تحلیل و سرمایه گذاری

پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ + روند قیمت طلا تا پایان سال

در بین فلزات گران‌بها، پیش بینی قیمت طلا همیشه برای سرمایه‌گذاران، معامله‌گران و حتی اغلب مردم اهمیت فراوانی دارد. در واقع، در کنار دلار، روند قیمت طلا تا پایان سال به ما نشان می‌دهد که اقتصاد جهانی به چه سمتی خواهد رفت و ارزش پول ملی ما در این اقتصاد چگونه خواهد بود. همچنین، پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ به افرادی که قصد خرید و فروش این فلز گران‌بها را دارند، چشم‌اندازی را ارائه می‌کند تا برای معاملات خود تصمیم درستی را بگیرند.

به همین خاطر، در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینوکس، به‌سراغ روند قیمت طلا تا پایان سال رفته‌ایم تا ببینیم که کارشناسان بر اساس نمودار قیمت طلا، آینده این فلز گران‌بها را چگونه می‌بینند. علاوه‌بر آن، سعی خواهیم کرد تا پیش بینی قیمت طلا در سال 1403 و سال‌های آتی را نیز در اختیارتان بگذاریم. پس با ما همراه باشید.

فهرست موضوعات مقاله

چرا پیش بینی قیمت طلا در سال 1403 اهمیت دارد؟

امروزه دارایی‌های گوناگونی، مانند رمزارزها، فارکس و… مطرح شده‌اند؛ اما همچنان طلا یکی از اصلی‌ترین دارایی‌هایی محسوب می‌شود که در حجم بالایی مورد معامله قرار می‌گیرد. کمیابی این فلز گران‌بها یکی از اصلی‌ترین عوامل تعیین حرکت نمودار قیمت طلا است. بنابراین، پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ به بسیاری از افراد کمک می‌کند تا در مورد سرمایه‌های خود تصمیمات درستی را بگیرند.

ازاین‌رو، کارشناسان برجسته خارجی با بررسی روند قیمت طلا تا پایان سال، سعی کرده‌اند تا راهنمای خوبی را برای سال‌های آینده در اختیار شما بگذارند. بااین‌حال، به این نکته توجه داشته باشید که پیش بینی طلا در سال ۱۴۰۳ توسط تحلیلگران صرفاً برای راهنمایی شما صورت گرفته است و به این معنا نیست که شما نیازی به تحقیق در این مورد نخواهید داشت.

همچنین در صورتی که شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی‌دانید برای سرمایه گذاری بازار طلا بهتر است یا بیت کوین؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما به مقاله زیر سری بزنید:

در این مورد بخوانید: بهترین سبد سرمایه‌گذاری از نظر بنیان‌گذار گلکسی: بیت‌کوین بخریم یا طلا؟

چه عواملی بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارند؟

عوامل مختلفی وجود دارند که روی قیمت جهانی طلا تاثیر می‌گذارند و برای پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ و ماه‌های بعد از آن، باید به این عوامل توجه کرد. بااین‌حال، ازآنجایی‌که برای ما، قیمت طلا بر اساس ریال اهمیت بیشتری دارد و این فلز گران‌بها را با ریال خریدوفروش می‌کنیم، باید به عوامل داخلی مؤثر بر قیمت طلا نیز اشاره کنیم.

به‌طورکلی، 5 عامل اساسی بر روی قیمت طلا تأثیرگذار هستند:

  1. بحران‌ها و ریسک‌های جهانی
  2. تورم
  3. نوسانات قیمت دلار
  4. نرخ بهره فدرال رزرو
  5. عرضه و تقاضا
روند قیمت طلا تا پایان سال
قیمت طلا در سال های 2018 تا 2023

بحران‌ها و ریسک‌های جهانی

اصولاً در مواقعی که سیاست‌های جهانی با چالش مواجه می‌شوند و یا اینکه اعتماد مردم به ارزهای جهانی کاهش می‌یابد، ارزش طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری پایدار افزایش پیدا می‌کند. برای مثال، بحران میان روسیه و اوکراین باعث کاهش اعتماد مردم به نظام مالی جهانی شد و در نتیجه، قیمت طلا 4 درصد افزایش پیدا کرد. این مسئله در زمان کرونا نیز مشاهده شد و به‌دلیل تعطیل‌شدن کسب‌و‌کارها، افراد به سرمایه‌گذاری روی طلا ترغیب شدند و قیمت این فلز گران‌بها بالا رفت. بنابراین، در پیش بینی قیمت طلا باید اخبار سیاسی را زیر نظر گرفت.

تورم؛ وقتی با رشد اقتصادی همراه نیست

سرمایه‌گذاری روی طلا، باعث کاهش تورم اقتصادی می‌شود؛ یعنی، وقتی قیمت‌ها به‌صورت سرسام‌آوری بالا می‌روند، افراد می‌توانند روی طلا سرمایه‌گذاری کنند و این مسئله باعث رشد نمودار قیمت طلا می‌شود. بااین‌حال، باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر تورم با رشد اقتصادی همراه باشد، ارزش پول کاهش پیدا نمی‌کند و در نتیجه، افراد به سمت سرمایه‌گذاری روی طلا نمی‌روند. پس، فقط زمانی تورم باعث رشد طلا می‌شود که تورم با رشد اقتصادی همراه نباشد.

نوسانات قیمت دلار

ازآنجایی‌که دلار به‌عنوان رایج‌ترین ارز فیات در جهان شناخته می‌شود، نوسانات قیمت آن نیز در پیش بینی قیمت طلا تأثیر دارند. اصولاً افزایش ارزش دلار، سرمایه‌گذاران را ترغیب می‌کند که طلای خود را بفروشند و به‌جای آن دلار بخرند. این مسئله باعث کاهش ارزش طلا می‌شود؛ بنابراین، کارشناسان بین قیمت طلا و دلار نسبتی معکوس قائل هستند؛ یعنی با افزایش قیمت یکی، قیمت دیگری کاهش پیدا می‌کند.

از سوی دیگر، نمودار قیمت طلا در جهان، بر اساس دلار محاسبه می‌شود و سپس ما آن را به ریال تبدیل می‌کنیم؛ در نتیجه، برای محاسبه‌ی قیمت طلا به ریال، باید حتماً پیش بینی قیمت دلار را نیز به شما ارائه کنیم. البته باید به این نکته هم توجه کنید که سیاست‌های داخلی هم روی قیمت دلار تأثیر زیادی می‌گذارند و به‌طور مستقیم می‌توانند قیمت طلا را جابه‌جا کنند.

نرخ بهره فدرال رزرو

نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به‌طور مستقیم روی قیمت دلار و اوراق‌ قرضه تأثیر می‌گذارد. هنگامی که نرخ بهره بالا برود، ارزش دلار و اوراق ‌قرضه افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه، سرمایه‌گذاران به‌جای طلا، روی دلار و اوراق ‌قرضه سرمایه‌گذاری می‌کنند و قیمت طلا پایین می‌آید. در سوی مقابل، کاهش نرخ بهره باعث کاهش ارزش دلار و اوراق‌ قرضه می‌شود؛ بنابراین، سرمایه‌گذاری روی طلا بیشتر شده و قیمت آن افزایش می‌یابد. در نتیجه، نرخ بهره فدرال رزرو نیز باید در پیش بینی قیمت طلا مورد توجه قرار گیرد.

میزان عرضه و تقاضا

مسئلة عرضه و تقاضا در تمام بازارهای مالی وجود دارد. در واقع، در تمام اَشکال دارایی‌ها، افزایش تقاضا باعث بالارفتن قیمت‌ها می‌شود. در سوی مقابل، افزایش عرضه، باعث بالارفتن موجودی بازار یک دارایی شده و می‌تواند قیمت آن را پایین بیاورد. ازاین‌رو، باید نسبت عرضه و تقاضا را نیز در پیش بینی طلا در سال ۱۴۰۳ در نظر بگیریم.

تاریخچه قیمت طلا در سال ۱۴۰۲

پیش از اینکه به‌سراغ پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ برویم، باید ببینیم که تاریخچه نرخ این فلز گران‌بها در سال گذشته به چه شکل بوده است؛ چراکه این اطلاعات می‌توانند به ما در تشخیص روند قیمت طلا تا پایان سال کمک کند.

ماهقیمت ابتدای ماه (تومان)قیمت انتهای ماه (تومان)
فروردین۲٬۵۷۶٬۷۰۰۲٬۶۰۵٬۶۰۰
اردیبهشت۲٬۵۷۳٬۷۰۰۲٬۵۷۷٬۴۰۰
خرداد۲٬۵۶۳٬۳۰۰۲٬۳۳۵٬۲۰۰
تیر۲٬۳۳۵٬۲۰۰۲٬۲۷۲٬۲۰۰
مرداد۲٬۳۲۶٬۹۰۰۲٬۳۱۶٬۳۰۰
شهریور۲٬۳۱۳٬۰۰۰۲٬۳۱۷٬۴۰۰
مهر۲٬۳۱۷٬۴۰۰۲٬۴۲۵٬۹۰۰
آبان۲٬۴۰۶٬۱۰۰۲٬۴۲۲٬۲۰۰
آذر۲٬۴۱۴٬۴۰۰۲٬۴۶۳٬۸۰۰
دی۲٬۴۸۸٬۳۰۰۲٬۷۲۹٬۳۰۰
بهمن۲٬۷۲۲٬۱۰۰۲٬۸۲۴٬۴۰۰
اسفند۲٬۷۹۹٬۰۰۰۳٬۲۵۳٬۶۰۰
تاریخچه قیمت طلا در سال ۱۴۰۲

قیمت طلا چطور محاسبه می‌شود؟

همان‌طور که می‌دانید، قیمت‌های جهانی طلا بر اساس هر اونس طلای 24 عیار ارائه می‌شوند. بااین‌حال، ما می‌خواهیم که قیمت طلا را به‌ازای هر گرم طلای 18 عیار به دست بیاوریم تا بتوانیم درکی درست از قیمت طلا در بازار ایران داشته باشیم. برای این کار، ابتدا قیمت هر اونس طلای 24 عیار را بر عدد 41.47124 تقسیم می‌کنیم تا قیمت هر گرم طلای 18 عیار به دلار به دست بیاید، سپس عدد به دست آمده را در قیمت روز دلار ضرب می‌کنیم.

تحلیل تکنیکال نمودار قیمت طلا

برای اینکه پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ و سال‌های بعد را به شما ارائه دهیم، به‌سراغ تحلیل کارشناسان بر روی نمودار قیمت طلا رفته‌ایم. این تحلیل بر روی نمودار جهانی هر اونس طلای ۲۴ عیار انجام می‌شود و سپس، در ادامه ما ارقام به‌دست‌آمده را به طلای ۱۸ عیار بر حسب هر گرم تبدیل کرده و در اختیار شما می‌گذاریم.

برای پیش بینی قیمت طلا، از تایم‌فریم ماهانه نمودار XAUUSD استفاده می‌کنیم و اندیکاتورهای مختلف را بر روی آن به اجرا درمی‌آوریم تا محدوده‌های حمایت و مقاومت را بیابیم. همچنین در صورتی که قصد خرید طلا با حجم پایین را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به مقاله زیر سری بزنید:

در این مورد بخوانید: بهترین استراتژی اسکالپ طلا: معرفی استراتژی ۵ دقیقه‌‌ای

پیش بینی قیمت طلا در سال 1403

نمودار قیمت طلا در تایم‌فریم ماهانه یک الگوی «پرچم صعودی» (bull flag) بزرگ را نشان می‌دهد. در این الگو، شکست روند قیمت طلا، از بالا و در نرخ ۱۸۴۸.۲۴ دلار رخ می‌دهد. پیش از شکسته‌شدن پرچم، نمودار قیمت طلا یک الگوی «ستاره صبحگاهی» (Morning Star) را در اکتبر ۲۰۲۲ و در قیمت ۱۶۱۷.۷۶ دلار تشکیل داد و سیگنال حرکت صعودی را در مورد پیش بینی قیمت طلا در اختیار معامله‌گران گذاشت.

علاوه‌بر آن، الگوی «چکش» (Hammer) که در سپتامبر ۲۰۲۳ و در قیمت ۱۹۱۸.۶۶ دلار شکل گرفت، سیگنالی را مبنی بر روند قیمت طلا تا پایان سال و افزایش نرخ تا اوج ۲۱۵۰.۰۴ دلار ارائه داد.

پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳

ازآنجایی‌که درحال‌حاضر (5 اردیبهشت ۱۴۰۳)، قیمت دلار برابر با ۶۴٬۰۰۰ تومان است، در ادامه، پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ را بر اساس دلارهای ۶۰ و ۷۰ هزار تومانی به شما ارائه می‌دهیم. این پیش بینی بر طبق تحلیل تکنیکال روند قیمت طلا تا پایان سال توسط کارشناسان برتر دنیا صورت گرفته و صرفاً جنبه آگاهی‌بخشی دارد و شما خودتان نیز باید پیش از اقدام به معامله، بررسی‌های لازم را انجام دهید.

ماهحداقل قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداقل قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)
فروردین۳٬۳۸۵٬۸۰۰۳٬۵۶۸٬۸۰۰۳٬۹۵۰٬۱۰۰۴٬۱۶۳٬۶۰۰
اردیبهشت۳٬۴۲۸٬۴۰۰۳٬۵۳۰٬۴۰۰۳٬۹۹۹٬۸۰۰۴٬۱۱۸٬۸۰۰
خرداد۳٬۳۹۹٬۰۰۰۳٬۴۵۰٬۰۰۰۳٬۹۶۵٬۵۰۰۴٬۰۲۵٬۰۰۰
تیر۳٬۴۰۴٬۴۰۰۳٬۵۴۹٬۰۰۰۳٬۹۷۱٬۸۰۰۴٬۱۴۰٬۵۰۰
مرداد۳٬۶۴۰٬۸۰۰۳٬۶۴۳٬۲۰۰۴٬۲۴۷٬۶۰۰۴٬۲۵۰٬۴۰۰
شهریور۳٬۶۲۲٬۸۰۰۳٬۷۶۶٬۸۰۰۴٬۲۲۶٬۶۰۰۴٬۳۹۴٬۶۰۰
مهر۳٬۶۹۹٬۶۰۰۳٬۷۷۹٬۴۰۰۴٬۳۱۶٬۲۰۰۴٬۴۰۹٬۳۰۰
آبان۳٬۶۸۲٬۸۰۰۴٬۰۲۶٬۰۰۰۴٬۲۹۶٬۶۰۰۴٬۶۹۷٬۰۰۰
آذر۳٬۸۶۸٬۲۰۰۴٬۰۴۳٬۴۰۰۴٬۵۱۲٬۹۰۰۴٬۷۱۷٬۳۰۰
دی۳٬۸۸۷٬۴۰۰۴٬۲۹۴٬۲۰۰۴٬۵۳۵٬۳۰۰۵٬۰۰۹٬۹۰۰
بهمن۳٬۸۵۱٬۴۰۰۴٬۲۶۰٬۰۰۰۴٬۴۹۳٬۳۰۰۴٬۹۷۰٬۰۰۰
اسفند۵٬۱۶۳٬۶۰۰۵٬۷۱۱٬۴۰۰۶٬۰۲۴٬۲۰۰۶٬۶۶۳٬۳۰۰
پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت طلا در فروردین ۱۴۰۳

کارشناسان بر اساس تحلیل نمودار قیمت طلا، اعتقاد دارند که در آوریل ۲۰۲۴، کمترین و بیشترین قیمت هر اونس طلای ۲۴ عیار به‌ترتیب برابر با ۲۱۵۲ و ۲۲۵ دلار خواهند بود. بنابراین، حداقل و حداکثر قیمت این فلز گران‌بها بر اساس دلار ۶۰ هزار تومانی در فروردین برابر با ۳٬۳۸۵٬۸۰۰ و ۳٬۵۶۸٬۸۰۰ تومان و بر اساس دلار ۷۰ هزار تومانی برابر با ۳٬۹۵۰٬۱۰۰ و ۴٬۱۶۳٬۶۰۰ تومان هستند.

ماهحداقل قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداقل قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)
فروردین۳٬۳۸۵٬۸۰۰۳٬۵۶۸٬۸۰۰۳٬۹۵۰٬۱۰۰۴٬۱۶۳٬۶۰۰
پیش بینی قیمت طلا در فروردین ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت طلا در اردیبهشت ۱۴۰۳

با توجه به تحلیل تکنیکال نمودار قیمت طلا، انتظار می‌رود که نرخ هر اونس طلای ۲۴ عیار در مه ۲۰۲۴ حداکثر ۲۲۲۷ دلار باشد. همچنین، حداقل قیمت آن در این ماه، برابر با ۲۱۶۳ دلار خواهد بود. با تبدیل این دو نرخ، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در ماه اردیبهشت برای دلار ۶۰ هزارتومانی حداقل ۳٬۴۲۸٬۴۰۰ و حداکثر ۳٬۵۳۰٬۴۰۰ تومان محاسبه می‌شود. همچنین، این مقادیر برای دلار ۷۰ هزار تومانی برابر حداقل ۳٬۹۹۹٬۸۰۰ و حداکثر ۴٬۱۱۸٬۸۰۰ تومان به دست می‌آیند.

ماهحداقل قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداقل قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)
اردیبهشت۳٬۴۲۸٬۴۰۰۳٬۵۳۰٬۴۰۰۳٬۹۹۹٬۸۰۰۴٬۱۱۸٬۸۰۰
پیش بینی قیمت طلا در اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت طلا در خرداد ۱۴۰۳

در ادامه پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳، کارشناسان اعتقاد دارند که نرخ هر اونس طلای تروا در ژوئن ۲۰۲۴ حداکثر ۲۱۷۵ و حداقل ۲۱۴۵ دلار باشد. بر این اساس، نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار با توجه به دلارهای ۶۰ هزار و ۷۰ هزار تومانی به‌ترتیب حداقل ۳٬۳۹۹٬۰۰۰ و ۳٬۹۶۵٬۵۰۰ تومان و حداکثر ۳٬۴۵۰٬۰۰۰ و ۴٬۰۲۵٬۰۰۰ تومان به دست می‌آید.

ماهحداقل قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداقل قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)
خرداد۳٬۳۹۹٬۰۰۰۳٬۴۵۰٬۰۰۰۳٬۹۶۵٬۵۰۰۴٬۰۲۵٬۰۰۰
پیش بینی قیمت طلا در خرداد ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت طلا در تیر ۱۴۰۳

با بررسی روند طلا تا پایان سال میلادی، در ماه ژوئیه، حداقل قیمت هر اونس طلای ۲۴ عیار برابر با ۲۱۴۷ دلار خواهد بود و در بهترین حالت این نرخ به ۲۲۳۶ دلار می‌رسد. به‌این‌ترتیب، حداقل قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با دلارهای ۶۰ و ۷۰ هزار تومانی به‌ترتیب ۳٬۴۰۴٬۴۰۰ و ۳٬۹۷۱٬۸۰۰ تومان محاسبه شده و حداکثر این نرخ به‌ترتیب ۳٬۵۴۹٬۰۰۰ و ۴٬۱۴۰٬۵۰۰ تومان به دست می‌آید.

ماهحداقل قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداقل قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)
تیر۳٬۴۰۴٬۴۰۰۳٬۵۴۹٬۰۰۰۳٬۹۷۱٬۸۰۰۴٬۱۴۰٬۵۰۰
پیش بینی قیمت طلا در تیر ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت طلا در مرداد ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که نرخ هر اونس از این فلز گران‌بها در اوت ۲۰۲۴ بین ۲۲۲۵ و ۲۲۹۵ دلار خواهد بود. همچنین، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار بر اساس دلار ۶۰ هزار تومانی بین ۳٬۶۴۰٬۸۰۰ و ۳٬۶۴۳٬۲۰۰ تومان و برای دلار ۷۰ هزار تومانی بین ۴٬۲۴۷٬۶۰۰ و ۴٬۲۵۰٬۴۰۰ محاسبه می‌شود.

ماهحداقل قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداقل قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)
مرداد۳٬۶۴۰٬۸۰۰۳٬۶۴۳٬۲۰۰۴٬۲۴۷٬۶۰۰۴٬۲۵۰٬۴۰۰
پیش بینی قیمت طلا در مرداد ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت طلا در شهریور ۱۴۰۳

روند قیمت طلا تا پایان سال نشان می‌دهد که هر اونس طلای ۲۴ عیار در سپتامبر ۲۰۲۴ حداقل ۲۲۸۳ و حداکثر ۲۳۷۳ دلار معامله می‌شود. با تبدیل این دو مقدار به هر گرم طلای ۱۸ عیار، برای دلار ۶۰ هزار تومانی حداقل ۳٬۶۲۲٬۸۰۰ و حداکثر ۳٬۷۶۶٬۸۰۰ تومان به دست می‌آید و برای دلار ۷۰ هزار تومانی حداقل ۴٬۲۲۶٬۶۰۰ و حداکثر ۴٬۳۹۴٬۶۰۰ تومان به دست می‌آیند.

ماهحداقل قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداقل قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)
شهریور۳٬۶۲۲٬۸۰۰۳٬۷۶۶٬۸۰۰۴٬۲۲۶٬۶۰۰۴٬۳۹۴٬۶۰۰
پیش بینی قیمت طلا در شهریور ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت طلا در مهر ۱۴۰۳

کارشناسان با بررسی داده‌های تاریخی نمودار قیمت طلا اعتقاد دارند که حداقل و حداکثر قیمت هر اونس طلای ۲۴ عیار در اکتبر ۲۰۲۴ به‌ترتیب برابر با ۲۳۳۵ و ۲۵۴۰ دلار خواهند بود. در همین راستا، قیمت طلای ۱۸ عیار برای هر گرم بر اساس دلار ۶۰ هزار تومانی حداقل ۳٬۶۹۹٬۶۰۰ و حداکثر ۳٬۷۷۹٬۴۰۰ تومان و برای دلار ۷۰ هزار تومانی حداقل ۴٬۳۱۶٬۲۰۰ و حداکثر ۴٬۴۰۹٬۳۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

ماهحداقل قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداقل قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)
مهر۳٬۶۹۹٬۶۰۰۳٬۷۷۹٬۴۰۰۴٬۳۱۶٬۲۰۰۴٬۴۰۹٬۳۰۰
پیش بینی قیمت طلا در مهر ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت طلا در آبان ۱۴۰۳

تحلیل روند قیمت طلا تا پایان سال نشان می‌دهد که قیمت هر اونس طلای ۲۴ عیار در نوامبر ۲۰۲۴ حداقل برابر با ۲۳۲۳ دلار بوده و این فلز گران‌بها حداکثر نرخ ۲۵۴۰ دلار را به نمایش می‌گذارد. بنابراین، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به‌ترتیب برای دلار ۶۰ و ۷۰ هزار تومانی حداقل ۳٬۶۸۲٬۸۰۰ و ۴٬۲۹۶٬۶۰۰ تومان و حداکثر ۴٬۰۲۶٬۰۰۰ و ۴٬۶۹۷٬۰۰۰ تومان مشاهده می‌شود.

ماهحداقل قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداقل قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)
آبان۳٬۶۸۲٬۸۰۰۴٬۰۲۶٬۰۰۰۴٬۲۹۶٬۶۰۰۴٬۶۹۷٬۰۰۰
پیش بینی قیمت طلا در آبان ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت طلا در آذر ۱۴۰۳

پیش بینی طلا در سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که در دسامبر ۲۰۲۴ نرخ این فلز گران‌بها برای هر اونس به ۲۴۳۹ تا ۲۵۵۲ دلار می‌رسد. به‌این‌ترتیب، هر گرم طلای ۱۸ عیار برای دلار ۶۰ هزار تومانی بین ۳٬۸۶۸٬۲۰۰ تا ۴٬۰۴۳٬۴۰۰ مورد معامله قرار می‌گیرد و برای دلار ۷۰ هزار تومانی بین ۴٬۵۱۲٬۹۰۰ تا ۴٬۷۱۷٬۳۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود.

ماهحداقل قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداقل قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)
آذر۳٬۸۶۸٬۲۰۰۴٬۰۴۳٬۴۰۰۴٬۵۱۲٬۹۰۰۴٬۷۱۷٬۳۰۰
پیش بینی قیمت طلا در آذر ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت طلا در دی ۱۴۰۳

کارشناسان با توجه به روند قیمت طلا تا پایان سال اعتقاد دارند که هر اونس طلای ۲۴ عیار در ژانویه ۲۰۲۵ بین ۲۴۵۲ تا ۲۷۱۰ دلار خرید و فروش خواهد شد. بنابراین، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار برای دلارهای ۶۰ و ۷۰ هزار تومانی حداقل ۳٬۸۸۷٬۴۰۰ و ۴٬۵۳۵٬۳۰۰ دلار و حداکثر ۴٬۲۹۴٬۲۰۰ و ۵٬۰۰۹٬۹۰۰ دلار خواهد بود.

ماهحداقل قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداقل قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)
دی۳٬۸۸۷٬۴۰۰۴٬۲۹۴٬۲۰۰۴٬۵۳۵٬۳۰۰۵٬۰۰۹٬۹۰۰
پیش بینی قیمت طلا در دی ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت طلا در بهمن ۱۴۰۳

بر اساس پیش بینی طلا در سال ۱۴۰۳، به نظر می‌رسد که قیمت هر اونس طلای ۲۴ عیار در فوریه ۲۰۲۵ حداقل ۲۴۲۹ و حداکثر ۲۶۸۵ دلار باشد. همچنین، هر گرم طلای ۱۸ عیار برای دلار ۶۰ هزار تومانی حداقل و حداکثر برابر با ۳٬۸۵۱٬۴۰۰ و ۴٬۲۶۰٬۰۰۰ تومان برای دلار ۷۰ هزار تومانی حداقل و حداکثر ۴٬۴۹۳٬۳۰۰ و ۴٬۹۷۰٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

ماهحداقل قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداقل قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)
بهمن۳٬۸۵۱٬۴۰۰۴٬۲۶۰٬۰۰۰۴٬۴۹۳٬۳۰۰۴٬۹۷۰٬۰۰۰
پیش بینی قیمت طلا در بهمن ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت طلا در اسفند ۱۴۰۳

در پایانِ پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳، انتظار می‌رود که نرخ هر اونس طلای ۲۴ عیار در مارس ۲۰۲۵ بین ۲۴۴۴ و ۲۷۰۲ دلار باشد. در همین راستا، نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار در اسفند ۱۴۰۳ برای دلار ۶۰ هزار تومانی بین ۵٬۱۶۳٬۶۰۰ تا ۵٬۷۱۱٬۴۰۰ تومان و برای دلار ۷۰ هزار تومانی بین ۶٬۰۲۴٬۲۰۰ تا ۶٬۶۶۳٬۳۰۰ تومان خواهد بود.

ماهحداقل قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۶۰ هزار تومان)حداقل قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)حداکثر قیمت (گرم با دلار ۷۰ هزار تومان)
اسفند۵٬۱۶۳٬۶۰۰۵٬۷۱۱٬۴۰۰۶٬۰۲۴٬۲۰۰۶٬۶۶۳٬۳۰۰
پیش بینی قیمت طلا در اسفند ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت طلا در سال‌های ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۹ (۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰)

برای پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳، ما دو نرخ دلار ۶۰ و ۷۰ هزار تومانی را در نظر گرفتیم تا بتوانیم دید خوبی را از روند قیمت طلا تا پایان سال به شما ارائه دهیم. بااین‌حال، ازآنجایی‌که در این مقاله نمی‌توان به‌دقت در مورد نرخ دلار در سال‌های آینده صحبت کرد، برای پیش بینی طلا در سال ۱۴۰۵ و سال‌های دیگر، صرفاً قیمت طلا را بر حسب دلار به شما عرضه می‌کنیم.

کارشناسان با بررسی روند قیمت طلا تا پایان سال اعتقاد دارند که نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار در میانه این سال ۱۴۰۴ برابر با ۹۱.۴۱ دلار و در انتهای سال برابر با ۹۷.۷۱ دلار خواهد بود. همچنین، پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۵ نشان می‌دهد که نرخ این فلز گران‌بها در میانه سال به ۹۸.۷۷ و در پایان سال به ۹۹.۱۸ دلار می‌رسد. این نرخ‌ها برای سال ۱۴۰۶ به‌ترتیب برابر با ۲۸۹۴ و ۳۱۳۰ دلار پیش‌بینی می‌شوند.

علاوه‌بر آن، پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۷ نرخ میانه سال را برابر با ۱۱۸.۱۵ و قیمت پایان سال را برابر با ۱۲۵.۵۳ دلار نشان می‌دهد. انتظار می‌رود که در سال ۱۴۰۸ قیمت میانه و پایان سال به‌ترتیب برابر با ۱۳۰.۵۷ و ۱۳۶.۲۳ دلار رقم بخورند. این مقادیر برای سال ۱۴۰۹ نیز به‌ترتیب ۱۴۵.۵۲ و ۱۴۷.۶۶ دلار به دست آمده‌اند.

سالاونس در میانه سال (دلار)اونس در پایان سال (دلار)گرم در میانه سال (دلار)گرم در پایان سال (دلار)
۱۴۰۴۲۵۸۹۲۷۶۹۹۱.۴۱۹۷.۷۱
۱۴۰۵۲۸۰۱۲۸۰۹۹۸.۷۷۹۹.۱۸
۱۴۰۶۲۸۹۴۳۱۳۰۱۰۱.۹۲۱۰۹.۷۸
۱۴۰۷۳۳۴۵۳۵۶۰۱۱۸.۱۵۱۲۵.۵۳
۱۴۰۸۳۷۰۳۳۸۶۵۱۳۰.۵۷۱۳۶.۲۳
۱۴۰۹۴۱۳۳۴۱۹۲۱۴۵.۵۲۱۴۷.۶۶
پیش بینی قیمت طلا در سال‌های ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۹ (۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰)

پیش بینی قیمت طلا توسط کارشناسان

حالا که پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ و سال‌های بعد را بر اساس تحلیل تکنیکال نمودار قیمت طلا به شما ارائه دادیم، باید ببینیم که کارشناسان معروف دنیا چه نظری درباره آینده این فلز گران‌بها دارند.

آینده  قیمت طلا
پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال 2024

تحلیل سایت UBS در خصوص پیش بینی قیمت طلا

کارشناسان UBS Group AG معتقدند که روند قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۲۴ با ۱۰ درصد رشد همراه بوده و نرخ هر اونس طلای ۲۴ عیار به ۲۲۵۰ دلار می‌رسد. آن‌ها علل این رشد قیمت را این‌گونه بیان کرده‌اند:

  • افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در اثر درگیری‌های جدید جهانی
  • ریسک‌های اقتصاد کلان مربوط به تورم و سیاست‌های تنظیمی
  • این کارشناسان انتظار دارند که نمودار قیمت طلا بالاتر از سطح روانی ۲۰۰۰ دلار برای هر اونس باقی بماند و همچنین، به افراد توصیه می‌کنند که سبد متنوعی را از دارایی‌ها تشکیل دهند.
  •  
UBS

نظر کارشناسان سایت Bank of America در خصوص قیمت طلا در آینده

کارشناسان این بانک در پیش بینی قیمت طلا، رشد این فلز گران‌بها را مستقیماً به افزایش نرخ نفت مرتبط می‌دانند. آن‌ها معتقدند که خطر درگیری در خاورمیانه نه‌تنها می‌تواند فجایع انسانی را در پیش داشته باشد بلکه بر روی ارزش سوخت و نمودار قیمت طلا نیز تأثیر خواهد داشت. این تحلیلگران انتظار دارند که تحولات سیاسی نرخ هر بشکه نفت را به ۱۵۰ دلار و قیمت طلا را به ۲۴۰۰ دلار برسانند.

Bank of America

تحلیل سایت JP Morgan در خصوص روندهای قیمت آینده طلا

یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های آمریکا، جی پی مورگان، تخمین می‌زند که میانگین قیمت طلا تا پایان سال می‌تواند به ۲۱۷۵ دلار برسد. آن‌ها این پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ را بر اساس احتمال تغییرات در تصمیمات فدرال رزرو ارائه داده‌اند.

JP Morgan

پیش بینی سایت Wallet Investor در خصوص آینده قیمتی طلا

تحلیلگران Wallet Investor در پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ اعتقاد دارند که نرخ این فلز گران‌بها بین ۲۱۳۳.۷۹ تا ۲۱۶۷.۳۹ دلار خواهد بود. همچنین، آن‌ها متوسط قیمت طلا را ۲۱۵۰ دلار پیش‌بینی می‌کنند.

Wallet Investor

خلاصه پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ با اینوکس

همان‌طور که دیدید برای پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ باید به عوامل بنیادین و تحلیل‌های فنی به‌صورت هم‌زمان توجه داشت. در واقع، عوامل گوناگونی بر روی روند قیمت طلا تا پایان سال تأثیر دارند؛ مانند سیاست‌های فدرال رزرو، درگیری‌های منطقه، تغییرات دلار و… . بااین‌حال، ما در این مطلب از اینوکس، سعی کردیم تا با درنظر‌گرفتن عوامل بنیادین و تحلیل‌های تکنیکال، دیدگاهی جامع را در مورد پیش بینی طلا در سال ۱۴۰۳ ارائه دهیم.

همچنین، در ادامه، پیش بینی قیمت طلا در سال 1403 و سال‌های بعد را نیز در اختیارتان گذاشتیم. البته باید به این نکته توجه کنید که این بررسی روند قیمت طلا تا پایان سال بر اساس نظرات کارشناسان معتبر دنیا صورت گرفته است؛ اما توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری به حساب نمی‌آید و تنها جنبه آگاهی‌بخشی دارد. بنابراین، پیش از سرمایه‌گذاری بر روی این فلز گران‌بها، باید بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام دهید.

سوالات متداول

پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ چگونه است؟

کارشناسان بر اساس تحلیل‌هایی که بر روی نمودار قیمت طلا انجام داده‌اند، معتقدند که نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار، در ابتدای سال، بر اساس دلار ۶۰ هزار تومانی حداکثر ۳٬۵۶۸٬۸۰۰ تومان و بر اساس دلار ۷۰ هزار تومانی حداکثر ۴٬۱۶۳٬۶۰۰ تومان خواهد بود. همچنین، آن‌ها انتظار دارند که همین ارقام برای انتهای سال به‌ترتیب ۵٬۷۱۱٬۴۰۰ و ۶٬۶۶۳٬۳۰۰ تومان باشند.

پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۵ چگونه است؟

تحلیلگران در بررسی روند قیمت طلا تا پایان سال، اعتقاد دارند که نرخ هر اونس طلای ۲۴ عیار در میانه سال ۱۴۰۵ برابر ۲۸۰۱ و در پایان سال برابر با ۲۸۰۹ دلار خواهد بود. بر همین اساس، انتظار می‌رود که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در میانه سال برابر با ۹۸.۷۷ دلار و در انتهای سال برابر با ۹۹.۱۸ دلار باشد.

چه عواملی بر روند قیمت طلا تا پایان سال تأثیر دارند؟

عوامل گوناگونی مانند نرخ بهره فدرال رزرو، اقتصاد جهانی، قیمت دلار و… می‌توانند بر روی تغییرات نمودار قیمت طلا تأثیر داشته باشند.

منبع
litefinance

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. ممنون از مقاله کاملتون
    تفکیک ماه ها خیلی خوب بود اما اگه دلار بیشتر از 55 بشه چی؟

    1. این مقاله با توجه به تخمین قیمت دلار بین 50 تا 55 تومان نوشته شده، در صورت تغییر روند قیمت دلار، پیش بینی‌ها به روز می‌شوند

  2. با تشکر از اطلاعات مفیدتون . علت افزایش قیمت سریع در این روزها چیست ؟

    1. سلام، وقت شما بخیر
      به نظر میاد اتفاقات اخیر رخ داده در کرمان، اخبار برجام و همچنین افزایش تقاضای طلا برای سال جدید از دلایل اصلی افزایش قیمت طلا در چند روز اخیر بوده‌اند

  3. سلام خسته نباشید
    من مبلغی رو میخوام تو کوتاه ترین زمان افزایش بدم تا فروردین ماه ۱۴۰۳واسم حیاطی
    چه گزینه رو پیشنهاد میدید
    خیلی ممنون 🙏

  4. سلام عرض ادب و خسته نباشید.
    من یه مقدار طلا بدهکارم تا خرداد ۴۰۳ وقت دارم برگردونم لطفا بفرمایید که چه زمانی رو برای خرید پیشنهاد میفرمایید.؟
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا