگر از بهترین کندل ها برای معامله، الگوی ستاره صبحگاهی و شامگاهی است. این کندل از سه شمع تشکیل شده است. نسخه صعودی ستاره صبح است که در آن اولین شمع بدنه قرمز بلندی است و بدنه کوچکی به دنبال آن به پایین‌ترین سطح می‌رسد. سپس شمع سوم یک شمع سبز بزرگ است که نزدیک به قیمت باز شدن شمع اول برمی‌گردد.

سه شمع کندل ستاره صبحگاهی نشان می‌دهند یک بازگشت صعودی آغاز شده است. الگوی ستاره عصرگاهی برعکس است و نشانه شروع یک بازگشت نزولی خواهد بود. شکل و طول متمایز سه شمع باعث می‌شود که آنها به راحتی در نمودارها دیده شوند.

سخن اینوکس با شما

ده‌ها الگوی ایجاد شده توسط کندل‌ها وجود دارند که معامله‌گران را از روند بازارهای فارکس و ارزهای دیجیتال آگاه می‌کند. در این میان، 7 مورد از بهترین کندل ها برای معامله هستند که سیگنال‌های قوی تولید می‌کنند و به راحتی قابل تشخیص هستند. این الگوهای به تفسیر بهتر روند بازار کمک می‌کنند و سرنخ‌هایی را به معامله‌گران در مورد روندهای فعلی و آینده کریپتوکارنسی ارائه می‌دهند. استفاده دقیق از این کندل‌ها و درک ماهیت آنها می‌تواند‌ ریسک را مدیریت کرده و سود را افزایش دهد.

منبع
babypips

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا